Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller\Businesscontroller\Financieel Manager

Controller\Businesscontroller\Financieel Manager

Werkervaring interimmanager

Bedrijfsadvies BV (eigenaar) Januari 1996 – heden
Sinds januari 1996 ben ik werkzaam als freelance professional
Onderstaand een overzicht van mijn ervaring en werkzaamheden

Consultancy (eigenaar) Januari 2011 – heden
Sinds januari 1996 ben ik werkzaam als freelance professional
Onderstaand een overzicht van mijn ervaring en werkzaamheden

GiftFor2 BV Maart 2011 – Maart 2012
• Cadeaukaarten
• Business Controller
• Opzetten van het Management Informatie Systeem
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Opstellen rapportages
- Opstellen forecasts
- Opstellen business cases
- Opzetten AO / IC
- Initiëren van verbeteringstrajecten in organisatie en automatisering

AHMV BV Februari 2011 – Juni 2011
• Holding maatschappij
• Adviseur bedrijfsovername
• Advisering en begeleiding directie tijdens het verwerven van een meerderheidsbelang in een van de dochterondernemingen.
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Voeren onderhandelingen inzake verkrijging
- Advisering inzake financiering

Nijcom BV Februari 2011 – heden
• Turnkey Vastgoedonderhoud
• Management Consultant
• Advisering directie op het gebied van strategie, beleid en financiën.
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Opzetten management informatie systeem
- Opzetten Administratieve organisatie (AO)
- Interne controle (IC)

HD Facility Solutions BV Juli 2010 – heden
• Facilitaire dienstverlening
• Management Consultant
• Advisering directie op het gebied van strategie, beleid en financiën.
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Opzetten management informatie systeem
- Opzetten Administratieve Organisatie (AO)
- Interne controle (IC)
- Opstellen jaarbegroting




BNT Bouwbeveiligingen BV Juli 2010 – heden
• Beveiligingsindustrie
• Management Consultant
• Advisering directie op het gebied van strategie, beleid en financiën.
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Opzetten management informatie systeem
- Opzetten Administratieve Organisatie (AO)
- Opzetten Interne controle (IC)
- Opstellen jaarbegroting

Valente Holding BV Juni 2007 – april 2011
• Civil Engineering industrie
• Management Consultant
• Advisering directie op het gebied van strategie, beleid en financiën.
• Coaching management
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Opzetten management informatie systeem
- Opzetten Administratieve Organisatie (AO)
- Opzetten Interne Controle (IC)
- Opstellen Cashflow prognoses
- Vaststellen KPI en opstellen rapportages

Max Holding BV Juni 2010 – Oktober 2010
• Houdster maatschappij
• Interim Manager
• Herstructurering groepsmaatschappijen inclusief failleren dochteronderneming
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Financiële analyse werkmaatschappijen inclusief reorganisatie werkmaatschappijen
- Begeleiden faillissement van 1 werkmaatschappij
- Herstructurering Holding structuur

Koninklijk Nederlands Korfbalverbond Januari 2009 – Juni 2010
• Sport non-profit
• Project manager – rapporterend aan directie
• Verantwoordelijk voor het invoeren van verbeteringen op het gebied van proces automatisering.
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Ontwikkelen automatiseringsoplossingen voor arbeidsintensieve werkzaamheden inclusief rapportage tools.
- Implementeren automatiseringsoplossingen in de organisatie

The Phone House Netherlands BV Januari 2010 – Mei 2010
• Retail Telecom
• Project Manager Commissies – rapporterend aan CFO
• Verantwoordelijk voor het afdealen van de balansposities betreffende commissies met de betreffende netwerken. Verbeteren administratieve processen en opzetten communicatie en rapportage structuur met netwerken.
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Vaststellen balansposities, inclusief specificatie op detailniveau
- Communicatie netwerken betreffende de posities
- Afstemmen posities met netwerken
- Afdealen posities met netwerken
- Contractueel afhandelen deals.
- Herstructurering commissie administratie en workflow
- Opstellen interne rapportage
- Opstellen externe rapportage met netwerken


Dynamis Financieel Adviseurs BV Januari 2003 – Februari 2010
• Financiële dienstverlening
• Controller – rapporterend aan directie en aandeelhouders
• Opzetten van een inkooporganisatie voor financiële producten, voeren van de provisie-administratie en het opstellen van de jaarrekening.
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Opzetten financiële administratie
- Uitvoeren financiële administratie inclusief rapportages en belastingen
- Opzetten provisie administratie inclusief rapportage
- Verwerken commissie stroom
- Opmaken en afrekenen rekening courant posities
- Opstellen jaarrekening

The Phone House Netherlands BV April 2009 – Juli 2009
• Retail Telecom
• Manager Finance a.i. – rapporterend aan CFO
• Reorganiseren afdeling finance ( vervanging 7 van de 12 fte’s) aanpassen administratieve processen. Opstellen cashflow forecasts.
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Aansturen afdeling finance en commissies (12fte)
- Reorganiseren afdeling finance en commissies inclusief afvloeiing en werving en selectie
- Wekelijks rapporteren cashflow aan moeder in UK
- Maandelijkse cashflow rapportage aan moeder in UK inclusief kwartaal en jaareinde prognose
- Verbeteren kwaliteit cashflow rapportage

Koninklijk Nederlands Korfbalverbond Juli 2008 – Januari 2009
• Sport non-profit
• Interim controller – lid MT - rapporterend aan directie en bestuur
• Opzetten administratieve organisatie en rapportages inclusief jaarrekening.
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Vervangen hoofd administratie
- Herstructureren administratie inclusief opstellen AO / IC
- Opstellen jaarrekening
- Herstructurering interne overleg structuur

Den Daas Isolatiewerken BV Maart 2008 – Juli 2008
• Isolatie industrie
• Management consultant
• Afronding bedrijfsovername, opzetten AO/IC en project administratie.
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Beoordelen en waarderen overnamesom (second opinion)
- Opstellen definitieve afrekening overnamesom
- Onderhandelen definitieve afrekening (besparing 40% van de overnamesom)
- Opzetten AO/IC
- Opzetten project administratie



van Gansewinkel BV April 2007 – Maart 2008
• Afvalverwerking industrie
• Controller – rapporterend aan groepscontroller
• Het opzetten van een 3-tal nieuwe entiteiten, inclusief integratie in de bestaande organisatie.
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Opzetten entiteiten 1x BV en 2x CV inclusief contracten en fiscaliteiten
- Opzetten administratie
- Opzetten AO/IC
- Maandelijkse rapportage inclusief prognose jaareinde
- Opstellen cashflow forecast’s inclusief prognose jaareinde
- Opstellen 3-jaren begroting (in samenwerking met directie)
- Integratie entiteiten in bestaande organisatie

Free Record Shop Holding BV Juli 2006 – Maart 2007
• Retail Entertainment
• Controller – Lid MT – Rapporterend aan directie en holding CFO
• Opzetten van een nieuwe franchise entiteit en deze integreren in de bestaande organisatie.
Opzetten financiële en goederen administratie evenals winkelautomatisering.
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Opzetten administratie
- Opzetten AO/IC
- Opzetten voorraad administratie
- Opzetten inkoop administratie (inkoop in verre oosten) inclusief contract administratie
- Opzetten registratie waarde papieren (vouchers-kadobonnen)
- Controle kasverkeer inclusief creditcard/pin afstemmingen
- Maandelijkse rapportage aan holding en directie

Free Record Shop BV April 2005 – Oktober 2005
• Retail Entertainment
• Hoofd kassa-informatie a.i. – Rapporterend aan Finance manager
• Verantwoordelijk voor controle van alle kasstromen van de filialen evenals de balansposities en afrekeningen met externe partijen.
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Aansturen afdeling (8fte)
- Inventariseren achterstanden
- Structureel wegwerken van achterstanden door ontwikkelen nieuwe werkmethoden
- Opstellen en analyseren week en maandrapportages
- Afstemmen posities Creditcards / PIN / Cadeaubonnen / Platenbonnen
- Ontwikkelen Risk en fraude analyse
- Fraude preventie en bestrijding in samenwerking met afdeling Interne Controle
- Administratief verwerken en afwikkelen “gulden inlever” actie

Kliq Reintegratie BV Oktober 2003 – Januari 2005
• Semioverheid Reintegratie
• Budgetcontroller reorganisatiebudget – Rapporterend aan CFO
• Verantwoordelijk voor de bewaking en rapportage van het reorganisatiebudget van 100 mio.
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Registreren budget uitputting
- Registreren uitputtings verplichtingen
- Rapporteren budgetuitputting inclusief forecast per kwartaal en jaareinde


Huis & Hypotheek Nederland B.V. Juli 2001 – Maart 2003
• Financial Services industrie
• Interim Controller – lid MT –rapporterend aan directie en franchiseraad
• Verantwoordelijk voor de financiële administratie inclusief de franchise- en provisie administratie. Begeleiding due diligence boekenonderzoek bij verkoop.
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Verantwoordelijk voor en leiding geven aan de afdelingen financiële administratie en provisie administratie (7fte)
- Opstellen AO en IC
- Verantwoordelijk voor het wegwerken van de achterstanden op de afdeling, bij aanvang 6 maanden. (binnen 6 maanden structureel binnen tijdslimiet)
- Analyseren onbekende betalingen en uitbetaling aan belang hebbenden (9 mio)
- Opstellen maand, kwartaal rapportages
- Opstellen voortgangsrapportages werkzaamheden
- Opstellen jaarrekening
- Opstellen due diligence dossier
- Begeleiding due diligence controle door externe accountant

Proventura B.V. Oktober 2000 – Juni 2001
• Recreatie industrie
• Interim controller – rapporterend aan CEO en aandeelhouder
• Opzetten interne en externe rapportages, AO
 Uitgevoerde werkzaamheden:
- Controle administratie
- Maandrapportage
- Opzetten voorraadadministratie
- Opstellen AO/IC
- Opstellen verplichtings administratie “Hotelbonnen” en vouchers

Opleiding interimmanager

Financieel Management
Hoger Management

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Belangrijkste vaardigheden

• Gedreven zelfstarter met focus op resultaat
• Teambuilder
• Peoplemanager
• Creëren van toegevoegde waarde vanuit een ondersteunende functie als finance.
• Sterk analytische vaardigheden om tot pragmatische oplossingen van vraagstukken te komen.
• Helikopterview met oog voor detail en risico's
• Objectief en professioneel, niet bang om zaken aan de orde te stellen
• Bouwt aan sterke werkrelaties binnen en buiten de organisatie
• Zeer integer
• Ondernemer


Talenkennis interimmanager

Nedrrlands'
EngelsDuit

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: