Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Senior Projectmanager FM & ICT

Senior Projectmanager FM & ICT

Werkervaring interimmanager

Sinds juni 2003 in dienst bij een onafhankelijk bureau dat zich bezighoudt met advisering en dienstverlening op het gebied van facility management en zakelijk vastgoed.
Activiteiten in het eerste jaar voornamelijk schrijven van offertes en grotere tenders en verrichten van diverse sales activiteiten.
Daarna als projectleider actief bij de volgende (lopende) FM projecten.

- SNS REAAL.
Het stapsgewijs initiëren, implementeren en uitrollen van een totaal FMIS. Client-server op het gebied van ruimtebeheer, CAD tekeningen, verhuisprojecten, interne doorbelasting en projectadministratie.
Web (maat-) applicaties op het gebied van Meldingen, Reserveringen (voor facilitair meldpunt alsook alle eindgebruikers), Evenementen, Checklist voor Bankkantoren, Kunstbeheer.
Complexe migratie van de FMIS omgeving naar een hoger platform; uitrol van onderdelen naar de gehele organisatie.
BBSC tool en Enquête tool.

- Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW)
Hosting en onderhouden van WebOverlay, met name voor Meldingen, Reserveringen, Ruimtebeheer en CAD tekeningen, Inventarisbeheer, Bezoekersregistratie, Medewerkersgegevens.
Mede verantwoordelijk voor het opzetten van een strategisch informatieplan. Begeleiding van het migratie traject van Easy-FM naar WebOverlay.

- Johnson Controls
Ondersteunen van het opzetten van een FMIS (zowel Web als client-server) voor haar grotere klanten, met name voor m2 (NEN 2580), doorbelasting en inventarisbeheer.

- Rabo Bouwfonds
Het opzetten van het tekeningenbestand van de eigen Bouwfonds panden, vastlegging van gestructureerde CAD afspraken (CAD handboek) t.b.v. beheer en voorbereiding van het hosten van facilitaire gegevens op het gebied van gebouwen, ruimten en plattegronden.

- Mn Services
Begeleiden van het invoeren en uitrollen van WEB Reserveringen en Meldingen modules.

- Alcatel-Lucent
Begeleiden van het invoeren en uitrollen van WEB Reserveringen en Meldingen modules.

- TNTPOST – Usermanagement
Inrichten en klantgericht aanpassen van een Business Balanced ScoreCard t.b.v. kwartaalmetingen (KPI’s) aangaande de belangrijkste leveranciers.

- Cordares
Opstellen van een gefaseerd herinrichtingsplan voor een FMIS en begeleiden van het uitvoeringstraject. Beginnend met de Servicedesk tool.

Opleiding interimmanager

1971 HBS-B, v.d. Puttlyceum te Eindhoven (diploma).
1989 Technische Universiteit te Eindhoven, afdeling
Bouwkunde (diploma).
2008 Prince 2 Foundation. (Projectmanagement)(diploma).


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- Projectmanagement IT bij facilitaire organisaties.
- Facility Management Informatiesystemen (FMIS).
- Opstellen Programma’s van Eisen, Plannen van Aanpak.
- Adviesopdrachten.
- Facilitaire bedrijfsprocessen.
- Computer Aided Design.
- Verzorgen van trainingen en workshops, handleidingen.
- Sales en marketing.


Talenkennis interimmanager

Nederlands goed in woord en geschrift.
Engels redelijk in woord en geschrift.
Duits redelijk in woord en geschrift.

Overig

PUBLICATIES
‘NEN 2580’ - Facility Management Magazine Jaarboek:
december 1999.
(PC) VAARDIGHEDEN
Software:
- Microsoft Windows 2000/2003/XP
- MS Office t/m 2003
- Crystal Reports 8.5 / 11 (beperkt).

Bekendheid met Archibus/FM, WebOverlay en WebCentral en de link met de diverse Autocad versies (tekenvaardigheden zeer beperkt).


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: