Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

algemeen, commercieel, sales, crisis, change of projectmanag

algemeen, commercieel, sales, crisis, change of projectmanag

Werkervaring interimmanager

1994 – heden Interim opdrachten als algemeen, commercieel, sales, crisis, change of project manager en adviseur van directies - zelfstandig via eigen firma of in tijdelijke loondienst.

1987 - 1993 Diverse functies bij onderdelen van de Koninklijke Nedlloyd Groep N.V. in het kader van hun management development programma.


2006 - 2007 WareMasters B.V. (Molenhoek)
Nederlands bedrijf dat zich bezig houdt met ontwikkeling van software en internet toepassingen.
Adviseur dga-eigenaar
WareMasters wil een nieuwe activiteit starten.
• Marktonderzoek verrichten.
• Ontwikkeling visie en strategie.
• Vertalen naar businessplan, inclusief commercieel plan.
• Vinden en vastleggen van internationale toeleveranciers en partners.
• Vinden van financiers.
• Interne organisatie voorbereiden en aanpassen.
• Medewerkers coachen.

2005 - 2006 Future Green Office Products B.V. (Mijdrecht)
Nederlands bedrijf met internationale vestigingen dat gebruikte inktcartridges voor printers inzamelt, opnieuw gebruiksklaar maakt in eigen fabriek en verkoopt.
Projecten - crisis manager, adviseur dga-eigenaar
Opdracht: aansturen buitenlandse vestigingen en leider speciale projecten.
Resultaten: Verbetering inzicht in locale problemen buitenlandse vestigingen en kwaliteit van hun managers. Verbeteringen tussen hoofdkantoor en buitenlandse vestigingen op gebieden communicatie, uitwisseling informatie en kennis, algemene samenwerking en onderling begrip. Verbetering kwaliteit en zelfvertrouwen managers buitenlandse vestigingen.
• Activiteiten buitenlandse vestigingen monitoren, coördineren en meest acute problemen ter plekke helpen oplossen (Zwitserland, Oostenrijk, Servië, Hongarije en België).
• Nieuwe operationele werkprocessen en instrumenten ontwikkelen en implementeren.
• Managers buitenlandse vestigingen persoonlijk coachen en adviserend ondersteunen.
• Adviseur van dga-eigenaar m.b.t. ontwikkeling visie op en implementatie van nieuwe organisatie en operationele structuur.

2003 - 2005 Systramatic GmbH (Düsseldorf)
Duits bedrijf dat een nieuwe activiteit wil starten en op de Duitse markt wil brengen.
Adviseur dga-eigenaar
Ontwikkeling visie en bedrijfsplan. Opstarten bedrijfsactiviteiten.




2001 - 2003 TeleHolding International B.V. (Amsterdam / Düsseldorf).
Nederlandse Groep met internationale vestigingen, gespecialiseerd in dienstverlening omtrent telefoonnummers met meerwaarde voor klanten (o.a. 0800 – 0900).
General Manager Duitsland
Doelen: omzetdaling stoppen, winst maken en uitbouw activiteiten in Duitsland.
Resultaten: omzet + 10%, winst 30% t.o.v. omzet. Verbetering van individuele werkprestaties, samenwerking en onderling begrip.
• Vanuit Düsseldorf eindverantwoordelijk voor de resultaten en organisatie. Leidinggevend aan louter Duitse medewerkers. Ontwikkeling visie, langere termijnplan, jaarplan / budget.
• Operationele processen aanpassen op gebieden van werkwijzen, communicatie en informatie.
• Praktische, operationele instrumenten introduceren ter vergemakkelijking van individuele werkwijzen.
• Begeleiding van afwikkeling faillissement van een werkmaatschappij. Ontslagen en besprekingen met curator en advocaten begeleiden.
• Business development, new business, account management, marketing, financiën, coachen medewerkers, communicatie met hoofdkantoor en overige (landen)managers, algemene representatie naar Duitse instanties en relaties.

1999 - 2000 WDS, Dutch Dynamic Media Design (Rotterdam).
Websitebouw en specialist m.b.t. communicatie, vormgeving en design.
Commercieel Manager
Opdracht: verminderen verloop klanten, verhogen klanttevredenheid
Resultaten: verloop klanten gestopt, omzet en tevredenheid per klant significant gestegen, (her)inrichting en kwaliteitsverbetering van commerciële organisatie, uitbouw en kwaliteitsverbetering projectmanagement. Verbetering van individuele werkprestaties, samenwerking en onderling begrip.
• Ontwikkeling visie en implementatie van integraal commercieel plan.
• Afdelingen account management en service management opzetten - medewerkers werven en coachen.
• Change Manager; deze nieuwe afdelingen intern “verkopen” en hun de juiste plaats geven.
• Afdeling project management uitbouwen en professionaliseren – medewerkers (intern en extern) werven en coachen.
• aanpassingen van operationele processen op gebieden van werkwijzen, communicatie en informatie.
• Adviseur dga- eigenaar.

1998 - 1999 Agency.com: Amsterdam (voorheen Twinspark interactive people).
Internetconsultancy en websitebouw voor de zakelijke markt.
Client Team Director
• Verantwoordelijk voor de urenbenutting en resultaten (omzet en marge) van een client team (programmeurs, creatieven, projectmanagers, account managers, consultants – allen werkend voor een specifieke groep klanten).
• Coachen individuele medewerkers
• Verbeteren van individuele werkprestaties, samenwerking en onderling begrip.
• Aanpassen van operationele processen op gebieden van werkwijzen, communicatie en informatie.
• (large) account management, new business, strategische consultancy.
Manager Client Services
Opdracht: ontwikkel en verkoop nieuwe dienstverlening gebaseerd op operationele activiteiten aan bestaande klanten.
Resultaat: een nieuwe afdeling met een grote directe en indirecte omzet- en winstbijdrage.
• Ontwikkeling visie en implementatie operationeel plan voor nieuwe afdeling.
• Deze afdeling managen: medewerkers (intern en extern) werven en coachen.
• Change Manager; de nieuwe organisatie intern “verkopen” en haar de juiste plaats geven.
• Verbeteren van individuele werkprestaties, samenwerking en onderling begrip.
• Operationele processen ontwikkelen en implementeren op gebieden van werkwijzen, communicatie en informatie.
• Praktische, operationele instrumenten ontwikkelen en implementeren ter vergemakkelijking van individuele werkwijzen.
• Ontwikkelen en introduceren van nieuwe diensten en producten.
• Partnerships met andere bedrijven initiëren, opbouwen en onderhouden.

1997 XS4All Internet B.V. (Diemen).
Internet provider
Manager Sales & Marketing zakelijke markt
Opdracht: zet een professionele verkoop, marketing en service management organisatie op, gericht op de zakelijke markt en manage deze in de beginfase.
Resultaat: een nieuwe organisatie waarin verkoop, marketing, servicemanagement en product development hun eigen rol hebben, goed samenwerken en professioneel bemand worden.
• Een integraal commercieel plan ontwikkelen.
• Change manager; de nieuwe organisatie intern “verkopen” en haar de juiste plaats geven.
• Ontwikkelen en introduceren van nieuwe diensten, producten.
• Deze nieuwe organisatie managen: medewerkers (intern en extern) werven en coachen.
• Verbeteren van individuele werkprestaties, samenwerking en onderling begrip.
• Operationele processen ontwikkelen en implementeren op gebieden van werkwijzen, communicatie en informatie.
• Praktische, operationele instrumenten ontwikkelen en implementeren ter vergemakkelijking van individuele werkwijzen.
• Partnerships met andere bedrijven initiëren, opbouwen en onderhouden.
• Leider van speciale projecten, adviseur van directie.

1996 Unlimited B.V.
Ontwikkeling en organisatie van bedrijfsevenementen en loyaliteitsprogramma’s.
• Adviseur dga-eigenaar m.b.t. verbetering bestaande structuur en activiteiten.
• Coachen projectmanagers, marktonderzoek, leads genereren.

1996 Companyon Relocation & Facility Management B.V.
Organisatie van projecten m.b.t. de herlocatie van bedrijven
• Adviseur dga-eigenaresse m.b.t. het benutten van groeikansen en de te verwachten consequenties voor de organisatie. Bestaande structuur en activiteiten verbeteren.
• Coachen projectmanagers, marktonderzoek, leads genereren, new business en account management.

1994 - 1995 Albracht Groep B.V. (Montfoort / Groningen).
After press (productie), direct marketing en fulfilment services.
General Manager werkmaatschappij in Groningen
• Eindverantwoordelijk voor de resultaten en organisatie
• Ontwikkeling visie, langere termijnplan, jaarplan / budget en implementatie.
• Verbeteren van individuele werkprestaties, samenwerking en onderling begrip.
• Operationele processen aanpassen op gebieden van werkwijzen, communicatie en informatie.
• Praktische, operationele instrumenten introduceren ter vergemakkelijking van individuele werkwijzen.
• New business en management van (inter)nationale large accounts; marketing; financiën; coachen leiders afdelingen; communicatie en uitwisseling informatie met hoofdkantoor en managers andere werkmaatschappijen; algemene representatie bij regionale instanties, verenigingen en relaties.

1994 K & R Consultancy Groep (Amsterdam).
• Marktonderzoek verrichten voor klanten; account management en new business.
• Opbouwen en onderhouden van relaties met overheden en belangenorganisaties, specifiek gericht op China en Zuidoost Azië.


1987 - 1993 Diverse functies bij onderdelen van de Koninklijke Nedlloyd Groep:

Radio Holland Groep (Amsterdam) - Manager Business Development
• Leiding speciale projecten en assistent van de Algemeen Directeur van de Groep.
• Crisis manager voor activiteiten in Maleisië. Structurele verbetering realiseren in de samenwerking met (regionaal hoofd)kantoor in Singapore. Nieuwe relaties (bedrijven en overheden) in regio aanbrengen.
• Ontwikkeling van visie en praktisch businessplan voor de verdere groei in Zuidoost Azië;
Marktonderzoek in Maleisië, Singapore, Indonesië, Brunei, Hong Kong en China.

Nedlloyd Bulk B.V. (Rotterdam) - Business Analyst & manager Marketing
• Lid operationele (divisie)beslissingsteam en verkoopteam. Adviseur divisieleiding.
• Ontwikkelen van scenario’s en managementinformatie t.b.v. strategische besluitvorming.
• Beoogde (des)investeringen evalueren en hierover adviseren. Jaarbudgetten opstellen.
• Verantwoordelijk voor marketing, public relations en marktonderzoek.
• Marketingplan ontwikkelen voor een joint venture met een Amerikaans softwarebedrijf.

Nedlloyd Groep N.V. – General Management Trainee
Stafgroep Strategie en Planning (Rotterdam).
• Betrokken bij de ontwikkeling van een nieuwe methodiek voor planning en strategie.
• Change Manager voor implementatie nieuwe methodiek bij alle directies van divisies en werkmaatschappijen vallend onder Nedlloyd Groep.
• Beoogde (des)investeringen evalueren.
• Assistent van directeur Stafgroep; adviseur Raad van Bestuur.
Ruys & Co. (Rotterdam).
• Training on the job.


Opleiding interimmanager

1979-1986 Bedrijfseconomie, Rijks Universiteit Groningen
1973-1979 V.W.O., Zeist / Utrecht.

Additionele cursussen:
’98 - 2007 Diverse workshops gericht op ontwikkeling van managementvaardigheden en sociale / emotionele aspecten.
'94 Zakencultuur China (Koninklijk Instituut voor de Tropen)
'92 Opstellen van commerciële contracten (Euroforum)
'92 Onderhandelen (Bureau Zuidema)
'91 Management (Nedlloyd Groep)
'90 Management en Sales (Krauthammer).


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoon:
• Een ondernemende, initiërende instelling met durf om beslissingen te nemen.
• Sta vanuit een gefundeerde eigen mening open voor andere meningen en gedachten;
• Bezit een goed analytisch vermogen en kan ook goed buiten normale kaders denken;
• Communicatief vaardig, representatief, netwerker en gevoel voor humor.

In werk:
• Generalist; commercieel en organisatorisch sterk, met financieel inzicht en visie.
• Gericht op resultaten; winst, tevreden klanten en relaties, kwaliteit, gemotiveerde medewerkers en een klantgerichte, efficiënte organisatie.
• Bouwer met oog voor organisatie, processen, langere termijn consequenties, grote lijnen én details. Goed oog en gevoel voor kansen.
• Krijgt snel overzicht en inzicht, structureert snel en identificeert problemen scherp. Analyseert processen en situaties vanuit meerdere disciplines en komt met creatieve (soms onconventionele) oplossingen die praktisch uitvoerbaar zijn.
• People manager, coach, en motivator met overtuigingskracht. Krijgt mensen mee, laat ze individueel beter werken en samenwerken.


Branches:
Ervaringen in: zakelijke dienstverlening, e-commerce en internet, telecom, logistiek en transport, direct marketing, after press produktie en fulfilment, business en management consultancy, industrie (elektronische systemen).


Talenkennis interimmanager

Engels uitstekend in woord en geschrift
Duits zeer goed in woord, goed in geschrift
Frans redelijk in woord, redelijk in geschrift


Overig

Achtergrond:
Ik ben getrouwd en wij hebben een dochter van 17 jaar. Mijn passie gaat uit naar sport in het algemeen en golf, tennis en skiën in het bijzonder. Vanuit een goede algemene ontwikkeling en een breed scala aan interesses, heb ik een diepere belangstelling voor geschiedenis, andere landen en hun culturen. Mede door een zeer internationale jeugd (Afrika, Verre en Midden Oosten, Europa) ben ik internationaal ingesteld.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: