Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Sales-, commercieel of algemeen directeur

Sales-, commercieel of algemeen directeur

Werkervaring interimmanager

WheretoMeet Concepts B.V. – (01/2003 tot heden)
WheretoMeet Concepts exploiteert de merken WheretoMeet, WheretoGo&Buy en diverse Whereto-merken zoals WheretoDine, WheretoGolf en WheretoSki. WheretoMeet is een nieuw concept met multimediamogelijkheden, waarbij wordt gewerkt met een landelijk reserveersysteem. De verschillende subdoelgroepen kunnen zowel via Internet als de WheretoMeet Info- en Reserveerlijn deelnemen aan activiteiten en evenementen op het gebied van diners, workshops, evenementen, trips & reizen, sportieve activiteiten en management network events. Er zijn twee commissarissen aangesteld: Klaas Wilting en Frank Wentink (Wentink Events). Ondergetekende spreekt in deze periode van de onderhandeling met verantwoordelijken op het gebied van strategie en communicatie van bedrijven, zoals onder andere TUI, Content, Allianz en Nuon, teneinde inzichten op vorengenoemde gebieden te delen en het eigen inzicht te verbreden.

Onderzoek naar efficiency- en
groeistrategieën in verband met
het boek: “Stoeien met Groei”
(01/2002-….).De doelstelling bij dit onderzoek was en is inzicht te krijgen in de efficiency- en groeistrategieën van ondernemingen teneinde resultaatverbetering te realiseren. Naar de hieronder vermelde ondernemingen is vóóraf een door ondergetekende uitgewerkte, uitgebreide bedrijfs- en marktanalyse toegezonden. Deelnemers zijn o.a. geweest: CEO’s en Directeuren Strategie/Communicatie van de volgende bedrijven: ABN AMRO (Rijkman Groenink), AKZO Nobel, Buhrmann, DSM (Elverding), Fortis, Free Record Shop (Breukhoven), Getronics (Van Voorst), GVB A’dam, ING, Makro, OPG, Princess (Aad Ouborg/Joost Gielen), Randstad (Farla), Schuitema (Brouwer), Sligro (Slippens), TPG en Zeeman.

Regionaal Directeur Aldi Zaandam (10/1999 tot 01/2002)
Aldi Zaandam is, als één van de zes Aldi-bedrijven in Nederland, verantwoordelijk voor de distributie en verkoop van een assortiment kwaliteitsproducten op het gebied van food en non-food naar de winkels in haar regio. Aldi Zaandam exploiteerde in de betreffende periode 57 winkels in de “driehoek” Den Helder–Delft–Almere. Door ondergetekende werden de volgende stafleden aangestuurd: Inkoper, Verkoopleider, Distributiemanager, Projectontwikkelaar en het Hoofd Administratie & Personeel. In belangrijke mate is gewerkt aan de uitbreiding en uitstraling van de winkels in de regio, de optimalisering van het productassortiment (37 regioproducten), optimalisering van de bezetting van de hoofdvestiging en de winkels, alsmede het inwerken van de nieuwe kaderleden.

Commercieel Manager bij Electrolux FSE B.V. (07/1997 tot 10/1999)
Electrolux Foodservice Equipment (FSE) behoorde in betreffende periode tot één van de belangrijkste leveranciers van apparaten en professionele keukens voor de horeca, bedrijfsrestaurants en de institutionele markt. Door ondergetekende werden aangestuurd: de Verkoopleider, Managers Unit Sales, de Service Manager en de Marketing Coördinator. In deze periode is de organisatie, in het kader van een internationale reorganisatie, mede door ondergetekende gereorganiseerd naar een meer klantgerichte onderneming met accountmanagement als basis. Tevens is in het kader van de MBA-dissertatie onderzocht of de physieke integratie van de vier “professionele” Electrolux-bedrijven synergiemogelijkheden zou kunnen opleveren.

(Senior) Account Manager bij Comtest - Silcon B.V. (09/1987 tot 07/1997)
Silcon B.V. is vanaf 1992 de Nederlandse verkooporganisatie van de Deense fabrikant Silcon Power Electronics. Silcon B.V. is opgericht vanuit de overgenomen divisie Power Conditioning van Comtest Instrumentation B.V. De onderneming is specialist in beveiliging tegen stroomstoring en –uitval van netwerkservers, computerruimten en grote rekencentra. De klanten van ondergetekende zijn geweest: gemeenten, Kamers van Koophandel, banken, verzekeringsmaatschappijen en overige middelgrote en grotere ondernemingen. Er zijn door ondergetekende grote systemen verkocht aan o.a. Interpolis, Reaal Verzekeringen, ABN Amro in Nederland resp. in Singapore, Japan, Ierland en Spanje. In de eerste jaren is ondergetekende onder andere verantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling, marketing en verkoop van een no-break concept.


Opleiding interimmanager

Master of Business Administration (MBA) Kingston
(09/1996 – 03/1999)

Commerciële Economie (CE): HEAO-Haarlem
(08/1983 – 06/1987)
Atheneum-Havo-Mavo
(1975-1982)

Int’l Marketing Management Instituut voor Sociale Wetenschappen (ISW)
(09/1993 – 06/1994) Resultaat: geslaagd (cijfer:9)
Hoger Management/Bedrijfskunde Instituut voor Bedrijfswetenschappen (IBW)
(09/1991 – 09/1992) Resultaat: geslaagd
Praktische Verkooptrainingen Door en Intema
(1991 en 1992) Resultaat: geslaagd



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Sales en algemeen management/management of change:
Onafhankelijk, wislkrachtig, opmerkzaam, wedijverend, kritisch, veeleisend, zelfbewust, dominerend, scherpzinnig, actief, weetgierig, ongeduldig, resultaatgericht (profiel en attitudescan/assessment 25-06-2004.

Talenkennis interimmanager

engels, duits, basis frans, basis italiaans.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: