Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

general management

general management

Werkervaring interimmanager

22 jaar ervaring in bankbedrijf
uitgevoerde functies o.a. ; Hoofd HRM, Senior Consultant HRM en Organisatie, Directeur Retail, Directeur Stocks and Options Exchange A\'dam, Hoofd Beleggingsadvisering, Interim Directeur (crisis management), Regio directie, Hoofd Interim Management, Divisie manager ICT bedrijf, Liason manager in Londen (ICT<>Investment Banking),
Directeur e-Commerce


Arbeidservaring

Maart 2001- heden Directeur e-Commerce Rabobank
De Rabobank Rotterdam heft het afgelopen anderhalf jaar als pilotbank gefungeerd voor de Rabobankorganisatie.
Door Rabobank Nederland is een omvangrijk programma van e-Commerce projecten opgezet. Een deel daarvan dienden op lokaal niveau in de praktijk getoetst te worden.
Vanuit de positie van directeur e-Commerce ben ik verantwoordelijk geweest voor de implementatie van deze projecten. In deze positie rapporteerde ik zowel aan de leidng van Raabobank Nederland als aan de algemeen directeur van Rabobank Rotterdam. De belangrijkste projecten waren Direct-Banking, Costumer Relation Management (CRM), Personal Portal en de ontwikkeling van Portals (BtoB,BtoC). Tevens heb ik in deze periode e-Strategy gedoceerd aan de laatste jaars studenten van de Hoge School Rotterdam.


Mei 2000 – Febr 2001 Global Euro-conversion Program Manager R.I.
In deze functie was ik eind verantwoordelijk voor de invoering van de Euro op alle kantoren van Rabobank International. Op alle 80 kantoren is een lokale project manager aangesteld ten behoeve van de verdere invoering van Euro. Deze projectmanagers rapporteerden aan mij omtrent de lokale progress en mogelijke knelpunten. Het project omvatte zowel de back-office als front-office activiteiten. In de back-office dienden grote aantallen ( computer ) systemen aangepast te worden en deze daardoor Euro -compliant te maken. In de front-office dienden contracten, saldi, limieten etc omgezet te worden naar de Euro notering. Het project raakte daardoor alle aspecten van de bedrijfsvoering van het Internationaal bankieren. Zowel de beheersmatige, financiële maar ook commerciële aspecten waren onderdeel van de scope van het project. Indeze functie rapporteerde ik aan de Managing Board van Rabobank International.




1998 – 2000 Senior liason Manager Global IT R.I.
Gedurende ruim !,5 jaar Verantwoordelijuk geweest voor de herinrichting van de IT afdeling ( 125 fte ) van het kantoor te Londen ( UK ). Aanleiding van mijn stationering aldaar waren tweeérlei. Enerzijds had men vanuit het hoofdkantoor i.c. Global IT grote problemen met de aansturing van de onder hen ressorterende IT afdeling in Londen in zowel beleidsmatige- als praktische zin. Anderzijds had de IT eenheid in London de aansluiting met de snel wijzigende organisatie van het kantoor verloren. Dit laatste had te maken met het feit dat in Londen de Investment Banking activiteiten van Rabobank International in hoog tempo werden opgezet. Deze verschilden zozeer met het traditionele bankieren tot dan toe dat men vanuit IT niet meer aan de vereisten kon voldoen.
De aansluiting tussen Hoofdkantoor en London Branch en andersom kon verbeterd worden door bij beide partijen begrip te creëren voorde relatief grote cultuurverschillen.
De aansluiting met de Investment Banking activiteiten kon uiteindelijk alleen maar worden gerealiseerd door een specifieke IT eenheid voor Investment Banking op te zetten
Deze periode kenmerkte zich door een hoge mate van organisatorische instabiliteit die de nationale- en international pers heeft gehaald.


1995 –1998 Hoofd Relatie Management Rabofacet
Rabofacet is het facilitaire IT.bedrijf van de Rabobank organisatie, In deze funktie had ik de verantwoordelijkheid om te zorgen voor klantgerichte oplossingen. Dit was noodzakleijk omdat de overige Business Units zeer sterk vanuit een IT perspectief aan de dienstverlening voor de organisatie te werken.
Daarnaast kende het bedrijf nauwelijks concurrentie van andere ondernemingen omdat Rabofacet de Preferred Supplier voor de organisatie was hetgeen in negatieve zin van invloed was op de klantgerichtheid van hetbedrijf.
Raboafacet telde 3000 FTE’s en de Business-Unit Relatie Management bestond rind 1997 uit 80 medewerkers. Rapportage vond plaats rechtstreeks aan de Algemeen Directeur.


1993 – 1995 Adjunct Regio Directeur Regio directie Haarlem
Als lid van de regio directie had de verantwoordelijkheid voor de begeleiding van 44 lokale Rabo banken.
In deze periode heb ik leing gegeven aan een gedeifferentieerd team van regionale consultants die baken ondersteunden op de diverse aspecten van de bedrijfsvoering van het bankbedrijf.
Daarnast was ik verantwoordelijk voor de vernigingsrechtelijke kant. Hetgeen inhield dat Bestuursvergaderingen moesten worden bijgewoond t.b.v. de vaststelling van beleid en de controle op de uitvoering daarvan.
Schaalvergrotig was voor een aantal lokale banken noodzakelijk. hiertoe heb ik 5 fusies tussen lokale banken gerealiseerd als voorzitter van de fusie commissies.
Gedurende de gehele periode heb ik tevens leiding gegeven aan een grootscheeps organisatie veranderings programma voor alle 44 banken. Totale personeelsbestand van 44 banken was +/ 990 medewerkers-



1992-1993 Interim Manager Centrale Dienst Personeel RN
Binnen Rabobank Nederland bestond er bij de Centrale DienstPersoneel behoefte aan de vergroting van de mobiliteit van het personeel van de Rabobank organisatie
Hiertoe heb een eenehid opgesteld die met behulp van een mobiliteits programma hieraan invulling is gaan geven .
Daarnaast heb ik in die periode een interne afdeling Interim Management opgezet


1990 – 1992 Hoofd Beleggings Advisering Rabobank Nederland In deze functie heb ik 8 regionale Beleggings advies teams opgezet. In verband met de vaak nog ontbrekende beleggings advies deskundugheid dienden we daarmee twee doelen.
Ten eerste bedienden deze teams de beleggings cliënten met de meer complexere portefeuilles maar tevens waren deze teams verantwoordelijk de verhoging van de deskundigheid op dit gebied. Hieraan werd invulling gegeven opleiding en training on the job.
In deze tijd heb tevens meegewekt aan de inrichting van de strategische alliantie tussen Robeco en Rabo IRIS genaamd.
Tevens heb het laatste jaar de funktie gecombineerd met de funktie van waarnemend Algemeen Directeur bij een lokale bank. Na de juridische fusie van twee banken bleek na enkele jaren dat er nog steeds geen echte fusie tot stand gekomen was. Middels een intensief begeleidings proces heb ik daar gewerkt aan de gewenste samensmelting tot één bank.



1989 – 1990 Directeur Effectenkantoor Amsterdam RN
Leiding gegeven aan de handelaren op de effecten-en de optie beurs alsmede de back-office activiteiten.
De back office activiteiten moesten worden gerorganiseerd vanwege de introductie van automatiserings systeem.
Daarnaast diende de leidnig aan de handelaren op de beurs vloeren strakker en met meer controle te worden aangezet vanwege ontstane onregelmatigheden.


1986 – 1988 Regionaal Adviseur Personeel RN
In eerste instantie de reguliere funktie uitgeoevend. Vanuit de Regio directie werd aan mij voorgesteld om ervarings traject in te gaan ten einde een management positie te kunnen gaan bekleden in de toekomst.
In dit kader heb ik daarna als Interim Directeur bij een lokale bank gewerkt tot aan de stap naar Amsterdam.


1981 - 1986 Hoofd Personeelszaken Rabobank N.O.P.
Bij de Rabobank Noord Oost Polder gewerkt aan het opzetten en implementeren van een, voor die bank noodzakelijk, professioneel personeelsbeleid. Bij de bank werkten +/- 200 medewerkers. Tot aan mijn start werd het personeelswerk uitgevoerd de salarisadministrateur.

1977 – 1981 Manager Uitzendbureau A.S.B.
Bij A.S.B begonnen als intercedent en een jaar daarna als manager doorgegaan.

1973 – 1975 Diverse funkties in binnen en buitenland vervult.





Opleiding interimmanager

MBO electrotechniek - electronica,
MBO AP/PB,
HBO AP/PB,
Bedrijfskunde Rijks Universiteit Groningen(3jarige avond opleiding),
Nyenrode University Master of Business Administration (MBA),
diverse bancaire opleidingen.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Change Manager, Crisis Manager, People Manager, Liason Manager

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

Overig

graag persoonlijk bespreken

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: