Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

financial controller / auditor

financial controller / auditor

Werkervaring interimmanager

Relevante werkervaring


Maart 2009 -heden:

Start eigen onderneming: (In bezit van VAR)

Specialisme:

Interim internal/external auditing;
Interim financial controlling;
Interim accounting;
Interim bookkeeping;
Interim trust officer.


Uitgevoerde interimopdrachten maart 2009 - heden, voor voormalig werkgevers ANT Trust en Swart & Co registeraccountants:

Accountancy projecten: samenstelwerkzaamheden/opstellen (geconsolideerde) jaarrekeningen en voeren van gerelateerde boekhoudingen;

Trustgerelateerde projecten: internationale groepsconsolidaties en opstellen gerelateerde jaarrekeningen.


Opleiding maart 2009 - heden:

Caseware;
Accountview.




Relevante werkervaring, vervolg


September 2005 – Maart 2009:

Financial Controller bij trustkantoor ANT Trust & Corporate Services, Amsterdam, +/- 200 werknemers wereldwijd, voertaal Engels. Portfolio bestaande uit (beursgenoteerde) internationale vennootschappen en zeer vermogende privé personen actief in private equity, vastgoed, verzekeringen, entertainment en sport.

Binnen een multi disciplinair team (financial/legal/commercial) van 5 collega’s, verantwoordelijk voor het financial management van een cliënt portfolio van +/- 70 cliënten. Daarnaast veranwoordelijk voor portfolio van een 5-tal in-house entiteiten exclusief voor royalty flows en back to back financieringen.


Operationele activiteiten:

- Opstellen (geconsolideerde) jaarrekeningen Dutch/US GAAP, IFRS;
- Periodieke rapportages, onderdeel van reporting cycle buitenlandse holding;
- Begeleiding verplichte accountantscontrole;
- Begeleiding van aan- en verkoop deals, herstructurering;
- Bewaken en waarborgen fiscale substance;
- Screening geldstromen op ongebruikelijkheid;
- Cash management, fx-deals;
- Rapportage aan De Nederlandse Bank;
- Zorgdragen voor naleving interne/externe compliance vereisten.

Aquisitie nieuwe cliënten;

Werving personeel;

Debiteuren beheer;

Rapportering aan Team leider en Managing Director (royalty en finance portfolio);


Juni 2003 – augustus 2005:

Controleleider bij accountantskantoor Horlings Brouwer & Horlings Accountants, Amsterdam, +/- 80 werknemers. Portfolio bestaande uit MKB cliënten met omzet van 10 mln euro tot 100 mln euro.

Verantwoordelijk voor planning, voortgang en kwaliteit van de controle en samenstelling van (geconsolideerde) jaarrekeningen. Toetsen aan RvJ, IFRS (beperkt), IAS, RAC en intern gestelde eisen;

Budgetverantwoordelijk; opstellen budget/offertes;

Advieswerkzaamheden op gebied van administratieve organisatie en interne controle, fiscaliteit, managementrapportages, financieringsaanvraag.

Leidinggeven aan 3 tot 5 assistenten, review van werkzaamheden van assistenten, concipiëren management letters;

Deelname aan controle in buitenland gevestigde vennootschappen;

Rapportering aan vennoot/accountant.
Relevante werkervaring, vervolg


Dec. 1998 - mei 2003:

Assistent Accountant bij Swart & Co Registeraccountants te Amstelveen, +/- 20 werknemers. Portfolio bestaande uit MKB cliënten met omzet van 1,5 mln euro tot 75 mln euro:


Controle jaarrekeningen zowel in teamverband als zelfstandig;

Samenstellen jaarrekeningen zowel in teamverband als zelfstandig;

Opstellen van aangiftes IB/VPB/BTW;

Verwerken boekhouding;

Rapportering aan vennoot/accountant.


Juni 1997 – november 1998:

Medewerker bij Financieel Adviesbureau HOAD B.V. te Amsterdam.


Samenstellen jaarrekeningen voor kleine MKB ondernemers;

Opstellen van managementrapportages;

Opstellen van aangiftes IB/VPB/BTW/LB;

Verwerken boekhouding;

Rapportering aan kantoormanager.


Januari 1995 – mei 1997:

Assistent Controller op hoofdkantoor Koninklijke Ahrend N.V. te Amsterdam, producent/groothandel kantoormeubilair en kantoorartikelen. Beursgenoteerde vennootschap met een omzet van 400 mln eur, 1500 werknemers.


Samenstellen geconsolideerde periodieke rapportages, liquiditeitsprognoses, budgetten;

Het beheren van de financiële holding administratie;

Opstellen van aangiftes BTW/LB;

Rapportering aan group controller.

Opleiding interimmanager

Opleidingen


2000 - 2005: Federatie Belasting Adviseur – theoretisch deel afgerond (afstudeerstage/scriptie niet afgerond)

1994 - 1999: SPD 1 en 2

1991 - 1993: HEAO Accountancy - propedeuse

1986 - 1989: MEAO Bedrijfsadministratie

1982 - 1986: MAVO niveau D


Automatisering

Exact(Globe), Excel, Word, CaseWare, AccountView

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Interim internal/external auditing;
Interim financial controlling;
Interim accounting;
Interim bookkeeping;
Interim trust Officer.

Talenkennis interimmanager

nederlands / engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: