Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

(project)Directeur. Directeur realisatie. Algemeen directeur

(project)Directeur. Directeur realisatie. Algemeen directeur

Werkervaring interimmanager

Profiel
Ik ben is een allround manager / directeur met een open en directe persoonlijkheid. Integer, transparant, betrokken en zeer sociaal vaardig, een gesprekspartner op elk niveau zowel intern als extern. Afspraak is afspraak, daar zijn geen contracten voor nodig.
Ik ben een ‘Aanpakker’, technisch en commercieel inhoudelijk sterk, zowel op het gebied van bedrijfsvoering en veranderrmanagement (alsmede: infra, beton, bouw, asfalt en waterbouw), waardoor ik bedrijfsmatige zaken met personele belangen goed kan verenigen.
Management / directie -teamleden en overige betrokkenen werken graag met mij en voor mij.
Ik laat mensen zelfstandig werken en problemen oplossen, maar wel met een coachende en waar nodig corrigerende / controlerende hand. Ik kan heel snel schakelen heb een proactieve en flexibele instelling, werk graag lange dagen, zie werk als hobby en beleef daar veel plezier aan.
Beschik over een HBO+ /WO werk- en denkniveau.
Politiek zeer sensitief zowel bedrijfsmatig als zakelijk (adviseur diverse wethouders). Doordat ik in mijn carrière in de realisatie ben begonnen, ben ik op de hoogte van veel details en daarmee mogelijkheden en haalbaarheid voor, in en tijdens de realisatie.
Bij zowel opdrachtgever als opdrachtnemer ruime ervaring, wat gunstig is voor de kwaliteit van de te leveren producten en diensten.
Mijn kosten / bedrijfsvoering -kennis is in combinatie met mijn uitvoeringskennis is praktisch voor het toetsen van haalbaarheid van investeringen en/of projecten, daarnaast ben ik finacieel goed onderlegd.
Ik heb plezier in het coachen en begeleiden van mensen en interesse in verandermanagement, vormen van bedrijfsvoering, bedrijfscultuur en bedrijfsstructuur. Ik ben instaat elke vorm van bedrijfscultuur en structuur om te bouwen naar de gewenste / beste vorm voor uw bedrijf.
Een gesprek met mij, toont mijn enthousiasme en enorme positieve energie. Mijn motto is DOE (Denken Ondernemen Ev(o)(a)lueren).

Werkervaring
2003 - heden : Management Adviseur en Coach
• Op management- en directieniveau advies geven op uitvoeringstechnisch- en werkvoorbereidingsgebied met betrekking tot grote civiele en bouwkundige projecten;
• Coaching en advies geven aan managementteams van kleine en middelgrote bedrijven en overheidsinstellingen.

Mei 2015 – heden Directeur a.i. Verhoeven GWW
Als interim verantwoordelijk voor het opnieuw invullen van het wegenbouwbedrijf binnen de Groep. Het aanbrengen van structuur, processen en verbeterslagen, om het bedrijf te optimaliseren en daarmee omzet en rendement te verhogen. Daarnaast de onderlinge synergie tussen de aanwezige bedrijven te vergroten en de samenwerking te verbeteren / optimaliseren.
Het doen van acquisitiegesprekken en bezoeken heeft geleid tot diverse aanvragen, welke grotendeels met succes worden aangenomen, met AK dekking en een klein rendement.
Als directeur actief berokken bij aanbestedingen / prijsvorming en projectmanagement.
Tevens verantwoordelijke voor de activiteiten in Belgie.

September 2013 – Mei 2015 Rayonmanager (BAM INFRA)
Eindverantwoordelijk voor alle projecten, omzet en personeel. Initieel doel in 2013 was het rayon herstructureren en te reorganiseren tot een respectabel rayon.
In één 1 jaar het rayon qua omzet, rendement en prestaties omgeturnd tot het voorbeeld rayon in de regio.
Resultaten: omzet ca. € 28 miljoen en een marge van ruim 8%.

Projecten:
• Ivod perceel 2 + 3 ca. € 34 miljoen (tijdsduur 2 jaar). Verantwoordelijk vanuit de RVB van de interne combinatie voor de dagelijkse aansturing van de projectmanager.
• Reconstructie N208 ca. 9,5 miljoen (fase 2 duur 1 jaar omzet 6 miljoen).
• A4 Leiderdorp, verantwoordelijk voor de personele bezetting van het realisatieteam.


2011 – heden : Senior Directievoerder (projectleidersrol) (Grote stedelijke Gemeente)
Begeleiden van diverse ‘lastige’ (omgevingsgevoelige) projecten in de voorbereiding en uitvoering.
Tevens coachen en begeleiden van andere Directievoerders en Toezichthouders.
Realisatie van een tweetal EMVI contracten met een gezamenlijke waarde van ruim 6 miljoen.
Ondersteuning /advies bij het uitzetten van een UAV-GC contract, in de markt.
Deze functie acceptatie benodigd mogelijk mondeling uitleg.

2010 – 2011 : Algemeen Directeur a.i. (Middelgrote aannemer)
Taken en verantwoordelijkheden:
* reorganiseren gehele bedrijfsvoering
* opzetten van compleet nieuwe bedrijfsstructuur en cultuur, verhogen kwaliteit, beperken faalkosten, verhogen rendement alsmede de betrokkenheid van het aanwezige personeel
* Commercieel volledig nieuwe opzet realiseren
* verantwoording wordt afgelegd aan de bestuurders / eigenaren.
Totaal circa 150 medewerkers.

2004 – 2011 : Algemeen Directeur (Prodisa Groep)
Adviesorganisatie (zelf opgericht en opgezet) op het gebied van bouw en civiele techniek.
Bedrijf was opgesplitst in drie aparte bedrijven: ZH&S Consultancy, V&S Roads services en Wegenbouw Laboratorium Noord-Holland. Waarbij ZH&S Consultancy zich primair richtte op alle bouw-, infra-, en verkeervraagstukken en V&S Roads services gespecialiseerd was in het beschikbaar stellen van asfaltverwerkend personeel en materieel, inclusief aannemen (als onderaannemer) van diverse asfaltwerkzaamheden.
Werkzaamheden: Algehele en commerciële bedrijfsvoering ZH&S (omzet € 2,5 miljoen, 35 fte), V&S (omzet € 1,5 miljoen, 20fte) en WLN (omzet € 0,9 miljoen, 5fte).

2008 – 2009 : Projectleider (Noord/Zuidlijn)
Verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van het directieteam van Contract 9 van de NoordZuidlijn;
* Specifiek gevraagd voor het oplossen van de problematiek tussen de opdrachtgever en opdrachtnemer (aannemerscombinatie), waardoor het project, na 8 maanden stilstand, binnen 1,5 maand weer in zijn normale doorgang is gekomen en op basis van een goede onderlinge verstandhouding werd afgemaakt.

2008 : Projectmanager Wegenbouw (Heijmans)
Voor het project a7 (14 Mio) (groot onderhoud A7) Deels D&C contract.
Taken: Alle civieltechnische zaken waren in het project opgesloten als; renovatie kunstwerken inclusief opleggingen, verbetering hoofdrijbanen, vervangen asfalt, riolering, straatwerk, 2 grote faunaduikers dwars door de rijksweg, etc.
* Tijdelijke vervanging van de verantwoordelijke projectmanager voor de dagelijkse aansturing van het uitvoeringsteam wegenbouw;
* De problematiek ten aanzien van alle afwijkingen op het contract boven tafel te halen en inzichtelijk te maken;
* Hierdoor kon de opdrachtnemer een en ander beter gefundeerd naar de opdrachtgever verwoorden met een hoger percentage aan slagingskans. Hetgeen uiteindelijk heeft geresulteerd tot toekenning van geclaimde;
Totaal circa 180 medewerkers.

2006 – 2007 : Hoofd Openbare Werken (Directeursfunctie) (Gemeente Hillegom)
Als Hoofd openbare werken verantwoordelijk voor de aansturing van de afdeling welke bestaat uit een cluster Groen en de cluster Grijs.
In deze clusters zijn vertegenwoordigd de reiniging inclusief een eigen vuilophaaldienst en een werf met compleet (grof) vuil-brengstation, volledige eigen groen en waterpartijen beheer, onderhoud en spoed werkzaamheden aan wegdekken, kunstwerken en riolering, inclusief een eigen werkplaats.
De binnendienst bestaat uit: drie clusters te weten riolering, verhardingen en overige zaken. Binnen de gehele afdeling zijn circa 45 vaste medewerkers en 15 ingehuurde werkzaam.
Hoofd Openbare Werken maakt deel uit van het managementteam van de Gemeente en rapporteert rechtstreeks aan de Gemeente Secretaris. Treedt op als adviseur van het College van B&W en verzorgt ondersteuning ten aanzien van vragen uit de raad, de raadscommissie en beleidsnota’s. Verantwoordelijk voor alle aanbestedingen aan bureaus en aannemerij. Het opzetten van deze zaken deed ik vanuit de Gemeente Hillegom altijd als eerste vanuit mijn functie.
Projectleider Als Projectleider intern geheel projectverantwoordelijk, vanaf de aanvang betrokken bij de opzet van het project. Verbeteren van de leefbaarheid van het industriegebied, waarbij het van belang is de infrastructuur, renovatie kademuur en de omgeving zodanig in te vullen dat de Gemeente en de bedrijven daar een tevreden gevoel over hebben. Communicatie met alle betrokken partijen zoals de verantwoordelijke Wethouder, alle afdelingen binnen de gemeente Hillegom en de op het industriegebied gevestigde bedrijven.
Na interne en externe overleggen is er een VO en DO gemaakt tot en met bestek en tekeningen aan toe, waarna alles in 2009 tot uitvoer is gekomen.

2005 – 2006 : Projectleider (Rijkswaterstaat)
Voor de dienst Weg- en Waterbouwkunde te Delft verantwoordelijk voor het in zijn geheel voorbereiden van 6 grote landelijke pilotprojecten, middels veel externe communicatie met de regio’s en districten. Doel van deze pilots is het verkrijgen van een geluidsreducerend alternatief (DGD) voor ZOAB met een beoogde langere levensduur.

2003 – 2006 : Kostprijsdeskundige, Projectmanager en Projectleider
(HOV gemeente Utrecht, GEM Saendelft en gemeente Haarlem)
Als Kostendeskundige en Projectmanager gewerkt aan projecten van de gemeente Utrecht (HOV) en als Projectmanager / Uitvoerings-coördinator bij GEM Saendelft.
* Bij de HOV de complete 10 jaar oude raming omgebouwd en up to date naar de werkelijkheid gemaakt. De uiteindelijke raming sloot op circa € 270 miljoen.
Saendelft als adviseur opgetreden voor de directeur ten aanzien van de complete voorbereiding van het kunstwerk / tunnel onder spoor en de provinciale weg door. Coaching directievoering en toezicht.
Gemeente Haarlem 9 bestekken “De Appelaar”. Het compleet herinrichten van de boven en ondergrondse infra in het hart van de binnenstad, met al zijn omgevingsmanagement en externe / interne communicatie waaronder met de verantwoordelijke Wethouder.

2001 – 2003 : Rayonmanager / Projectmanager (BAM Wegen)
Projectcoördinator / Rayonmanager omzet rayon € 7,0 mio / jaar (2001-2003)
• Projectleider (Broekpolder omzet € 7,5 mio per jaar (2001- 2002) Woonrijp maken en bouwrijp maken inclusief bouw kunstwerken en 2 onderdoorgangen onder het spoor door.
• Projectmanager A7 Zaandam -Purmerend omzet € 13 miljoen (4 maanden in 2001) In het project zaten alle civieltechnische zaken opgesloten als, renovatie kunstwerken inclusief opleggingen, verbreding hoofdrijbanen, vervangen asfalt, riolering, straatwerk etc.
• Overall senior projectleider A10 West omzet € 50 mio / project (duur 6 maanden in 2001) Het project omvatte alle civieltechnische zaken waaronder; renovatie, nieuwbouw en aanpassingen kunstwerken, bouw geluidsschermen, aanpassing hoofdrijbanen, vervangen asfalt (2 laags ZOAB), riolering, straatwerk, DVM inclusief kabels en leidingen. Legde verantwoording af aan RVB van de combinatie.
• Projectmanager infra Gooiboog omzet € 3,5 mio/ jaar (hele project € 10,5 miljoen) Verantwoordelijk voor het wegendeel alsmede de damwand, grondwerk, persingen onder het spoor door en het onderwater beton

1989 – 2001 : (Diverse werkgevers)
1999 - 2001 Adjunct directeur / Bedrijfsleider omzet 11,0 miljoen
1998 - 1999 Bedrijfsleider omzet 3,0 miljoen
1995 - 1998 Projectleider
1995 - 1995 Hoofduitvoerder
1994 - 1995 (Hoofd) uitvoerder
1992 - 1994 Werkvoorbereider
1989 - 1992 Uitvoerder
1988 – 1989 Militaire dienst

Personalia
Naam ​​​:
Geboortedatum ​: 15 mei 1966
Geboorteplaats​: Haarlem
Burgerlijke staat​: 23 jaren samen
Kinderen​​: Dochter17 jaar

Opleiding interimmanager

Opleiding
2013 sept Assessment GITP, Werk en denkniveau HBO+ / WO
1989 – 1993 HBO Technische bedrijfskunde
1985 – 1988 MTS Grond- Weg en Waterbouw

Cursussen/trainingen
VCA-VOL
UAV
UAV-GC
RAW
Coach en Verandermanager
Persoonlijke effectiviteit voor Managers
Communicatie voor de techneut
Leiderschap
System Engineering

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Zie CV

Talenkennis interimmanager

Talen kennis
Nederlands Moedertaal, goed in woord en schrift
Duits Goed in woord en schrift
Engels Goed in woord en schrift
Frans (zeer)Beperkt in woord en schrift


Overig

Hobby’s:
Golf
Skiën
Fitness
Fietsen
Koken


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: