Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim-manager, project manager

Interim-manager, project manager

Werkervaring interimmanager

Organisatie: KPN - Repair & Logistics
Functie: Interim-manager
Omschrijving: oprichten, inrichten en tijdelijk managen van de afdeling “Productie Ondersteuning” (voorraadmanagement processen)

Werkgever: KPN - Project Management
Opdrachtgever: Management van diverse bedrijfsonderdelen
Periode: November 1999 - augustus 2004
Functie: Project manager/Interim-manager/Organisatieadviseur
Omschrijving: door middel van het slim organiseren van de processen en het effectief besturen van de keten ervoor zorgen dat de klantbehoeften zo goed mogelijk tegemoet worden gekomen. Aandachtsgebieden: business processen (service/sales, operations, logistiek) en ondersteunende processen (financiën, operational control, operational auditing, ICT, kwaliteitsmanagement)

Opleiding interimmanager

1997 – 2001: Haagse Hogeschool
Afstudeerrichting: Bestuurskunde & Management (deeltijd)
Afstudeervariant: Auditing & Consultancy
Scriptie: Invloed van leiderschap op de bedrijfscultuur

1996 – heden: diverse opleidingen & cursussen gevolgd op het gebied van management development en ‘persoonlijke effectiviteitstrainingen’

Project management (PRINCE2 Foundation), Lean Six Sigma (Green Belt), verkopen, adviseren, procesarchitectuur, procesmanagement ARIS (IDS Scheer), risk management, intake vaardigheden, overtuigend argumenteren, corporate story telling, management seminars

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Methoden en technieken:
• Strategisch management
• Organisatiekunde
• Bestuurskunde
• Business Process Management (ARIS/Casewise)/ Improvement
• Workshops
• Project management (PRINCE2 Foundation)
• ERP software implementatie methodiek (Sure Step)
• Softwareontwikkeling methode Scrum/Agile
• Wholesale and Retail Reference Model
• Lean Six Sigma (Green Belt)
• Risicomanagement
• Management Control Framework (op basis van COSO model)

Competenties:
Beslissingen nemen
Neemt afgewogen besluiten ook als deze risico's voor de organisatie inhouden en zoekt daarbij naar win-win situaties. Neemt complexe beslissingen en betrekt hierbij snel de juiste informatie en betrokkenen
Contact maken en netwerken
Bouwt, onderhoudt en gebruikt netwerken om hoog in de organisatie informatie te verkrijgen en invloed uit te oefenen. Gaat gewetensvol om met in- en externe belangen en kan dit verwoorden. Heeft goede persoonlijke verstandhoudingen hoog in de politiek/bestuurlijke omgeving. Weet doelgericht de juiste contacten te maken en te behouden;

Aandacht voor anderen
Begrijpt anderen, ook als zij zichzelf niet goed kunnen uitdrukken of in zeer complexe en gespannen situaties. Beïnvloedt het gesprek en de sfeer door gevoelens en belangen te benoemen

Anderen overtuigen en beïnvloeden
Betrekt een breed scala van gegevens om zijn plannen te beargumenteren en stemt argumenten af op belangen en doelgroepen. Sluit coalities om belangen te integreren en weet anderen te beïnvloeden om zijn standpunt uit te dragen. Straalt vanuit zijn persoonlijkheid gezag uit. Weet door zijn optreden de organisatie adequaat te vertegenwoordigen in cruciale situaties

Omgaan met spanning en tegenslag
Schermt anderen af van stress en zorgt dat het werk hiervan geen schade ondervindt. Neemt emoties en weerstanden weg door het ombuigen van bezwaren. Weet onder zeer complexe omstandigheden en tegenstand toch te streven naar het behalen van organisatiedoelstellingen en resultaten. Stimuleert door zijn werkwijze en uitstraling anderen in de organisatie om zich in te spannen om resultaten te bereiken

Werken volgens de regels
Ziet er op toe dat regels en voorschriften worden opgevolgd. Kan, onder stevige tegendruk en invloed van de omgeving, anderen bewegen zich aan de regels te houden. Creëert organisatienormen en draagt deze uit. Benadert ook relevante partijen buiten de organisatie om draagvlak voor organisatiebelangen te verkrijgen. Wijst op consequenties van plannen en besluiten voor onderlinge verhoudingen. Stelt organisatiedoelen boven afdelingsdoelen

Ontdekken en verkennen
Kan complexe en abstracte informatie uit verschillende bronnen verwerken, toepassen en overdragen binnen de organisatie. Schept randvoorwaarden om nieuwe kennis toe te passen


Betrouwbaar en eerlijk zijn
Weet vertrouwen van anderen voor langere termijn te behouden en/of terug te winnen. Heeft vanuit zijn positie een voorbeeldfunctie. Spreekt anderen aan en is betrouwbaar in het nakomen van belangrijke afspraken. Stelt vanuit zijn positie integriteitsnormen en beïnvloedt integriteitskwesties

Kwaliteit leveren
Is in staat complexe en ingewikkelde vraagstukken, die een grote mate van precisie vragen, correct op te lossen. Is eindverantwoordelijk voor het accuraat opleveren van werk van anderen

Omgaan met verandering
Anticipeert op nieuwe ontwikkelingen, weet die adequaat te vertalen in nieuwe organisatiedoelstellingen, taken en werkwijzen en weet door gezag, overwicht en het aangaan van persoonlijke relaties noodzakelijke veranderingen door te voeren. Anticipeert op veranderende omstandigheden op organisatieniveau. Is bereid zijn complete strategie te herzien als er nieuwe inzichten zijn. Weet in complexe situaties de juiste gedragsstijl toe te passen om zijn doel te bereiken

Schrijven en rapporteren
Hanteert een heldere structuur, beschikt over een gevarieerde woordenschat, past zich in de teksten aan de doelgroep aan. Schrijft in prettig leesbare stijl

Kostenbewust zijn
Weet ook onder stevige druk de organisatie adequaat te vertegenwoordigen in onderhandelingssituaties

Vakdeskundig werken
Heeft snel de essentie door van complexe probleemsituaties. Identificeert trends, risico's en effecten. Legt bij het in kaart brengen van problemen verband met andere werkgebieden en situaties. Ziet de samenhang tussen een probleem en andere werkgebieden en ziet de samenhang met de context van het probleem. Maakt gebruik van expertise van anderen bij het in kaart brengen van problemen. Heeft zicht op de langetermijngevolgen van probleemsituaties

Succesvol willen zijn
Streeft er voortdurend naar de organisatie naar een hoger plan te brengen door nieuwe doelstellingen te stellen en nieuwe activiteiten te stimuleren. Is door zijn gedrag een aansprekend voorbeeld voor anderen. Schept voorwaarden in de organisatie om zelfontwikkeling mogelijk te maken. Draagt het belang van het ontwikkelen van medewerkers uit in de organisatie
Klantgericht werken
Onderzoekt langetermijn-ontwikkelingen van klantenwensen. Bouwt strategische duurzame relaties op met klanten. Weet de interne organisatie af te stemmen op de klant/gebruiker

Samenwerken en overleggen
Initieert en stimuleert samenwerkingsverbanden in de organisatie. Weet in een complex krachtenveld de gemene deler van verschillende partijen duidelijk te maken en draagvlak te creëren voor het algemene/organisatiebelang. Is gericht op het (laten) maken van afspraken en zonodig bijstellen, ziet toe op naleving van afspraken

Anderen aansturen
Geeft richting en sturing aan groepen personen- ook waarmee geen direct functionele relatie is- teneinde organisatiedoelstellingen te behalen. Schakelt gemakkelijk en spontaan tussen verschillende stijlen van leidinggeven al naar gelang de situatie. Brengt omvangrijke bewegingen op gang binnen de organisatie zonder directe functionele relatie en maakt hier gebruik van mogelijkheden die zich binnen en buiten de organisatie voordoen. Heeft een authentieke stijl van leidinggeven en past zijn stijl op een natuurlijke wijze aan de situatie aan

Anderen begeleiden
Brengt door coachend gedrag omvangrijke bewegingen op gang binnen de organisatie en is een voorbeeld voor anderen. Wisselt bewust van stijl/gedrag om gedragspatronen van anderen te doorbreken. Schetst de richting van ontwikkeling

Plannen en organiseren
Schept organisatorische randvoorwaarden om werkprocessen planmatig te laten verlopen. Structureert werk(processen) met een complexe samenhang en een lange doorlooptijd. Treft organisatorische maatregelen of voert veranderingen door op basis van veranderende situaties. Stelt planning op van complexe projecten met een hoog afbreukrisico. Anticipeert tijdig op mogelijke belemmeringen, betrekt de omgevingsfactoren daarbij en neemt daarop adequaat maatregelen of stelt planningen bij

Leren
Is in staat kritisch terug te kijken en weet dit toe te passen in nieuwe situaties en problemen. Stimuleert ook anderen om te leren. Probeert nieuwe aanpakken uit



Vernieuwen en vooruit denken
Is in staat buiten gevestigde denkpatronen en kaders nieuwe invalshoeken te introduceren voor complexe situatie en dit te vertalen naar nieuwe organisatietoepassingen en -strategieën. Geeft blijk van een sterke affiniteit met vernieuwing en ontwikkeling ten aanzien van vakinhoudelijke en organisatieonderwerpen. Schept randvoorwaarden in de organisatie om vernieuwend gedrag mogelijk te maken en te stimuleren

Ondernemen en commercieel zijn
Handelt altijd vanuit bewustzijn van eisen en wensen in de omgeving. Heeft een antenne voor belangen van anderen en speelt hier actief op in vanuit het organisatiebelang. Stimuleert en stelt de organisatie in de gelegenheid om activiteiten optimaal af te stemmen op de omgeving

Presenteren
Hanteert een heldere structuur, heeft een gevarieerde woordkeus. Past zich aan de doelgroep aan. Gebruikt intonatie en lichaamshouding ter ondersteuning van de boodschap

Materialen en middelen inzetten
Stelt een realistische planning op en structureert werk(processen) van anderen. Past plannen aan gewijzigde inzichten en omstandigheden aan en houdt daarbij de oorspronkelijke doelen voor ogen




Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels: goede beheersing in woord en geschrift

Overig

Goede kennis van diverse applicatiesoftware zoals:
MS Word, MS Excel, MS Powerpoint, MS Visio, MS Enterprise Project Management, Microsoft Content Management System, Lotus Notes. Toepassen van BPM tools ARIS, Mavim Rules 7 en Corporate Modeler. Toepassen van BI tool Qlikview


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: