Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

e-HRM expert / Projectleider implementatie

e-HRM expert / Projectleider implementatie

Werkervaring interimmanager

Projecten/Opdrachten
2012 – heden
April 2012– heden Brandweer Amsterdam Amstelland
Functie: Hoofd Beheer & Ondersteuning ai (PT)
In de rol van Hoofd Beheer & Ondersteuning verantwoordelijk voor de aansturing van:
- Mw. RPSA (Rechtspositie en Salaris Administratie);
- Mw. Ondersteuning Personeels adviseurs;
- Mw. Secretariële ondersteuning P&O.
In deze rol lid van het MT P&O en verantwoordelijk voor de aansturing van 8 personen.

Daarnaast het opstellen van een plan voor de uitrol van ESS en MSS (e-HRM) binnen de Brandweer Amsterdam Amstelland. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de Centric oplossing Youpp in combinatie met Pims.

2012 – heden
September 2012– heden Workwide/Reclassering Nederland
Functie: Projectleider AFAS Profit & InSite implementatie (PT)
Vervolg op mijn eerdere opdracht bij Reclassering Nederland.
Hierbij heb ik de rol van Projectleider cq 'Werkgroep voorzitter HRM inrichting' en ondersteun ik Reclassering Nederland bij de implementatie van AFAS Profit en AFAS InSite. Taken hierbij zijn interne en externe afstemming. Opstellen activiteiten schema, bewaking en bijsturing op voortgang en planning. Voorbereiden stuurgroep vergadering. Inhoudelijke input bij de inrichting van AFAS Profit en de ESS/MSS modules InSite.


2011 – heden
December 2011– maart 2013 Strukton
Functie: Adviseur e-HRM (PT)
Strukton heeft de ambitie zich verder te ontwikkelen op e-HRM vlak waarbij men de doelstelling heeft de organisatie op de HR taken middels oplossingen, ESS en MSS; praktisch en pragmatisch te ondersteunen. Ik adviseer en begeleid Strukton hierin. Op dit moment projectleider en opstellen van de functionele specificaties ten behoeve van het PVB (Plannen, Voorbereiden, Beoordelen) systeem. PVB ondersteunt zowel de leidinggevende als de medewerker bij de HR gesprekscyclus en de vastlegging van gemaakte afspraken. Dit systeem is in week 26 2012 opgeleverd en 'live' gegaan.
Taken:
• Advies en klankbord eHRM;
• Projectleider bouw HR beoordelingsysteem ‘PVB’;
• Opstellen Functionele Specificaties voor PVB systeem.

2011 – 2012
September 2011– juli 2012 Workwide/Reclassering Nederland
Functie: Projectleider HR (PT)
Interim adviseur bij Reclassering Nederland op het gebied van HR, de in gebruik zijnde systemen en het opstellen van het ideaal proces HR administratie. Hierover is een advies rapport opgesteld.
Deel II van de opdracht was die van inhoudelijke expert bij de aanbesteding van het e-HRM systeem. Naast het inbrengen van algemene e-HRM en markt kennis, verantwoordelijk geweest voor het opstellen van het PVE, de demonstratie casus en de begeleiding van de demonstratiesessies.
Taken:
• Advies/consultant HR processen;
• Verbeteringen gebruik HR systeem;
• HR Management Informatie;
• Aanbesteding e-HRM pakket.

2011 – 2011
September 2011– november 2011 VolkerRail
Functie: Adviseur e-HRM (PT)
Binnen VolkerRail was er een divers landschap ontstaan van HR/ICT oplossingen. VolkerRail had mij de opdracht gegeven tot het opstellen van een PVE op basis van de gebruikers eisen en wensen.

Taken:
• Pakket van eisen HR Systeem;
• Advies nieuw HR systeem;
• Shortlist leveranciers.

2010 – 2011
September 2010–September 2011 VRU (Veiligheidsregio Utrecht)
Functie: HR Functioneel beheer
De Veiligheidsregio Utrecht was, door het ontstaan van Veiligheidsregio’s in Nederland een nieuwe organisatie, voortgekomen vanuit diverse plaatselijke brandweer korpsen. Met ambtenaren en vrijwilligers bestaat deze uit ruim 3000 personen. Dit was voorheen 300 (Brandweer Utrecht). Deze nieuwe organisatie moest op diverse gebieden hierin meegroeien. Mijn taak lag binnen het HR en Salaris deel.
Enerzijds moest de administratie en salarisuitbetaling op orde zijn (basis). Anderzijds moest de afdeling en de HR oplossing mee met de moderne HR behoefte (uitbouw). Ik heb hier 1 jaar de interim opdracht voor gehad. In deze tijd, verder vorm gegeven aan het functioneel beheer, uitrol van het MSS en MI set. Daarbij ook de dagelijkse werkzaamheden en afstemming. O.a. wekelijks overleg met de Personeels- en Salarisadministratie.

Taken:
• Beheer HR&Payroll applicatie;
• Uitrol MSS Management Informatie;
• Opstellen HR MI set;
• Training in applicatie
• Distributie personele informatie aan diverse interne bedrijfs- en informatie systemen;
• Regionalisering veiligheidsregio;
• Aanbesteding auto provisioning tool.

2010 – 2011
Mei 2010 – Jan 2011 PeopleXS/Ordina
Functie: Projectleider e-Recruitment (PT)
Namens PeopleXS projectleider bij de implemenatie van het recruitmentsysteem PeopleXS binnen Ordina. Projectteam vanuit PeopleXS bestond uit 4 personen. Tevens rapportage aan het management van PeopleXS.

Taken:
• Inzet bij implementatie traject bij Ordina voor PeopleXS;
• Overall projectleider;
• Aansturing projectteam PeopleXS;
• Implementatie e-Recruitment oplossing.

2010 – 2010
April 2010 – augustus 2010 Centric
Functie: Interim Projectleider migratie (PT)
Projectleider op een intern project bij Centric. Dit betrof aanpassingen en bijbehorend migratieplan van één van de HR oplossingen van Centric.

Taken:
• Overall projectleider migratie database HR applicatie Centric;
• Verantwoordelijk voor:
o Software ontwikkeling;
o Testen;
o Migratie 200 klanten;
o Support.


2010 – 2010
April 2010 – juni 2010 Accounting Plaza/Philadelphia
Functie: HR adviseur (PT)
Voor Accounting Plaza bij de klant Philadelphia (zorg) een scan uitgevoerd op het SSC. Dit heb ik samen met een financieel specialist van Accounting Plaza gedaan. Mijn deelgebied was de perspneels en salarisadministratie.
Hierover is een advies rapport opgesteld voor een optimalisatie en verbetering van de werkprocessen en gebruik van e-HRM hierbij in het SSC. Rapport heb ik zowel aan het personeel als aan het MT gepresenteerd.

Taken:
• Full HR-Scan voor Philadelphia, klant Accounting Plaza;
• Advies rapport salaris- en personeelsadministratie;
• Benchmark salaris- en personeelsadministratie met Best-In-Class en gemiddelde in Nederland;
• Presentatie MT;
• Presentatie medewerkers SA/PA.

2009 – 2010
oktober 2009 – februari 2010 Centric
Functie: Consultant PI applicatie
Taken:
• Ondersteuning servicedesk;
• Trainer mbt werkprocessen PI servicedesk voor nieuwe medewerker;
• Advisering HR processen aan nieuwe medewerker aan PI servicedesk;
• Consultant PI systeem.

2008 – 2009
mei 2008 – december 2008 Raet
Functie: Teammanager AK unit (ai)
Interim teammanager van het AK onderwijs team bij Raet. Opdracht was 2-ledig. Enerzijds vormgeven en opzet van het Administratie Kantoren team. Anderzijds coaching en begeleiding van teamleden binnen de projecten. In deze functie deel uitgemaakt van het MT van Raet en verantwoordelijk voor de aansturing van 10 personen (8 FTE)

Taken:
• Teammanager AK unit onderwijs;
• Onderwijs klant contacten: CABO, Confina, Dyade, Groenendijk, OBT, OHM, OOG, Onderwijsbureau Meppel, ProManagement,
• Opzet unit voor adminstratie kantoren;
• Begeleiding en coaching (junior) projectleiders in projecten;
• Lid MT;
• Day by day business;
• Opstellen jaarplan;
• Deelname stuurgroepen;
• Aansturing teamleden (8FTE) bij projecten.

2007 – 2008
oktober 2007 – mei 2008 Centric
Functie: Projectleider
Taken:
• Projectleider fusietraject HR systemen (P-view/PASO) bij 2 klanten van Centric;
• Aansturing externe leverancier (Allshare);
• Advisering inrichting HR applicatie;
• Ondersteuning op locatie bij klanten van Centric voor gebruik van HR applicatie;
• Geven van cursussen voor gebruik HR applicatie;
• Docent rapportage tool in Access;
• Ondersteuning servicedesk;
• Testen HR applicatie.

Opleiding interimmanager

Kennis en Vaardigheden

Opleidingen
1991 - 1995 HBO-P&A diploma (Bac), Hoge¬school Gelderland, afde¬ling: Sociale faculteit
1989 - 1991 MMO diploma, Neder Veluwe College Ede
1991 Middenstandsdiploma, Neder Veluwe College Ede
1989 Havo diploma, Christelijk Streeklyceum Ede

Cursussen
2012 AFAS InSite, AFAS
2012 HR process management, AFAS
2010 Qlikview, ADP
2009 PeopleXS Administrator training, PeopleXS
2009 PeopleXS Custom Reports, PeopleXS
2007 Cognos 8 – Query studio, I-Bridge
2003 Senior Projectmanagers training, interne LogicaCMG HRM & Payroll solutions training
2001 Project management (SPM-2), interne LogicaCMG cursus
2001 Recruitment, interne LogicaCMG cursus
2000 Motiveren en leiding geven (MoLe), interne LogicaCMG cursus
1999 LogicaCMG PSU trainingen (diverse interne, sociale en communicatieve trainingen)
1998 Access 97 basis en gevorderden training, Computrain
1998 Intake en trajectbepaling, interne Start cursus
1997 Systeembeheer, interne Start cursus
1996 Professionele vaardigheden, VTC cursus
1996 Acquisitie cursus, VTC cursus
1996 Commerciële basisvaardigheden, interne Start cursus

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Projectmanagement
• 7 jaar ervaring Commander en Atlas, LogicaCMG eigen methodiek op basis van Prince2;
• 2 jaar ervaring Prince2.
Applicatie kennis
• PI Systeem: AFAS Profit, PersMaster & PIMS (Centric), EDVG (Raet), P-view (ADP); Edukaat (Raet), Hris (Raet); PION (ADP)
• Workflow/ESS MSS: AFAS InSite, YouPP (Centric) HR portal Hunite (Hunite);
• e-Recuitment: PeopleXS (PeopleXS), Connexys (Connexys);
• Rapportage: Access, Cognos, Qlikview;
• Testen: Meurs.

Branche ervaring
• Bank/financieel;
• Bouw;
• Industrie;
• Installatie techniek;
• Overheid;
• Onderwijs;
• Retail;
• Verzekering;
• Zakelijke dienstverlening
• Zorg.


Talenkennis interimmanager

Talenkennis
• Nederlands: Spreekvaardigheid: uitstekend; Schrijfvaardigheid: uitstekend
• Engels: Spreekvaardigheid: goed; Schrijfvaardigheid: goed
• Duits: Spreekvaardigheid: redelijk; Schrijfvaardigheid: matig


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: