Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

CEO of CFO alsmede Costsavingsmanager

CEO of CFO alsmede Costsavingsmanager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
1973-1987: Gewerkt bij een groot produktiebedrijf te Dordrecht met 600 personeelsleden en vier werkmaatschappijen. Producent en verkoop van brandkasten, sloten, beveiligingsapparatuur en toegangscontrolesystemen Omzet fl 100 miljoen per jaar. Werkzaamheden en verantwoordelijk voor:
- Inboeken en coderen van inkoopfacturen; Boeken van bank- en girobescheiden, memoriaal en salaris journaalposten:
- Uitzoeken van tussenrekeningen en rekening-courantverhoudingen;
- Invullen van omzetbelasting- en loonbelastingaangiften;
- Opstellen van de jaarrekening;
- Invullen W.I.R formulieren voor de belasting; Uitrekenen belastinglatentie;
- Berekening aansluiting productiewaarde met kostprijs verkopen;
- Investeringsberekeningen;
- Opstellen budgetten: verkopen per product, kostprijs per product en per afdeling, bedrijfskosten per afdeling, belasting en netto resultaat. Dit per werkmaatschappij en geconsolideerd zowel in het Nederlands alsook in het Engels;
- Maand- kwartaal en jaarrapportering zowel in het Nederlands alsook in het Engels. Dit per werkmaatschappij alsook geconsolideerd. Dit betreft de cijfers van vorig jaar, budget lopend jaar ,laatste prognose lopend jaar voor zowel de werkelijke cijfers van de lopende maand alsook cumulatief en totaal jaar;


Meerjarenplanning maken per werkmaatschappij en geconsolideerd;
- Verantwoordelijk voor het gehele wagenpark;
- Lesgeven in PC-gebruik en specifiek in Lotus 1-2-3;
- Vervangen financieel directeur bij diens afwezigheid.


1987-1990: Gevraagd voor een productiebedrijf in Brabant met 125 personeelsleden als financieel directeur. Producent en verkoop van behangpapier en aanverwante artikelen. Omzet fl. 40 miljoen per jaar.
Werkzaamheden en verantwoordelijk voor;

- Opstellen van de jaarrekening;
- Invullen W.I.R. formulieren voor de belasting;
- Uitrekenen belastinglatentie;
Berekening aansluiting productiewaarde met kostprijs verkopen;
- Investeringsberekeningen;
Kontakten onderhouden met fiscus, accountants en banken;
- Leiding geven aan de gehele administratie;
- Leiding geven aan de afdeling automatisering;
Verantwoordelijk voor de administratieve organisatie;
- Opstellen budget en: verkopen per product, kostprijs per product en per afdeling, bedrijfskosten per afdeling, belasting en netto resultaat;
- Maand- kwartaal en jaarrapportering. Dit betreft de cijfers van vorig jaar, budget lopend jaar ,laatste prognose lopend jaar voor zowel de werkelijke cijfers van de lopende maand alsook cumulatief en totaal jaar;
- Lid van het management team.

- Na een jaar benoemd als algemeen directeur, verantwoordelijk voor;

- De te behalen verkoopbudgetten;
- Samenstellen van de nieuwe designs;
- Optimaal benutten van de productiecapaciteit en investeringsbeleid;
- De implementatie van een nieuw computersysteem (Baan-Triton); Personeelsbeleid, deze taak voerde ik ook zelf uit;
- Reorganisatie van de onderneming, overleg met vakbonden, eigenaar, kredietinstellingen etc.
- Voorzitter van het management team.


1990-1993
Gevraagd voor een productiebedrijf in Brabant met 200 personeelsleden als financieel directeur. Het betrof een Holding met zes werkmaatschappijen. Producent en verkoop van bierkoelers aan grote brouwerijen en koelsystemen aan horecaondernemingen. Omzet fl.70 miljoen per jaar. Verantwoordelijk voor;

- Opstellen van de jaarrekening; Invullen W.1.R. formulieren voor de belasting;
- Uitrekenen belastinglatentie;
- Berekening aansluiting productiewaarde met kostprijs verkopen;
- Investeringsberekeningen;
- Kontakten onderhouden met fiscus, accountants en banken;
- Leiding geven aan de gehele administratie;
- Leiding geven aan de afdeling automatisering; Verantwoordelijk voor de administratieve organisatie;
- Opstellen budgetten. verkopen per product, kostprijs per product en per afdeling, bedrijfskosten per afdeling, belasting en netto resultaat. Dit per werkmaatschappij en geconsolideerd zowel in het Nederlands alsook in het Engels;
- Maand- kwartaal en jaarrapportering zowel in het Nederlands alsook in het Engels. Dit per werkmaatschappij alsook geconsolideerd. Dit betrett de cijfers van vorig jaar, budget lopend jaar ,laatste prognose lopend jaar voor zowel de werkelijke cijfers van de lopende maand alsook cumulatief en totaal jaar;
- Verantwoordelijk voor de gehele administratie en de automatisering van diverse werkmaatschappijen in Nederland, Engeland, België, Duitsland en Italië. In die functie diende ik elke twee maanden een bezoek te brengen aan elke werkmaatschappij.
- Lid van het management team.



1993-1999:

Als zelfstandige gestart met een administatie-accountantskantoor te Rotterdam.
Gestart met een omzet van fl.80.000,- per jaar en uitgebreid tot een omzet
Van fl.750.000,- in 1998 met 12 personeelsleden. Deze onderneming heb
ik medio 1999 verkocht. Zowel het verzorgen van administraties alsook het geven van adviezen op het gebied van kostenbesparingen. Dit laatste gedeelte heb ik niet verkocht.


1999-2000
Via een financieel detacheringsbureau ben ik gaan werken bij een internationaal nieuw op te zetten internetbedrijf met als doelstelling om nieuwe producten te ontwikkelen en te verkopen. Na enige maanden te hebben gewerkt via het detacheringsbureau hebben zij mij gevraagd om bij dit bedrijf in vaste dienst te komen als chief accountant. Mijn doelstelling na het verkopen van mijn bedrijf was om het rustiger aan te gaan doen. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan en ik wil weer een hogere functie binnen een bedrijf. Dit is helaas bij het huidige bedrijf niet mogelijk omdat deze plaats reeds is voorzien. De voertaal binnen dit bedrijf is Engels.
Verantwoordelijk voor;

- Leiding geven aan de gehele administratie;
- Opstellen van de jaarrekening;
- Kontakten onderhouden met fiscus, accountants en banken;
- Maand- kwartaal en jaarrapportering in het Engels. Dit per werkmaatschappij alsook geconsolideerd.
- Verantwoordelijk voor de gehele administratie van diverse werkmaatschappijen in Nederland, Engeland, Frankrijk, Oostenrijk en Italië.

Deze onderneming is begin 2000 failliet gegaan.



2000-2001
Gevraagd bij KPMG om het kostenbesparingsprogramma verder uit te werken en tevens
Interim management te verzorgen bij bedrijven. Ik was werkzaam als senior consultant.
Ik was tevens verantwoordelijk voor twee medewerkers.
Toen ik werkzaam was bij een cliënt die nu mijn huidige werkgever is ben ik overgegaan.



2001-heden
Momenteel werkzaam als directeur bij een productieonderneming te Goes. Ik ben
verantwoordelijk voor de gehele onderneming excl. de verkoop. Dit wordt verzorgd
door de D.G.A. Het is een onderneming die sportartikelen fabriceert
en verkoopt over de hele wereld.
Toen ik via KPMG binnenkwam als interim manager heb ik allereerst een fraude zaak
opgelost en daarna de onderneming financieel weer gezond gemaakt. Nu ben ik bezig met een gehele reorganisatie en daarna moet de onderneming binnen twee jaar weer gezond
zijn. Wegens verschil van inzicht over het te voeren beleid ben ik voornemens een andere dienstbetrekking te gaan aanvaarden



Opleiding interimmanager

Opleiding
1968-1971: MAVO;
1978-1979: Praktijkdiploma Boekhouden;
1980-1981: M.B.A. (Middelbare Bedrijfsadministratie);
1983-1984: S.P.D. (Staatspraktijkdiploma Boekhouden);
1985-1987: Diverse opleidingen Open Universiteit o.a. Marketing, Economie;
1987-1987: Interne opleiding "Junior Manager" bij de Baak in Noordwijk (3 weken);
1990-1993: Schrijven van een boek met als titel; "Winsttoename door Kostenbesparingen";
1993-1994: Cursus Engels voor gevorderden;
1998-1998: Windows '95 opleiding
1999-1999: Cursus Spaans
2002-2003 Bedrijfskunde HBO 2 gevolgd door MBA






Talenkennis:
Engels, Duits en Spaans.


Computerervaring:
- Gewerkt met diverse netwerken en geautomatiseerde systemen.
- Lotus 1-2-3
- Word Perfect
- Windows 95, 98, XP en NT
- Word
- Excel
- Grote Beer
- Davilex
- S.A.P.
- Exact
- Ridder pakket






 beschikbaar?

Interim managers zoeken: