Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim / Project-manager

Interim / Project-manager

Werkervaring interimmanager

Interim Opdrachten, 2001 - heden

Opdrachtgever: UPC
Periode: 2008
Rol: Projectmanager Migratie datacenter

Door de integratie van Priority in UPC en de hoge kosten van het huidige datacenter locatie, ontstond de behoefte om de datacenters te consolideren.
Doel van het project is het leeg managen van twee datacenters en de applicaties te consolideren in één datacenter zonder dat dit impact heeft op de Business lines die van deze services gebruik maken.
Doordat het hardware platformen (SUN), OS (Solaris) en de applicaties (Singl.eView, Clarify, OMS2 en Business Objects) end of live en vaak ook end of support zijn is het niet mogelijk een 1 op 1 verhuizing uit te voeren. Daar het hier bedrijfskritische applicaties betreft is gekozen om een nieuw platform op te bouwen in het nieuwe datacenter en via proof of concept te onderzoeken en aan te tonen dat de applicaties met hun databases en oude OS porting op deze nieuwe omgeving werkende te krijgen zijn. Project moet eind augustus opgeleverd worden


Opdrachtgever: UPC
Periode: 2008
Rol: Projectmanager Citrix projecten

UPC gebruikt voor het thuiswerken met haar applicaties een Citrix server park als platform. Door de integratie van Priority en het feit dat het serverpark vernieuwd is dienen een groot aantal (150 tal applicaties) opnieuw geïnventariseerd te worden en mogelijk opnieuw gepubliceerd op de nieuwe omgeving.
Doel van het project het decommissionen van de oude Citrix Farm en het creëren van toegang tot Citrix hosted applicaties voor de nieuwe business line Priority op de nieuwe Citrix Farm. Project wordt eind augustus opgeleverd.


Opdrachtgever: UPC
Periode: 2007 - 2008
Rol: Projectmanager Vervanging netwerk infrastructuur

Bij de inrichting van de UPC infrastructuur heeft men in aanvang gekozen om zowel de kantoor omgeving als de volledige backbone voor het Europese datacenter over dezelfde core switches te laten verlopen. Gezien de sterke groei van het data verkeer en de ouderdom van de volledige infrastructuur diende dit vervangen en aangepast te worden. Tevens waren er voor de patching in SER’s en naar werkplekken geen procedures, werd dit slecht verzorgt en niet gedocumenteerd.
Dit project had als doel het vervangen van alle core switches (Cisco 6000->Cisco 6500) en floor switches(Cisco 2600-> 3750), ontkoppelen van de Europese Datacenter verkeer met het hoofdkantoor data verkeer, het opnieuw inrichten van infrastructuur en IT organisatie op het gebied van infrastructuur beheer. Dit alles zonder enige klant impact.
Project is succesvol afgerond alle hardware is vervangen, scheiding is aangebracht tussen Europees en Kantoor netwerk en de processen, procedures op het gebied van infrastructuur beheer zijn geïmplementeerd.


Opdrachtgever: UPC
Periode: 2007 - 2008
Rol: Projectmanager Integratie Priority

Na de overname van een voormalige dochter Priority en de extra overhead die dit met zich meebracht, ontstond de noodzaak om de zowel de mensen als alle IT systemen letterlijk en een inhouse data center onder één dak te brengen.
Het project had als opdracht de verhuizing en/of ontmantelen van alle IT gerelateerde componenten van de oude locaties en zorg te dragen voor een werkende IT infrastructuur op de nieuwe locatie. Dit alles inclusief nieuwe processen, SOX controles. Gezien ouderdom van hardware en software en de slechte inrichting van de netwerk infrastructuur betekende dit veelal vervanging hardware en het integreren van Netwerk en Software in de UPC omgeving en aanpassing van bestaande UPC processen. Project succesvol afgerond begin 2008.


Opdrachtgever: UPC
Periode: 2006 - 2007
Rol: Interim manager Business Analyse

Door het wegvallen van de manager van de afdeling Business Analyse was een interim overbrugging nodig. Daarnaast diende een aantal veranderingen in de methode van Business Analyse worden doorgevoerd. Onderdeel hiervan was het ontwikkelen van een goede business case en de roadmap 2007 voor alle IT projecten die voor de business gevoerd dienen te worden. Voor de roadmap dienden een 200tal business cases opgesteld te worden. Roadmap en business case succesvol geïmplementeerd en overgedragen aan de nieuwe Manager Business Analyse.




Opdrachtgever: Cordares
Periode: 2005 - 2006
Rol: Adviseur

Vanwege een verouderd datacenter diende er een wensen analyse, PVE en een PID opgesteld te worden. Na het opstellen is deze aanbesteed.

Opdrachtgever: Interpares
Periode: 2005
Rol: Adviseur

Als onderdeel van een aanbesteding van het ICT beheer voor een externe klant en de interne organisatie diende een scan van de ICT gemaakt te worden. Hieruit volgde het opstellen van PVE en het uit onderhandelen van de contracten.

Opdrachtgever: Edburg
Periode: 2005
Rol: Adviseur

Edburg is een consultancy organisatie die door groei Organisatorische IT problemen kreeg. Door een duidelijke visie en beleid uit te werken en deze te implementeren werden de problemen uiteindelijk verholpen.

Opdrachtgever: UWV
Periode: 2002 - 2004
Rol: Interim manager

Door aanpassing van de strategie en wijzigende wetgeving diende ondersteunende afdelingen gereorganiseerd te worden. Daarnaast werd er ook een nieuw hoofdkantoor gebouwd waarbij diverse verhuizingen en integraties moesten plaats vinden met een aantal datacenter activiteiten.
Dit betekende wijziging van bezetting, aanpassing van de strategie, processen, samenvoegen van twee afdelingen en het coachen en training van personeel.

Opdrachtgever: SFB
Periode: 2001 - 2003
Rol: Interim manager

Door een reorganisatie en de splitsing van het SFB door de afsplitsing van de UOSV (UWV) diende de diensten afdeling gewijzigd te worden. Doel was het splitsen van de afdeling, de contracten en een kosten besparing doorvoeren. Daarbij diende afdeling gewoon door te blijven draaien. Na de succesvolle splitsing werd ik door UWV gevraagd de integratie voor mijn rekening te nemen.

Werk in vaste dienst, 1990- 2001

Managing partner Kreaton, ICT, Inkoop, Facilities, 1999 - 2001

Binnen Kreaton was de rol het op en opbouwen van de interne organisatie, zoals inkoop, ICT, facilities en finance en het opzetten en managen van een nieuwe sales afdeling die zich bezig ging houden met het ICT en facilitaire management van organisaties. Na een verschil van inzicht over de te voeren strategie is ieder zijns weegs gegaan.

Informatie manager, Avalix Groep N.V., 1996 - 1999

Avalix was een organisatie bestaande uit een groot aantal los van elkaar opererende organisaties. Men wilde een beursgang maken, diende daarvoor de interne organisatie op orde te brengen. De rol was er één van het herstructureren van de ICT en finance afdeling, het mede voorbereiden van de beursgang en adviseur van de CEO. Daarnaast diende opgetreden te worden als adviseur en projectmanager voor een nieuw bouwpand en crisis manager voor één van de bedrijven, dat in zwaar weer terecht gekomen was.

ICT manager - Medewerker finance , Bergmann B.V./ Linatex Nederland B.V., 1990 – 1996

Gestart als rechterhand van de financieel directeur. Doel was om als boekhouder aan de slag te gaan. Na korte tijd terecht verantwoordekijk gemaakt voor de implementatie van een nieuw voorraad en financieel systeem (Triton van Baan). Gedurende de succesvolle implementatie werd het bedrijf overgenomen door een Engels holding. Na deze overname ook voor een aantal buitenlandse dochters ICT implementaties gedaan maar met een andere applicatie (Exact).


Opleiding interimmanager

Opleidingen

Management Development programma, Gooiconsult, Huizen, 1997-1998
SPD Dag college Arnhem en zelfstudie, 1995
HEO, Informatica, PBNA, Rotterdam, 1993
VWO Erasmus College, Zoetermeer, 1988
Havo Erasmus College, Zoetermeer, 1986

Trainingen


• Prince2 Foundation, Ises, Zaltbommel, 2007
• MS projects, Ises international, Zaltbommel, 2004
• Telefonische verkoop training, VC&M, Houten 2001
• Leidinggeven aan projecten, ICM, Rotterdam, 2000
• Moderatie, Korevaar en Kwakman, 1999
• Adviseren van uit eigen kracht, Korevaar & Kwakman/ Vergouwen Overduin, Doorn, 1999
• Effectief verkopen, Kweekel, Amersfoort 1998
• MCSE, 4U trainingen, Amersfoort, 1996
• Netware System administrator, Kraan, Rotterdam, 1995
• Dbase Administrator and developer, 1993
• Exact Globe training, Exact training, Delft, 1992
• Triton, Baan, Barneveld 1991-1992


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Goed communicerend met alle niveaus binnen in een organisatie zowel naar de techniek als naar de business
• Energieke vastbijter, gewend te werken onder hoge werkdruk
• Daadkrachtig, en diplomatiek
• Analytisch, snel lerend en financieel goed onderlegd
• Meer dan 8 jaar ervaring als leidinggevende en projectmanager
• Meer dan 15 jaar ICT-ervaring;
• Uitgebreide kennis van:
- Verhuizingen en migraties datacenters en bedrijfsonderdelen.
- Projectmatig werken in alle lagen van de organisatie
- ICT in zowel de profit als de non-profit sector
- Organisatie wijzigingen en integratie van bedrijfsonderdelen
- Netwerk Infrastructuren
- Hardware and software migraties


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels – vloeiend;
Duits, – lezen en spreken goed, schrijven matig;

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: