Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager /kwartiermaker

interim manager /kwartiermaker

Werkervaring interimmanager

Interim manager (kwartiermaker) voor het succesvol opzetten van een gemeenschappelijke uitvoeringsorganisatie op het gebied van gemeentebelastingen. Na een lange periode van ambtelijke voorbereiding was dit project , mede door een onverenigbaarheid van karakters en posities, vastgelopen. Door het inschakelen van een kwartiermaker met creatieve ideeën en een hoog samenbindend vermogen is dit proces weer vlot getrokken en uiteindelijk nog binnen de gestelde termijnen succesvol gerealiseerd.

Onderzoek naar de strategische onderhandelingspositie van Collectief Vraagafhankelijk Vervoer Reisnet Parkstad Limburg. Op basis van ons advies was de opdrachtgever in staat om haar positie in een grote provinciale aanbesteding te bepalen en naar tevredenheid af te ronden. Het regionale CVV is nu integraal onderdeel van het gehele overkoepelende provinciale OV netwerk.

Projectleider realisatie Light Rail haltes Parkstad Limburg (Interreg IIIB project HST4i). Integrale samenwerking tussen diverse gemeenten, de regio Parkstad Limburg, de provincie Limburg en ProRail.

Beschrijven en opzetten van een geautomatiseerd Management Rapportage Systeem voor de sociale dienst. Het advies was om aansluiting te zoeken bij ontwikkelingen bij een andere gemeente, waardoor de opdrachtgever snel haar doelen kon realiseren tegen minimale kosten.

Beschrijven, opzetten en laten uitwerken van een geautomatiseerd Cliënt Volg Systeem. In tegenstelling tot (dure) ontwikkelingen in de markt zijn we hier in staat geweest om een basale down-to-earth oplossing , met gebruikmaking van standaard applicaties, aan de opdrachtgever aan te bieden die volledig voldoet aan de gestelde eisen.

Projectleider “verplaatsing dag- en nachtopvang Heerlen”. Omdat de gemeente na een eigen interne ambtelijke voorbereiding niet in staat bleek dit probleem zelf op te lossen en inmiddels al 3 wethouders waren opgestapt om dit dossier besloot de gemeente de opdracht aan een externe partij te gunnen. We zijn erin geslaagd om snel de contouren te schetsen voor de aangewezen oplossing voor dit dilemma. Vervolgens kregen we de totale verantwoordelijkheid voor de realisatie van de oplossing. Zowel de ambtelijke als de bestuurlijke processen werden door ons gemanaged en succesvol afgewikkeld. Inmiddels is de dag- en nachtopvang operationeel en functioneert naar behoren.

Projectleider voor het opzetten van het internationale “Project Management Office - Mijnwater ”. Het mijnwater project is een uniek internationaal geothermisch project om de aardwarmte uit oude afgesloten mijngangen te gebruiken voor de opwekking van energie. In dit project wordt samengewerkt met verschillende internationale partners.

Afwikkelen van dertig omvangrijke Europese (subsidie) projecten, waaronder ESF-III, ESF-IV en EMR en warme sanering van de daaraan gerelateerde bedrijven. Nadat een aantal opleidingsbedrijven en –instituten in de regio wegens gebrek aan belangstelling de activiteiten hadden gestaakt, bleek dat veel van de aangevraagde en toegekende subsidies nog afgewikkeld moesten worden. Het risico van het moeten terugbetalen van de reeds ontvangen voorschotten dreigde. Wij zijn erin geslaagd om alle dossiers op tijd inhoudelijk op orde te brengen en te voorzien van de noodzakelijke goedkeuringen. Op basis van onze activiteiten kon de opdrachtgever nog nabetalingen claimen en hoefde geen bedragen terugbetaald te worden.

Interim Directeur dienst Financiën, Informatievoorziening en Facilities (FIF). Na het plotselinge vertrek van de directeur heb ik gedurende 1,5 jaar deze functie op interim basis ingevuld. Het betrof hier een gemeentelijke dienst van 180 fte. In deze periode was ik verantwoordelijk voor een forse bezuinigingsoperatie met de daarmee gepaard gaande spanningen en de ombouw van de dienst naar een meer bedrijfsmatige aanpak.

Concerncontroller

Organisatie- adviseur optimaliseren management informatie

Vergelijkend Arbeidsvoorwaarden onderzoek

directeur regionale afvalverwerking. (opdrachtgever: Afvalzorg Noord-Holland NV, 1996-1999)

interim manager - controller ZBO / bedrijfschap HBD (1996)


Opleiding interimmanager

Post HBO Controller ,Hogeschool voor Economische Studies Amsterdam , 1996

Post HBO Bedrijfskunde, Hogeschool voor Economische Studies Amsterdam, 1995

HEAO Bedrijfseconomie, Hogeschool voor Economische Studies Amsterdam, 1989

VWO,Bonhoeffer College Castricum, 1984

Cursussen / trainingen
Opleiding tot Mediatior
The Lime Tree, 2003

Gemeentefinanciën
Bestuursacademie, 2002

‘Op kop met de Balanced Scorecard’
Alex van Groningen, 2000

‘Report Building Impromptu 5.0’
Cognos , 2000

‘Corporate recovery’
Alex van Groningen, 1998

Commerciële en communicatieve vaardigheden
Krauthammer International, 1996

Training ‘Persoonlijke effectiviteit voor adviseurs’
Ockeloen & Kiene, 1995


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

creatief, doortastend


Talenkennis interimmanager

Engels uitstekend
Duits redelijk - goed
Frans redelijk - goed

Overig

geen

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: