Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financial en business control, accounting, reporting en risk

Financial en business control, accounting, reporting en risk

Werkervaring interimmanager

Organisatie : Achmea Retail Bank N.V.
Functie : Financial Controller a.i.
Opdrachtduur : Maart 2010 – augustus 2010.

Taken en verantwoordelijkheden:
•Implementeren juridische fusie in de finance organisatie (5 entiteiten);
•Adviseren van de finance manager bij verkoop van een deelportefeuille;
•Administratief inregelen (tijdelijke) servicing van de deelportefeuille voor kopende partij;
•Voorbereidende werkzaamheden ten behoeve van de conversie van de financiële administratie naar nieuw financieel pakket;
•Verantwoordelijk voor betrouwbare financiële cijfers ten behoeve van in- en externe verslaglegging; Maand- en Jaarafsluiting (IFRS).
•Opstellen van DNB rapportages (Finrep/Corep/9001/Liquiditeitstoetsing ed);
•Opstellen consolidatie, jaarrekeningen (inclusief het opstellen en verwerken van journaalposten en eliminaties) en groepsrapportage Eureko.

Organisatie : ITelligencia B.V.
Functie : Interim financial a.i.
Opdrachtduur : Oktober 2009 – Februari 2010.

Taken en verantwoordelijkheden:
•Opstellen van rapportages en uitvoeren van analyses;
•Opstellen consolidatie, jaarrekeningen (inclusief het opstellen en verwerken van journaalposten en eliminaties) en vpb aangiften;

Organisatie : Fortis Hypotheek Bank N.V.
Functie : Business controller a.i.
Opdrachtduur : Medio mei 2008 – juni 2009.

Taken en verantwoordelijkheden:
-Opstellen en implementeren rapportages (RvC, Maandrapportage, Balanced Score Card, KPI, kosten/fte) inclusief beoordeling en cijfermatige analyse;
-Participeren in de budgettering en forecasting.
-Implementatie Ditzo, opzetten nieuwe administratie en bepalen informatiebehoefte;
-Verbetering communicatie tussen afdeling accounting en control ;
-AO/IC, verbeteren interne beheersing securitisatieproces inclusief risicoanalyse;

Organisatie :Fortis Hypotheek Bank N.V.
Functie :Teamleider Accounting a.i.
Opdrachtduur :De oorspronkelijke opdrachtduur november 2007 - maart 2008. De opdracht is verlengd tot medio mei 2008.

Taken en verantwoordelijkheden:
-Zorgen dat de afdeling accounting in de lead is en een proactieve rol binnen de organisatie vervult;
-Verbeteren van de kwaliteit en structuur van de afdeling, oa het opleiden en begeleiden van vijf medewerkers en verbeteren van processen;
-Verantwoordelijk voor betrouwbare financiële cijfers ten behoeve van in- en externe verslaglegging; Maand- en Jaarafsluiting (IFRS).
-Oplossen van fouten in de boekhouding, o.a. belasting issues;
-Sparringspartner en coach nieuwe teamleider.

Organisatie :Nationale Nederlanden N.V.
Functie :Senior Business Controller a.i.
Opdrachtduur :De oorspronkelijke opdrachtduur mei 2006 - augustus 2006. De opdracht is vier keer verlengd tot en met augustus 2007.

Taken en verantwoordelijkheden:
-Onderhouden, opstellen, en analyseren diverse rapportages (Balanced Score Card (BSC), voorraad, kosten, premie inkomen, fte, divisierapportage);
-Communiceren met diverse operationele afdelingen en MT leden over de BSC;
-Structureren en verbeteren van het proces rondom de BSC;
-Opstellen en monitoren van het forecasting model;
-Begeleiden en coachen van (nieuwe) medewerkers van de afdeling Controlling Leven Individueel;
-Diverse werkzaamheden in het kader van de kwartaalafsluiting;
-Opzetten van de nieuwe financiële rapportage ten behoeve van de aansturing van de Line of Business Leven Individueel (Lob LI);
-Opstellen en analyseren van de balanssplitsing NN Leven naar de diverse productgroepen;
-Implementatie IFRS voor voorzieningen.

Organisatie :Energyst
Functie :Holding Controller a.i.
Opdrachtduur :Maart 2006 - mei 2006.

Taken en verantwoordelijkheden:
-Ontwikkelen, analyseren en opstellen van managementinformatie en performance indicatoren;
-Opzetten lange en korte termijn cashflowplanning;
-Optimaliseren en onderhouden van de administratieve organisatie en interne controle.

Organisatie :Achmea
Functie :Projectmedewerker
Opdrachtduur :De oorspronkelijke opdrachtduur oktober 2005 - december 2005. De opdracht is verlengd tot en met januari 2006.

Taken en verantwoordelijkheden:
-Oplossen van audit issues ten behoeve van de jaarafsluiting;
-Uitzoeken en oplossen van alle tussenrekeningen;

Organisatie :Ajax Brandbeveiliging
Functie :Projectleider Sarbanes Oxley (SOX)
Opdrachtduur :juni 2005 - september 2005

Taken en verantwoordelijkheden:
-Valideren van de in kaart gebrachte risico’s / leemtes in de bedrijfsprocessen;
-Kartrekker van het gap closing proces in het kader van Sox;
-Opzetten van een monitoring tool om de geplande en actuele status van het gap closing proces te bewaken;
-Rapporteren over de voortgang van het gap closing proces aan het management;
-Formuleren van oplossingen voor accounting gerelateerde issues;
-Implementeren van door de directie goedgekeurde oplossingen voor accounting afdeling;
-Documenteren van processen (financiële rapportering, treasury, verkoop, inkoop, productie, lonen en salarissen).

Organisatie :Adecco Nederland
Functie :Manager Accounting a.i.
Opdrachtduur :De oorspronkelijke opdrachtduur juli 2004 t/m september 2004.De opdracht is drie keer verlengd t/m mei 2005

Taken en verantwoordelijkheden:
-Verantwoordelijk voor de maand-, kwartaal- en jaarafsluiting (o.b.v. US GAAP) ten behoeve van interne- en externe (accountants) controle en betrouwbare verslaggeving;
-Opzetten van de planning (afsluitkalender), taakverdeling en het werkprogramma ten behoeve van de maandafsluiting;
-Verbeteren van de kwaliteit (d.m.v. het opleiden en begeleiden van medewerkers) van de afdeling accounting, bestaande uit 9 medewerkers;
-Sparring partner van de financial controller;
-Implementeren van Sox voor de accounting afdeling;
-Aansluiten van de financiële administratie op de internationale maand- en jaarrapportage (US GAAP) en de statutaire jaarrekening 2003 (DUTCH GAAP);
-Opstellen van de consolidatie ten behoeve van statutaire doeleinden (inclusief translatie van US GAAP naar DUTCH GAAP);
-Opstellen van de statutaire jaarrekening 2004;
-Uitzoeken van de group taxpositie;
-Maandelijkse opstellen liquiditeitsprognose en monitoren.


Overige werkervaring:

Werkgever :Deloitte & Touche
Functie :Supervisor in de controle- en samenstelpraktijk
Periode :September 1997 tot en met februari 2004

Werkzaamheden:
-Controleren , beoordelen en samenstellen van jaarrekeningen;
-Leiding geven en aansturen van diverse controleteams;
-Reviewen van werkzaamheden uitgevoerd door (senior) assistenten;
-Consolideren van groepsstructuren met circa 15 werkmaatschappijen (inclusief aandeel derden en buitenlandse deelnemingen;
-Fungeren als direct aanspreekpunt voor cliënten;
-Beoordelen van de opzet, bestaan en werking van de administratieve organisatie en risicoanalyse;
-Adviseren op gebied van bedrijfseconomische en fiscale aspecten;

Opleiding interimmanager

2000 – 2001:Nivra Nijenrode, accountancy. Administratieve Organisatie NAC 3
1997 – 2001:Nivra Nijenrode, accountancy. Diploma NAC2
1993 – 1997:Fontys Hogescholen, Faculteit Economie studierichting bedrijfseconomie, te Eindhoven

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Accounting
Business Controlling
Financial Controlling
Risk Management
Auditing
Sox
Reporting


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: