Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Finance manager; controller; hoofd administratie

Finance manager; controller; hoofd administratie

Werkervaring interimmanager

12/12 t/m heden: Interim Financial controller bij SVZ Rijkevorsel in Rijkevorsel (BE)
Productiebedrijf van fruitpuree en sapconcentraten.
• Vanwege overname door Nederlands bedrijf (SVZ) en overgang van Epicor naar SAP opschonen van balans en V&W van Belgische vestiging.
• Samenstellen balansdossier voor Belgische accountant

11/12 t/m 12/12: Interim project administrateur bij Homij Technische Installaties in Vianen
Technisch dienstverlener voor de utiliteitsbouw.
• Wegwerken achterstanden in de facturering van de projectadministratie in Acto.

09/11 t/m 10/12: Interim finance manager bij Hamelin in Venlo ( vanaf 03/12 5 dgn. p.wk.)
Handelsbedrijf van kantoor, school en fine art producten ( onderdeel Franse multinational)
• Opstellen van diverse managementrapportages voor het moederbedrijf in Frankrijk.
• Samenstellen budget en forecasts voor management in Frankrijk
• Verantwoordelijkheid voor de financiële administratie inclusief debiteuren, crediteuren en grootboekadministratie, leidinggeven 1 medewerker
• Samenstellen jaarrekening
• Contacten met kredietverzekering, bank en accountants

07/11 t/m 02/12: Interim finance manager bij PigTek Europe Deurne in Deurne (gem.1-2 dgn.p.wk.)
Productie / verkoop producten voor de varkensindustrie ( onderdeel US multinational)
• Opstellen van diverse managementrapportages voor het moederbedrijf in Amerika.
• Samenstellen meerjaren budget en forecasts voor management in Amerika
• Diverse ad-hoc werkzaamheden o.a. projectadministratie
• Samenstellen jaarrekening

06/09 t/m 04/11: Interim financieel controller bij Mitsubishi Elevator Europe in Veenendaal
Productie / verkoop en onderhoud van liften (onderdeel Japanse multinational).
• Opstellen van diverse managementrapportages (verkoop-/personeel-en maandcijfers) voor zowel locaal management als voor het moederbedrijf in Japan.
• Samenstellen meerjaren budget en forecasts voor management in Japan en locaal
• Bijhouden projectadministratie; projectrapportages en diverse ad-hoc werkzaamheden
• Samenstellen jaarrekening

03/09 t/m 05/09: Interim hoofd administratie bij Quality Pastries in Weert
Productie en verkoop van diepgevroren en vriesvers minigebak.
• Opstellen van managementrapportages, inclusief jaarrekeningen samenstellen.
• Diverse ad-hoc werkzaamheden (o.a.kostprijsberekening); leidinggeven 2 medewerkers.

04/07 t/m 03/09: Interim controller bij Mikrocentrum in Eindhoven ( 3-4 dagen p.w. )
Organisator van opleidingen, seminars en themadagen in uiteenlopende branches en vakgebieden.
• Eindverantwoordelijkheid voor de gehele financiële administratie inclusief debiteuren, crediteuren en grootboekadministratie, inclusief leidinggeven afdeling van 3 werknemers.
• Voeren van projectadministratie en salarisadministratie
• Verzorgen van belastingaangiften
• Opstellen van managementrapportages, begrotingen, per vennootschap en geconsolideerd inclusief jaarrekeningen samenstellen.

01/09 t/m 03/09: Interim administrateur bij Machinefabriek van Rooij in Vessem ( 1 dag p.w. )
Productie van kwalitatief hoogwaardige assen/rollers en het bewerken van aluminium hogedruk gietwerk.
• Voornaamste opdracht samen met de leverancier de implementatie en inrichting van het ERP-pakket Navision verzorgen
• Daarnaast het verzorgen van een gedeelte van de administratie incl belastingaangiften en salarisadministratie

09/07 t/m 04/08: Interim administrateur bij Sacobel World Leather Confections in Breda
( 2 dagen per week)
Handelsbedrijf gespecialiseerd in de import (vnl.Verre Oosten) en verkoop (binnen en buiten Europa) van werkhandschoenen, laskleding, regenkleding en werkkleding.
• Verzorgen complete administratie incl.BTW/Intrastat aangiften
• Alle voorkomende administratieve werkzaamheden incl.samenstellen jaarrekening

01/07 t/m 09/07: Interim administrateur bij Maltha Glasrecycling in Kaulille ( Belgiê) ( onderdeel van Gansewinkel Groep)
Glasrecycling bedrijf
• Assisteren op de financiële administratie i.v.m.het wegwerken van achterstanden in de boekhouding en het optimaliseren van het financieel pakket ( Navision)

12/06 t/m 01/07: Interim controller bij Triple P Nederland in Vianen.
ICT bedrijf
• Vervangen van controller tijdens zijn vakantie
• Rapportages en analyses

09/06 t/m 11/06: Interim assistent controller bij Desch Plantpak in Waalwijk.
Productiebedrijf in kunststof bloempotten
• Wegwerken van achterstanden in holdingadministratie, opschonen balansrekeningen, CBS intrastat opgaven uitzoeken en systeem opzetten voor de toekomst, belastingrekeningen tussen 3 business units uitzoeken en communiceren met belastingdienst, diverse ad-hoc werkzaamheden

07/05 t/m 07/06: Interim finance manager bij Hitachi Power Tools Netherlands in Nieuwegein
Handelsbedrijf in elektrisch handgereedschap voor de professionele markt. Nederlandse BV onderdeel van Japanse multinational.
• Leiding geven aan 4 medewerkers
• Verzorgen van maand-/kwartaal- en jaarrapportages incl.consolidaties t.b.v.Japans hoofdkantoor en verkooprapportages
• Verbeteringen aanbrengen aan Axapta en beschrijven werkwijze van het pakket
• Diverse verkooprapportages verzorgen voor het management
• In overleg met accountants en Russische werknemers verbeteren van maandelijkse rapportage van verkoopkantoor in Moskou
• Samenstellen jaarrekening; diverse ad-hoc werkzaamheden


08/00 t/m 06/05: Hoofd administratie bij van Gansewinkel Groep in Soerendonk
Bedrijf actief in de afvalbranche.
• Aansturen van de holdingadministratie en van enkele stafbedrijven, leidinggevend aan 2 medewerkers
• Samenstellen afdelingsbudgetten en jaarbudget in samenspraak met de afdelingsmanagers en groepsdirectie.
• Analyseren en verzorgen van de maandelijkse rapportages van kosten t.o.v. budget voor de afdelingsmanagers; samenstellen jaarrekening
• Verzorgen BTW/LB aangiften van de fiscale eenheid en tevens lid BTW werkgroep.
• Teruggaven van Nederlandse BTW verzorgen voor buitenlandse dochterbedrijven.
• Assisteren bij de implementatie van Exact bij de regiobedrijven
• Functioneel beheer van Exact.
• Opzetten project administratie voor ICT afdeling
• Gevraagd en ongevraagd rapportages opmaken in Excel vanuit Exact d.m.v. SQL queries.

07/95 t/m 07/00: Finance manager bij CHS Logistic Services in Helmond
Handelsbedrijf en Europees distributiecentrum van een Amerikaans beursgenoteerd bedrijf.
• Verantwoordelijk voor de financiële administratie incl. douane- entrepot type E.
• Leidinggeven aan 4 medewerkers en lid management team
• Verzorgen diverse rapportages voor het locale management en management in Amerika.
• Fiscaal vertegenwoordiger voor Turks dochter bedrijf.
• Samenstellen jaarrekening; BTW / LB -aangiften verzorgen.
• Samenstellen van de jaarrekening voor de accountants
• Afstemmingen Intercompany verhoudingen en onderhouden van contacten met de verschillende Europese vestigingen en Europese controller in Zwitserland.
• Verzorgen administratie van joint venture met Zuid-Koreaanse pc bouwer.
• Samenstellen budget en opstellen maandelijkse budgetanalyse voor de diverse afdelingen.
• Contacten onderhouden met interne en externe accountants; banken; belastingdienst; verzekeringen.
• Voorbereiding / controle van uitbestede salarisadministratie incl.verzekeringen en contact met UWV
• Ondersteunen van curator met afwikkeling van faillissement

05/94 t/m 06/95: Hoofd administratie bij Wevex Nederland in Valkenswaard
Bedrijf actief in de exploitatie van diverse tennishallen in Nederland en België en enkele restaurants.
• Verzorgen van de complete administratie van de tennishallen en restaurants.
• Leidinggeven aan 2 medewerkers.
• Samenstellen van managementoverzichten tbv.de directie
• Verzorgen Nederlandse BTW / LB aangiften en tevens Belgische BTW aangifte.
• Salarisadministratie voor de diverse bedrijven.
• Contacten onderhouden met accountant en bank.
• Controle / ondersteuning van de locale administratie van de tennishallen.

07/92 t/m 04/94: Hoofd administratie bij Besto International in Son
Productie, assemblage en verkoop van machines welke gebruikt worden in de bouwwereld.
• Verzorgen complete administratie incl.debiteuren-en crediteurenbeheer.
• Controle en ondersteuning van de Belgische en Franse dochterondernemingen.
• Inrichten Exact en ondersteuning verlenen aan de medewerkers.
• Verzorgen belastingaangiften incl. Intrastat aangifte.
• Contacten onderhouden met accountant; bank; NCM etc.
• Samenstellen jaarrekening ; voorbereiding en controle van uitbestede salarisadministratie.

07/86 t/m 06/92: Finance manager bij Add On in Valkenswaard / Eindhoven
Handelsbedrijf in computers, computeronderdelen etc.
• Verzorgen complete administratie incl.debiteuren-en crediteurenbeheer en rapportages voor directie.
• Implementatie Exact en trainen / ondersteunen medewerkers.
• Aansturen 3 medewerkers.
• Controle en ondersteuning van de Belgische dochteronderneming.
• Verzorgen belastingaangiften incl. Intrastat aangifte.
• Contacten onderhouden met accountant; bank; NCM etc.
• Samenstellen jaarrekening ; voorbereiding en controle van uitbestede salarisadministratie.

09/83 t/m 06/86: Administratief medewerker bij Philips Pensioenfondsen in Eindhoven
Pensioenfonds van Philips.
• Verzorgen van de verhuuradministratie en rapportages van diverse winkelcentra in USA.

Opleiding interimmanager

Diploma’s behaald van de volgende opleidingen:
• 1980-1983 HEAO-BE
• 1973-1976 HAVO
• 1969-1973 MAVO

Cursussen gevolgd tijdens mijn laatst vast dienstverband:
• BTW in de praktijk
• Subsidie in de praktijk
• Salarisadministratie in de praktijk

Pc-vaardigheden:
• SAP Fico; Afas Profit; Accountview; Navision; Microsoft Business Solutions ( Axapta); Exact Globe; Acto Myproject; Epicor; Scala; JDEdwards; Snelstart; Sun,
• MS Excel (incl.SQL reports); Access; Word; Powerpoint; ADP Perman (salarisadministratie) en Crystal Reports
• Diverse telebanking pakketten

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Nauwgezet, gemotiveerd, analytisch, geen 9-5 type, helikopterview, proactief, hands-on mentaliteit.

Talenkennis interimmanager

• Engels mondeling en schriftelijk goed
• Duits mondeling en schriftelijk redelijk
• Frans mondeling en schriftelijk slecht


Overig

De jaren tussen mijn HAVO en HEAO opleiding ben ik werkzaam geweest als verkoper in een platenzaak en heb ik mijn dienstplicht vervuld als dienstplichtig sergeant.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: