Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

09/2000 – 2002 PMO Area Director EMEA (internationale functie)

Verantwoordelijk voor het aansturen van de Professional Services business in 8 Europese landen.
· Uitzetten van strategie en beleid met betrekking tot te verlenen diensten;
· Opzetten en bewaken van het budget;
· Aansturen Professional Services directors, -managers en practice managers in de 8 Europese landen;
· Transformeren Professional Services organisatie naar een solution/project georiënteerde organisatie;
· Implementeren projectorganisatie in de verschillende Europese landen;
· Coachen en ondersteunen projectleider/-leden in het bid proces voor high value/high risk projecten;
· Projectleiding met betrekking tot de implementatie van de PeopleSoft ESA toepassing in de Europese vestigingen.


06/1997 – 08/2000 Business Unit Manager

Aansturen van een Business Unit verantwoordelijk voor IT- solutions en software ontwikkelingsproject en het ITIL-, Telematica- en Unix/Novel cluster.
· Deelname aan strategie en beleidsvorming Simac Professional Services als lid van het MT
· Opzetten en bewaken budgetten;
· Aansturen van 3 clustermanagers;
· Transformeren organisatie naar een solution/project georiënteerde organisatie;
· Sturing geven aan de implementatie van het Capability Maturity Model als kwaliteitssysteem voor het ontwikkelen van software;
· Opzetten en uitvoeren marketingbeleid solutions;
· Aansturen sales force solutions.


01/1994 –06/1997 Clustermanager/Quality Manager

Aansturen van de cluster Database en Mainframe technologie en het uitvoeren van het kwaliteitsbeleid.
· Personele verantwoordelijkheid voor genoemd cluster;
· Beoordelen personeelsleden;
· Aannemen personeelsleden;
· Opstellen ontwikkel-paden voor personeelsleden;
· Samen met sales zoeken naar mogelijke opportunities;
· Opzetten, invoeren en bewaken kwaliteitssysteem (ISO 9002)


11/1988 –06/1997 Project Manager

Sturen van verschillende projecten voor 50 aangesloten banken;
· Opzetten projectplannen;
· Inrichten projectorganisaties;
· Projectbudgettering;
· Sturen van projecten op tijd, budget en kwaliteit;
· Aansturen van 5 tot 80 projectmedewerkers;
· Advisering met betrekking tot haalbaarheid, kwaliteit, verbeteringsprocessen;
· Gedeeltelijk verantwoordelijk voor de invoering van CMM (Capability Maturity Model).


01/1988 – 11/1988 Project Manager

Sturing van een voorraadbeheersysteem project.
· Opzetten projectplan;
· Sturen van projecten op tijd, budget en kwaliteit;
· Aansturen van 4 projectmedewerkers;

02/1987 –12/1987 Consultant

Binnen verschillende organisaties organisatieonderzoeken uitgevoerd en veranderingsprocessen doorgevoerd (o.a. transport en overheid)
· Organisatieonderzoek en het uitbrengen van advies;
· Besturen van veranderingsprocessen;
· Uitvoeren van functionele analyses.


03/1982 –02/1987 Hoofd Systeemontwikkeling

Verantwoordelijk voor alle automatiseringstaken binnen de onderneming.
· Opzetten automatiseringsbeleid;
· Aansturen ontwikkelteam (5 personen)
· Als MT lid, mede vormgeven aan strategie en beleid van de onderneming;
· P&L verantwoordelijk voor automatisering

Werkomgeving/branche:

Als consultant heb ik in de volgende branches opdrachten uitgevoerd:
· Banken en verzekeringsbedrijven;
· Logistiek;
· Overheid;
· Productie industrie




Opleiding interimmanager

Opleiding en kwalificaties

1974-1980: Bedrijfskunde
Technische Universiteit Twente

1980-1985: MO Wiskunde
Fryske Akademy


1989-1995: Verschillende AMBI modulen (I1,I2, T2,B2,HE1,HE2,HB2,HS2,HS4)
NOVI- Exin

1995 : Kwaliteitsauditor
Lloyds

2001: Project Leadership Management and communication
George Washington University

2001: Financial Management
George Washington University


Kwalificaties

Project Management and Automation (Krechting Koot)
Capability Maturity Model (CMM)
Quality Control in System Engineering
Function point analyses

PC-vaardigheden

Volledig bekend met de volgende software;
Windows
MS Word, MS Excel, PowerPoint, MS Access
MS-Project
OpenPlan (Planning tool)
Knowledge Plan (Estimating tool)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

1. Met name heb ik veel vaardigheden opgedaan in het doorvoeren van veranderings- als kwaliteitsprocessen binnen verschillende organisaties. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van verschillende modellen als ISO, CMM (Capability Maturity Model), Balance Score Card.
2. Trainen en Coachen van verschillende disciplines als consultants en sales, management.
3. Effectief leiding geven aan grote groepen consultants en managers. Hierbij typeer ik mijzelf als peoplemanager met veel oog voor de business.


Talenkennis interimmanager

Nederland - native
Engels - vloeiend
Duits - goed

Overig

Naast mijn normale werkzaamheden zit ik in de Raad van Bestuur van de Stichting “De Vaart”. Deze Stichting is met name verantwoordelijk voor de uitvoer van het gemeentelijk sociaal-cultureel beleid. De stichting werkt per jaar met een budget van ruim 3 miljoen Euro.

Tevens beschik ik over een eigen e-commerce bedrijf die trend producten in de markt zet op het gebied van preventieve gezondheidszorg, telefonie, groene stroom etc. Als business model wordt hiervoor het MLM model gebruikt.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: