Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

leidinggevende/ organisatiedeskundige

leidinggevende/ organisatiedeskundige

Werkervaring interimmanager

1 jun 2003 – heden Zelfstandig Interimmanagement
Senior consultant t.b.v. het project “Hoogwaardig Handhaven”.

Werkzaam als adviseur/ projectleider voor 13 gemeentes in de regio Utrecht bij de uitrol/ implementatie van het project “Hoogwaardig Handhaven”.

Het gaat daarbij o.m. om de ontwikkeling van visie en beleid, het ontwerp van een nieuwe controlesystematiek, de ontwikkeling van werkprocessen en protocollen, ontwikkelen van een passend opleidingsplan en ontwikkeling van management- en sturingsinformatie.

1 nov 2002 – 1 jun 2003 Zelfstandig Interimmanagement
Senior consultant t.b.v. het project “Kwaliteitsslag OCW”, Projectleider ter ondersteuning van het verandertraject bij Cfi.

Ontwikkeling van het veranderplan waarmee de organisatie invulling geeft aan de kwaliteitsslag van het OCW, “kwaliteitsverbetering middels efficiencyverbetering”. Traject waarbij een reductieverbetering van 25% moet worden doorgevoerd.

15 mei 2002 – 1 sept 2002 Zelfstandig Interimmanagement
Senior consultant t.b.v. Pilot-project “Klantmanagement” SDA, ontwikkeling van klantmanagement en het implementeren van het aanvraagproces onder SUWI in de regio’s.

Senior consultant ten behoeve van de Pilot verbetering Fraude-alertheid en aanpak hiervan in de regio’s in wisselwerking met de afdeling Handhaving van de SDA.

1 feb 2002 – april 2002 Zelfstandig Interimmanagement
Vanaf februari 2002 werkzaam aan een strategische adviesopdracht voor een grote regionale boek- en kantoorvakhandel. De strategische heroriëntatie vindt plaats binnen de zakelijke verkoop van deze onderneming. Doel is een analyse van de problemen binnen de zakelijke verkoop gekoppeld aan een strategisch advies waarmee continuïteit in termen van managementgrip en rendement wordt gewaarborgd.

14 aug 2001 – jan 2002 Zelfstandig Interimmanagement
Vanaf 1 augustus 2001 werkzaam als adviseur voor de directie van de divisie WW van het UWV. Deze opdracht valt uiteen in twee onderdelen:
• Projectcoördinatie ten behoeve van het Project ‘Voorsorteren en Inritsen’ voor de divisie WW. Dit project had als doel de personele integratie vanuit de 6 oude organisaties in het nieuwe UWV vorm te geven. Voor divisie WW betreft het een migratieslag naar een nieuwe organisatie van +/- 6000 medewerkers.
• Ontwikkelen van het nieuwe gewenste organisatiemodel voor de divisie WW waarbij tevens een verschillenanalyse is opgeleverd tussen de uitgangssituatie en de gewenste inrichting. Het migratiepad om van “ist” naar “soll” te komen is tevens beschreven.
• Borging van de opdracht heeft plaats gevonden door overdracht van de coördinatieactiviteiten binnen de staande organisatie. De implementatie van de adviezen zijn ingezet door afstemming van migratieopdrachten tussen de hoofddirectie en de regionale directies.

Sep 2000 – aug 2001 Joop van den Ende TV Producties te Aalsmeer, Directiesecretaris.
Voorbereiden en afronden van directiebesluiten. Adviseren en ondersteunen van de Algemeen Directeur en de directeuren van de Business Units Drama en Amusement op strategisch, commercieel, juridisch en financieel terrein. Rapporterend aan Algemeen directeur Endemol Aalsmeer en de Raad van Bestuur Endemol.
Adviserende en uitvoerende rol (implementatiemanagement) gehad bij onder meer de besluiten tot:
• Invoering van een nieuw loongebouw (Hay-structuur).
• Systeem van beoordelen en belonen
• Ontwikkeling contractenbeheersysteem

Ad interim manager afdeling Public Relations & Voorlichting. Zorgdragen voor continuering van de werkzaamheden binnen de afdeling PR & V. Juiste afstemming van mens en middelen op de te leveren producten

2001 Projectleider Premier Nederland, wereldwijde implementatie van een creative Sharingsystem voor Endemol.
Doel is creatieve informatie op gebied van formats en televisie programma’s met grote snelheid te delen en om de communicatie tussen creatieve personen binnen de Endemol-groep te stimuleren


2001 Projectlid werkgroep beheersprocessen t.b.v. de voorgenomen integratie Endemol Nederland BV.
Aanbeveling doen voor een betere, meer efficiënte inzet van mensen en middelen. Tevens ontwikkelen van een model voor vastlegging van bedrijfsbrede commitments, (teken)bevoegdheden en verantwoordelijkheden alsmede controle cq. correctie hierop.

2000 Projectleider ‘Electronische knipselbank’ binnen Endemol Nederland.
Implementatie van een geautomatiseerde knipseldienst. Doel is kostenbesparing en serviceverhoging.

Okt 1998 – sep 2000 GUO Den Haag, Manager Arbeid & Inkomen
Verantwoordelijk voor het aansturen en coachen van de multidisciplinaire teams van de afdeling Arbeid en Inkomen (ca. 50fte). Lid van het lokaal managementteam. Budgethouder en verantwoordelijk voor het opstellen en realiseren van de (jaar)plannen. Het extern vertegenwoordigen van de UVI voor zover het kerntaken van de afdeling betreft. Het bewaken van de afstemming met andere onderdelen van de UVI.
Gedurende deze managementperiode heeft er een integratie plaatsgevonden van de kantoren Gouda en Den Haag. Er is een communicatie- en rapportagestructuur doorgevoerd. Er is een mentorenplan ontwikkeld voor begeleiding van nieuwe medewerkers en instructie van nieuwe wetgeving. Er zijn nieuwe functies ontwikkeld om de beheersing en controle van de werkzaamheden te vergroten. Er zijn procesbeschrijvingen gemaakt, nieuwe competentieprofielen ontwikkeld en geïmplementeerd en er is een cultuurslag gemaakt naar resultaatgericht werken.

2000 Projectleider TOV bij GUO Den Haag.
Ontwikkelen en implementeren van een geconcentreerde nieuwe landelijke procesorganisatie inzake het terug- en invorderingsbeleid.

1999 Lid landelijke stuurgroep opleidingen GUO.
Het ontwikkelen van een landelijke opleidingsstructuur waarbij voldaan wordt aan eisen van uniformiteit maar tevens ruimte is voor maatwerk.

1998 Projectleider landelijke werkgroep bedrijfscultuur GUO.
In kaart brengen van het gat tussen de gewenste cultuur en de heersende cultuur. Geven van aanbevelingen op gebied van structuur, processen en communicatie met als doel de gewenste cultuur ondersteunend te laten worden voor de ingezette strategie.

Mei 1997 – okt 1998
Gak Den Haag, Clustermanager sector Arbeidsgeschiktheid
Managen van een multidisciplinair cluster (ca. 60 fte). Dagelijkse aansturing van een administratieve groep, claimbeoordelaars, arbeidsdeskundigen en verzekeringsartsen. Doorvoering van een stevig reorganisatietraject als gevolg van de invoering van de wet WULBZ. Tijdens deze periode zijn er nieuwe functieprofielen ontwikkeld met nieuwe taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden. Tevens is contractmanagement ingevoerd

Juni 1996 – mei 1997 Gak Den Haag, Adjunct Manager Bezwaar & Beroep
Operationele leiding over de juridische afdeling (ca 30 fte). Vertalen van het beleidsplan Bezwaar en Beroep in concrete acties. Optimaliseren van de sturingsinformatie.

Feb 1995 – juni 1996 Gak Den Haag, Adjunct Manager Facilitaire Zaken.
Operationele leiding over de facilitaire dienst (ca 20 fte). Verantwoordelijk voor dagelijkse aansturing van receptie, telefooncentrale, technische dienst, postkamer, catering en beveiliging.

1995 Coördinatie van de verhuizing en inhuizing van 2 kantoren naar 1 kantoor

1995 Voorzitter van de werkgroep ‘integratie WW Gak Den Haag/ Rijswijk’.
Afstemmen en integratie van de afdelingsprocessen van deze 2 afdelingen.

Sep 1993 – feb 1995 Opleider en Projectcoördinator I.D.K.(Management Informatie Systeem) Verzorgen van opleidingen binnen de afdeling WW en coördinatie van de implementatie van een Management Informatiesysteem

1994 Analyse van het WW-traject Gak Rijswijk.
Onderzoek naar knelpunten en logistieke inconsistenties.

1993 Lid van de landelijke projectgroep A.D.W.
Onderzoek naar een medium om gegevens op te slaan en beschikbaar te stellen aan de afdeling WW.

1991 – 1993 Uitkeringsdeskundige afdeling WW Gak Rijswijk.
Vaststellen van recht, hoogte en duur van de WW-uitkering van de cliënt.

1992 Lid van de werkgroep kwaliteitsbeheersing WW Gak Rijswijk.
Ontwikkeling van een instrumentarium om tot kwaliteitsverbetering te komen





Opleiding interimmanager

Algemeen
2000 – 2004 Doctoraal Bedrijfskunde, Organisatie & Strategie; Open Universiteit, Heerlen.
1998 – 2000 MBA; Teesside University, Teesside
1989 – 1993 H.E.A.O.; Commerciële Economie, afstudeervariant ‘Internationaal Management’, H.E.S. ‘J. van Zwijndregt’, Den Haag.
1982 – 1988 V.W.O.; ‘de Scholengemeenschap voor Dag- en Avondonderwijs’, Den Haag.

Managementcursussen
1999 Coachen naar zelfsturing, School voor coaching.
1997 Omgaan met verzuim, Gak Nederland O & T.
1996 Communicatietraining, Gak Nederland MWO
1995 Contractmanagement, Gak Nederland MWO
1994 Logistieke helpgame

IT-trainingen
1997 Cursus Powerplay, Cognos, Utrecht
1995 Cursus MS-Office: ‘Word & Excel’, EVO2, Poeldijk
1995 Cursus Ingres QBF/RBF, IOC Gak, Amsterdam
1995 Cursus SQL, aanmaken van views, IOC Gak, Amsterdam


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Eigenschappen
Rationeel, flexibel, humor, analytisch. Managementtype: bestuurder/ bemiddelaar.
Belangstelling voornamelijk voor interim/ overbruggingsmanagement, veranderingsmanagement en advisering

Expertise/ ervaring
Organisatiekundige ervaring o.g.v. structuurvraagstukken, cultuur en managementstijlen en organisatieverandering.
Leidinggevend: Lijnervaring als manager in administratieve en facilitaire omgeving en omgeving met juridische en medische professionals.
In bezit van Verklaring Arbeidsrelatie.


Talenkennis interimmanager

Nederlands/ Engels/ Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: