Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager/direkteur

manager/direkteur

Werkervaring interimmanager

2002-2005 Dari Financial Services, De Lier
Functie: Senior Accountmanager / Salesmanager
Werkzaamheden:
• Acquisitie op bestaande maar ook nieuwe directe/indirecte klanten
• Relatiebeheer intern en extern
• Fieldmanagement
• Budget en targetverantwoordelijk
• Aannamebeleid personeel
• Projectmanager/begeleider
• Lid managementteam

2000-2002 Dari financial services, De Lier
Functie: Financial Control Manager ad interim
Dubbele opdracht bij beursgenoteerde onderneming
alsmede electriciteit leverancier

Beursgenoteerde onderneming (Landis Groep, Maarssen):

Als Financial Control Manager Europe verantwoordelijk voor de Vendor
Invoice Processing (VIP), Finance en Claim department. (40 medewerkers)
De doelstelling; het herstructureren van de VIP afdeling, het
verbeteren van de communicatie tussen de diverse afdelingen, het
zorgdragen voor een adequate rapportage van finance en claim-
administratie aan de groepadministratie. De begeleiding van de reorganisatie van
de buitenlandse vestigingen.

Werkzaamheden:
• Het opschonen van het crediteurenbestand alsmede contacten onderhouden/verbeteren met major vendors
• Communicatie problemen en betalingsachterstanden oplossen
ontstaan door “problem invoices” d.m.v. het sluiten van deals en
betaalbaarstelling i.o.m. treasury, en de CFO
• Het opleiden en begeleiden van de \"Manager VIP\", corrigeren van de NTOF/NTOG verschillen ontstaan na conversie
• Het ondersteunen van de finance- en claim department bij het opstellen van de rapportage aan groepadministratie
• In overleg met groep administratie inventariseren van probleemgebieden in de organisatie waar kwantiteit en kwaliteit van
personeel niet afdoende is, alsmede uitvoering geven aan de
invulling hiervan
• Reorganisatie van buitenlandse vestigingen( Noorwegen, Spanje en Frankrijk)
• Overdracht van werkzaamheden en genomen/te nemen activiteiten aan de benoemde EFM.

Electriciteit leverancier (Eneco NV, Rotterdam):

Als Coördinator Planning en Control verantwoordelijk voor het
budgetproces 2001.

Werkzaamheden:
• Het samenstellen van de planbrief NetDiensten BV en invulling geven aan de ontwikkeling van een nieuw budgetproces
• Nieuwe formats opgezet gebaseerd op het eerder ingang gezette ABC traject
• Het gehele budget (exploitatie en investering) opgezet op basis van activiteiten
• Verantwoordelijk voor de invoering van dit proces, informatieverstrekking aan de organisatie en begeleiding van de costplanners
• In samenwerking met een assistent toegezien op de controle van de ingevoerde gegevens door de costplanners, communicatie hieromtrent
en vaststelling van het definitief budget
• Zorgdragen voor de realisatie van deadlines gesteld in de planbrief NetDiensten BV en planbrief Eneco NV
• Rapportage van het budget aan de moedermij( toelichting en strategie) alsmede consolidatie van het budget met overige dochters

1999-1999 (4 maanden) Dari financial Services, De Lier
Functie: Coordinator Planning & Control ad interim (Eneco Infra BV, Rotterdam)
Verantwoordelijkheidsgebieden: Budget 2000 alsmede Activity Based
Costing procesimplementatie.

Budget 2000:
• Als lid van het Projectteam verantwoordelijk voor de juiste informatie verschaffing aan de managers van de Business Units aangaande de te
realiseren doelstellingen vermeld in de planbrief van de moedermaatschappij
• Het zorgdragen voor het op tijd ontvangen van de benodigde gegevens van de bu’s voor de interpretatie van het budget
• Zorgdragen voor een adequate communicatie aangaande de op te leveren gegevens zodat het budget op afdelingsniveau kan worden
ingevuld
• Overleg met de Managers en hun Costplanners
• Met de medewerkers van Planning en Control zorg dragen voor een juiste verantwoording van de opgeleverde afdelingsbudgetten
• Uitvoeren van controle en rapporteren aan de directie van bevindingen inzake het budget
• Verantwoordelijk voor de budgetrapportage aan de moedermaatschappij inclusief toelichting conform door de moedermaatschappij
aangeleverde sheets
• In overleg met de medewerkers van Planning en Control zorgdragen voor verwerken van gegevens in SAP

ABC (Activity Based Costing):
• Aanspreekpunt voor de organisatie en de projectgroep ABC aangaande het proces.
• In overleg met de bu’s vastleggen van de in de bu’s voorkomende activiteiten
• Vaststellen van de hoofdactiviteiten ter invulling van de software Metify
• In overleg met de Projectgroep ABC zorgdragen voor een verantwoorde invulling van Metify
• Het realiseren in SAP van de benodigde structuren opdat conversie naar Metify mogelijk is
• Controle op de ingevoerde gegevens opdat aansluiting met SAP gehandhaafd blijft
• Het uitvoeren van meerdere scenario’s met behulp van Metify

1999-1999 (4 maanden) Dari Financial Services, De Lier
Functie: Projectleider ad interim (Landis Groep, Maarssen)
Werkzaamheden:
• Projectleider herstructurering crediteurenadministratie en financiële administratie beursgenoteerde onderneming
• Opschonen goederen en kosten rekeningen crediteuren
• Deelname overlegstructuren
• Afstemming grootste leveranciers
• Assisteren selflearning-proces administratieve organisatie i.v.m. kwaliteits tekort
• Verslaglegging management betreffende organisatorische probleemgebieden

1997-1999 Leen Janszen Sporstwear, Alphen aan den Rijn
Functie: Office/Finance Manager
Werkzaamheden:
• Rapporteert en ressorteert onder de directie
• Verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken op het hoofdkantoor
• Verantwoordelijk voor de personele bezetting in de 12 winkelfilialen
• Verwerken van financiële gegevens
• Automatisering m.b.v. het Exact-pakket
• Credit-control
• Het beheer van valutarekeningen
• Liquiditeitsbeheersing
• Het adviseren van de directie t.a.v. de organisatie
• Uitvoeren van het personeelsbeleid en personeelsbegeleiding
• Verantwoordelijk voor het verzekeringspakket
• Interne controle en bewaking van administratieve organisatie
• Het voeren van functioneringsgesprekken
• De rapportage aan de directie van kwartaal-, halfjaar- en jaarcijfers en de verdere financiële gang van zaken
• Opstellen van de begrotingen, jaarrekeningen en financiële rapportages
• Onderhouden van contacten met banken, accountant, adviseurs en fiscus


1995-1997 Intechnium BV, Woerden
Functie: Controller
Werkzaamheden:
• Lid van het Management Team (12 personen)
• Rapporteert aan de Financieel Economisch Directeur
• Aanspreekpunt voor Business/unit managers bij financieel economische vraagstukken
• Geeft leiding aan medewerkers van de financiële-, Bijscholing- en Subsidie administratie (totaal 59 personen)
• Opstellen van de begrotingen, meerjarenramingen, jaarrekening en financiële rapportages van de Intechniumgroep
en de 11 opleidingsfondsen
• Opstellen, controleren van financieel/administratieve procedures en het uitvoeren van financiële controletaken
• Ondersteunen van de Business/unit Managers bij het opstellen van begrotingen
• Onderhouden van het management informatiesysteem (Bestmade)
• Optimaal beheer van financiële middelen en beleggingen
• Onderhouden van contacten met banken, accountant, adviseurs, fiscus en ministeries
• Uitvoeren van het personeelsbeleid en personeelsbegeleiding
• Verantwoordelijk voor het verzekeringspakket
• Interne controle en bewaking van administratieve organisatie
• Het uitvoeren van lijncontroles

1985-1995 HNG Bedrijfswagens BV (Mitsubitshi Commercial Vehicles), Sassenheim en Sittard
Functie: Financial Director
Werkzaamheden:
• Rapporteert en ressorteert onder CEO en holding
• Samenwerking met verkoop binnendienst, districtmanagers, partsmanager en overigen
• Plaatsvervangend partsmanager
• Contactpersoon voor externe accountants, douane, bankinstellingen, leveranciers, dealers etc.
• Het opstellen van jaarbudgetten, meerjarenplannen en prognoses
• Het adviseren van de CEO/holding t.a.v. kostenbewaking en andere winstbepalende factoren in de bedrijfsvoering
• Het adviseren van de CEO t.a.v. de organisatie
• Het voeren van functioneringsgesprekken
• De rapportage aan de CEO/holding van maand-, halfjaar- en jaarcijfers en de verdere financiële gang van zaken
• Treasury
• Kostprijscalculaties
• Opzetten en begeleiden van de automatisering FIS2000
• Liquiditeitsbeheersing
• Verantwoordelijk voor het verzekeringspakket
• Interne controle
• Het uitvoeren van lijncontroles
• Leidinggevend 35 medewerkers

1983-1985 Hart Nibbrig en Greeve BV (Mitsubishi Motor Corporation), Sassenheim
Functie: Finance Manager
Werkzaamheden :
• Crediteurenadministratie
• Debiteuren/dealer administratie
• Financieel voorraadbeheer
• Kostprijscalculaties
• Fiscaal beheer en afdrachten
• Maand,- halfjaar- en jaarcijfers
• Valutabeheer
• Applicatiebeheerder
• Verantwoordelijk voor externe contacten



1980-1983 Sigma Coatings BV, Uithoorn
Functie: Crediteuren administrateur
Werkzaamheden:
• Crediteurenadministrateur
• Betaalmeester





Opleiding interimmanager

Opleidingen
• Master of Business Administration
• SPD
• MBA Moderne Bedrijfs Administratie
• MEAO BA
• Middelbare Detailhandelsschool
• MULO Bedrijfsadministratief


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Straight and right to the point

Talenkennis interimmanager

Nederland, Engels vloeiend, Duits matig

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: