Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

management

management

Werkervaring interimmanager

Werkervaring interim opdrachten
Periode Mei 2008 – augustus 2008
Opdrachtgever GGZ Friesland
Functie Projectleider marktonderzoek divisie ouderen
Activiteiten Uitvoeren van kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek aangaande instroom en uitstroom van 65 + met een psychiatrisch ziektebeeld in de provincie Friesland. Tevens onderzoek naar potentiële nieuwe doelgroep vermogende ouderen
Resultaat Concrete marktanalyse en presentatie van scenario’s om strategische beleidsplan te herschrijven

Periode April 2008 - heden
Opdrachtgever VWS directie GGZ
Functie Projectmedewerker
Activiteiten Opzetten en uitvoering geven aan de eerste fase van een onderzoek naar ontwikkelingen van de Orthopsychiatrie in Nederland. Oriëntatie en inventarisatie van de verschillende zorgdomeinen en het houden van interviews met sleutelfiguren

Resultaat Eerste analyse van onderzoeksrapport afronding oriëntatiefase

Periode Mei 2008 - heden
Opdrachtgever RC Tolbrug (Revalidatie)
Functie Projectleider marktonderzoek
Activiteiten Uitvoeren van marktonderzoek en benchmark van revalidatiecentrum.
Resultaat Het management van RC Tolbrug heeft zicht gekregen over de potentiële groeimogelijkheden voor de instelling in een nieuw verzorgingsgebied. Tevens is er een document opgeleverd ter onderbouwing van het jaarlijkse overleg met de zorgverzekeraar

Periode November 2008
Opdrachtgever Nucleus Zorg (eerste lijn huisartsen)
Functie Adviseur
Activiteiten Strategiedag met Medische staf directie en bestuur
Resultaat Werksessie heeft geresulteerd in vooropzet van te maken strategisch beleidsplan

Periode Sept 2007-januari 2008
Opdrachtgever Kempenhaeghe categoraal ziekenhuis en epileptiecentrum
Functie a.i secretaris Raad van Bestuur
Activiteiten Waarneming van de secretaris RvB; 5 projecten vorm en inhoud gegeven
Resultaat Notitie over potentiële marktverkenning over de landsgrenzen (België)
Aanzet tot het opleveren van het JDMV nieuwe stijl
Intern onderzoek onderproductie van de poliklinieken
Aanvraag zorgvernieuwing voor zorgverzekeraars
Opzet model participatie omgekeerde integratieproject

Periode Januari 2008-mei2008
Opdrachtgever St de Goede Zorg en de Woonmensen (V&VT)
Functie Adviseur
Activiteiten Begeleiding van fusieproces en implementatie van processen (V&VT met Woningbouwcoöperatie)
Resultaat Visie document geschreven en voorbereidingen gerealiseerd voor nieuwe organisatiestructuur. Concreet projectgroepen ondersteund

Periode Januari 2008-februari 2008
Opdrachtgever Iriszorg ( GGZ / OOGZ en VZ)
Functie adviseur
Activiteiten Uitwerken van scenario’s en analyse van toekomstperspectief voor de RVT
Resultaat Inzicht gegeven over de verschillende ontwikkelingen in het kader van OGGZ en verslavingszorg start document voor groeiscenario’s (Fuseren of niet)
Werkervaring in vaste dienst

2006- tot 01-12-2008: Adviseur / consultant / Docent Prismant Academie
2006- tot heden bij de Prismant StrategieGroep en Bedrijfsvoering en Positionering

Voor het Ministerie van VWS (orthopsychiatrie), GGZ Friesland, GGZ Breburggroep, Revalidatiecentrum Tolbrug, Jellinek Mentrum, stichting Radar (vg), Iriszorg, in strategische trajecten geadviseerd en marktonderzoek verricht.
Interim secretaris Raad van Bestuur Kempenhaeghe.
Project marktverkenning over de grenzen, Implementatie Jaardocument Maatschappelijk Verantwoording, Onderzoek en analyse productieverlies van poliklinieken, Projectplan participatie bij omgekeerde integratie op intramurale instellingsterrein, Zorgvernieuwing aanvraag Zorgverzekeraars gerealiseerd
Fusie begeleiding tussen RIBW en V&V instelling en woningcorporatie.
Initiator en organisator invitational conferences “Spanning politiek en praktijk”voor bestuurders in de GGZ
Scenarioanalyse en positioneringvraagstukken in de Caresector
Cursusleider en docent van de PrismantAcademie ; Training Financieel management voor niet financiële managers, Inzicht in structuren van organisaties in de gezondheidszorg, Professioneel ondersteunen van het management
Netwerk niveau:DG, RvT, RvB, Head, HRM management en MT.

2004-2006: Regiomanager specifieke dienstverlening (DC) Den Haag en omgeving
Eindverantwoordelijk en integraal manager voor 12 locaties in de regio Haaglanden. Focus op complexe doelgroepen LVG en gedragsproblematiek. Integratie en supported living
Ontwerp methodiek kernteams; een multidisciplinaire aanpak bij co-morbiditeit in het kader van zelfstandig wonen
Initiator convenant VG-instellingen en Politie Haaglanden
Opzet regionaal project klinische en ambulante zorg GGZ/VG. Parnassia / Compaan.
Regionaal Convenant Zorgaanbieders en ASS in samenwerking met de Universiteit van Leiden
Voorzitter werkgroep Centrum Consultatie en Expertise
Lid werkgroep Provinciaal onderzoek algemene rekenkamer over LVG en zwerfproblematiek
In samenwerking met het JSO (Fietje Schelling)oriëntatie en analyse gemaakt voor ketenontwikkeling verschillende zorgaanbieders in Regio Haaglanden (VG, JGGZ, BJZ, Leger des Heils)
Cultuuranalyse operationeel management versus strategisch management (OAIC Quinn)
Tactisch / strategisch management niveau

2005 tot 2006: Waarnemend hoofd P&O De Compaan. Den Haag
Ontwerpen concept sociaal beleidsplan
Functiewaarderingssysteem en gefaseerd trajectplan bij functiedifferentiatie ontwikkeld
Scholingsplan en MDtraject ontwikkeld bij complexe ondersteuning (binden en boeien)
Projectleider uitwisseling Hongaarse studenten (Social Work) en de Haagsche Hoge School
Ontwikkeling ketenzorg in Regio Haaglanden (doelgroepsegmentatie en samenwerking)
Medeontwikkelaar lesprogramma Leidsche Hogeschool Module LVG en probleemgedrag

1996 tot 2004::Hoofd Wonen diverse projecten De Compaan Den Haag
Integratie project senioren in de wijk. Steunpuntontwikkeling in samenwerking met Florence.
Reorganisatie van Project wonen met ambulante begeleiding (sanering en herplaatsing formaties)
Opzet nieuwbouw projecten in Haags centrum in samenwerking met projectontwikkelaars
Vanuit samenwerking met woningcorporatie (Vestia)een project opgezet rond senioren woningen met zorg en welzijn

1993 tot 1996: :Crisismanager en ad interim manager SPC Den Haag
Reorganisatie van een afdeling met Jeugd met Autisme Observatie en Behandelcentrum SPC ( 3 behandelgroepen)
Integratie van ouderen VG en reguliere V&VT (Schildershoek met Jan Booij)
Tactisch management

1991 tot 1993: Hoofd GVT SPC Sandhaghe Den Haag

Ontmanteling traditioneel wonen naar extramuralisatie .
Operationeel management

1982 tot1991 :Begeleider –waarnemend hoofd GVT st Pameijer /Keerkring Rotterdam

Voorzitter Ondernemingsraad St Keerkring Onderhandelingen in het kader van fusieproces met Pameijer Rotterdam.
Operationeel management
Uitvoerend medewerker in primair proces

Nevenfuncties
1998-2006 Voorzitter gemeentelijk welzijnsactiviteiten Gemeente Moordrecht
2003 – 2005 Voorzitter centraal begeleidingsteam tbv crisisopname en bemiddeling complexe zorg
2008-heden Lid RvT Buitenhof reisorganisatie voor mensen met een verstandelijke beperking




Opleiding interimmanager

Post HBO Bedrijfskundig Zorgmanagement
Fontys Hoge School
ISW voortgezet management voor non-profit organisaties
Kaderopleiding hoge school midden Nederland (Tilburg)
Orthoagogische beroepsopleiding (Onderdeel van Sociale Academie Rotterdam)
Bouwkundig tekenaar (Bouwcentrum Rotterdam)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kerncompetenties:
Leiderschap
Organisatievermogen
Innovatief
Netwerker
Oplossingsgericht
Resultaatgericht
Pragmatisch
Pionier


Talenkennis interimmanager

Nederlands Engels

Overig

Publicaties
2005 “Niet alleen”Ontwikkeling van instellingsbeleid aangaande seksualiteit
2008 Blad business en Zorgmarkt september 2008: “Fusiegolven in de GGZ, hoe houd je koers”



 beschikbaar?

Interim managers zoeken: