Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Facilitair Advies en Management

Facilitair Advies en Management

Werkervaring interimmanager

1 februari 2010 heden facilitair advies

OPDRACHTEN:
December 2013- oktober 2014 SNS Retail Bank

Projectleider Facilitaire Concepten HNW:
- Opstellen Programma van Eisen voor de facilitaire services (uitbreiding hoofd kantoor conform HNW traject)
- Verantwoordelijk voor inrichting nieuwe keukenconcept
- Verantwoordelijk voor implementatie facilitaire HNW concepten
- Eigenaar communicatiekalender (communicatie richting gebruikers en interne organisatie)
- Projectleider Ontmanteling 2 hoofdkantoorpanden in Arnhem

December 2012 December 2013 REAAL

Projectleider Facilitaire Concepten HNW:
- Opstellen Programma van Eisen facilitaire services voor nieuwbouw REAAL kantoor Alkmaar
- Verantwoordelijk voor de communicatie in het HNW traject richting gebruikers en interne organisatie
- Verantwoordelijk voor implementatie facilitaire HNW concepten
- Ontmanteling serviceverlening in 5 panden REAAL

April 2011 December 2012 SNS Retail Bank

- Projectleider tijdelijke voorzieningen voor serviceverlening tijdens verbouwing HNW vloeren
- Aanbesteding en begeleiding inkoopproces nieuwe keukens
- Advisering MT Facilitair Bedrijf inzake nieuwe dienstverlening conform HNW afspraken
- Projectleider invoering facilitaire concepten hoofdkantoor SNS Retail Bank


Maart 2010 juli 2010 Opdracht Hospitality Consultants:
Begeleiding cateringaanbesteding bij financile dienstverlener

Augustus 2010 februari 2011 Opdracht De Nederlandsche Bank NV
Projectleider Inrichting nieuw bedrijfsrestaurant en vergadercentrum
Als projectleider verantwoordelijk voor de totale inrichting voor nieuw bedrijfsrestaurant en vergadercentrum. Belangrijkste aandachtspunten hierbij waren naast de inrichting ook het gehele proces op gebied van communicatie, planningen, consequenties in kaart brengen wat de nieuwe inrichting betekent voor de contracten (bv. cateringcontract, schoonmaakcontract).

Dit zijn de opdrachten vanuit mijn adviesbureau. Voor 2001 heb ik diverse leidinggevende rollen vervult bij diverse werkgevers.
januari 2000 31 januari 2010 De Nederlandsche Bank NV
Augustus 2004- 31 januari 2010 Functie: Facilitair manager locatie Apeldoorn
Verantwoordelijk voor Bewaking & receptie, gebouwonderhoud, catering, schoonmaakonderhoud, milieu, logistiek en huisvesting en projectleider voor de locatie Amsterdam:
- Directe aansturing aan 25 medewerkers (inclusief inhuurpartijen)
- Budgetverantwoordelijkheid >1,0 mln.
- Leveranciers- en contractmanagement van de servicecontracten in Apeldoorn
- Projectleider Verhuizing locatie Apeldoorn naar Amsterdam, > 250 werkplekken
- Projectleider Ontmanteling kantoor gebouw Apeldoorn na verhuizing, > 8.000m2
- Projectleider Inrichting nieuw bedrijfsrestaurant (520 zitplaatsen) en auditorium (200 zitplaatsen) (Amsterdam). Functioneel PvE opgesteld en diverse presentaties gegeven over het ontwerp, ondermeer aan Directie DNB. Monitoren of het PvE ook bouwkundig en functioneel wordt uitgevoerd.
- Projectleider Inrichting Vergadercentrum (Amsterdam), 17 vergaderzalen inclusief AV-apparatuur. Functioneel PvE opgesteld en diverse presentaties gegeven over het ontwerp, ondermeer aan Directie DNB. Monitoren of PvE ook wordt uitgevoerd.
- Projectleider Fd-digitaal: de Producten en Dienstencatalogus toepasbaar maken voor het intranet en het standaardiseren van aanvragen via digitale formulieren in FMIS.
- Organisatie eindfeest locatie Apeldoorn, 500 genodigden.
- Projectleider integratie receptie/telefooncentrale i.k.v. reorganisatie. Het samenvoegen van 2 recepties (Apeldoorn/Amsterdam) naar 1 receptie (van 13,0 fte naar 4,0 fte)
- Opstellen procesbeschrijvingen frontoffice (ikv reorganisatie) conform de Lean Six Sigma methode (input/activiteit/output).

Januari 2000- augustus 2004 Functie: Accountmanager locatie Amsterdam
Als accountmanager verantwoordelijke voor de interne klantencontacten met afdelingsdirecties binnen DNB. Doel van de functie accountmanager was de Facilitaire dienst een gezicht te geven op een hoog niveau, dus gesprekspartner zijn voor directies. Toezien dat de afspraken die met afdelingen gemaakt werden, ook door de uitgevoerd werden.
Taken en verantwoordelijkheden:
- Jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren en rapporteren (1700 medewerkers)
- Woordvoerder/communicator . Verantwoordelijk voor de communicatie rondom de facilitaire dienstverlening zowel intern als extern.
- Accountgesprekken met divisiedirecteuren over facilitaire ontwikkelingen en kosten in kaart brengen.
- Opstellen interne Resultaatverplichtingen, Producten en Diensten Catalogus, SLAs
- Redactielid van het personeelsblad
- Redactielid Fd-intranetsite

Vanuit mijn functie als accountmanager heb ik in diverse projecten deelgenomen, met als focus de klantbelangen. Wat vinden de klanten belangrijk en hoe verloopt de communicatie rondom de projecten. In de hierna volgende projecten heb ik vanuit deze visie geparticipeerd
- Projectgroep Europese aanbesteding warmedrankenautomaten < 0,5 mlj.
- Projectgroep facelift hotel- en congresfaciliteit DNB, Opleidingscentrum De Pauwenhof te Voorthuizen, 36 hotelkamers, 6 vergaderlocaties.
- Projectgroep Europese aanbesteding Schoonmaakonderhoud < 2 mlj.


April 1997 december 1999 Rentex Borgh Textielverzorging

Taken en verantwoordelijkheden:
- Relatiebeheer van diverse grote accounts op het gebied van de textielverzorging, ondermeer Erasmus UMC, ZuiderZiekenhuis, Lucas/Andreasziekenhuis, Oogziekenhuis.
- Acquisitie, begeleiden offerte- en eventuele implementatieprojecten bij nieuwe dienstverleningsvormen.
- Implementatie van uitbestede linnenkamerdiensten.
- Implementatie van geautomatiseerde kledinguitgiftesystemen in ziekenhuizen (Zuiderziekenhuis, BovenIJ ziekenhuis, Lucas/Andreas ziekenhuis). Dienstkleding werd middels een ziekenhuispas uitgegeven en geregistreerd.

Augusustus 1991 - april 1997 BovenIJ ziekenhuis Amsterdam
Januari 1996 april 1997 Hoofd Service Bureau
- Rechterhand van facilitair manager. De facilitaire dienst bestond uit alle ondersteunende diensten van het ziekenhuis, waaronder de rntgenafdeling en laboratoria. Als procesbewaker deelgenomen aan project optimaliseren dienstverlening rntgenafdeling, volgens de Business Process Redesign Methode.
- Opzetten van een facilitair Meldpunt, voor alle facilitaire storingen en verzoeken.


Juni 1995 januari 1996 Sectorhoofd Algemene Zaken a.i.
- Direct leiding geven aan 3 hoofden, indirect aan 80 ftes
- Budgetverantwoordelijkheid > 5 mlj
- Leveranciers- en contractmanagement
- Invoering bewaking/beveiliging (voorheen alleen receptionisten)

Augustus 1991- juni 1995 Hoofd Huishoudelijke Zaken
- Direct leiding geven aan 40 ftes
- Projectleider uitbesteding diensten (waaronder schoonmaakonderhoud, beddenreiniging)
- Deelname verbouwingsprojecten (Spoedeisende Hulp, Verloskamers). Rol in project om te
zorgen dat overlast min mogelijk was en dat na oplevering alle ruimtes weer compleet ingericht waren en bedrijfsklaar.
- Medeoprichter Platform Milieuzorg Gezondheidszorg (olv mw. J. Cramer, oud-minister)

Opleiding interimmanager

HBO
Toegpaste Huishoudwetenschappen Diedenoort, te Wageningen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Klantgericht
Inzet
Resultaatgericht
Creatief
Improvisatievermogen
Verbinden
Organiseren


Talenkennis interimmanager

Engels

Overig

- Bestuurslid Stichting Promes (openbaar onderwijs Meppel en omstreken)
- Bestuurslid Tennisvereniging Tussenboerslanden Nijeveen
- Lid Facility Estate Network (FEN), netwerkorganisatie voor facilitaire zpers


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: