Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HR / Verander manager consultant

HR / Verander manager consultant

Werkervaring interimmanager

2004 – heden : Management en Advies
-HR consultancy / projecten, HR proces Schouwburg Zutphen (Arbo / Verzuim / reorganisatie)
-Diverse subsidieprojecten in oost Nederland
-Reïntegratietrajecten
-Opleidingen / cursussen
-Organisatieadvies
2001 – 2004 :HR Projecten
-medio 2001 Douane Amsterdam
-medio 2002 HR consultancy Gouden Gids Maarssen (coaching / persoonsontwikkeling)
-voorjaar 2003 wnd Hoofd P & O Milieudefensie Amsterdam (loongebouw, competentiemanagement, beoordelingssysteem, wet Poortwachter, coaching, OR /Arbo zaken)
2000 – 2001 :Manager Sociale Zaken, Universiteit Twente
-verantwoordelijkheid voor human resources management
-adviseur
-Focus op interne fusie deel arbodienst, competentiemanagement, profilering diensten en faculteiten, dynamisering / cultuuromslag P&O dienst / binnen gestelde financiële kaders
1999 – 2000 :Manager Corporate Recruitment Akzo Nobel
-Werving en selectie van (academische) medewerkers voor de BU’s van Akzo Nobel. Leidinggeven aan/ managing van recruiters binnen een internationale onderneming. Werken in internationele omgeving/ cultuur/ projectteams/ task forces/ Business units. Trefwoorden: Beleid, corporate identity, Internet, intranet, opzetten en uitvoeren van campagnes, neerzetten van de onderneming bij de doelgroepen (in combinatie met management development activiteiten)
-Focus op recruiting economen, bedrijfskundigen en chemisch technologen, e-recruitment, actualiseren assessment center, internationale afstemming corporate recruitment acties zoals internships, courses, brochures, budget gerelateerd.
-Afdeling van/ leiding over 7 medewerkers
1993 – 2000 :Management development officer Akzo Nobel
-Adviseren van managers en medewerkers van HQ / business en service units (Coatings, Fibers, Chemicals, Central Units) op het gebied van organisatie / management / loopbaan ontwikkeling / development op nationaal / internationaal niveau
-Staffunctionaris met 3 ondersteunende medewerkers
-Focus op objectivering en realisering concrete md-acties naar de business units en zijn medewerkers. Tevredenheidsonderzoek loopbaan -ontwikkelingsmogelijkheden jonge academici binnen Nederland. Doorstroom van alle categorieën hoog opgeleide medewerkers door de internationale business unit organisatie. Financieel / economen, business administration, chemici.
1990 – 1993 :HR Manager Akzo Research laboratorium
-All round HR activiteiten in een academische / zeer gevarieerde industriële werkomgeving voor circa 450 hoog opgeleide medewerkers/ professionals
-HR afdeling van 10 medewerkers, deels tbv. de support voor de sector
-Focus op aanpak ziekteverzuim, employability, turnaround van groeiende naar selectief krimpende internationale, fusie- businessunit organisatie
1990 :Stafofficier Arbeidsvoorwaarden (Majoor)
-Vertaling van defensie / binnenlandse zaken arbeidsvoorwaarden naar de luchtmachtspecifieke situatie. Participatie in defensiebreed overleg.
-Focus op de speciale positie van de vrouw binnen de organisatie, de internationale arbeidsvoorwaarden voor in het buitenland gestationeerd personeel
1988 – 1990 :HR Manager LETS – logistiek/opleidingscentrum Luchtmacht Arnhem
-Manager afdeling personeelszaken (beheer/ zorg+begeleiding) – leidinggevende aan 10 medewerkers
-Focus personeelsbeheer en individualisering personeelszaken, rechtspositie (beoordelingen), facilitering personeel in opleiding, verzorgen opleidingen
1985 – 1988 :Hoofd Algemene en Personeelszaken, assistent Attaché Luchtmacht, ambassade in Washington DC. USA
-coördinatie, bemiddeling personele zaken, total support Nederlands luchtmachtpersoneel in de USA. Veel US, internationale contacten
-Focus op nieuwe internationale opleidingen, harmonisatie van internationale arbeidsvoorwaarden
-afdeling van / leidinggevend aan 4 medewerkers
1983 – 1985 :Management Development officer Luchtmacht – Den Haag
-Indeling, plaatsing en ontwikkeling van luchtmachtofficieren
1978 – 1983 :HR Manager Luchtmacht opleidingsinstituut – Nijmegen
-Personeelsbeheer, zorg en begeleiding van Instructie/staf en indeling van personeel in opleiding. Leidinggevend aan 5 medewerkers




Opleiding interimmanager

2004 : ARL (Action R Learning)
2003 /04 : Management Zelfstandig Ondernemerschap
2002 : MDI consultant training
2000 : Management Development programma
1996 : Masterclass Dynamische oordeelsvorming
1997 : Management / Business course
1991 : Economie voor niet economen
1990 : Luchtmacht Stafcursus
1986 : DISAM –‘contracting opleiding’ US government USA
1983 : Voortgezette opleiding Human Resources Management
1978 : Luchtmachtofficier -examen
1977 : Post graduate bedrijfskunde –UTwente -bachelors
1977 : Sociale wetenschappen–Koninklijke Militaire Academie
1973 : Nederlands recht -Universiteit Leiden -candidaats
1969 : HBS-A


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Competenties :visieontwikkeling, organisatiesensitiviteit, samenwerken, stessbestendigheid, resultaatgericht, analytisch, betrokken, loyaal, drive



Talenkennis interimmanager

talen :Nederlands, Engels - goed, Duits – goed, Frans – basics.

Overig

2004 :Docent NCOI
1997 – heden :Docent Human Resources –Bedrijfskunde opleidingen KvK / NCOI
2002 - heden :Bestuurslid Stichting Hanzehof / schouwburg Zutphen
2002 – heden :Secretaris/ Vz Stichting Hanzehaven Zutphen
1995 – 2003 :Bestuurslid / Vz Roeivereniging
1995 – 2001 :Commissaris Stichting Thuiszorg Midden Gelderland /Arnhem
1991 – 1995 :Commissaris Woningstichting regio Arnhem
1987 – 1988 :Vice President WAIJO / Internationale Officierenvereniging –USA
1982 – 1985 :Hoofdbestuurslid Nederlandse Officierenvereniging



 beschikbaar?

Interim managers zoeken: