Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim-manager

interim-manager

Werkervaring interimmanager

09-2009- 02-2010 Voor de regionale brandweer Brabant Noord in 's Hertogenbosch opgetreden als sectorhoofd Management en Bestuursondersteuning bij de opzet en uitbouw van de Veiligheidsregio.

04-2008- 02-2009 Voor de gemeente Emmen opgetreden als teamleider P&O/hoofd P&O voor de gehele organisatie (20 FTE). Aandachtspunten o.a. voorbereiden van een Europese aanbesteding van een nieuw e-HRM/ personeels-informatiesysteem, implementatie van een vendor managementsysteem voor de inhuur van flexkrachten bij de gemeente en verhuizing annex invoering flexwerken voor de afdeling.

Bij de concerndienst P&O van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) in Driebergen (hoofdkantoor) hoofd van de afdeling Beleid & Projecten (15 FTE) /Mt-lid. P&O beleidsadviseurs aangestuurd voor talent- en competentiemanagement, diversiteitsbeleid, opleiden en ontwikkeling, Arbo en Fit & Gezond. O.a. verkleining afdeling en andere aansturing ingevoerd, zodat geen opvolger in ambtelijke dienst nodig werd (mei – september 2007).

Bij de Dienst Logistiek (100 FTE) van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) in Apeldoorn unithoofd Diensten (40 FTE) en Mt-lid. O.a. grootschalig cultuurveranderings-programma doorgevoerd, herstel van basisvertrouwen in management. Werving en selectie, training en begeleiding van jonge wapentechnici. De Dienst Logistiek is een facilitaire SSC-organisatie voor politie Nederland, die op basis van integrale kostprijzen kleding, uitrusting, wapens, munitie en voertuigen levert aan alle politiekorpsen. Medeverantwoordelijk voor processen van verwerving, Europees aanbesteden, inkoop, opslag en distributie, evenals technische productondersteuning, marketing en productcommunicatie (april 2005 - april 2007);

In 2003-2005 PeeBee Zorgbaden vof opgericht en hiervoor gewerkt. Zie 'Bijzonderheden' verderop;
Bij Essent NV als hoofd Salarisbureau (payroll & verlof voor 10.000 werknemers in eigen beheer!) personeelsinformatiesysteem SAP-HR uitgebouwd en stabiel gekregen (met Arinso als IT-implementatiepartner); centrale afdeling met 20 medewerkers (op locaties in Heerlen en Zwolle) geprofessionaliseerd en processen met decentrale P&O-afdelingen over diverse Essent-vestigingen gestructureerd. Rust en orde gebracht in zeer hectische en risicovolle periode (juli 2001- april 2003);

Projectmanager bij verzekeringsmaatschappij LEVOB te Leusden, met als doel efficiencyverbetering en kostenbesparing bereiken in het back-office van BU Leven. Performance-management ingevoerd m.b.v. creatieve veranderaanpak in het back-office en 8 ton aan kosten bespaard in 5 maanden (december 2000 - mei 2001);

Procesbegeleider van directie Nederlands multimediabedrijf (TVA! Interactieve communicatie bv, MKB) bij omvorming van gedrukte media naar meer Internet-/E-commerce-bedrijf (februari 2000 - september 2000);

Als afdelingshoofd Sociale Zaken bij de gemeente Alphen a/d Rijn leiding geven aan 50 medewerkers, met als aandachtspunten verzakelijken van de organisatiecultuur, aansturen van 4 afdelingshoofden, profileren gemeentelijk armoedebeleid en voorbereiding totstandkoming Centrum Werk en Inkomen (CWI) (mei 1999 - oktober 1999);

Projectleider bij verzekeraar Zwitserleven, business unit Leven, verantwoordelijk voor begeleiding van zestien multidisciplinaire verbeterteams (bestaande uit binnen- en buitendienstmedewerkers) met als doel om beter/flexibeler het intermediaire verkoopkanaal te servicen en de coaching van het management hierbij (december 1997 - december 1998);

Leiden van de afdeling Marketing & Sales van de industriële divisie (800 man) van de Sociale Werkvoorziening in Eindhoven. Verantwoordelijk voor een omzet van 22 mio. Aansturing en professionalisering van ambtelijk verkoopteam van 10 FTE. Opzetten new business (o.a. koelcontainers tbv Ahold) en leiden van de organisatie door een woelige periode (zonder directeur) (september 1996 - december 1997);

Als sectorhoofd bij de Sociale Werkvoorziening Eindhoven opzetten van een nieuwe business unit (collectieve inbraakpreventie in achterstandswijken) met uiteindelijk 40 werknemers (gehandicapten en werklozen). Samenwerking opgebouwd met diverse commerciële bedrijven (beveiligingsbedrijven, leveranciers hang- en sluitwerk) en not for profitorganisaties (gemeente, politie, woningcorporaties). Conceptontwikkeling hand in hand laten gaan met opbouw organisatie, werving, opleiding, training van personeel en acquisitie van opdrachten en verwerving diverse ESF-subsidies (september 1995 - september 1996);

Opzetten nieuwe BU 'Chartertrains' (treinverhuur op maat in B-to-B-markt) bij de Nederlandse Spoorwegen incl. marktintroductie (o.a. de Gourmet-Express). Pionieren in organisatiedoolhof. Afdeling met 15 FTE van de grond af opgebouwd met sales, marketing, organisatie, administratie en werkprocessen. Conceptontwikkeling en strategie met marktbewerking voor verhuur van treinen uitgewerkt en uitgevoerd. Omzet opgevoerd van 0 tot 5 ton. (april 1994 - september 1995).


Opleiding interimmanager

Nederlands recht, Erasmus Universiteit Rotterdam (doctoraal 1983)
SIOO-cursus voor Organisatie-adviseurs (1992)
Diverse cursussen en trainingen w.o. projectmanagement, presenteren, werken met groepen, acquisitie & verkoop, marketing en dienstenmanagement (diverse jaren).
Intervisie (2002 - 2003)
Procesmanagement bij MANS (2003)
Clean language (2006)
Prince2 Foundation (2007)
Business course English (2008)
Assessoren-training bij Fontys/BAZN (2009)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik ben een ervaren interim-manager (> 15 jaar) met een brede interesse in alles wat er in organisaties gebeurt. Ik help organisaties aan resultaten door hun mensen beter te laten samenwerken met elkaar of door de verbinding te maken met de in- of externe omgeving. Ik help ook graag zelf mee met het werk en ben hierbij extern georiënteerd. Ik gun anderen hun succes, ben een creatieve denker en houd wel van een relativerende grap, maar wil ook lang en hard werken.
Ik voer mijn opdrachten op een energieke, stimulerende en transparante wijze uit waarbij ik de rol kies die het meeste toevoegt aan wat er al wél aanwezig is in de organisatie. Ik werk projectmatig toe naar het eindresultaat, ik houd mijn hoofd koel en mijn belangstelling voor de mens warm, totdat we tevreden afscheid nemen.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

Overig

Webmaster van een themasite over het beter beheren van de kosten van ingehuurde flexkrachten;
Kerndocent/trainer (freelance) bij de Bestuursacademies in Nederland vanaf 1994. In deze periode tientallen meerdaagse trainingen uitgevoerd bij provincies, gemeenten en waterschappen op het gebied van projectmanagement en projectmatig werken (van de gemeenten Nijmegen, Apeldoorn en Hengelo tot Rheden, Moerdijk en het Bildt, van uitvoerende ambtenaren tot en met Colleges B&W, incl coaching projectleiders van alle denkbare afdelingen). Momenteel nadruk op HRM-trainingen;
Het schrijven van artikelen voor het Kluwer handboek 'Gemeentelijk personeelsbeleid' over de interim-markt en over het inhuren van flexkrachten;
Het schrijven van columns/blogs over het inhuren van flexkrachten door de overheid;
In 2003 bedrijf opgericht (met echtgenote en zakenpartner) als kenniscentrum voor de ontwikkeling en kostendekkende exploitatie van warmwaterbaden t.b.v. senioren, gehandicapten, revaliderenden in zwemwater van 33ºC. (Medio 2003 – heden); Gericht op advies en ondersteuning als betaalde nevenwerkzaamheden;
Ik loop de halve marathon ruim binnen de 2 uur als ik fit ben.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: