Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

financieel directeur, -manager / controller

financieel directeur, -manager / controller

Werkervaring interimmanager

feb 2013 – heden Interim Manager | Financieel Adviseur
Interim Management | Financieel Advies

Opzetten van managementinformatie-systeem
Structureren van groei
Financieringsaanvragen
Strategie
Reorganisaties en verandermanagement
Oplossen van acute financiële en organisatorische problemen
Opzetten HR-cyclus
Automatiseren van processen
Subsidies

mrt 2013 – mrt 2014 Operationeel- en Financieel Directeur

directieverantwoordelijkheden: financiën, automatisering, HRM, delivery, bedrijfsbureau en binnendienst

Vos en Setz B.V. (Relatiegeschenken en kerstpakketten)

niveau: H.B.O. / W.O. | direct 15 fte. Indirect 70 fte.

Herstructureren, optimaliseren en automatiseren van de bedrijfsprocessen en de bijbehorende managementinformatie, met als doel de primaire processen meetbaar en stuurbaar te maken.
Functies en functieomschrijvingen passend gemaakt op de primaire processen.
Financieel management systeem gebouwd waarmee de primaire processen financieel gemanaged kunnen worden.





feb 2010 – jan 2013 Financieel Directeur

directieverantwoordelijkheden: financiën, projectbureau, HRM en service en SLA-beheer

Gino B.V. (softwarehuis)

niveau: H.B.O. / W.O. | direct 10 fte. Indirect 70 fte.

De voornaamste opdracht was het organiseren van de transitie van pioniersfase naar professionele fase van Gino. Herstructureren, optimaliseren en automatiseren van de bedrijfsprocessen en de bijbehorende managementinformatie. Zowel operationeel als financieel. Innovatie en productontwikkeling en vermarkten staan hierbij centraal.

Opvallende resultaten:
• transitie van “productgericht” naar “marktgericht” gemaakt;
• financiële rapportering en -sturing up to date gemaakt;
• reorganisatie van informatie- en projectmanagement;
• implementatie CRM en bijbehorende werkwijze;
• marketing en sales team opgezet;
• meerdere innovatieve- en investeringssubsidies,totaal 750k.;

juli 2003 – jan 2010 Operationeel- en Financieel Directeur

G. Venema Beheer B.V. (Holding)
Dochterondernemingen:
Haven Resort Heeg B.V. (bouw en projectontwikkeling)
Rapsody Yachts International B.V. (international sales)
Rapsody Yachts B.V. (jachtbouw)
Prins van Oranje Jachtmanagement B.V.
(jachtbouw en div. internationale projecten)
Prins van Oranje Jachtbemiddeling B.V. (jachtmakelaardij)
Prince Promotion Projects B.V. (div. marketing en sales projecten)
Prince Shipyard d.o.o. (Servie, jacht- en staalbouw)

niveau: H.B.O. / W.O. | direct 20 fte. Indirect 140 fte.

Missie: Na als manager eerst de meest essentiële “levensbehoeften” te hebben gestructureerd, als eindverantwoordelijke, rapporterend aan aandeelhouders, veelbelovende activiteiten in kaart gebracht, passend afgefinancierd en verder uitgebreid en minder succesvolle uitgefaseerd.

Opvallende resultaten:
• Meerdere succesvolle Business plans inclusief passende financieringen voor bestaande activiteiten geëffectueerd;
• Twee internationale Joint Ventures voor productie opzetten inclusief passende financieringen in Servië (FMO) en Turkije;
• Aankoop twee nieuwe Nederlandse deelnemingen, opzetten en integreren in de groep als zelfstandige business units;
• Strategisch beleid op gebied van marketing en sales, financiën, positionering en product/prijs/kwaliteit;
• Jaarlijkse groei van omzet en winst tussen 5 en 20% per jaar;
• PSO (internationale subsidie) totaal 700 k.;
• 10 innovatieve- en investeringssubsidies.

juni 2000 – juni 2003 Financial- and General manager

G. Venema Beheer B.V. te Heeg
Dochterondernemingen:
Rapsody Yachts B.V.
Prins van Oranje Jachtmanagement B.V.
Prins van Oranje Jachtservice B.V.
Tevens lid MT

niveau: H.B.O. / W.O. |direct 10 fte. Indirect 35 fte.

Missie: structureren en organiseren van de transitie van pioniersfase naar professionele fase en te kantelen van productgericht naar klant- en marktgericht.
Verandering met medewerkers inzetten van een vrijblijvende cultuur naar een professionele cultuur zonder het imago en sfeer tekort te doen.

Opvallende resultaten:
• Opzetten complete en nieuwe AO/IC en HRM;
• Herstructurering van meerdere B.V.’s inclusief fiscale en financiële aspecten;
• Noodzakelijke reorganisatie/veranderingstraject doorgevoerd;
• automatiseren bedrijf en werkplekken;
• verkoop twee bedrijven / activiteiten circa 1,5 mio.;
• Aankoop en opzetten twee nieuwe activiteiten inclusief business plans en financieringen;
• Meerdere inter- en nationale subsidies;
• Verdubbeling van de omzet.

Opleiding interimmanager

Mediator
HBO/SPD

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Algemeen (in willekeurige volgorde)
Financiën, Strategie, managementrapportages, herstructureren, HRM, brede juridische kennis, reorganisaties en verandermanagement, teambuilding, conflictherkenning en conflictvaardigheden, (anticiperend) leiding geven, (financieel-) management voeren over verschillende binnen- en buitenlandse bedrijven, subsidies, efficiency, kennis en ervaring in productie- en project omgeving.


Talenkennis interimmanager

Talen:
Engels goed, Duits voldoende


Overig

Automatisering:
Microsoft Office alle programma’s (voornamelijk Excel), Exact, Snelstart, Navision en Audit software, diverse project-, plannings- en CRM softwarepakketten.
Google analytics en adwords.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: