Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project-/Interim Management en/of Sales Consultancy

Project-/Interim Management en/of Sales Consultancy

Werkervaring interimmanager

Consultancy (zelfstandig) feb 2002 – okt 2002

Opdrachtgever: Gemeente Amsterdam
Functie: Contractmanager
Project: Fusie uitkerende instanties
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: Relaties (klant en eigen) onderhouden en uitbreiden, kennisdatabase bijhouden, initiatie bij op te stellen contracten en zorgdragen op de naleving danwel uitvoering van het overeengekomene, presentaties maken en eventueel presenteren voor het MT van de klant en CSC.
Technische omgeving: AS400, RS6000, HP9000, Unix, NT, Oracle, diverse applicaties, workflowmanagement- en kennismanagementsystemen en een zeer divers kantoorautomatisering.
Betrokken afdelingen en organisaties: CSC (regio midden), Gemeente Amsterdam, GAK, Cadans en toeleveranciers.

CSC; Computer Sciences Corporation Mei 1999 – feb 2002

Opdrachtgever: CSC
Functie: Sales Consultant
Project: Account TPG (PTTPOST en TNT)
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: Relaties (klant en eigen) onderhouden en uitbreiden, kennisdatabase bijhouden, toekennen en eventueel geven van trainingen, presentaties maken en eventueel presenteren voor het MT van de klant en CSC.
Technische omgeving: AS400, RS6000, HP9000, Unix, NT, Oracle, diverse applicaties, workflowmanagement- en kennismanagementsystemen.
Betrokken afdelingen en organisaties: CSC (regio midden), TPG, bij de klant waren bijna alle afdelingen betrokken bij het project (van HR, in- en verkoop tot facilitair beheer).

Opdrachtgever: Aino
Functie: Projectmanager
Project: Security unit
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: Het opzetten van een security unit (inclusief aanpassingen van de statuten) met de focus op complete secure trajecten ten behoeve van e-business en alle andere netwerken die security kunnen gebruiken, formatie van het juiste groepje (35 mensen) security specialisten (werving & selectie), aquisitie van klanten en projecten (inclusief audits), implementatie kennismanagement, relatie beheer, contract beheer.
Technische omgeving: RS6000, Unix, Linux, NT, Oracle, diverse applicaties en kennismanagementsystemen.
Betrokken afdelingen en organisaties: CSC (regio midden), Aino, bij de klant waren bijna alle afdelingen betrokken bij het project (van HR tot en met het MT).

Opdrachtgever: MINISTERIE VAN JUSTITIE
Functie: Proposalmanager
Project: Europese aanbesteding (Tender) “Verbint”
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: Opstellen RFI , opstellen proposal “Beveiligde Justitie Internet Koppeling”, outsourcingplan opstellen aangaande: Firewall, Aansluitingen, Web-hosting, Optioneel en Consultancy, relatiebeheer. Technische omgeving: Mainframe, AS400, RS6000, HP-UX, Oracle, NT, Novell, diverse applicaties en diverse kennismanagementsystemen en bedrijfsprotocollen.
Betrokken afdelingen en organisaties: CSC (regio midden), Ministerie van Justitie en Ministerie van Binnenlandse Zaken, bij de klant was alleen de projectmanager contactpersoon en het secretariaat.

Opdrachtgever: CSC
Functie: Sales Consultant
Project: Account TPG (TNT)
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: Relaties (klant en eigen) onderhouden en uitbreiden, kennisdatabase bijhouden, presentaties maken, voorstel maken kantoorautomatisering en beheer ervan, SLA management.
Technische omgeving: Unix, NT, Oracle, diverse applicaties.
Betrokken afdelingen en organisaties: CSC (regio midden), TPG, bij de klant waren bijna alle afdelingen betrokken bij het project (van HR, in- en verkoop tot facilitair beheer).
Opdrachtgever: ASML
Functie: Projectmanager
Project: PPC (Program Planning and Control); Resource planning discipline Software 5500
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: Relaties (klant en eigen) onderhouden en uitbreiden, presentaties maken en presenteren aan het MT en de Board, schrijven van PVA, opstellen requirements, analyse het kritieke pad, SLA management, implementatie Pilot, overdracht project aan ASML PPC.
Technische omgeving: Unix, NT, Oracle, diverse applicaties, kennismanagementsystemen.
Betrokken afdelingen en organisaties: CSC (regio midden), ASML, bij de klant waren de afdelingen PPC en Software 5500 de betrokkenen.

Opdrachtgever: KPN Telecom
Functie: Projectmanager
Project: KPN BU WPD UniVoice
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: Relatie management, kennisdatabase bijhouden, opzetten implementatie projectorganisatie inclusief stuurgroep, borging bij de opdrachtgever, schrijven van een projectplan en een plan van aanpak, de dagelijkse aansturing van de projectorganisatie en voortgangsrapportage in de stuurgroep.
Technische omgeving: Unix, NT, Oracle, diverse applicaties.
Betrokken afdelingen en organisaties: CSC (regio midden), KPN Telecom, bij de klant waren alle afdelingen betrokken bij het project (van HR, in- en verkoop tot facilitair beheer).

Opdrachtgever: Datelnet Solutions - TPG
Functie: Consultant / Coördinator
Project: Telecommunicatie PTT POST Mail, 2de fase
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: Relatie management, formuleren en implemantatie van Spraak- en Databeleid (Beleidsnotitie), opstellen vijftal concepten omtrent de Spraak voorziening, PVA, RFP, implementatieplanning.
Technische omgeving: NT, diverse applicaties, kennismanagementsystemen.
Betrokken afdelingen en organisaties: CSC (regio midden), Datelnet Solutions -TPG, bij de klant was de afdeling PTT POST Mail het meest betrokken.

Opdrachtgever: Datelnet Solutions - puntEDU
Functie: Projectmanager / Consultant
Project: E-Business (E-Commerce)
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: Relatie management (Datelnet – puntEDU), haalbaarheidsonderzoek Scan E-Commerce (Quick IT Scan) en opstellen, formulering spin-offs projectmanagement / consultancy / training.
Technische omgeving: NT, diverse applicaties, kennismanagementsystemen.
Betrokken afdelingen en organisaties: CSC (regio midden), Datelnet Solutions - puntEDU, bij de klant was het bedrijf puntEDU het meest betrokken.

Opdrachtgever: KPN Telecom
Functie: Projectmanager
Project: KPN BU CN FlexCare (Allseas Engineering, Excalibur, WTC R’dam, Rivium R’dam)
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: Relatie management, blauwdrukken voor het bedrijfsburau, aansturen implementatie van de dienst FlexCare, overzicht Configuratie management, SLA management, aftersale.
Technische omgeving: PABX (Philips), Consono’s / MD110’s (Ericsson) Unix, NT, Oracle, diverse applicaties.
Betrokken afdelingen en organisaties: CSC (regio midden), KPN Telecom, bij de klant(en) waren alle afdelingen betrokken bij het project (van HR, in- en verkoop tot facilitair beheer).

Opdrachtgever: KPN Telecom
Functie: Consultant
Project: KPN BU CN Spraak; Programma Phoenix (interne verhuizing van 35.000 werkplekken en fusering van zes telecomdistricten naar één)
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: Relatie management, blauwdruk ontwikkelen t.b.v. het “nummerplan”, coördinatie communicatie tussen BU’s Vastgoed / Systems, Data en Spraak, planning beheer van 3 schema’s (Ontwikkel-, Implementatie- en Spraakteam) voor autonome en integrale toepassing.
Technische omgeving: PABX (Philips), Consono’s / MD110’s (Ericsson) Unix, NT, Oracle, diverse applicaties.
Betrokken afdelingen en organisaties: CSC (regio midden), KPN Telecom, bij de klant(en) waren alle afdelingen betrokken bij het project (van HR, in- en verkoop tot facilitair beheer).


Bektash Groep Oktober 1998 - April 1999
Functie: Ad Interim Manager – Reorganisatie
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: Inventarisatie organisatiestructuur, ontwikkeling nieuwe organisatiestructuur,
inventarisatie IT-infrastructuur, ontwikkeling nieuwe IT-infrastructuur, aansturing implementatie nieuwe organisatie- en IT-infrastructuur, advies en aansturing, presentatie en monitoring bij de vorming van besluit- en beleidsvorming, opzetten plan voor implementatie WorkFlowmanagementsysteem op basis van Eastman Software.

Functie: Business Unit Manager – Advice-IT, Eastman Software (workflowmanagement)
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: Genereren van sales activiteiten voor de business unit, beleidszaken binnen de Advice-IT groep met betrekking op alle projecten in- en extern, rapportage en overleg, activiteitsverantwoording in het MT, opstellen en implementeren business plan, rapportage aan de directie en de MT overlegstructuren voorleggen.


ASG de Veer automatisering B.V. Oktober 1997 - Oktober 1998
Functie: Netwerkspecialist / Consultant / Projectleider
Project: Ada Helpdesk - Aegon, Servicedesk - Bank Labouchere, Advies en Support - Prudential Bache, Migratie (Consultancy en Projectmanagement) - Alcoa Chemie Nederland, Database koppeling over het internet t.b.v. E-Business - Yamaha Motor Europe, Technische ontwikkeling - Bank Labouchere
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: ontwikkelen blauwdruk/functioneel plan. Optimalisatie bestaande helpdeskprocessen. Advies m.b.t. migratie en support m.b.t. het bestaande netwerk en systemen alsmede de communicatie via het internet. Inventarisatie/R&D(sysdiff)/ Opzetten migratie procedures/Aansturing van de implementatie voor 3 plants (Botlek 185/Moerdijk 95/ Ludwigshaven 4200). Rapporteren en overdragen aan de nieuw geïnstrueerde beheergroep. Ontwikkeling van e-Business (WorkFlowmanagement) processen en de aansturing bij de implementatie hiervan. VPN met gegarandeerde bandbreedte over het Internet! Ontwikkelen en implementatie van een plan voor een nieuwe infrastructuur in de computerruimte. Rapportage en presentatie.

3-Angle Software Services B.V. April 1997 - Oktober 1997
Functie: Consultant / Projectmanager; Ad Interim Business Unit Manager
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: Bij diverse klanten (Ministerie van Defensie, marketing bureau) advies uitbrengen met betrekking tot software aanschaf, optimalisatie van netwerken en systemen, kennisniveaus en de eventueel te volgen cursustrajecten. Rapportages opstellen en presenteren. Het opzetten van zowel een intern als een extern trainingsbeleid, competence centrums.

Siemens Nixdorf September 1996 - April 1997
Functie: Ad Interim Hoofd Helpdesk
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: de dagelijkse gang van zaken voor de grote vestigingen (Den Haag en Zoetermeer) betreffende 4500 werkplekken. De sturing en begeleiding van een 25-tal eerste en tweedelijns helpdeskmedewerkers procedures en documentatie ontwikkelen, onderhouden en/of wissen het opzetten van een blauwdruk voor de migratie naar NT 4.0 van de Helpdesk. Het opzetten en presenteren van diverse managementrapportages advies en opstellen van een projectplan voor de implementatie van ITIL op de Helpdesk

KPN Telecom CSN (Communications Solutions Nederland) Mei 1996 - September 1996
Functie: Projectleider IT - Marketing
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: het opzetten van een serviceafdeling, inclusief first- en secondline support.
procedures en documentatie van de helpdesk herzien. Het opzetten van een blauwdruk voor de helpdesk (functioneel plan). Adviseren en opstellen van een projectplan voor de implementatie van het ITIL-proces Configuration Management (een afgeleidde van I&AT) voor de gehele unit, immers een richtlijn voor de werkuitvoering bij klanten.

KPN Telecom Mei 1995 - Mei 1996
Functie: Projectleider
Project: Marketing-Financieel research en projecten
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: het juist functioneren van bepaalde afdelingen, alsmede de aanwezige systemen ter ondersteuning van het verwerkingsproces. De implementatie van een nieuw besturingssysteem en het opzetten van een nieuw daarbij horende verkoopstrategie. De sturing en begeleiding van een vijftal medewerkers en zorgdragen voor een juiste ondersteuning van een aantal accounts van het bedrijf, zowel organisatorisch als bedrijfseconomisch. De rapportages hierover gingen naar het dagelijkse managementteam. Het maken van rapportages aan de operationele directie (MVN; marketing verkoop Nederland) alsmede het presenteren hiervan.

Ministerie VROM Mei 1994 - Mei 1995
Functie: Administratief medewerker
Project: Huursubsidie, Controle en Toekenning
Kerntaken en –verantwoordelijkheden: de juiste administratieve en financiële afhandeling m.b.t. de controle en toekenning van huursubsidiegelden. Het naleven van de wettelijke procedures in samenwerking met advocaten, juristen, deurwaarders, kantongerecht, stichtingen en bedrijven.


Opleiding interimmanager

Reguliere Opleidingen

Hoger Bedrijfskader Management 1991 - 1993 Universiteit Utrecht (WO) Afgestudeerd (drs.)
Fysiotherapie 1987 – 1991 HGZO, Leiden (HBO) Afgestudeerd
VWO 1981 – 1987 Veurs College, Leidschendam Diploma

Cursussen en Trainingen

ITIL (essentials-service manager) 1998 ASG de Veer; CCS, Zoetermeer-Utrecht - - - - - - -
Prince 2 1998 ASG de Veer; CCS, Zoetermeer-Utrecht Certificaat
Unix (Sun Solaris) Basis 1998 Koning Hartman, Amsterdam Certificaat
Firewall-1 (implementatie en beheer) 1998 Koning Hartman, Amsterdam Certificaat
Novell Netware 3.x/4.x/5.x (CNE) 1997 3-Angle Software Services, Amstelveen Certificaat
Windows 3.x/95/NT4.0 (MCSE) 1997 3-Angle Software Services, Amstelveen Certificaat
Basiskennis automatiseringsmiddelen 1996 CCS, Utrecht Certificaat
Mainframe-architectuur 1996 CCS, Utrecht Certificaat
Netwerken; Techniek en Beheer 1996 CCS, Utrecht Certificaat

Klantgericht communiceren en handelen 1996 CCS, Utrecht Certificaat
Konflikthantering 1996 CCS, Utrecht Certificaat
Office for Windows 3.x/’98/NT 4.0 1995 Azlan, Zoetermeer Certificaat

ITIL Foundations
ITIL Service Manager 2000
2000 CSC, Bunnik
CSC, Bunnik Certificaat
- - - - - - -
High Impact Skills
Sales Management
PKI
CRAMM (A&K risico analayse)
RecoveryPack (risico analyse)
ITIL Security 2000
2001
2001
2001
2001
2001 Dale Carnegie, CSC, Bunnik
Dale Carnegie, CSC, Bunnik
Pink Roccade, Aino Business School
3-Angle Software Services, Amstelveen
CPA
Aino Business School Certificaat
Certificaat
Certificaat
Certificaat
Certificaat
In progress



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Technische vaardigheden

Besturingssystemen / Operating Systems
Wang, MS-Dos 6.22, OS/2 Windows 3.x/95/NT 3.x-4.x
Unix (SCO-basis)
Hardware
IBM PC’s, Compatibles(A-merken) Pereferie(Printers, Modems)
Moederborden(Intel), Kaarten
Ervaring in een Lan/Wan omgeving
geen specialistische kennis RS/6000, AS/400 HP3000/6000/9000
Programmeertalen
Basic, Pascal, VB 5.x, HTML+ J++(Java), XML

Methoden en Technieken
ITIL, Prince 2, SDW, Probaat MS Project, CRAMM, RecoveryPack

Ontwerp tools
Visio Technical Pro

DBMS
MS Access, Oracle, Tivoli Support Magic

Office tools
MS Office, Exact, dBase IV Netscape, Internet Explorer


Talenkennis interimmanager

Taalvaardigheid

Lezen Schrijven Spreken Begrijpen

Nederlands Uitstekend Uitstekend Uitstekend Moedertaal
Engels Goed Goed Goed Tweede taal
Duits Goed Redelijk Goed Goed
Frans Redelijk Matig Redelijk Redelijk
Spaans Matig Matig Redelijk Redelijk


Overig

Angelo (33) heeft als laatste studie een Kopstudie Hoger Bedrijfskader Management ICT aan de Universiteit van Utrecht afgerond. In die periode was hij lid van het algemeen bestuur van de Schoolkrant en van de laatste opleiding middels de afstudeeropdracht verantwoordelijk voor een inmiddels alom in gebruik genomen product. In 1993 is hij met een van de laatste dienstplichtigen voor de VN naar voormalig Joegoeslavië geweest. Ongedeerd terug in Nederland ging hij in 1994 in het bedrijfsleven aan de slag.

Tot 1997 was hij voornamelijk werkzaam als projectleider cq. consultant voor verschillende bedrijven. Onder zijn verantwoorde-lijkheid zijn een verscheidenheid aan projecten positief afgerond en aan het MT en/of directie gerapporteerd en overgedragen.

Vanaf die tijd is hij voornamelijk werkzaam als consultant en/of projectmanager in projecten en managementteams van nationale en internationale informatie intensieve organisaties. Zoals: ministerie van Defensie, KPN Telecom, Aegon, Prudential Bache, Alcoa Chemie Nederland B.V., Yamaha Motor Europe N.V., Bank Labouchere. Onder zijn verantwoordelijkheid zijn verschillende geïntegreerde informatie- en communicatieoplossingen gerealiseerd. Te denken valt aan WorkFlowmanagement, E-Business, CRM, Change en ICT-beleidsadvies projecten.

Kwaliteit in dienstverlening en een sterke positie van de organisatie respecteert hij even hard als het bieden van ruimte voor eigen inzet en inventiviteit aan medewerkers. Speciale interesses heeft hij voor management vraagstukken gericht op het verbeteren van de bedrijfsprestatie (service, winstgevendheid, efficiency) door middel van Business Process Redesign en Informatie Technologie. De interesses zijn Workflowmanagement toepassingen, E-Business projecten (e-procurement), (Business Unit) Management, Project Management, Sales vanuit consultancy optiek, CRM, Change en ICT-beleidsadvies trajecten.

Hij is een resultaatgerichte ondernemer met pionierskwaliteiten, creatief, oplossingsgericht, flexibel met overtuigingskracht. Verder is hij een netwerker, team-player met doorzettingsvermogen. De nadruk voor de toekomstige werkzaamheden liggen voornamelijk op het gebied van Project-/Interimmanagement, Sales Consultancy en uiteindelijk een lijnfunctie.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: