Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim teamleider

Interim teamleider

Werkervaring interimmanager

Periode : 2007 –2008
Bedrijf : Stichting Wartburg, scholengemeenschap voor V.O.
Functie : projectleider a.i.

Als projectleider leiding gegeven aan de totstandkoming en implementatie van een nieuw programma, de training en coaching van docenten daarvoor en het bewaken van de kwaliteit van uitvoering en organisatie.


Periode : 2004 – augustus 2008
Bedrijf : Stichting Wartburg, scholengemeenschap voor V.O.
Functie : teamleider a.i.

Op basis van vervanging tijdens afwezigheid of ziekte de rol van teamleider/adjunct directeur vervuld en als zodanig collega’s gecoacht, voorkomende problemen opgelost, contact met ouders onderhouden, ordemaatregelen getroffen, beleid gemaakt en ingezet.


Periode : maart 1999 – augustus 2008
Bedrijf : Stichting Wartburg, scholengemeenschap voor V.O.
Functie : docent Nederlands

In de hoedanigheid van docent initiëren en aansturen van leerprocessen van groepen jongeren tussen 13 en 17 jaar op alle niveaus, begeleiden als mentor van examenklassen, het adviseren rond studie- en beroepskeuze, leren samenwerken en presenteren, het begeleiden bij stageprojecten en de sollicitaties daarvoor. Verder als examinator voor 2 vakken verantwoordelijk voor eindresultaten van de vakgroep Nederlands.


Periode : september 2003 – augustus 2008
Bedrijf : Stichting Wartburg, scholengemeenschap voor V.O.
Functie : docent Technologie

Het nieuwe beroeps- en praktijkgerichte samenwerkingsvak Technologie ingevoerd binnen de gemengde leerweg van het vmbo. Het betrof hier het implementeren van een nieuw vak waarbij uitsluitend eindtermen waren geformuleerd. Op het gebied van voorlichting workshops voor collega’s en ouders ontwikkeld en gegeven. Inhoudelijk stuurt het vak voornamelijk aan op een effectieve samenwerking binnen werkgroepen, het leren plannen, overleggen en uitvoeren van praktijkgerichte en –gestuurde projecten, waarbij ict een onmisbare component is. Mijn rol als sectievoorzitter vroeg mij (nieuwe) collega’s te coachen en te begeleiden, bedrijfsbezoeken te begeleiden, nieuwe projecten te bedenken en uit te voeren, zorg te dragen voor een degelijke doorlopende leerlijn en het enthousiasmeren van studenten.


Periode : augustus 2002 – augustus 2008
Bedrijf : Stichting Wartburg, scholengemeenschap voor V.O.
Functie : Hoofd BedrijfsHulpVerlening

Als formeel leidinggevende het totale veiligheidsplan voor een grote middelbare school (1700 leerlingen) vormgegeven, aanvankelijk in bestaande bouw, later (in samenwerking met brandweer en gemeentelijke instellingen) in nieuwbouw. In beide situaties training en opleiding verzorgd en gegeven op het gebied van veiligheid, brandbestrijding en eerste hulp en in de hoedanigheid van ploegleider leiding gegeven aan hulpverleningsteams bij oefeningen en reële noodsituaties. In zowel oudbouw als nieuwbouw heeft dit geleid tot een effectievere, soepeler organisatie van noodhulpverlening. Dat is bereikt door personeel te benoemen in en te ontheffen van functies, het opnieuw opzetten en implementeren van het noodplan en het trainen van personeel.


Periode : juli 2003 – augustus 2008
Bedrijf : Amicitia Reizen
Functie : Tourleader

Bij deze reisorganisatie bestaat de rol van tourleader uit het plannen en organiseren van trips en excursies op de bestemming en dat in samenwerking met de groep. Ook wordt er van de tourleader verwacht oplossend te handelen in geval van problemen, op welk vlak dan ook. Daarnaast is het de bedoeling dat de tourleader het samenbindende element is voor de deelnemers aan de reis, contactpersoon tussen de groep en de lokale gids en dat hij leiding geeft tijdens excursies en gezamenlijke bijeenkomsten. Inmiddels heb ik tot volle tevredenheid van de reisorganisatie 8 reizen geleid.



Periode : september 2006 – mei 2008
Bedrijf : PAT Onderwijsinnovatie
Functie : Hoofdauteur/ teamleider

Voor het nieuwe vak Technologie heb ik in opdracht van PAT OI een nieuwe lesmethode ontwikkeld, waarbij mijn taak bestond uit het vormgeven van projecten aan de hand van eindtermen, inpassen van diverse ict-gestuurde werkplekken, het ontwerpen van blauwdrukken voor projecten, het verdelen van het werk onder de auteurs, het voorzitten van vergaderingen en deels het begeleiden van het proces van totstandkoming. Deze methode, die enig in zijn soort is te noemen door zijn interactieve karakter, wordt door een significant aantal Nederlandse scholen gebruikt.


Periode : september 2007 – juni 2008
Bedrijf : Europort Business School
Functie : freelance trainer

Als zelfstandig ondernemer taaltrainingen verzorgd binnen de Language Academy voor Mbo-studenten uit diverse landen en voor Hbo’ers en academici die Nederlands als tweede taal nodig hebben voor studie of beroep. Door het geven van 2 modules van 13 lessen zijn de studenten van niveau 0 tot het niveau van het inburgeringexamen gekomen. In september 2008 wordt verwacht dat ik de activiteiten als taaltrainer voortzet.


Periode : april 2007 – heden
Bedrijf : Lazywave / Training
Functie : Duikinstructeur

Als zelfstandig ondernemer en bij een Rotterdamse duikschool ben ik actief in de hoedanigheid van duikinstructeur. Daarbij geef ik opleidingen vanaf introductielessen, theorielessen en sportoriëntatie voor scholen tot en met het professionele niveau van Divemaster. De cursussen kenmerken zich door een persoonlijke en ontspannen aanpak, effectief inzetten van tijd, personen en materialen en het behouden of verkrijgen van plezier en zelfvertrouwen.

Periode : 1998– 1999
Bedrijf : Foto Klein
Functie : Assistent bedrijfsleider

Na verkoopfunctie doorgegroeid naar assistent bedrijfsleider, in die functie verantwoordelijk geweest voor de dagelijkse gang van zaken in relatie tot klanten, producten en medewerkers.


Opleiding interimmanager

Opleidingen
2004 - 2005 Post- HBO docentenopleiding Technologie, Certificaat behaald
1999 - 2004 HBO lerarenopleiding Nederlandse taal en letterkunde, Diploma behaald
1992 - 1998 Havo, Diploma behaald

Trainingen en Cursussen
2008 Projectmanagement, Open Universiteit Nederland
2008 diverse trainingen op het gebied van Resultaatgericht werken, Effectief samenwerken en Succesvol Functioneren
2007 Instructor Development Course (Professional Association of Diving Instructors), Diploma behaald
2002 Ploegleider Bedrijfshulpverlening / HBHV


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Coert is een snelle en creatieve denker met een groot empatisch vermogen en een grote mensenkennis. Hij kan goed luisteren, gaat voor een goede samenwerking met resultaat van uitstekende kwaliteit en is persoonlijk in zijn aanpak.
Vanuit diverse functies binnen en buiten het onderwijs heeft Coert zich in 10 jaar ontwikkeld tot een ervaren docent/ trainer en manager met ruime ervaring in het resultaatgericht begeleiden en aansturen van samenwerkingsprojecten, het coachen en trainen van de mensen binnen een organisatie, het bedenken en inrichten van maatwerktrainingen, de (her-)inrichting van operationele processen en het introduceren en implementeren van nieuwe elementen in een organisatie.
Recentelijk heeft Coert zich aangesloten bij Kweekel om zijn activiteiten als trainer en coach en interim-manager met passie op te pakken en zich verder te bekwamen in het (op interimbasis) begeleiden en aansturen van verandertrajecten. Daarbij staan een resultaatgerichte en persoonlijke aanpak en oog voor en inzet van de kwaliteiten van de zittende teamleden centraal.

Kweekel BV is een onafhankelijk adviesbureau en is gespecialiseerd in het effectiever laten functioneren van organisaties en individuen, gericht op het verbeteren van individuele en organisationele prestaties. Kweekel BV werkt vanuit de specialismen organisatie-effectiviteit, managers-effectiviteit en persoonlijke effectiviteit. Om dit te bereiken maken wij gebruik van trainingsmethoden en individuele of op maat gemaakte adviezen.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, (Duits)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: