Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financieel Management

Financieel Management

Werkervaring interimmanager

Werkervaring

Maart 2007 – 31.7.2007 interim opdracht Universiteit van Amsterdam

- Teamleider crediteurenbeheer a.i.
o opzetten en stroomlijnen van interne processen en in samenwerking met inkoop; involveert SAP upgrade en workflow uitrol; ad hoc werkzaamheden en rapportages


November 2006 – Februari 2007 CODA NV Trainer & Consultant

- Leren Coda software
- Geven van training


April 2005 – April 2006 UPC Broadband Holding BV (Corporate Finance) AP Manager
Mei 2006 – Oktober 2006 Finance Systems Senior Analyst

- Verantwoordelijk crediteuren administratie voor ca. 45 entiteiten (UPC/Liberty Global)
- Verantwoordelijk voor de purchasing proces voor 3 entiteiten
- Nieuw proces opgezet binnen crediteuren (team van 8)
- Nieuw proces opgezet in samenwerking met afdeling corporate travel
- Nauw samenwerken met FA, IC, AR, GL en treasury
- Cash forecast
- Maandafsluiting en rapportage
- SOX rapportage en proces beschrijvingen
- Training geven binnen crediteuren en in organisatie voor beter begrip onder elkaar
- Vertaalslag tussen technische opzet en financiële kennis voor Oracle
- Opzetten van processen, documenten en het vormgeven van formulieren (webbased) voor Oracle
- Lid MT


Oktober 2004 – April 2005 ziek thuis: in maart 2004 is mijn oudste broer, in juli 2004 mijn
partner overleden.

Februari 2003-September 2004 NCR FSSC B.V., Amsterdam AP Services Team Lead +
Interim AP Manager Duitsland

- Verantwoordelijk voor het crediteuren service team (9 personen; verdeeld in 4 landen)
- Verantwoordelijk voor het crediteuren team in Duitsland (7 personen)
- Verantwoordelijk voor het afhandelen van reiskostenafrekeningen
- Leidinggevend in de maandafsluiting incl. rapportage
- Handtekeningen database opgezet voor EMEA
- Opzetten SOX procedure
- Implementatie proces p-card incl. IC doorbelasting onder BTW wet- en regelgeving
- Implementatie van het reconciliatieproces tussen crediteuren, grootboek, intercompany en fixed assets
- Projectmanagement Oracle:
“Super user” Oracle ERP T&E voor Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland incl. implementatie en training (ca. 800 medewerker)
- Aanspreekpunt voor speciale belastingvragen/fiscale vragen en BTW (Business Excellence Award)
- Trouble shooting in verschillende situaties, niet altijd aan crediteuren gerelateerd
- Training geven aan het crediteurenteam in boekhouding, economie en BTW
- Vervangende crediteuren manager EMEA
- Lid MT



Februari 2001-Augustus 2002 Paramount Home Entertainment Intern. Supervisor Crediteuren
September 2002 – Februari 2003 Manager Crediteuren

- Verantwoordelijk voor crediteuren Duitsland
- Supervisor voor alle andere landen (10 personen, 7 landen), later manager team
- Training geven aan team over BTW en SAP
- Implementatie van standaardprocessen binnen de afdeling en cross-functional
- Implementatie en verbetering van SLA (service level agreements) tussen Shared Service Center en Business Partner
- Introductie corporate credit card AMEX binnen Europa
- Vervanging van de Accountant voor NL voor maand-/en jaarafsluiting
- Lid MT


Oktober 1999 – December 2000 Dun & Bradstreet senior dispute coordinator SP
Project: Cisco Systems BV, Amsterdam senior collector/AR Manager

- Eerste baan buiten Duitsland
- Cash administrator to AR Manager binnen 1 jaar
- Verantwoordelijk voor reconciliatie, controle van betalingen en incasseren van facturen van service providers zoals Telecom bedrijven
- Vrijgeven van orders
- Controle van balansen voor het vastlegging van orderhoogtes voor nieuwe klanten en herzien van bestaande limits
- Oplossen van BTW vragen
- Klantgerecht werken tot tevredenheid van de klant
- Promotie tot Risk Manager niet aangenomen uit persoonlijke reden


November 1998 – Mei 1999 NVG GmbH, Hamburg, Duitsland accountant

- DAF truck service
- Enige accountant
- Verantwoordelijk voor de gehele boekhouding tot aan het uitbesteden voor controle aan een accountantskantoor (geheel andere proces als in Nederland)
- Maand rapportages, cash flow, belasting-, verzekerings- en bankzaken
- Salarissen
- Kassa
- Ook secretarieel werk


Augustus 1997 – Mei 1998 Johanniter Krankenhaus, Geesthacht, Duitsland verpleegopleiding

- Algemene verpleegopleiding (duaal systeem)
- Speciaal chirurgie en interne geneeskunde


Januari 1997 – Augustus 1997 zelfstandig, administratiekantoor

- Zakelijke administratie, boekhouding, belastingaangifte, marketing, vertalingen. Het adviseren en het oplossen van vragen uit ondernemingen.
- Strijkservice



September 1995 – April 1999

- Verpleging van mijn zieke moeder
- Niet altijd een dienstverband


Oktober 1992 – September 1995 AK Bergedorf, Hamburg, Duitsland boekhouder
(ziekenhuis)

- Verantwoordelijk voor de crediteuren en debiteurenadministratie samen met collega’s
- Kassa en contractbeheer voor patiënten
- Inkoop van medische goederen en levensmiddelen
- Rapportages voor directie over financiële zaken en kosten
- Communicatie met ziekteverzekeraars
- Medewerking bij het opstellen van de begroting
- Opleiden van nieuwe medewerkers

Maart 1992 – Mei 1992 Dr. Bojanowski, Hamburg, Duitsland dokter’s assistente

- Secretarieel werk, receptie en het typen van medische rapportages
- pre-medicatie van patiënten en adviseren van patiënten voor bepaalde onderzoeken



Augustus 1989 – Januari 1992 St. Adolf-Stift, Reinbek, Duitsland opl. Bedrijfsadministratie
(ziekenhuis)

- duaal systeem: werken en leren
- Werken binnen alle afdelingen in het ziekenhuis
- Leren in een business school
- Zwaartepunten voor de opleiding waren HR en Financiën
- Verdere afdelingen waren receptie, medtechnische en technische afdeling, sociale afdeling
- Binnen kortste tijd zelfstandig verrichten van de dagelijkse boekhouding
- Medewerking bij begroting en budgetberekeningen en controlling
- Intensief leren omgaan met computersystemen
- Vrijwilligerswerk in het weekend op verschillende verpleegafdelingen en in de verloskamer
- Opleiding afgerond in 2,5 jaar ipv 3 jaar op basis van zeer goede prestatie (verglijkbaar HBO)




Opleiding interimmanager

BTW/speciale boekingen voor de overheid (Duitsland)
Incasseren van openstaande facturen (D & B)
Het stellen van prioriteiten (D & B)
Presentaties geven (Cisco Systems)
Advanced Excel Training (Compu’train)
Internationale BTW (IBFD)
AR responsibilities & contract collections (NCR)
EMEA ERP end-to-end (NCR)
ERP – Sourcing, Procurement and Payment overview (NCR)
ERP SPP Internet Procurement (NCR)
Leadership training (NCR)
Performance Management & Pay Processes Training (NCR)
EDW Business objects – inventory, purchasing & AP (NCR)
Business skills I + II (NCR)
Business consulting (NCR)
Financiële Managementrapportage
Bestuurlijke informatievoorzieningen
EHBO (Duitsland)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Gespecialiseerd op het gebied procurement to pay en
order to cash
financieel management, consulting en advies

Talenkennis interimmanager

Duits - moedertaal
Nederlands - uitstekend
Engels - uitstekend
Frans - Basis
Latijn
Medische terminologie

Overig

SAP R2/3, Oracle 10.7/11/11i/Iexpense, CODA, MS Office, EDW, Internet,Email, Insight (Chase Manhattan Bank), Money Manager etc.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: