Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

2007 – heden Manager Finance en Operations
Activiteiten van de onderneming richten zich op arbeidsadvies binnen het bedrijfsleven, overheid, en semi-overheid. Verantwoordelijk voor het beleid en uitvoering van financiële- , administratieve en operationele zaken. Geef leiding aan 8 medewerkers zoals arbeidsdeskundige, re-integratiecoaches, psychologen en administratieve medewerker


2003 – 2007 Operationeel Directeur
Activiteiten van de onderneming richten zich op organisatie en advies binnen het midden- en kleinbedrijf op het gebied van automatisering, optimalisatie bedrijfsprocessen en acceptatie management.
Verantwoordelijk voor het beleid en uitvoering van de operationele zaken.

2001 – 2003 Manager Operations
Activiteiten van de onderneming richten zich op de automatisering van (inter)nationale transportondernemingen. Betreft implementatie van backoffice en transport management systemen welke geïntegreerd zijn met boardcomputers in vrachtwagens.
Als manager operations verantwoordelijk voor het beleid en de uitvoering van de operationele activiteiten binnen de Benelux. Hieronder vallen projectbureau, consultancy, development, helpdesk, technical services, logistieke en financiële zaken. Lid van het managementteam
Resultaten: Reorganisatie van de Business Unit, kosten besparing van 25% , ISO certificering. Nieuwe producten zoals planningstool, boardcomputer. Opzetten vestiging in Belgie.


1999 – 2001 Business Unit Manager
Activiteit van de onderneming het ontwikkelen, verkopen en implementeren van ERP software voor handels- en productie bedrijven binnen de industriële en agrarische sector.
Als projectmanager verantwoordelijk voor implementatie trajecten, millennium- en euro projecten zowel intern als extern.
Als Business Unit Manager AGRO eindverantwoordelijk voor strategie en beleid betreffende commerciële en operationele zaken
Daarnaast als Total Quality Manager verantwoordelijk voor het kwaliteit - en het veranderingsbeleid binnen de onderneming.
Resultaten: Reorganisatie Business Unit Agro, kostenreductie 35% en omzet groei van 20%. Outsourcing hardware activiteiten. Overzetten software van een DOS naar een grafische omgeving. Sluiting locatie Apeldoorn. Verkoop Business Unit Agro. Implementatie TQM binnen de totale onderneming.


1997 – 1999 Interim Manager Logistiek en Productie
De ondernemingsactiviteit richtte zich op het recyclen van voedingmiddelen tot veevoeder. Als interim manager, bij de startende onderneming, verantwoordelijk voor de productie- en logistieke organisatie, werving en selectie personeel en automatisering. Als lid van het opstartteam mede bepaling strategie en beleid voor korte en langere termijn.
Resultaten: Opzet en implementatie productie organisatie en middelen. Opzet en implementatie logistieke organisatie en middelen. Maatwerk automatiseringsysteem voor de bedrijfsprocessen. Opzet businessplan.

1995 – 1997 Interim Manager Logistiek
De ondernemingsactiviteiten richtte zich op het produceren van aluminium. Als interim manager logistiek verantwoordelijk voor het herstructureren van de afdeling logistiek en de implementatie van de logistieke module van SAP. De werkzaamheden vonden plaats in zowel Nederland als Frankrijk. Als kwaliteitscoördinator lid van de projectgroep ISO 9002 certificering.
Resultaten: Implementatie logistieke module SAP, Reorganisatie logistieke afdeling. Iso certificering.


1992 – 1995 Productie manager
Productie organisatie in de mossel verwerkende industrie.
Als hoofdproductie verantwoordelijk voor het productie- , logistiek- en kwaliteitsbeleid. Lid van het managementteam en verantwoordelijk voor opzetten en het behalen van het iso-certificaat.
Resultaten: Ontwikkeling en implementatie van twee nieuwe productielijnen, Iso-certificering.


1976 – 1992 Logistiek manager
Productieorganisatie in de suikerverwerkende industrie, nationaal en internationaal georiënteerd. Verantwoordelijk voor diverse functies:
1.Technisch projectleider verantwoordelijk voor realisatie van investeringstrajecten en ontwikkeling productiemiddelen.
2.Als bedrijfsleider verantwoordelijk voor de productie organisatie (250 man) en de planning van vestigingen in binnen en buitenland.
3.Zitting in het projectteam voor de verhuizing van de productie locatie.
4.Als logistiek manager verantwoordelijk voor realisatie en inrichting nieuwe productie locatie in Weert. Lid van het management team en als zodanig medeverantwoordelijk voor opzet van de nieuwe organisatie en de strategie en beleid voor korte en lange termijn van deze vestiging.


Opleiding interimmanager

Opleidingen

MBO Werktuigbouw
HBO Werktuigbouw, wiskunde, pedagogiek en didactiek
HBO Bedrijfskunde
HBO Logistiek management

Cursussen
Algemeen management
Bedrijfskunde
Kwaliteitsbeleid
Veranderingsmanagement
Automatisering


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Strategie en beleidsbepaling
Operationeel management
Initieren en aansturen van veranderingsprocessen
Leidinggeven

Talenkennis interimmanager

Nederlands - Goed
Engels - redelijk


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: