Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim-manager / controller

interim-manager / controller

Werkervaring interimmanager

Projectleider 3-tal kleine projecten om administratieve organisatie binnen kleine bedrijven op orde te brengen

1.5.04 – 28.2.05
Opdacht:
o Richt financiële administratie zo in dat bedrijfseigenaar zelf de administratie kan voeren, btw-aangifte kan doen en gegevens goed georganiseerd heeft om snel jaarafsluiting tot stand te brengen.
o Dan wel verbeter administratieve organisatie zodanig dat het bijhouden van een goede administratie mogelijk wordt.
o Adviseer over bedrijfstype dat het beste gekozen kan worden.
Activiteiten:
o Bespreek bedrijfsplan
o Onderzoek gebreken in de administratie
o Onderzoek het BTW-regime waaronder opdrachtgever valt
o Richt administratie in. Soms acces-toepassing, soms excell-toepassing, soms een boekhoudpakket
Uitkomst
o Eigenaren kunnen eigen administratie voeren of weten wat voor soort boekhouder ze nodig hebben.

Projectleider bouwen van een datawarehouse voor de eigen kosten, prestaties en hrm-gegevens van het UWV
1.8.02 – 31.3.04
Opdacht:
o Onderzoek de informatiebehoefte in de UWV-organisatie ten aanzien van het verstrekken van beleidsinformatie en sturingsinformatie ten aanzien van de zogenaamde kleine geldstroom (de eigen prestaties)
o Stel aan de hand van de uitkomsten van het ib-onderzoek een plan en een planning op.
o Bouw afhankelijk van de beslissingen van het UWV-management een adequaat datawarehouse, passend in de UWV-infra-structuur en zomogelijk aansluitend op het datawarehouse grote geldstroom (de uitkeringen)
Activiteiten:
o Gesprekken met de centrale en lokale control-organisaties en uitvoeringsorganisatie gevoerd om vastte stellen welke informatie gewenst was, in welke combinatie en welke informatie geleverd kon (en mocht) worden.
o Informatiebehoefteverslag geschreven aan de hand waarvan over de voortgang van het project kon worden geoordeeld.
o Aan de hand van het informatiebehoeftemodel en de genomen beslissingen opbouwen van een datawarehouse.
Uitkomst:
o Het eerste deel van het datawarehouse (de vastlegging van de financiele gegevns in het datawarehouse) is volgens planning opgeleverd.



Afwerking project GAK/Reaal-portefeuille binnen Achmea
1.2.01 – 1.8.02
Opdacht:
o Ondersteun de directie bij de afwerking van de aankoop van de Reaal-portefeuille.
Activiteiten:
o Samen met de financiële administratie, opstellen van een schadeclaim
o Het verrichten van activiteiten die samenhangen met de aangevraagde arbitrage inzake de koop van de Reaal-portefeuille.
Uitkomst:
o Het geven van ondersteuning tot de koop van de portefeuille is afgerond


Projectleider overdracht GAK/Reaal-portefeuille aan AIV (Achmea)
1.9.99 – 31.1.02
Opdacht:
o Het op orde brengen van de polis- en debiteurenadministratie.
o Het incasseren van de openstaande debiteurenposten.
o Het overdragen van de portefeuille aan Achmea InkomensVerzekeringen.
Activiteiten:
o Als projectleider 45 mensen (waaronder 3 teamleiders) aansturen
o Adviseren van de directie van AIV bij de koop van de portefeuille
o Overdragen van de portefeuilleadministratie van Gak Verzekeringen/Reaal aan AIV
o Onderhandelen met grote klanten over voortgang en operationele problemen
Uitkomst:
o De achterstanden zijn weggewerkt
o De portefeuille is overgedragen aan AIV
o De koop is nagenoeg volledig afgerond
o Het debiteurensaldo is teruggebracht tot ca 20% van het oorspronkelijke bedrag

Projectleider euro, GAK, onderdeel Distribuerende Zaken
1.8.98 – 31.8.99
 Opdracht:
o Stel in overleg met enerzijds de functioneel beheerders en gebruikers van de grote uitkeringssystemen en anderzijds de Gak-totaal projectleider en de projectleiders van de overige Gak-eenheden een werkwijze en planning op om te voldoen aan de, door het LISV en het MiSoZa, gestelde eisen en totaalplanning
o Initieer projecten op alle benodigde niveaus binnen DZ ten einde aan de afgesproken planning en werkwijze te voldoen
 Activiteiten:
o Als projectleider samen met een medewerker becommentariëren en uitwerken van voorstellen van Gak-totaal en LISV
o In overleg met functioneel beheerafdelingen en gebruikers opzetten van op elkaar aansluitende planningen
o Initiëren dat functioneel beheer afdelingen projectplannen opstellen die aansluiten op afgesproken planningen
o Volgen van de uitvoering van de projecten
 Uitkomst:
o De eenheid Distribuerende Zaken bezit een aantal in elkaar passende projecten die ertoe moeten leiden dat de euro op tijd en in een big bang kan worden ingevoerd zonder dat uitkeringsvaststelling en betaling op de kantoren stil komen te liggen
o Voorstellen voor een roadshow om de euro onder de aandacht van de circa 7000 medewerkers van de eenheid DZ te brengen





Opleiding interimmanager

St.-Nicolaaslyceum 1963 - 1969 HBS – A
Hes Amsterdam 1969 - 1972 HEAO (interne organisatie en
commerciële economie)
NIVRA 1972 - 1975 Opleiding tot RA:
Propedeuse en algemeen deel t/m
Waarde en winst
Bestuursschool Den Haag 1983 - 1985 Opleiding administrateur
Gemeentelijke diensten en bedrijven
GAK-intern 1990 - 1991 Consulentenopleiding
De Baak 1993 - 1994 De manager II
Diverse computeropleidingen Tekstverwerking- en
Spreadsheetgebruik
Diverse vakinhoudelijke Activity based costing, management
opleidingen development, criterium gericht
selecteren, criterium gericht beoordelen


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Integer,Moedig,Creatief,Empatisch,Resultaatgericht


Talenkennis interimmanager

frans, engels, duits matig

Overig

sportmasseur

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: