Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager / consultant

Interim manager / consultant

Werkervaring interimmanager

2009 – heden
Consultancy Group, directeur/eigenaar/consultant

Opdracht 2: Consultant HR2010 Feenstra Service en Onderhoud (7 maanden)
Onder interne programmamanager verantwoordelijk voor deel van verbeterprogramma HR2010 in de divisie Service en Onderhoud. In pilot instrumenten en methoden ontwikkeld om productiviteit en kwaliteit van een vestiging te verbeteren. Daarna landelijke uitrol bij verschillende locaties begeleid.

Opdracht 1: Manager Feenstra Service Center, ad interim (4 maanden)
Verantwoordelijk voor de aansturing van de centrale meldkamer (call center en planning monteurs), 35 medewerkers. Subopdracht: Lean gedachtegoed verder introduceren.

Nuon NCG, consultant Operational Excellence

Opdracht 7: Klant & Service, diverse locaties (6 maanden)
Als projectleider eindverantwoordelijk voor de implementatie van Lean in deze divisie (900 medewerkers). Aansturen van projectteam (9 Lean Consultants) dat in de verschillende afdelingen (met name klantenservice omgevingen) bezig is met een Lean implementatie: value stream mapping, problem solving, operationeel management en trainen lean skills. Daarnaast trainingsprogramma voor bedrijfsbureau opgesteld zodat organisatie zelfstandig Lean kan doorontwikkelen. Parallel aan implementatie met directie de start van een Lean ketentraject over afdelingen en divisies heen vormgegeven.

Opdracht 6: Inkoop & Logistiek, diverse locaties (8 maanden)
Als projectleider eindverantwoordelijk voor de implementatie van Lean binnen deze business unit. Aansturen van projectteam (6 project managers) dat verantwoordelijk is voor verschillende verbetertrajecten zoals Leveranciersmanagement,ontwikkelen feedbackloops, inrichten operationeel management en standaardiseren processen.

Opdracht 5: Lean Leiderschaps Programma, Arnhem (3 maanden)
Mede verantwoordelijk voor het ontwikkelen en faciliteren van de module Houding & Gedrag van het Lean Leiderschaps Programma voor top 150 leidinggevenden binnen NUON. Opleiding en ondersteuning van de Trainers (selectie uit top 150) voor deze module middels het Train the Trainer concept.

Opdracht 4: Aanleg Projecten en Aanleg Aansluitingen, verschillende locaties (4 maanden)
Verantwoordelijk voor de introductie en implementatie van het Lean concept Flow binnen deze divisies om meer stabiliteit in de keten te krijgen. Vertalen concept naar praktijk, ontwikkelen inzicht en enthousiasme bij management en medewerkers, samenwerking opzetten met andere spelers in de keten (zoals de aannemer), opstarten en begeleiden pilots, overdracht aan lijn na opstart.

Opdracht 3: Aanleg Projecten regio Noord Oost, Apeldoorn en Harderwijk (6 maanden).
Verantwoordelijk voor implementatie van Lean binnen deze regio. Nadruk op coachen van nieuwe regiomanager. Daarnaast begeleiden en coachen van Lean Consultants (2).

Opdracht 2: Aanleg Projecten, Alkmaar (6 maanden)
Verantwoordelijk voor implementatie van Lean binnen deze locatie. Uitvoeren diagnose, maken plan van aanpak, begeleiden bij uitrol van Lean. Coaching, training en andere interventies stonden centraal om veranderbereidheid op gang te brengen.

Opdracht 1: Customer Care Center, Rekening & Betaalservice, Alkmaar, (6 maanden)
Als projectmedewerker mede verantwoordelijk voor implementatie van Lean binnen deze afdeling (call center omgeving). Uitvoeren diagnose, maken plan van aanpak, begeleiden bij uitrol van Lean. Onder andere een crisisteam opgericht om achterstanden weg te werken. Daarnaast training en coaching van operationeel manager, teamleiders en medewerkers in de toepassing van Lean.

2004 - 2006
NV Nuon, Corporate Management Trainee Programma

Opdracht 3: Nuon Consultancy Group, Lean Consultant
Ondersteuning bij implementatie Lean bij Nuon (zie huidige functie).

Opdracht 2: Nuon Business, Marketing medewerker
Verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van diverse marketing analyses waaronder een concurrentieanalyse en een analyse die de effectiviteit van marketingacties inzichtelijk maakt

Opdracht 1: Customer Care Center (klantenservice), Assistant to Crisismanager
Verantwoordelijk voor optimaliseren processen en werkwijzen om administratieve achterstanden weg te werken en te voorkomen. Daarnaast coachen en opleiden van teamcoaches.

Opleiding interimmanager

1997 – 2004 Technische bedrijfskunde, Technische Universiteit Eindhoven. Afstudeerrichting Innovatiemanagement en specialisatie kennismanagement.
1991 – 1997 VWO, Cobbehagen College, Tilburg.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

resultaatgericht gecombineerd met sensitiviteit en betrokkenheid
œ gericht op samenwerken maar doortastend en besluitvaardig wanneer nodig
œ analytisch en conceptueel denkvermogen met pragmatische insteek
œ stabiel en vasthoudend maar open voor nieuwe inzichten


Talenkennis interimmanager

Nederlands vloeiend
Engels goed

Overig

Gecertificeerd Lean Professional, Prince II foundation, COPC

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: