Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller/ Project controller, Fin. Manager etc.

Controller/ Project controller, Fin. Manager etc.

Werkervaring interimmanager

Int. ned. milieu bedrijf (mei 2008- aug 2008) Controller a.i.
Opzetten rapportage set m.b.v. Outlooksoft t.b.v. raad van bestuur i.o.m. director finance & group controller. Begeleiden divisies met forecast en budgetten etc,adviseren sr. management van verbeteringen in finan. processen en structuren.

Int. Amerikaans bedrijf (september 2007 - maart 2008) Accounting Manager Finance a.i.
Leiding geven aan 7 personen, re-organiseren afdeling tot SSC. Cochen & begeleiden medewerkers, SOX toepassen, Beheer van Middle east entiteit. Diverse rapportages, analyses, forecast, budget, Treasury management internationaal. helpen bij impl. nieuw systeem, adviseren management.

Int. Amerikaans bedrijf. (maart 2007- aug 2007) Reporting Specialist and consolidation analist a.i.
Rapporteren & consolideren, verzorgen van daily,weekly sales, budget, forcast, bespreken P&L & kosten met budget houders, diverse analyses en rapportages. Adviseren management.

Ned. Bouw/vastgoed bedrijf (april 2006 - jan 2007) Project & Financial Controller a.i.
leiding geven aan 4 perosnen, Financiele & adhoc rapportages,jaarwerk, budgetten, analyses(cashflow ORT,OHW) adviseren management en doorvoeren procedures.

Amerikaanse multinational (oktober 2005 - maart 2006)Accounting Manager a.i.
Leiding geven aan 4 personen. Accijns, OB, LB, UWV. salaris admin. Maand, Kwartaal en Jaar afsluiting. Adviseren sr. management en doorvoeren AO en SOX.

Amerikaanse multinational (mei 2004 – maart 2005) Senior Accountant a.i.
Maand-afsluiting,, intercompany, reconciliations, diverse belasting aangiften, diverse financiele analyses & rapporttages, grootboek opschonen, alle werkzaamheden op SOX getest, adviseren en doorvoeren AO, adviseren management.

Detail handel(augustus 2002 – februari 2003) Project administrator a.i.
Functieomschrijving: Credit & Cash management, debiteuren / crediteuren, financiele analyses & rapporttages, adviseren en doorvoeren AO, adviseren management & franchise ondernemers, ad hoc werkzaamheden.

Amerikaanse multinational (november 2001 – mei 2002) Financial analist a.i.
Functieomschrijving: Jaarafsluiting, financiele analyses & rapporttages intern /extern, IC afstemmen, Crediteuren, adviseren en doorvoeren AO, adviseren management, ad hoc werkzaamheden.

Luchtvaart maatschappij (november 2000 – juni 2001) Ass. Controller a.i.
functieomschrijving: Jaarafsluiting, Credit & Cash management, debiteuren / crediteuren, sollicitanten beoordelen, financiele analyses & rapporttages, adviseren en doorvoeren AO, adviseren management, ad hoc werkzaamheden

Int. Bank (mei 2000 – november 2000) Project- /International Controller a.i.
functieomschrijving: Opzetten project administratie, aansturen 3 collega’s, financiele analyses & rapporttages, adviseren en doorvoeren AO, adviseren management, ad hoc werkzaamheden.

Int. Amerikaans bedrijf (1999 - 2000) Hoofd Administratie a.i.
functieomschrijving: Leiding geven aan 5 medewerkers, mede opstellen jaarekening, opzetten systeem voor materieel vaste activa met Excel, werkzaamheden t.b.v. salarisadministratie i.s.m. PZ, adviseren en doorvoeren AO, het analyseren van grootboekrekeningen, aangiftes LB,OB, GAK, ICT, CBS etc.
Rapportages, ad hoc werkzaamheden.

Semi Overheid (1999) Ass. Controller
functieomschrijving: projekt- en urenadministratie, contractadministratie, financieel beoordelen subsidie aanvragen, facturatie, budget opzetten/analyse, contacten bedrijven & ministeries EZ en VROM, adviseren & rapportage management, EZ en VROM, ad hoc opdrachten.

Ned. Multinational (maart ‘98 - januari ‘99) Coördinerend Project Administrateur
functieomschrijving: projekt- en urenadministratie, contractadministratie, diverse financiële analyses,
facturatie, aansturen 3 project administrateurs, opzetten & aanpassen procedures, adviseren & rapportage management, adviseren & implementatie van SAP/R3, ad hoc opdrachten.

Int. Computer bedrijf (oktober ‘95 - maart ‘98) Ass. Controller / Financial Analyst
functieomschrijving: projekt- en urenadministratie, contractadministratie, diverse financiële analyses, interne/externe (US) rapportages, leiding geven aan 2 medewerkers, opzetten & aanpassen procedures, adviseren management, administratie van dochter t/m integratie. Dochter bedrijf: Administratie crediteuren/debiteuren, BKG, facturatie, LB/OB/GAK, maandverwerking & rapportages, personeelsadministratie, salaris, verzekeringen, wagenparkbeheer.

Ned. Verzekerings Bedrijf (mei ‘95 - augustus ‘95) Medewerker Internal Audit
functieomschrijving: aansluiten diverse rekeningen, balansen en herstructureren grootboek.

Ned. Verzekerings Bdrijf (oktober ‘94 - april ‘95) Financieel medewerker
functieomschrijving: verzamelen, analyseren en beoordelen van financiële gegevens op het
gebied van maand-, kwartaal- en jaarcijfers, verrichten interne controles, debiteurenbewaking
en instellen vorderingen; telefonische contacten cliënten en buitendienstmedewerkers, algemene werkzaamheden zoals kas-bank-giro en crediteuren.

Int. Amerikaans bedrijf (maart ‘94 - oktober ‘94) Credit Control Coördinator NL
functieomschrijving: zelfstandig debiteurenbeheer o.a. ontwikkelen van procedures en richt-
lijnen bijv. incasso-procedure (van contracten t/m automatisering), krediettermijn en D.S.O
regelingen, klantencontact zakelijk en particulier; beleggen in deposito's, diverse rapportages,
telebanking, kredietwaardigheidsbeoordelingen m.b.v. databanken, bijwonen vergaderingen.

Ned. Prduktie bedrijf (november ‘93 - maart ‘94) commercieel binnendienst medewerker
functieomschrijving: telefonische verkoop/verhuur van div. containers; advies aan klanten omtrent chemisch afval, inkoop kantoorartikelen, maken van offertes, leiding geven aan 1 medewerker; diverse projecten in samenwerking met de directeur o.a. kostprijs berekeningen, bijwonen vergaderingen.

Overheid (mei ‘93 - november ‘93) crediteuren administrateur
functieomschrijving: coderen facturen, boeken facturen in geautomatiseerd bestand,
vervaardigen/controleren betalingsvoorstellen en betaaltape, correspondentie met crediteuren.

Diverse commerciële, logistieke en financiële functies bij verschillende bedrijven (1990/1992).


Opleiding interimmanager

M.A.V.O.
M.L.O. - chemisch
H.L.O. - chemisch (na eerste jaar gestopt)
H.E.A.O. - BE


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Outlooksoft (OLS), Hyperion, Business Objects, Cognos, SAP, Oracle, Reforce, Tobias SG, Lotus Notes, Excel, Word, dBase,Powerpoint, Asap (salaris), Pascal, JD Edwards, BRAVO, JBA, Exact, diverse IBM software

Talenkennis interimmanager

Nederlands /Engels

Overig

Breed inzetbaar/ "hands on mentaliteit"/ Analyserend / Creatief/ Prima in omgang. SOX minded.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: