Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

Vice-President Corporate Communications & Marketing a.i.De Lage Landen (maart 2011 - januari 2012)
1. Ontwikkelen en realiseren van de strategie voor Corporate Communications en dit vertalen naar beleid, (jaar) plannen en procedures, in afstemming met de strategie van DLL en hiermee duidelijk richting geven aan de afdeling Corporate Communicatie
2. Herstructureren van de afdeling Corporate Communications en het opzetten van een nieuwe organisatiestructuur voor de afdelingen Marketing en Communicatie van DLL als onderdeel van het nieuwe domein Strategic Marketing.
3. Opzetten en voorzitten van taskforce Customer Centricity; een andere en scherpere klantfocus om tijdens de kredietcrisis klantgericht te blijven opereren.
4. Uitrol Customer Centricity in US en NL met gerelateerde trainingen, activiteiten, uitleg over toepassing op zowel interne als externe klanten en een online netwerk om beste practices te delen
5. Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en realisatie van communicatie, in overeenstemming met het beleid van Corporate Communications om DLL werknemers te informeren op over het beleid en de activiteiten en hiermee optimale betrokkenheid van de medewerkers te creëren
6. Adviseren van de Raad van Bestuur over de ontwikkelingen in de interne en externe media, alsmede het coachen van verschillende disciplines in het gebruik van communicatie, in lijn met het beleid van Corporate Communicatie
7. Aansturen van de woordvoerders alsmede eerste contactpersoon voor de Rabobank op het gebeid van issuemanagement zoals bij de downgrade door ratingbureaus.
8. Ontwikkelen en realiseren van externe communicatie om zo effectief en efficiënt externe stakeholders te informeren over de strategie en branding van DLL
9. Zorgdragen voor de ontwikkeling en realisatie van de online-omgeving en de samenwerking met externe partijen
10. Coördineren van de activiteiten binnen de verschillende communicatie-disciplines binnen DLL in alle 35 landen, alsmede zorgen voor het delen van kennis, best practices en trends in communicatie en de financiële wereld
11. Opzetten en starten van brandingtraject 'Bluevolution' waarbij de uitkomst van dit traject een merk is dat groter is dan de som van DLL’s verschillende delen. In samenwerking met bureaus Grey en Effective Brands. De communicatiebriefing en bureauselectie hiervoor gemaakt
12. Aansturen van o.a. brandmanagement, marketingcommunicatie, sponsoring & events etc
13. Sponsorovereenkomst met PSV uit onderhandeld en merkactivatie voor Freo, het online leenmerk van De Lage Landen, mede opgezet en bedacht. (Freo staat achterop het shirt van PSV sinds de start van het seizoen 2011/2012)

B.V. (Januari 2009 – heden)
1. Het verrichten van interim-managementactiviteiten op het gebied van o.a. marketing & communicatie
2. Het geven van management-adviezen
3. Het optreden als intermediair bij zakelijke transacties
4. Het uitvoeren van werkzaamheden als intermediair

Manager Sinc Media B.V.( september 2010 – februari 2011)
1. Managen van het kantoor en projecten
2. Marketing- en communicatiebureau met de nadruk op onder meer merkactivatie
3. Ontwikkelen en produceren van concepten voor merken zoals Neckermann, Apple, FNV, Rabobank en Vondelpark
4. Vanuit een zeer breed scala werken aan expertise; creatie, productie, regie, strategie, media etc.
5. Het ontwikkelen van projecten die in ieder relevant Medium tot uiting komen; Internet, commercials, TV-formats, producten, events, vormgeving, videoclips. Het gaat hierbij om het combineren van alle media. Een door een merk zelf gecreëerd medium, barters, partnerships, Co- acties, PR, Traditionele media, social media, gratis media en eigen media van merken.

Manager Marketing & Communicatie a.i. RBS Nederland (juni 2009 – juni 2010)

1. Leiding geven aan het Marketing & Communicatie team RBS Nederland ( 12 FTE)
2. Uitvoeren van de marketing- en communicatiestrategie voor Nederland in nauwe afstemming met de mondiale RBS strategie en de strategie van de Country Executive voor Nederland
3. Ontwikkelen & implementeren van een nieuwe Marketing en Communicatie strategie en begroting voor RBS in Nederland
4. (H)erkenning voor RBS expertise en ondersteuning van klantrelaties door het ontwikkelen en uitvoeren van de juiste marketing mix van evenementen, direct marketing, reclame & PR Produceren van advertenties, brochures, direct-mail-materialen, etc ter ondersteuning van de Nederlandse RBS franchise
5. Ontwikkelen van creatieve concepten
6. Planning, organisatie en dekking van alle business-relevante beurzen, congressen, evenementen, sponsoring activiteiten, bankiers vergaderingen, off-sites, closing diners, seminars, executive bezoeken, personeel evenementen, etc.
7. Ontwikkelen en implementeren van een interne communicatie strategie en de daaraan gekoppelde acties, ontwikkelen van een intranetsite voor RBS NL
8. Behoud en ontwikkeling van de internet


Manager PR/PA/Woordvoering & Interne Communicatie ING Bank (juli 2005 – december 2008)
1 Leidinggeven aan team van woordvoerders, interne communicatiespecialisten en regionale press-office (25 FTE)
2 Waarnemend directeur voor 110 FTE. Verschillende malen 2005-2008
3 Adviseren van directie op het gebied van PR en PA
4 Interne Communicatie afdeling opnieuw opgezet, met Tridion gewerkt en op gepubliceerd
5 Lid van het MT Communicatie ING Bank Nederland
6 Opzetten van een actief PA-beleid voor ING Retail middels het schrijven van position papers en zitting hebben in themagroepen
7 Genereren van free-publicity voor ING Bank in Nederland
8 Adviseren voor mediastrategie bij ‘gevoelige’ dossiers
9 Maken van (meerjaren) marketing- en actieplannen
10 Adviserende rol in HR-beleid voor 31 FTE; maken van plannen, begeleiden E&M trajecten etc., verantwoordelijk voor personeelsintegratie communicatie-afdelingen Postbank & ING Bank
11 Adviesaanvraag geschreven o.l.v. BCG voor de 4 afdelingen communicatie die in de 5 afdelingen Marketing van de NWE Bank worden geïntegreerd. Reductieplan geschreven voor 40 FTE op oude situatie van 110 FTE
12 Belast met Branding en integratie Postbank en ING Bank
13 Budgetverantwoordelijk voor EUR 4 miljoen en met MT gezamenlijk EUR 38 miljoen

Woordvoerder ING N.V. (juni 2004 – juni 2005)
1 Adviseren van Raad van Bestuur, Business Units ING N.V.
2 Coördineren van interviews, voorbereiden Q&A’s en autoriseren interviews
3 Mede-verantwoordelijk voor communicatie rondom financiële rapportages
4 Communicatieverantwoordelijk voor investeringen, desinvesteringen en IPO’s van ING N.V.

Financial Communications Officer AEGON N.V.(november 2001-mei 2004)
1 Adviseren Raad van Bestuur in dagelijkse communicatie
2 Verantwoordelijk voor communicatie met Investor Relations
3 Ontwikkelen en implementeren van communicatiebeleid - en strategie
4 Adviseren van de diverse Group en Business units
5 Geven van interviews en presentaties op financieel-economisch gebied


Persvoorlichter Fortis Bank (Nederland) N.V. (april - oktober 2001)
1 Interimfunctie ter vervanging van iemand met sabbatical leave
2 Adviseren op het gebied van omgaan met pers & externe communicatie
3 Monitoren activiteiten van Fortis en concurrenten in Nederlandse media
4 Coördineren van persactiviteiten & geven van interviewtrainingen
5 Verantwoordelijk voor persrichtlijnen, persdatabase & persberichten

Promotiemanager Sony Music/Epic Records (1995 - 2001)
1 Persvoorlichter EPIC Records
2 Verzorgen van Biografieën, Persberichten en Persnieuws
3 Mede helpen maken van Marketingplannen
4 Geven van perstraining aan artiesten
5 Organisatie van grote concerten o.a. 5x Michael Jackson in Arena A’dam

Opleiding interimmanager

Diploma Communicatiewetenschap U.V.A. (1994)
* Examenvakken o.a.: Marketing, Bedrijfseconomie A & B, Japankunde,
Kwalitatief onderzoek, Publieksstudies, Mediaorganisaties & Beleid
Diploma H.E.A.O. Commerciële Economie (1990)
* Examenvakken o.a.: Commerciële Economie, Marktonderzoek, Privaatrecht,Import/Export marketing, Algemene Economie, Sociologie/Psychologie, Arbeid & Organisatie, Automatisering & Informatievoorziening
Propedeuse Politicologie (1990)
* Examenvakken o.a.: Inleiding Politicologie, Internationale Betrekkingen
Diploma H.A.V.O. (1987)

Opleiding Hogere Bedrijfskunde ISBW (april 2005 – maart 2007)
1 De Informatiemanager (Informatiemanagement in het bedrijf en hoe dit in de organisatie is ingevuld, herkennen hoe bedrijfsprocessen worden bestuurd en welke informatie daarvoor nodig is, oordeelsvorming over de effectiviteit van de verschillende infrastructuren binnen de organisatie, prioriteiten stellen en aangeven hoe de besluitvorming te organiseren)
2 De Verandermanager (Typering van de organisatie, Organisatiecultuur en veranderingsprocessen, Veranderingsmodellen, Uitwerking van het veranderingsproces)
3 De Peoplemanager (Maken van kernkwadranten, HRM en Personeelsbeleid, Conflicthantering en – beheersing, Het digitaliseren van HRM)
4 De Strategisch Marketeer (Maken van strategisch bedrijfsprofiel, externe analyse, interne analyse, beschrijven van oplossingen, maken van een uiteindelijk marketingplan voor de organisatie)
5 De Financieel Manager ( beoordelen van jaarverslagen, analyse van de jaarcijfers, maken van een investeringsplan, schrijven en beoordelen van financiële plannen)
6 De Logistiek en Facilitair Manager (inzicht in de ontwikkelingen van het facilitair management en de plaats die dit inneemt binnen het eigen bedrijf; onderzoek doen naar het uit- dan wel aanbesteden van facilitaire diensten, inzicht ontwikkelen in het belang van integraal kijken naar activiteiten, afdelingen, business-units, organisaties en ketens, het beheersen van de integrale goederenstroom en concreet vorm geven aan de dienstenlogistiek, op strategisch en operationeel vlak zorgen voor een optimale interne en externe logistiek, grip houden op de voorraad door vraagvoorspelling.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: