Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager / programma manager

Interim manager / programma manager

Werkervaring interimmanager

Interim management opdrachten

Imtech ICT Brocom
Functie: Manager Operations a.i. (juni 2008-heden)
Werkmaatschappij van Imtech NV voor het leveren van ICT producten, oplossingen en managed services. De opdracht omvat richting en leidinggeven aan de verandering en professionalisering van een product oriëntatie naar een oplossing en diensten organisatie. Nieuw managementteam samenstellen. Nieuw diensten portfolio geïmplementeerd. Onder Operations vallen; inkoop, logistiek en distributie van ICT producten; ontwerp en realisatie van complexe ICT infrastructuren; managed services zijnde outsourcing en outtasking diensten van ICT beheer.

Agentschap Korps Landelijke Politiediensten
Functie: Programma manager Sourcing a.i. (dec 2005 – mrt 2008)
Management van een sourcing (demand & supply) programma voor de ICT-activiteiten binnen het KLPD. Het behelst het op een hoger prestatie niveau brengen van de ICT-activiteiten door een achttal projecten waaronder verhogen van de volwassenheid van de werkprocessen, invoeren van beveiligingsmaatregelen en consolidatie & concentratie van de infrastructuur. Inrichten van een regie (demand & supply) organisatie t.a.v. ICT, inkoop en projecten. Aansluitend realiseren van de outsourcing naar de vts Politie Nederland (shared service centre van de Nederlandse Politie). Intensieve samenwerking met leverancier. Contract waarde (5 jaar) 250 M euro. Complex en politiek gevoelig programma met veel spelers en belangen. Realisatie in totaal 90 manjaar. Opdrachtgever korpsleiding KLPD. Programmakosten 15 M Euro, investeringen 5 M Euro.

Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Agentschap Landelijke Faciliteiten Rampenbestrijding
Functie: Algemeen directeur a.i. (mei-oktober 2005)
Overbruggings- en veranderingsopdracht. Opbouw van het agentschap Landelijke Faciliteiten Rampenbestrijding i.o. Het agentschap is in opbouw en dient als een baten-lastendienst te functioneren. Inrichten bedrijfsvoering: processen, besturingsmodel, diensten portfolio, organisatie en werkprocessen. Ingrijpend veranderingstraject (inclusief cultuur) van meer beleidsmatig en uitvoering organisatie naar efficiënte en klantgerichte organisatie. Voldoen aan instellingsvoorwaarden.


SILVAC, softwarehuis, dochteronderneming van Getronics. (jan.-juni 2005)
Functie:Interim Manager Operations.
Verander opdracht: Leidinggeven aan de afdeling Operations (90 medewerkers). Organisatie op een hoger plan brengen, portfolio ontwikkeling, een softwarefabriek inrichten, Prince2 implementeren. Processen meetbaar en bestuurbaar maken. Relaties herstellen en interne samenwerking verbeteren.

ICT-Service Coöperatie Politie Justitie en Veiligheid (2004).
Hoofd Customer Service Desk a.i.(20 medewerkers), Projectleider voor decentrale landelijke Call Center oplossing, projecteam 10 medewerkers, Programma manager inzake ontwerp en implementatie van nieuwe processen: escalatie proces, Request for Information & Request for Proposal proces.
ISC: Nieuw te vormen ICT organisatie voor de Politie, eindsituatie 1600 medewerkers.

Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Agentschap ITO
(2002-2003).
Functie: Hoofd Front Office a.i. Leidinggeven aan het Front Office (50 medewerkers). Lid van het directie team Operations. Overbruggings- en veranderingsmanagement. Integratie van het Front Office in een nieuw te vormen organisatie. Meerdere projecten ter verbetering diverse interne processen, waaronder portfolio management, offerte proces, debiteurenbeheer, changeproces. Verantwoordelijk voor totstandkoming jaarplannen met ministerie van BZK (omzet zijde van de begroting). Complexe operatie met publiekrechtelijke en privaatrechtelijke aspecten in een politiek bestuurlijke omgeving. Het Front Office omvat Account Management, Verkoopbinnendienst en de Customer Service Desk.
Agentschap ITO: Ontwerpt, bouwt, levert besloten en beveiligde ICT diensten aan de OOV sector. 600 medewerkers, 250 M Euro omzet.

ESAS, Antwerpen (2002)
Functie: Programma manager a.i.. Rapporterend aan Algemeen Directeur.
Realisatie van verandering van een detacheringsorganisatie naar een dienstenorganisatie. Ondersteuning en richting geven aan keuzes van diensten, processen en noodzakelijke kennis en kunde. Ontwerp en implementatie dienstenportfolio en werkprocessen.

Triple P Services BV (2001 –2002)
Functie: Interim Business Unit Manager IT-Beheer. Rapporterend aan Directeur Services. Ontwerp en implementatie van een nieuwe business unit (IT beheer als business) en bijbehorende business initiatieven. Business planning, ontwerp van het productportfolio. Implementatie marketing-, verkoop-, project management-, consultancy en operationele afdelingen. Integratie van twee business units tot 1 nieuwe business unit (90 medewerkers).






Mediasystemen BV (2001)
Functie: Interim Manager Softwarehuis voor klein software huis (35 medewerkers). Rapporterend aan Algemeen Directeur moeder maatschappij. Turnaround realiseren ten aanzien van ontwikkelen van software producten voor eigen rekening en risico naar oplossingen op basis van ingekochte producten. Strategie ontwikkeling, strategie implementatie, operationalisering. Inwerken nieuwe algemeen directeur.

Triple P Nederland NV (2001)
Functie:Programma Manager a.i. Rapporterend aan Algemeen Directeur. Mede inhoud geven aan en procesbegeleiding in tot stand komen van concernstrategie en operationalisering van concernstrategie voor Triple P Nederland. Triple P Nederland NV levert ICT producten, projecten en diensten, 400 medewerkers


Opleiding interimmanager

Opleiding
• HBO (elektrotechniek) 1977

Diverse trainingen, waaronder:
• Fast Management Development Programma
• Lead assessor (voor ISO 9000)
• Managing Innovation (Babson College)
• Veranderingsmanagement
• PROMPT, Prince2, ITIL, INK
• Transmind, opleiding gedragsdiagnostiek


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kerncompetenties
• Algemeen Management , strategievorming. Operationalisering van strategie.
• Bouwen van efficiënte en effectieve dienstenorganisaties in de profit en non-profitsector.
o Shared Service Centers en Agentschappen in de non-profitsector
o ICT-, service- en onderhoudsorganisaties in de profitsector
o Demand-Supply Management
o Outsourcing
• Programma management en veranderingsmanagement
• People management
• Besturen


Persoonlijkheidsprofiel
Daadkrachtig, actie en resultaat gericht, pragmatisch. Werkt vanuit analyse, idee en plan naar implementatie. Steeds vernieuwend en zoekend naar verbeteringen, veranderaar. Sterk in structureren. Bezit doorzettingsvermogen en vasthoudendheid om doelstelling te realiseren. Houdt van tempo, doch luistert goed, weegt af en beslist dan. Geeft mensen de ruimte, stimuleert en neemt hen mee. Verbindend. Senior in people management en coaching. Teamrol profiel: vormer. Heeft het vermogen zowel op strategisch, tactisch en operationeel niveau te fungeren en daar tussen snel te schakelen.


Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal
Engels goed
Duits redelijk
Frans enigszins

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: