Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim-manager, projectleider, administrateur, coach

interim-manager, projectleider, administrateur, coach

Werkervaring interimmanager

PROFESSIONELE ERVARING
Periode mei 2001-heden; onafhankelijke managementconsultant.
· Projectleider administratieve organisatie van ESF projecten bij diverse organisaties.
· Senior-consultant ESF-3 en EQUAL, uitwerken nieuw toetsingskader voor Europese subsidies voor het Ministerie van SZW, Agentschap SZW.
· Opzetten infrastructuur en procedures voor informatietechnologie ten behoeve van ESF-Beheer.
· Implementatie van vijf nationale subsidieregelingen; advisering beheerstructuur en advisering ondersteunende systemen.
· Projectleider OCW-subsidies; aansturen van team van vijf consultants; beoordelen geautomatiseerde OCW subsidiesysteem.
· Beoordelen subsidie-aanvragen van gemeenten en sectorfondsen; adviseren met betrekking tot de financiële begroting en de onderbouwing ervan.
· Beoordelen subsidie-aanvragen op het gebied van de projectorganisatie, de beheersstructuur en de administratieve organisatie.
· Begeleiden van aanvragers in de sectoren onderwijs, grafimedia en zorg en welzijn.
· Coaching van consultants.
· Acquisitie van nieuwe aanvragers.


Periode 1995-maart 2001; US Consultancy Firma (gemiddelde omzet NLG 6M, 450 werknemers); Directeur.
· Marketing en verkoop van ERP-consultancy, met name op het gebied van financiële en HR-toepassingen.
· Management van 20 werknemers en een aantal contractors in the Benelux.
· Opzetten en managen van vestigingen in Polen, België en Frankrijk.
· Financiële prognoses, budgettering en rapportage.
· Projectmanagement.





Periode 1992-1995; Competence Center (gemiddelde omzet NLG 4M , 20 werknemers); Directeur.
· Projectmanagement ERP-implementaties (grote en middelgrote ondernemingen).
· Change management.
· ERP-consultancy (financials en managementrapportage).
· Training in financiële systemen.
· Trainingscoördinator voor grote trainingprojecten.
· Business development, prognose en rapportage.
· Management, verantwoordelijk voor 15 medewerkers en 10 contractors.


Periode 1990-1992; Softwarehuis (gemiddelde omzet NLG 3M , 10 werknemers); Interim Manager.
· Verkoop van consultancy.
· Operationeel management.
· Management van 10 mensen.
· Change management.
· Maandelijkse rapportage en journaalposten.


Periode 1988-1990; Leverancier (UK) van financiële software;
Practice Area Manager.
· Leider van een implementatieteam dat financiële software-pakketten bij grote internationale organisaties in de Benelux.


Periode 1985-1988; Hardwareleverancier (US);
Senior-consultant..
· Implementatieconsultancy van financiële turnkey-oplossingen specifiek voor de branche accountancy.


Periode 1980-1985; grote multinational;
Sales.
· Verkoop van computersystemen.
· Verkoop van ontwikkelingssoftware.
· Sales management.



Periode 1977-1980; Leverancier van computerservice (US);
Sales computerservices.
· Verkoop van financiële services.
· Verkoop van services op het gebied van personeelsadministratie en salarisverwerking.
· Verkoop van services op het terrein van voorraadbeheer.
· Sales management


Periode 1975-1977; Hardwareleverancier (Duits);
Sales computersystemen.
· Verkoop van computersystemen.


Periode 1971-1975; Nederlandse Register Accountant;
Assistant-Accountant.
· Generen journaalposten.
· Verwerken salarissen.
· Controleren en het analyseren van gegevens.
· Maken van balansen en verlies- & winstrekeningen.
· Maken van jaarrapporten.
· Maken van belastingaangiftes.
· Interim hoofd salarisadminstratie van een stichting voor verzorgings- en verpleegtehuizen.


Opleiding interimmanager

OPLEIDING.
· HBS-a.
· NIVRA (Bedijfsadministratie).
· Economie en bedrijfskunde bij het Baak-Instituut.
· PD-Boekhouden.
· Projectmanagement bij Philips trainingsinstituut.
· Marketing (NIMA-a).
· Specifieke IT cursussen.
· Presentatietechnieken en commerciële cursussen.
· Projectmanagementmethodiek Prince2.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Financiële achtergrond vooral binnen de ICT, accountancy en gesubsidieerde projecten. Goede kennis van administraties en financiële rapportages. Uitgebreide ervaring in het leiden en beheren van projecten. Veertien jaar ervaring in het managen van teams en kleine bedrijven. Sterk in het analyseren van complexe zaken en in het presenteren van oplossingen. Veel trainingen gegegeven; kan stof goed en duidelijk overbrengen.

Talenkennis interimmanager

Engels, Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: