Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim- en projectmanagement

interim- en projectmanagement

Werkervaring interimmanager

Ruime ervaring in business development (opstarten bedrijven), leidinggevende rollen binnen ICT-organisaties (applicatie ontwikkeling, infrastructuur), Algemeen management, MT-posities, projectmanagement.
Een groot deel van mijn carriere heb ik diensten verleend aan lokale overheid (gemeenten) en financiele instellingen.
Ik beweeg mij graag op het grensvlak van organisatie en ICT.

Opdracht1:
In opdracht van een financieel concern ben ik verantwoordelijk geweest voor de bouw en uitrol van de nieuwe KA-infrastructuur (Windows2000, Exchange2000, WindowsXP en OfficeXP). Het te realiseren ontwerp voorziet in een mix van thin (Citrix) en fat client oplossingen. Het programma heeft het volgende tot doel:
-het migreren van 7000 werkstations en 300 servers naar het nieuwe platform.
-het beschikbaar stellen van circa 600 applicaties via dit platform
-het technisch migreren van de Office-huisstijl en macro-toepassingen
-het realiseren van een reductie van applicaties en het realiseren van een TCO-besparing van 5%
-het herinrichten van de beheerorganisatie van twee IT-bedrijven (processen, opleiding, samenwerking)
-de inrichting van een centrale beheerorganisatie (handhaving 1 standaard in een situatie met 2 beheerorganisaties)
-het bevorderen van de samenwerking tussen beide ICT-beheerorganisaties.
Deze opdracht 1 april 2005 afgerond.

Opdracht2:
In opdracht van het ministerie van VROM ben ik bezig met een onderzoek naar de mogelijkheden voor gemeenten om een wettelijke ontwikkeling op het gebied van basisregistraties te financieren.

Opdracht3:
Binnen het IT-bedrijf van een verzekeraar ben ik verantwoordelijk geweest voor het bedrijfsdeel Datacenter Services. DCS is verantwoordelijk voor het beheer (operationeel en tactisch) van Windows2000/3000 Applicatieservers en de Unisys-mainframe omgeving. Binnen deze opdracht was ik verantwoordelijk voor:
-coaching van de leidinggevenden
-opzet van een server en storage consolidatie programma
-initieren van de migratie van het NT-serverpark naar Windows2003
-introductie van de beginselen van Activity Based Costing
-implementatie van het ITIL-proces Problem Management
Als MT-lid van het IT-bedrijf heb ik workshops geïnitieerd gericht op een strategische heroriëntatie van het bedrijf en een actieve rol gespeeld in feedbackcycli van mede MT-leden.

Opdracht4:
In opdracht van twee IT-bedrijven binnen een financieel concern is onder mijn leiding en op basis van een architectuurmodel het Windows 2000 ontwerp voor het concern opgesteld. Hiertoe zijn de volgende fasen doorlopen:
-Requirements (IT en Business)
-Architectuur
-Ontwerp
-Businesscase
-Advies inrichting Beheerorganisatie
Dit project heeft 10.000 uur inzet van interne en externe specialisten gevergd. Op basis van de businesscase heeft de Raad van Bestuur besloten het programmabudget beschikbaar te stellen voor de uitrolfase.



Opleiding interimmanager

Bedrijfskunde universiteit van Nijmegen (drs./MSc.)
Post-HBO: Hoger planologisch onderwijs, HTS Utrecht
HTS cultuurtechniek te Boskoop (ing.)
Diverse managementdevelopmentprogramma\'s
Salestrainingen
ITIL/Prince2 trainingen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Creatief, gedreven, teambuilder, overtuigend.
Denker en doener

Talenkennis interimmanager

ik red mij goed in engels en duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: