Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim- en projectmanager

interim- en projectmanager

Werkervaring interimmanager

Opdrachten project- en interimmanagement voor overheden

2010/10 - heden
Opzetten van een multi-cliëntproject op het vlak van documentaire informatievoorziening: archivering en digitalisering.

2010/02 - 2010/08
Projectmanagement DIV-project voor een grote gemeente met als doel het wegwerken van archiefachterstanden. Daarbij opereren binnen de kaders van het informatiebeleid van de afdeling IDM. Werkzaamheden ondermeer: opzetten projectorganisatie, opstellen uitvoeringsplan, aansturen team van medewerkers en fungeren als liason met verschillende DIV-afdelingen.

2009/08 - 2010/01
Beleidsadvisering (overleg, notities, beleidsvoorstellen) binnen een middelgrote gemeente in Zuid-Holland. Onderwerpen betreffen microfinanciering, BIZ, economie en wonen, economie en werk, economisch beleid in cijfers, ondersteunen startende ondernemers, citymarketing.

2008/03 - 2009/05
Realiseren van een economische beleidsvisie 2009-2015 voor een G27-gemeente in Zuid-Holland. Tot de werkzaamheden behoren: deskresearch, interviews, verzorgen workshops en bijeenkomsten, analyseren en structureren, opstellen teksten.
Verder: opzetten van een systeem van microfinanciering met lokale banken en coachingsorganisaties: overleg binnen en buiten gemeente, vormgeving stichting, publiciteit, managen aanvragen, participatie manifestatie.
Tevens: beleidsadvisering verschillende onderwerpen op ad-hoc basis.

2008/02 - 2008/08
Manager digitaliseringsproject binnen een provincie: creëren van draagvlak binnen de organisatie, aansturen extern team, verzorgen van communicatie. Tevens projectleider plan van aanpak Document Management Systeem: in kaart brengen van wensen en eisen en samen met een intern projectteam zorgen voor draagvlak bij de directie.

2007/02 - 2007/11
In opdracht van een grote gemeentelijke dienst werken aan digitalisering van de documentaire informatievoorziening en opstellen van een documentair structuurplan. Daarna samenstellen handboek om het draagvlak voor \\\'moderne\\\' documentaire informatievoorziening te vergroten.

2007/03 - 2007/07
Adviseren bij het structureren van complexe beleidsvoorstellen en redigeren van beleidsrapporten ten behoeve van een gro te gemeente.

Overige project- en interimmanagementopdrachten

2010/11 - heden
Advisering hypotheek- en assurantiekantoor over communicatie- en marketingaspecten.

2010/09 - 2010/10
Communicatie-ondersteuning reorganisatieadvies logistieke dienstverlener.

2009/01 - 2009/2
Structureren en vormgeven marketinginformatie van een agentschap in high end modeaccessoires.

2008/01 - 2008/11
Aanpassen website van een praktijk voor persoonlijke ontwikkeling en acupunctuur.

2008/07 - 2008/08
Beoordeling capita selecta opleiding vastgoedeconomie in opdracht van een landelijk opleidingsinstituut.

2007/09 - 2008/01
Opzetten marketingcommunicatie (brochure, website) voor een detacheerder van juristen én advocaten.

2007/03 - 2007/08
Opstellen leerplan voor een opleidingsmodule vastgoedeconomie in opdracht van een landelijk opleidingsinstituut.

2006/12 - 2007/03
Structureren en vormgeven marketinginformatie van een hypotheek- en assurantiekantoor.

Eerdere werkzaamheden

2002 - 2005
Directiesecretaris en manager algemene zaken bij branche-organisatie VEWIN van de Nederlandse drinkwaterbedrijven:
- managen interne organisatie van het VEWIN-bureau;
- introduceren relatiebeheersysteem en documentmanagementsysteem;
- opzetten intranet, extranet en corporate website; - communicatie en informatie-uitwisseling met bestuur en leden vereniging;
- leiding geven aan de communicatieafdeling;
- opstellen HRM- en ICT-beleid.

1996 - 2001
Unitmanager Communicatie & Informatie bij onderzoeksbureau EIM:
- opzetten, organiseren en aansturen communicatieafdeling;
- draagvlakreatie voor een documentmanagementsysteem;
- leiding geven aan een informatieafdeling inclusief bibliotheek;
- samenvoegen communicatie- en informatieafdeling en managen nieuwe afdeling.

1988 - 1995
Onderzoeker, projectleider en accountmanager bij het Economisch Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf:
- onderzoek en advies op het vlak van ICT, handel, betalingsverkeer, ondernemerschap;
- consultancy en onderzoeksbegeleiding;
- verwerven van nieuwe opdrachten en zoeken naar subsidiemogelijkheden voor nieuwe projecten.

Opleiding interimmanager

- Economische Wetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen na behalen van het eindexamen Gymnasium-β. Vanaf begin 1983 combinatie van studie en vrijwilligerswerk met onderzoekswerk als student-assistent. Doctoraal examen in maart 1985: met veel genoegen.
- Uiteenlopende trainingen, zoals management by coaching, inleiding arbeidsrecht, marketingcommunicatie, projectmanagement, accountmanagement, interviewtechnieken en rapportagevaardigheden.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- Dankzij een ruime ervaring met beleidsontwikkeling en beleidsimplementatie op uiteenlopende terreinen binnen profit- en non-profit omgevingen snel de essentie kunnen vatten en processen kunnen ordenen.
- Goed kunnen luisteren naar wat de klant wil en zijn wensen centraal stellen. De klant in alle fasen van de opdracht informeren.
- Systematisch en analytisch kunnen werken aan de realisatie van eerder gestelde doelen met gevoel voor kwaliteit en detail zonder de hoofdlijn uit het oog te verliezen. Daarbij altijd zeer praktisch gericht.
- Gemakkelijk zijn weg kunnen vinden op uiteenlopende niveaus binnen organisaties dankzij goed ontwikkelde communicatieve, sociale en organisatievaardigheden.
- Affiniteit met politiek-bestuurlijke processen en een ruime bestuurlijke ervaring bij uiteenlopende (internationale) organisaties.
- Met een coachende managementstijl en een overtuigend, zelfverzekerd en democratisch optreden medewerkers kunnen motiveren om hun sterke kanten zo goed mogelijk voor de organisatie in te zetten.
- Gedreven, creatief en ondernemend.
- Heldere, toegankelijke en goed leesbare schrijfstijl.

Talenkennis interimmanager

Zeer goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse, Engelse en Duitse taal en een beperkte beheersing van het Spaans en het Frans.

Overig

Schrijfervaring: met meer dan honderd rapporten, artikelen, jaarverslagen, brochures en beleidsnota\\\'s wordt een breed spectrum aan prettig leesbare en goed gestructureerde tekstproducties bestreken. Ze zijn deels samen met anderen geschreven.
Passie voor het schrijverschap komt verder tot uitdrukking in het met veel plezier schrijven van uiteenlopende fictie.

Huidige nevenactiviteiten: Lid Verbruikersraad Duinwaterbedrijf Zuid-Holland. In dat kader schrijver van een column in de \\\'Waterkrant\\\' die bestemd is voor de 1,2 miljoen klanten.

Eerdere nevenactiviteiten
- Secretaris Nederlands Comité voor de International Water Association. Dit is een wereldwijde organisatie van professionals die werkzaam zijn in de watersector.
- Bestuurslid (secretaris) van de Stichting H2O dat ondermeer het tijdschrift H2O uitgeeft. Dit is een tweewekelijks vakblad voor de watersector.
- Lid programmacommissie ‘Vakantiecursus’ aan de TU Delft. De Vakantiecursus is \\\'het\\\' jaarlijkse congres in de Nederlandse waterwereld met meer dan 400 deelnemers.
- Redactielid van een informatiebulletin van de Rabobank over de euro.
- Lid ‘European Association for Research and Teaching in Commercial Distribution’. Deze vereniging fungeert als \\\'ontmoetingsplaats\\\' voor personen die zich met onderwijs en onderzoek op het vlak van de (internationale) handel bezighouden.
- Talrijke functies binnen Amnesty International, onder meer lid van het landelijk bestuur en delegatieleider naar internationale ledenvergaderingen wereldwijd. Hierbij zusterafdelingen bezocht in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië.
- Mede-oprichter en bestuurder van een locale mensenrechtenstichting in Groningen.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: