Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Contract Manager

Contract Manager

Werkervaring interimmanager

Augustus 2002 – heden: Contract en Leverancier Manager “UWV”
UWV is verantwoordelijk voor de uitvoering van de WW en WAO in Nederland.
Op 1 januari 2002 is UWV ontstaan uit 5 verschillende uitvoeringsinstanties. De organisatie bestaat uit ruim 30.000 werknemers
Ik ben gestart als contract en leverancier manager bij het bedrijfsonderdeel ICT (concern ICT) en ik rapporteer aan de directeur van concern ICT.
UWV besteed jaarlijks 300 miljoen euro aan ICT dienstverlening. Informatie over werknemers en werkgevers over 10 tallen jaren worden bijgehouden om uitkering en premie te kunnen bepalen. Om deze informatie correct op te slaan en te verwerken is ICT bijzonder belangrijk voor het UWV.
Naast salaris, en huisvesting kosten is ICT de derde uitgave post in het operationele proces van de organisatie.
Contract management is een belangrijke rol gaan vervullen om kosten te besparen, beheersen en contracten efficiënt uit te putten. De integratie van 5








verschillende uitvoeringsinstanties zorgen ervoor dat de besparing en efficiëntie doelstellingen een extra uitdaging zijn geworden.
Initieel had UWV vier huisleveranciers voor ICT dienstverlening. Deze leveranciers zijn de voormalige automatisering afdelingen van de uitvoeringsinstanties.
Ik ben begonnen met de inrichting van contract en leverancier management. Het was hierbij belangrijk om structuur in de contracten te krijgen. Op basis van adviezen van Garner en ISPL foundation is een generieke contract structuur opgezet die uit de volgende documenten bestaat:
- Algemene bepalingen
- B - bepalingen (specifieke deel gebieden)
- Diensten niveau overeenkomst (SLA)
- Product en Diensten Catalogus (ITIL en ASL spelen hierin een belangrijke rol)
- Dossier Financiële afspraken
- Dossier Afspraken en Procedures
- Beveiligingsovereenkomst

Na het inrichten van contract en leverancier management is de functie generiek ingericht om de operationele processen te ondersteunen. Als contract en leverancier manager ben ik daarin verantwoordelijk voor de volgende aspecten:
- Het tot stand brengen en up to date houden van het contract tussen de leverancier en UWV. Dit is inclusief: de algemene en B bepalingen, Diensten niveau overeenkomst (SLA), Dossier Financiële Afspraken, Product en Diensten Catalogus, Dossier Afspraken en Procedures en Beveiligingsovereenkomst.
- Ondersteunen van service management bij het afsluiten van opdracht overeenkomsten
- Conflict management
- “Watch Dog” over de uitvoering van het contract
- Onderhandelen van nieuwe en te wijzigen afspraken
- Voorzitter tactisch leveranciers overleg
- Adviseren van de directeur en Raad van Bestuur over strategische zaken
- In Samenwerking met de afdeling Inkoop onderhandelen over nieuwe tarieven
- Ondersteunen in Europese aanbestedingen

In de dagelijkse operatie ben ik verantwoordelijk voor leverancier Getronics/PinkRoccade. Getronics/PinkRoccade is de grootste leverancier van UWV met een jaarlijks omzet van ruim 100 miljoen euro.

Met Getronics/PinkRoccade zijn verschillende raam contracten. Er is ook één contract met een lever en afname verplichting welke is gewonnen door Getronics/PinkRoccade naar aanleiding van een Europese aanbesteding. Dit contract betreft de upgrade en integratie van 25.000 werkplekken van UWV (PUIK; Project Uniforme Inrichting Kantoorautomatisering) Door de veranderende omgeving en de vele legacy systemen van UWV is de complexiteit van het project







onderschat. Ik ben actief in dit project als conflict manager. In deze rol overleg en onderhandel ik met de directie van Getronics/PinkRoccade en adviseer op tactisch en strategisch niveau de directie en Raad van Bestuur van UWV.

Verder is er bij de introductie en inrichting van contract en leveranciers management een nieuw order systeem (verplichtingen administratie) ingericht. Er is gekozen voor Peoplesoft Purchase. Met behulp van dit systeem en proces kunnen facturen van leveranciers op efficiënte wijze worden vergeleken met de verstrekte opdracht en bij matching automatisch worden betaald. Als contract en leverancier manager ben ik verantwoordelijk voor het migreren van de leverancier naar dit proces en bewaken van de correcte uitvoering van dit proces.

Dagelijks werk ik nauw samen met:
- Directeur Concern ICT
- Service Management
- Afdeling Inkoop
- Juridische zaken
- Financiële administratie
- Bedrijfsbureau


Oktober 2001 – augustus 2002: oprichter “CSS optical networking”
Lucent Technologies is zich gaan richten op de directe benadering en ondersteuning van grotere klanten. Business partners zijn/worden geselecteerd om de kleinere klanten de ondersteunen en bedienen. CSS optical networking heeft zich zelf gepositioneerd als Business Partner van Lucent Technologies in de Benelux. Ik behoorde tot het management team en was verantwoordelijk voor klanten relaties.


December 1999 – Oktober 2001: Senior Manager Network Consultants, “Lucent Technologies”
Als resultaat van het succes van het account new business and new operators is het team gegroeid over de afgelopen jaren van twee naar 29 medewerkers (direct reports) en een substantieel aantal indirecte medewerkers. In de functie van senior manager network consultants was ik verantwoordelijk voor een team van 13 hoog opgeleide (HTS/WO) professionele Network/Sales consultants.
Samen met het team was ik direct verantwoordelijk voor 50% van de omzet van Lucent Technologies in Nederland Dit komt overeen met ongeveer 250 miljoen euro. Met dit team waren wij actief om het aandachtsgebied uit te breiden binnen de bestaande contracten. Verder waren we actief in acquisitie van nieuwe klanten en contracten. We werkten samen met 15 klanten en meer dan 20 prospectus.











Maart 1995 – december 1999: Technical Account Support / Sales Consultant, “Lucent Technologies”
Anticiperend op de deregulering van de telecommunicatie markt, Lucent Technologies initieerde een team om de markt te onderzoeken op de aanwezigheid van nieuwe telecommunicatie operators. Het team starten met twee medewerkers:
- account directeur
- technical account support/sales

Als technical account support/sales werkte ik samen met de account directeur om te onderzoeken naar de markt behoefte van SDH and DWDM transmissie systemen. Mijn belangrijkste verantwoordelijkheden waren:
- Bouwen van klant relaties
- Het onderzoeken van prospectus
- Adviseren van potentiële klanten op gebied van netwerk strategie en architectuur.
- Beantwoorden van technische vragen
- Bid en proposal management
- Prijsstrategie (samen met Business Unit)
- Order intake en overdragen aan sales realisatie
- Overdragen van routine klussen aan engineeringafdelingen

Het belangrijkste doel van de functie was de acquisitie van nieuwe klanten en business. In een relatief korte tijd is een indrukwekkende klanten bestand opgebouwd. De contributie aan de totale omzet en winstgevendheid van Lucent Technologies in Nederland was 50%


Oktober 1991 – maart 1995: Area Manager Transmission, “AT&T”
De area manager transmissie heeft een belangrijke rol in het verkoop team voor de acquisitie van nieuwe projecten. Ik was actief voor de regio midden oosten, voornamelijk Saudi Arabia. Als area manager was ik verantwoordelijk voor de technisch aspecten in een offerte. Samen met de business manager maakte ik de business cases van de verschillende aanbiedingen. Gezamenlijk waren wij verantwoordelijk voor de technische en financiële haalbaarheid van projecten. Additioneel was ik verantwoordelijk voor de verkoop voorspelling en order voorbereiding.
Het grootste project waarin ik heb gewerkt was het “Telefoon Uitbreidings Programma 6” in Saudi Arabia. AT&T heeft dit zeer grote project met een waarde van 4 miljard US$ gewonnen. In dit project was ik verantwoordelijk voor het transmissie junction netwerk met een verkoop waarde van 250 miljoen US$.


Juni 1990 – oktober 1991: Project Manager “AT&T”
Met mijn familie heb ik een jaar als expatriate gewoond in Thailand om te werken aan een groot telecommunicatie project. Ik was als project manager







verantwoordelijk voor de uitvoering van het project. Het betrof een glasvezel transmissie project met verbindingen van ruim 3000 km door het gehele land. Mijn belangrijkste aandachtsgebieden waren:
- Financiële planning en begroting
- Planning van de uitvoering
- Contact persoon naar de agent van AT&T
- Contact punt voor de klant
- Planning hoog opgeleide staf medewerkers (test ingenieurs en installatie ingenieurs vanuit Nederland)
- Planning lokale medewerkers (ongeveer 30 installatie medewerkers)

Additioneel onderhield ik veel contact met de volgende medewerkers en afdelingen op het hoofdkantoor van AT&T in Nederland:
- Second Level Fieldsupport
- Product management
- Contract management
- Account management


September 1989 – juni 1990: Test Engineer “AT&T”
Ik ben mijn carrière gestart bij AT&T als een test engineer in de product unit transmissie. Ik was verantwoordelijk voor het bedrijfsklaar opleveren van transmissie systemen volgens contractueel afgestemde criteria. Het testen en overdragen werd uitgevoerd onder toezicht van een klant vertegenwoordigen.
De klanten waren meestal telecommunicatie operators, elektriciteit bedrijven en olie ondernemingen. De bedrijven en projecten vonden overal ter wereld plaats. Ik was betrokken bij projecten in: Nederland, België, Duitsland, Polen, Italië, Brazilië en Oman. Bij grote projecten maakte ik deel uit van een team en in kleine projecten werkten ik zelfstandig. De vertegenwoordiger van de klant was mijn dagelijkse contact persoon. In grote projecten rapporteerde ik de voortgang van mijn werkzaamheden aan de project manager in het betreffende land. In kleinere projecten rapporteerde ik de voortgang aan de project manager op het hoofdkantoor in Nederland. Ik werkte samen met de volgende medewerkers op hoofdkantoor van AT&T in Nederland:
- Second Level Fieldsupport
- Product management
- Contract management
- Account management


Opleiding interimmanager

Opleiding:
- HTS, elektrotechniek, differentiatie telecommunicatie
- Lucent Technolies academische opleiding contract management
- Diverse product opleidingen
- Sales traning, Spiros Instituut, (deels zelf ontwikkeld)
- ISPL foundation
- Regina Coeli talen opleiding Engels


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- Inrichting gedaan van contract en leveranciersmanagement, verantwoordelijk voor een leverancier waarbij voor 100 miljoen euro per jaar aan diensten en producten wordt ingekocht.
- Leiding gegeven aan team hoogopgeleide medewerkers
- Aannemen en inwerken van nieuwe medewerkers.
- Veel ervaring met werken in grote dynamische organisaties
- Goed in de omgang, zowel met de portier als directie
- Creatief, oplossingsgericht
- Zelfstandig maar ook een team speler.
- Flexibel
- Commerciële kennis en kunde, opdrachten verkregen (bij vorige werkgever) van meer dan 100 miljoen euro.
- Internationale ervaring
- Veel ervaring met externe contacten


Talenkennis interimmanager

Engels Perfect

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: