Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim- en projectmanager

Interim- en projectmanager

Werkervaring interimmanager

Mei 2008 tot heden Interim

Opdracht November 2013 – Januari 2014: Samenwerkingsverband zorgorganisaties en woningbouw
Haalbaarheidsonderzoek thuistechnologie en personenalarmering.

Opdracht Februari 2011 – December 2013: Intra- en extramurale zorgorganisatie
Programmamanagement, projectmanagement en projectondersteuning voor diverse projecten.

• Resultaten tot op heden:
o Strategische beleidsadviezen opgesteld
o Transmuraal projectbureau ingericht en diverse innovatie projecten opgestart
o Programmamanagement en projectmanagement voor transmurale innovatie projecten uitgevoerd, veelal met Zorg op Afstand als belangrijk element
o Projectmanagement voor Wmo gerelateerde projecten uitgevoerd
o Businesscases opgesteld
o Junior projectleiders begeleid



Opdracht Juni 2010 – April 2011: Intra- en extramurale zorgorganisatie
Hoofd van het projectbureau waarbij ik alle projecten coördineer die onder een groot reorganisatie traject vallen.

• Resultaten:
o Projectbureau ingericht.
o Planning gemaakt.
o Begroting opgesteld.
o Diverse projecten opgestart.

Opdracht Juli 2010 – Oktober 2010: ’s Heeren Loo
Gedurende drie maanden op interim basis aansturen van de dagbesteding en de nachtzorg.

• Resultaten:
o Afdelingsplan en begroting 2011 opgesteld.
o Diverse projecten opgestart en vlot getrokken.
o Productplan opgesteld.
o Ziekteverzuim teruggedrongen.

Opdracht Oktober 2009 – Mei 2010: Twee thuiszorgorganisaties
Voorbereiden en begeleiden van de fusie. Business plan schrijven. Organisatie inrichting bepalen en inrichting begeleiden. Aanschaf en implementatie P-Systeem begeleiden. Begeleiding harmonisatie processen en dienstverlening. Opstellen kostprijsmodel nieuwe organisatie.

• Resultaten:
o Business plan opgesteld en doorgerekend.
o Organisatie inrichting bepaald, inrichting nog in implementatiefase.
o Raad van bestuur begeleid in samenwerking.
o Keuze en implementatie P-Systeem afgerond.
o Processen en dienstverlening geharmoniseerd.
o Kostprijsmodel en tarief model opgesteld.

Opdracht September 2009 – December 2009: AVH/ ROC Zutphen
Voorbereiden en begeleiden van atletiek clinics voor jongeren in het kader van het project “klaar voor de klus”.

• Resultaten:
o Jongeren gemotiveerd.
o ROC tevreden en wensen herhaling van de clinics in het voorjaar.

Opdracht December 2008 – Maart 2009: Achmea Zorg
Voorbereiden en begeleiden van de implementatie van de medicatie check in het kader van het gezondheidsprogramma dat opgezet is in samenwerking met de ledenverenigingen van thuiszorgorganisaties Icare en Evean.

• Resultaten:
o Meer dan het beoogde aantal apotheken betrokken en gestart volgens gewenste werkwijze.
o Proces ontworpen en geïmplementeerd.
o KPI’s bepaald en monitoring belegd.

Opdracht: Mei 2008– September 2008: Stichting Vérian
Advies geven betreffende organisatie en te volgen strategie voor de komende Europese aanbestedingen Wmo Hulp bij het Huishouden. Aansturing van marketing, communicatie en accountmanagement.


• Resultaten:
o Passend voorstel voor de (project)organisatie.
o strategisch onderbouwd advies omtrent aan te besteden gebieden.

Opdracht: Mei 2008– Juli 2008: Innospense
Advies en ondersteuning verlenen bij opstellen business case telemedicatie diensten.

Resultaat: Sluitende business case waarin de effecten voor zorgkantoren, zorgorganisaties en cliënten helder zijn beschreven en de kostenbesparingen duidelijk naar voren komen.

2005 – mei 2008: Stichting Vérian
Stichting Vérian is een (thuis)zorgorganisatie in de regio Oost-Veluwe. Daarnaast levert Vérian onder meer zorg in de regio Arnhem/Nijmegen, Amersfoort en Zwolle.


Divisiemanager Frontoffice, Directeur Symbian CS en Directeur Vérian Thuiszorgwinkel.
Opbouwen en inhoud geven aan de divisie Frontoffice met daarin de functionaliteiten: Marketing, Communicatie, Loyaliteitsprogramma, Callcenter, Cliëntadministratie, Verkoop inclusief Europese aanbestedingen Wmo en AWBZ contractering, Winkel, AWBZ uitleen, Personenalarmering, Bereikbaarheidsdiensten, Cursussen en Workshops, Productmanagement PGB en Particuliere zorg.

• Resultaten:
o Goed lopende Frontoffice, een kwalitatief sterk team, dat een belangrijke positie innam en als motor fungeerde binnen de veranderende organisatie.
o Aanbestedingen Wmo en AWBZ succesvol verlopen groter marktaandeel/meer budget.
o Onder andere door invoering van accountmanagement uitstekende contacten met de gemeenten, zorgkantoren en overige (zorg)organisaties.
o Vernieuwde positionering en nieuwe producten en diensten.
o Profijtelijke contacten en samenwerkingsverbanden met kleinschalige wooneenheden, bedrijven en verschillende zorgorganisaties, zowel in de regio als landelijk.

2003 – 2004: Kramp
Kramp is een technische groothandel gericht op landbouw mechanisatiebedrijven.
Marketing manager
Opbouwen van de afdeling en vorm geven aan het private label, diverse communicatiemedia (website, web shop, catalogi) en uitvoeren van adviestrajecten (shopconcept, e-commerce, leaflet).

• Resultaten:
o Verbeterd assortimentsbeleid.
o Meer vertrouwen in de afdeling en verbeterd vertrouwen bij de medewerkers zelf.
o Invoering van het nieuwe private label.
o Vernieuwde website en leaflet service.

1992- 2003: OPG Groothandel BV
OPG groothandel BV is een farmaceutische groothandel en maakt deel uit van de OPG groep welke zich richt op retail en distributie van geneesmiddelen en medische middelen.

2001 – 2003 Manager sales support
Organisatorisch en inhoudelijk vorm geven van de afdeling (functionaliteiten “marketing” en “account management ondersteuning”). Mede opstellen business plan. Als vertegenwoordiging van commercie deelnemen aan werkgroep ERP pakketselectie.

• Resultaten:
o Duidelijke taakverdeling binnen de afdeling.
o Een vernieuwde prijs- en tariefstructuur.
o Verbeterde communicatie met het Account management en verbeterde rapportagestructuur (van het hoofdkantoor naar de account managers en andersom).
o Business plan dat het antwoord bood op veranderde marktomstandigheden.
o Duidelijk advies omtrent de vereiste functionaliteiten voor de commerciële bedrijfsonderdelen en advies betreffende de daar uit voortvloeiende pakketkeuze.

1997 – 2001 Manager verkoop binnendienst
Reorganiseren van de afdeling. Vervangen van regio manager en daarbij gedelegeerd verantwoordelijkheid dragen voor logistiek. Leiden van project “implementatie computernetwerk en groothandelssysteem” (mijn regio was pilot vestiging). Namens de regio’s deelnemen in diverse werkgroepen (landelijk implementatieteam groothandelssysteem, Quality Assurance t.b.v de beoorde¬ling projec¬ten op kwali¬teit en haalbaarheid, projectverantwoordelijkheid dragen voor verkoop binnendienst in de reorganisatiewerkgroep van één van de andere regio’s). Voorzitten overleg managers verkoop binnendienst. Aanspreekpunt vormen van de regio’s voor marketing en inkoop. De eerste 2 jaar tevens ad interim Account manager in verband met vacatures.

• Resultaten (meest van belang zijnde):
o Goed lopende binnendienst met voorbeeldfunctie voor overige regio’s. Medewerkers die mede daardoor zich verder ontwikkelden en door konden stromen binnen de organisatie.
o Geoptimaliseerde magazijninrichting en expeditieprocessen.
o Totaal scholingsprogramma doorgevoerd.
o Door mij gekozen en geïmplementeerde model ook geïmplementeerd in andere regio.
o Nieuw netwerk en nieuw groothandelssysteem gerealiseerd volgens planning en met minimale overlast voor klanten geïmplementeerd.

1992 – 1997 Account manager
Contract¬onderhandelingen voeren en verantwoordelijkheid dragen voor de commerciële relatie met de afne¬mers. Onder¬steunen en advi¬seren van afnemers bij hun bedrijfsvoering. Intermediair vormen tussen afnemers en overi¬ge OPG Groepsbedrij¬ven.

• Resultaten:
o Duidelijke omzetgroei.
o Goede relatie met afnemers.
o Over het algemeen duidelijk preferente positie van de overige producten en diensten van OPG-Groep bij de afnemers in het rayon.

1987-1992: KLM

1990 – 1992 Projectmanager international productmanagement
Leiden van projectteams met leden van afdelingen binnen Nederland en daar buiten en exter¬ne partijen.

• Resultaten:
o Invoering “Tourist class seating”.
o Verbetering “lounges Schiphol”.
o Auditrapport betreffende de dienstverlening van een potentiële samenwerkingspartner.

1990 – 1991 Bestuurslid van de Vereniging van Hoger KLM Per¬soneel
In part time verband als lid mede verantwoorde¬lijkheid dragen voor het bestuur van deze vakorgani¬satie.

• Resultaat: Voorbereidingen getroffen ten behoeve van de reorganisatie van de KLM.

1988 – 1990 Account manager binnen het projectteam Sch¬iphol 2000
Coördineren en adviseren bij het opstellen van het functi¬onele programma van eisen van de diver¬se KLM afdelingen betrokken bij de uitbreidings¬plan¬nen van de luchthaven. Verte¬genwoor¬digen en belangen behar¬tigen van de KLM in werkgroepen van het projectteam van de lucht¬haven.

• Resultaten:
o Goede positie van de diverse afdelingen in de nieuwe stationsgebouwen.
o Goede faciliteiten voor KLM passagiers.
o Goede invulling van passagiersprocessen (inchecken, douane etc.)

1987 – 1988 Kadertrainee/Beleidsmedewerkster plan¬ning en projec¬ten
Adviseren, projectmatig en ad hoc, betreffende middellange en lange ter¬mijnaspecten. Ondersteunen van marketingacties bij introductie nieuwe transatlantische vluchten

• Resultaten:
o Verbeterde inzet van de “meet and assist service”.
o Verbeterde planning en roostering medewerkers Passagiersafhandeling.
o Volledige planning roadshows.

Nevenactiviteiten:
Bestuur en commissies studentenvereniging.
Bestuurslid en commissievoorzitter tennisvereniging
Secretaris van de Stichting Atletiek Accommodatie Zutphen
Assistent trainer loopgroepen atletiek vereniging

Opleiding interimmanager

1973-1980: Gymnasium B
1980-1986: Algemene Economie Erasmus Universiteit Rotterdam
1982: geslaagd, propedeutisch examen
1983: geslaagd, kandidaats examen
1986: geslaagd, doctoraal examen
Scriptie: Inkoop- en uitbestedingsbeleid bij recreatieparken

1990-1991: Nima B (geslaagd)
1991-1992; Nima C (geslaagd voor het theorie examen, praktijk gedeelte door functiewisseling niet afgemaakt).
Rijbewijs: A/B/E

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik beschik over expertise om organisaties te positioneren en de strategie te bepalen. Daarbij heb ik ervaring in veranderingstrajecten, innovatieprojecten en reorganisaties, waarbij de focus gericht is op klantgericht c.q. vraag gestuurd werken en Zorg op Afstand.

Mijn ervaring ligt binnen profit en non-profit (zorg). Mede daardoor kan ik een goede vertaalslag maken van de ontwikkelingen die op de zorg afkomen en worden veroorzaakt door onder andere veranderend overheidsbeleid en wijzigende financieringsstromen. Ik zie de kansen en weet deze bereikbaar te maken door, waar gewenst, samenwerkingsverbanden met partijen binnen het bedrijfsleven en daarbuiten aan te gaan.

Hoe doe ik dat? Ik analyseer, leg verbanden en ben in staat snel tot soms vernieuwende oplossingsrichtingen te komen. Mijn bedrijfseconomische en logistieke kennis bieden mij de mogelijkheid knelpunten te signaleren, processen te optimaliseren en daarmee (kosten)efficiënter te werken.

Succes bereik ik door samenwerking. Mijn kracht op organisatorisch vlak ligt in het formeren van een sterk zelfstandig team dat, na mijn vertrek uit een opdracht, de ingeslagen weg met vertrouwen kan voortzetten en uitbouwen.


Talenkennis interimmanager

Engels Goed
Duits Goed
Spaans Basis
Frans Basis


Overig

Ik ben gehuwd, heb geen kinderen en ben zeer sportief. Ik heb al verschillende marathons gelopen en heb een ultra loop (56km) volbracht waarmee ik tevens geld voor een stichting bijeen heb gebracht.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: