Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Allround business manager. Sterk in marketing, strategie en

Allround business manager. Sterk in marketing, strategie en

Werkervaring interimmanager

ADVIES EN EDUCATIE, HILVERSUM
Zakelijke dienstverlener op het gebied van marketing en strategie. Assisteert organisaties en bedrijven bij het behalen van betere bedrijfsresultaten door het succesvol toepassen van innovatie. Via bemiddelingsbureaus op interim-basis beschikbaar als allround marketing en business manager.

2007-heden Directeur grootaandeelhouderVerantwoordelijk voor de diensten: interim-management, management consulting en business training & coaching.

ANNALISE SVP, UTRECHT
Nederlandse vestiging van een internationaal marktonderzoeksbureau met hoofdkantoor in Frankrijk. Levert middels research & intelligence de feiten en analyses op maat aan klanten ter ondersteuning van hun strategische en tactische besluitvorming.

2006-2006 Practice Director
Verantwoordelijk voor de praktijk van klanten uit hi-tech industrie en ICT.
► Persoonlijk verantwoordelijk voor new business development & account management.
► Creëerde nieuwe praktijk ter waarde van ca. EUR 250k omzet.
► Gaf leiding aan een team van consultants, analisten en project managers.
► Lid van het MT en plaatsvervangend General Manager.
► Medeverantwoordelijk voor strategische beslissingen.

PHILIPS BUSINESS COMMUNICATIONS, HILVERSUM
Hoofdkantoor van een internationale fabrikant en leverancier van telecommunicatieoplossingen met directe en indirecte verkoopkanalen over de hele wereld voor de midden- en grootzakelijke markt.

2001-2006 International Product Market ManagerVerantwoordelijk voor EUR 18m business van draadloze en mobiele oplossingen.
► Zelf verantwoordelijk voor samenstelling en uitvoering product marketing plan. Maakte input voor press releases, beurspresentaties, marcoms, enz.
► Gaf leiding aan een multidisciplinair team van managers uit verkoop, marketing, inkoop, productie, logistiek en R&D.
► Verhoogde de omzet met meer dan 10% door introductie van een nieuwe generatie internet gebaseerde draadloze telefonie.
► Ontwikkelde een visie en strategie om waarde te creëren in de markt van mobile offices.

2000-2002 International Marketing Manager
► Verantwoordelijk voor de internationale marketingactiviteiten ter ondersteuning van alle directe verkoopkanalen voor geselecteerde verticale industrieën.
► Gaf leiding aan een internationaal team van 6 marketeers met een jaarbudget van EUR 2m voor: overheid, onderwijs, zorgsector, industrie, nutsbedrijven, hotelbranche en bank- en verzekeringswezen.
► Creëerde een nieuwe verticale marketingaanpak die een bijdrage leverde aan een toename van de verkoop in de bovengenoemde verticale industrieën met 13%.
► Leverde een marketing plan, verkoopkit en marcoms per verticaal segment, en introduceerde deze wereldwijd.
► Verantwoordelijk voor jaarlijkse internationale klanttevredenheidsonderzoek in samenwerking met marktonderzoeksbureau.
► Verbeterde de aanpak van het managen van klanttevredenheid binnen de eigen organisatie, waardoor de gemiddelde klanttevredenheid steeg.

1996-1999 International Sales Consultant
► Verantwoordelijk voor project management, inclusief prospectselectie, pre-sales consultancy en risicoanalyse voor innovatieve niet-standaard klantoplossingen met een projectwaarde van EUR 1-10m.
► Plaatsvervangend hoofd en verantwoordelijk voor innovatie van de organisatie en werkmethodes.
► Presenteerde aan belangrijke prospects, key accounts, PTT’s, dealers, gebruikersgroepen en consultants.
► Creëerde een Extranet website voor onafhankelijke consultants en lanceerde een consultantprogramma.
► Trainde de directe verkoop in draadloze telefonie-oplossingen.

1987-1995 Software Project Manager
► Verantwoordelijk voor het managen van softwareprojectteams van ongeveer 10 R&D professionals en EUR 1m jaarbudget.
► Gaf leiding aan een groep van 30 softwarespecialisten.
► Coördineerde software process improvements en introduceerde nieuwe ontwikkelmethoden.


Opleiding interimmanager

ROTTERDAM SCHOOL OF MANAGEMENT, ERASMUS UNIVERSITEIT ROTTERDAM
2000-2001 Executive MBA in general management
► Accent op internationaal management van strategie, marketing en innovatie
► Internationale businessweek aan de University of Texas at Austin
► Internationale businessweek aan de University of Cape Town
► In-company project gewijd aan businesskansen in de mobiele markt

CURSUSSEN
1999 Marketing NIMA-B, ISBW
1998 Marketing NIMA-A, ISBW
1996 Consulting Skills, WordCom Ass.
1991 Project Management, Philips
1989 Management of Innovation, Philips

TECHNISCHE UNIVERSITEIT DELFT
1981-1987 Ingenieur, Technische Natuurkunde
► Afstudeerrichting medische fysica


Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal
Engels vloeiend
Frans goed
Duits redelijk

Overig

VERTICAL MARKETING
Doel: omzetgroei door focus op verticale marktsegmenten, waaronder financiële sector. Segmentselectie. Best practices. Value proposition definiëren en uitdragen middels marcoms. Ervaren mensen aantrekken. Marketingmethodieken introduceren. Concurrentieanalyse. Marketing plannen, één per segment. Marcoms en saleskit maken. Wereldwijd uitrollen. Resultaat: 13% toename verkoop.

HERPOSITIONERING ALS LEVERANCIER VAN OPLOSSINGEN I.P.V. PRODUCTEN
Doel: omzetgroei door category management. Diverse producten bundelen tot een systeem. Ontbrekende producten inkopen bij derden. Partnership management. Diensten toevoegen aan portfolio. Total solution selling introduceren. Uitgebreide concurrentieanalyse. Marktonderzoek naar markttrends. Value proposition definiëren en uitdragen middels marcoms. Product road maps voor continuïteit van de portfolio.

INNOVATIE ZONDER DRAADJE
Doel: omzetgroei en margeverbetering door productverbetering. Markt voor draadloze telefonie. Slimme combi gemaakt van bestaande technologie en nieuwe technologie. Nieuwe oplossingen en verkoopkanalen voor MKB ontwikkeld. Concurrentieanalyse. Marktonderzoek naar trends. Marketing plan ontwikkeld voor branded en OEM sales. Resultaat: 10% omzetgroei. Spinoff: vergoedkopering bestaande producten.

VERBETERING MEETMETHODE KLANTTEVREDENHEID
Doel: kostenbesparing en verbetering tevredenheid. Ontwikkeling van self-measurement tools. Betere benutting bestaande contactmomenten tussen bedrijf en klant. Urgentiebesef bij marketing- en salesafdelingen. Borging door inbreng in balanced scorecard en bonus target.

VERBETERING INTERNE COMMUNICATIE
Doel: vergroten betrokkenheid, verhogen employee motivation en verkleinen afstand top en bottom (rubberen laag). Deelnemer aan multidisciplinaire commissie. Rapportage aan directie. Resultaat: zeepkist, nieuwsbrief, nieuwsvideo, intranet, verbeterd werkoverleg.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: