Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

directeur, verander- en projectmanagement, interim

directeur, verander- en projectmanagement, interim

Werkervaring interimmanager

Zoekt u iemand voor het leiding geven aan of verbeteringen doorvoeren op de volgende gebieden: productie, kwaliteit, inkoop, personeel, techniek, logistiek, automatisering en financiën, dan ben ik uw betrouwbare kandidaat.

General manager 2011-2012
Aviateur in Assen; Aviateur is een industriële bakkerij die voornamelijk private label koekjes produceert voor de internationale markt.
• Verantwoordelijk voor het aansturen van productielocatie Assen. Leiding geven aan 60 medewerkers. Verantwoordelijk voor productie-, personeels-, kwaliteits-, technisch-, en financieelbeleid.
• Standaardiseren, formaliseren en optimaliseren van productieprocessen. Opzetten procesnormen en technische instellingsbladen, werkprocedures en -instructies. Aanzienlijke afval kostenreductie.
• Wegwerken technische en constructieve achterstand, doorvoeren technische en proces verbeteringen en in gebruik name van nieuwe productiemachines. Productieplan schrijven voor toekomst.
• Verbeteren productieplanning door van 2 ploegen naar 12-uurs productie te gaan. Besparing 12 fte.
• Verbeteren interne opleiding van de medewerkers tot veelkunners, zodat continuïteit van productie gegarandeerd wordt. Teambuilding.
• Verbeteren communicatie en informatiestromen, zowel intern als extern. Implementeren nieuw erp-systeem en etiketteersysteem.



Algemeen Directeur en eigenaar 2007-2011
AA_Bakeries in Born; Aa_Bakeries is een zeer winstgevende industriële bakkerij die bevroren soezen, slagroomsoesjes, eclairs, bakkerij halffabricaten en gebakjes produceert voor de internationale markt. “Quality is our main priority”.
• Verantwoordelijk voor het aansturen van de gehele productie (potentieel internationaal € 50 mln.). Leiding geven aan 50 medewerkers. Direct verantwoordelijk voor inkoop, productie, personeel, kwaliteit, techniek, transport, investeringen, automatisering en het daaraan gekoppeld beleid. Opsteller marketing-, verkoop- en financieel beleid. Mede verantwoordelijk voor sales en productontwikkeling.
• Bekend met de gehele bakkerij en zuivel supply chain. Van grondstoffen tot aan groothandels/retailers zowel nationaal als internationaal. Voeren jaargesprekken en prijsonderhandelingen met klanten en leveranciers.
• Het in 8 maanden zelfstandig voorbereiden en realiseren van een totaal nieuwe, zeer moderne, productielocatie van 8000m2 in Born (totale investering € 5,5 mln.). Geheel ingericht volgens de laatste wettelijke eisen en gebouwd met visie naar de toekomst. Bevat volledig geautomatiseerde unieke productielijnen en processen. Compleet met vriessystemen (N2), koelingen en vrieshuis (1500 pallets, 13m hoog). Ontwerp en realisatie van de totale elektra, waterhuishouding, perslucht systemen, reiniging systemen en afvalstromen. Ontwerp en realisatie van telefonie, data- en computernetwerken, inbraak- en brandbeveiliging en camera systemen.
• Opstellen van een marketingplan voor internationale verkoopontwikkeling en businessplannen voor een nieuwe productielocatie in Nederland of in Duitsland Elsterwerda (€ 10 mln., 75000 m2 grond). Opstellen en realiseren van (inter)nationale subsidieaanvragen voor bouw productielocatie Duitsland en Nederland.
• Contact onderhouden met verscheidene gemeentes en overheidsinstellingen in Nederland en Duitsland m.b.t. grond, sloop, bouw, milieu en brand. Contact onderhouden met banken en financiële instellingen.
• Ontwerpen, testen, voorbereiden en aanschaffen van unieke productielijnen en machines binnen Europa voor de nieuwe productielocatie.
• Implementeren van een nieuw uitgebreid financieel en product(ie)gerelateerd ERP pakket en van een nieuw computernetwerk met etikettering/codering en Edi. Alles vanuit 1 database.
• Verantwoordelijk voor het totale KAM systeem en de daarbij behorende BRC en IFS certificeringen en interne en externe audits.
• Ondersteunen van productontwikkeling en meedenken op innovatief, productietechnisch, kwalitatief en financieel gebied. Ontwikkelen van marketing- en verpakkingsconcepten.
• Plannen en realiseren productie met de daarbij behorende overlegorganen en klanten-forecasts.
• Productie optimalisatie, door standaardiseren, formaliseren en invoeren continue verbeteren binnen de organisatie op elk gebied. Kwalitatief beter, innovatiever, sneller en succesvoller willen zijn dan concullega’s.
• Realiseren van een bedrijfsverhuizing en naamsverandering van Herpen Klaassen naar AA_Bakeries.



Productiemanager, Kwaliteitsmanager en Marketingmanager 2004-2007
van Herpen en Klaassen Banketbakkerij in Veghel; van Herpen Klaassen was een zeer winstgevende semi-industriële banketbakkerij die bevroren kwaliteitssoezen, slagroomsoesjes, eclairs, bakkerij halffabricaten en crèmegebakjes produceerde voor voornamelijk de Nederlandse markt.
• Verantwoordelijk voor het aansturen van de gehele productie. Leiding geven aan 30-50 medewerkers. Verantwoordelijk voor productieplanning en productie overleg en initiator van verandering van organisatie, overlegstructuur, productie en personeelsbeleid.
• Uitgebreide betrokkenheid en beslissingsbevoegdheid bij totale bedrijfsuitoefening m.b.t. toekomstvisie, investeringen, inkoop, financiën, marketing en sales, productontwikkeling en personeel. Aanzienlijke Inkoop kostenbesparing.
• Voorbereiden, begroten en plannen van een nieuwe productielocatie (tussen 5 mln. en 10 mln.), ontwerpen en internationaal testen (nieuwe) productiemachines/methodes.
• Doorvoeren van verbeterprojecten binnen de totale organisatie ten einde kwaliteit, productie, inkoop, verkoop en personeel te verbeteren en kosten te besparen. Kostenbesparing: €400.000,-. Invoeren van het continue verbeteren bewustzijn.
• Verantwoordelijk voor het totale KAM systeem en de daarbij behorende HACCP en BRC certificeringen en interne en externe audits.
• Opzetten van dagproductie naar 24/7 productie ten einde groei in productie te kunnen verwezenlijken. Opzetten eigen uitzendbureau en realiseren van huisvesting door aanschaffing van onroerend goed.



Productiemanager en Kwaliteitsmanager 2001-2004
van Strien Banketbakkerij in Oud-Beijerland; van Strien Banketbakkerij is een winstgevende semi-industriële banketbakkerij die kwaliteitskoekjes en slagroomsoesjes produceert voor voornamelijk de Nederlandse markt.
• Verantwoordelijk voor het aansturen van de gehele productie. Leiding geven aan 30-50 medewerkers. Verantwoordelijk voor totale productieplanning en realisatie en productie overleg.
• Uitgebreide betrokkenheid en beslissingsbevoegdheid bij totale bedrijfsuitoefening m.b.t. marketing en sales, inkoop, toekomstvisie, investeringen, productontwikkeling en financiën.
• Voorbereiden, begroten en plannen van uitbreiding productielocatie (van 2000 naar 4000m2, kosten €4 mln.).
• Initiator en projectleider bij de geslaagde invoering van nieuwe ERP systemen en gekoppelde EDI en etikettering.
• Initiëren en doorvoeren van verander en verbeterprojecten binnen de organisatie ten einde kwaliteit, productie en organisatie te verbeteren en kosten te besparen. Invoeren van het continue verbeteren.
• Verantwoordelijk voor het totale KAM systeem en de daarbij behorende HACCP en BRC certificeringen en interne en externe audits.



Productieplanner 2000-2001
Océ Business-unit Wide Format Printing Systems in Venlo; Productieplanner A-0 scanners en printers (240 fte, €40 mln). Productieplanning WFPS, communicatie met productieleiding, alle internationale verkoopkantoren en enkele productielocaties m.b.t. forecasting, productie, transport/douane en delivery date. Opstellen kritische controles en managementrapportages voorraadniveaus supply chain en productieaantallen.



1998-1999 Campina Melkunie, divisie Kaas en Boter in Tilburg, Afstudeeropdracht 6 maanden, Onderzoek naar de fysieke distributiekosten binnen de Supply Chain van Kaas d.m.v. Activity Based Costing methode. Verrassende bevindingen en conclusies ten aanzien van de werkelijke totale kostprijs Merken tegenover Basisproducten met verbijzondering van de marketingkosten.

1997-1998 DSM-Stork Limburg, afdeling Las en Kwaliteitsdienst in Elsloo, ISO kwaliteitshandboek schrijven las- & kwaliteitsdienst, stage 5 maanden.

1996-1997 Teurlincx & Meijers, internationaal opererende meubelfabrikant in Oirschot, Opstellen van een gebruikershandleiding en functionele ICT beschrijving van het bestaande unieke ERP pakket, stage 4 maanden.

1995-1996 GEA Grässo International B.V., producent koelcompressoren in ’s-Hertogensbosch, Marktonderzoek naar de mogelijke verkoopkanalen voor koelcompressoren binnen de wereldwijde voedingsmiddelenindustrie.

Opleiding interimmanager

HTS Technische Bedrijfskunde

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Zelfstandig, ondernemend, betrouwbaar, organisator en teambuilder, communicatief en overtuigend, besluitvaardig, doorzetter, georganiseerd, commercieel, doel-, resultaat-, en klantgericht, technisch en praktisch, hands-on, probleem oplosser, creatief, gemotiveerd met passie en focus en ambitieus.

Talenkennis interimmanager

Nederlands in woord en geschrift; uitstekend
Engels in woord en geschrift; goed
Duits in woord en geschrift; goed
Frans in woord en geschrift; redelijk
Italiaans in woord en geschrift; redelijk


Overig

Computer en netwerk/databasevaardigheden: Volledig vertrouwd met de volgende software pakketten en overige ict zaken:
• ERP; Microsoft Dynamics AX, SAP en typische bakkerijsoftware, zoals: Marti-Orbak.
• EDI; Rozis, InterCommIT.
• Microsoft Office (Word, Excel, Access, PowerPoint), Adobe (Acrobat, Reader, Photoshop, Illustrator, Dreamweaver).
• Management rapportages / Dashboards: Crystal Reports. Designsoftware; AutoCad. Personeel en tijdsregistratie; Atimo.
• Etiketteer- en codeersoftware/ machines; Teklynx CodeSoft en Labelview, Automator, Linx. Avery Dennison, Sato, Tec/Toshiba, Zebra.
• Inrichting databases/connections/netwerken.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: