Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

managing director / change & crisis manager

managing director / change & crisis manager

Work Experience

April 2006 – heden Consultants (zelfstandig)

Accredited Associate of the Institute for Independent Business (IIB)

Management Consultant & Interim Manager

Projecten:

Interim CEO – doorstart van hardchroom onderneming na faillissement (huidig project)
• Recovery via bank van vorige DGA’s.
• Zoeken en selectie van nieuwe investeerders.
• Opmaken business plan en financieel plan voor investeerders en bank.
• Aankoop onderneming van curator.
• Doorstart nieuwe onderneming in september 2011.
• Eerste omzet in oktober 2011.
• Winstgevend vanaf november 2011 zoals geprognotiseerd
• Omzet 2011 1,4 miljoen; budget 2012 7 miljoen.
• Winst 170K in 2011 (3 maanden) en budget 2012 1,2 miljoen.
• Initialisatie van ISO certificatie proces.
• Implementatie van ERP systeem.
• Herinrichting productie en fabriek om aan BRZO en andere handhavingvereisten te voldoen.
• Nieuwe milieuvergunning.


Interim CEO - reorganisatie van reconditionerings bedrijf van scheepsmotoren
• Overeenstemming verkrijgen met Ondernemingsraad en Bonden
• Verlaging van loonsom van 50% ten opzichte van voor reorganisatie
• Verlaging van overige kosten met 30%
• Wijzigingen in verkoop organisatie met hoger conversie van offerte naar order
• Verbetering productiviteit in fabriek met 20%
• Verkorting doorlooptijd in de fabriek van 2/3 maanden naar 6 weken
• Verlaging uitstaande debiteuren dagen
• Implementatie nieuwe systemen
• Verbetering markt position (no. 2)
• Omzet 4.3 miljoen Euros
• Bedrijf winstgevend na 5 jaar van verliezen

Adviseur van directie en aandeelhouders – Begeleiding en coaching van aandeelhouders/directie en management team
• Herbepaling strategie
• Opzetten van een management structuur
• Bepalen taken en verantwoordelijkheden en benoemen van alle management team leden
• Opzetten van communicatie, overleg- and management structuur


Aan- en Verkoop van bedrijven
Acquisitie of diverse kleine en middelgrote ondernemingen

Software Bedrijf
• Interim sales en marketing management

Re-organisatie van Beveiligings Bedrijf
• Verlaging uistaande debiteuren dagen
• Implementatie van nieuwe systemen
• Vernieuwing van de web-site en web-shop
• Opzetten van interne procedures en instructies

Verkoop van DHZ organisatie
• Due diligence
• Onderhandelingen

IT Refurbishment Company. Interim CEO
• Analyse van financiele indicatoren
• SWOT analyse
• GAP analyse

Interim CEO (september 2006 – december 2007) Marktleider voor montuur presentatiesystemen en zonnebrillen Top Vision Group. Top Vision Group is een producent en international distributeur van deze producten.
• Reorganisatie van gehele onderneming (crisis & turn around management)
• Optimaliseren van R&D processen, Productie, Planning en Inkoop, Verkoop en Marketing
• Reorganisatie van de R&D afdeling, ontwerp- en productie proces
• Selectie van nieuwe productie partners en leveranciers
• Uitbesteding van productie naar China
• Implementatie van een nieuw ERP systeem
• Aannemen van nieuw personeel en uitbreiding van organisatie, 40% groei
• Groei in omzet van 40% binnen 8 maanden
• Groei in orderportefeuille met 300% ten opzichte van 2006
• Groei in productiviteit met 25% binnen 6 maanden
• Toename van aandeelhouderswaarde

Interim VP Business Development (april 2006- september 2006) Pan-Europese MVNO FreeTime Telecom
• Verantwoordelijk voor het afsluiten van MVNO en ESP overeenkomsten in 12 Europese landen noodzakelijk om het bedrijf te lanceren.
• Het opzetten van zowel directe als indirecte verkoopmodellen en teams
• Presenteren bij investeringsmaatschappijen voor 2de and 3de ronde financiering


Juni 2004 – maart 2006 Enertel N.V. (Telecommunicatie en IT dienstverlener )

Divisional VP en deputy COO per 1 januari 2005
• Verantwoordelijk voor 35 miljoen omzet (170 personeelsleden en 150 miljoen als deputy COO).
• Strategie en positionering van Enertel als leverancier van utility computing en IT / Telco convergentie.
• Sales, product marketing, product ontwikkeling, application management, system management, process management, business support.

Director Managed Services en deputy COO
Resultaten:
• Reorganisatie van sales en support team naar markt en resultaat gedreven focus.
• Een pijplijn van 20 miljoen eerste jaar waarde en 60 miljoen contractwaarde.
• Winnen van 12 miljoen Euro new business binnen de eerste 6 maanden.
• Winnen van 5 nieuwe Managed Services contracten.

April 2003 – mei 2004 Grouppe BULL (IT dienstverlener)

Interim COO / Director
• Lid van het NL management team verantwoordelijk voor het opzetten van de systeemintegratie organisatie en het herstructureren van de managed services/outsourcing organisatie.
• Verantwoordelijk voor het herstructureren van de gehele NL organisatie en het veranderen van de onderneming van een intern gerichte organisatie naar een marktgerichte organisatie en met “sales” focus.
• Directe verantwoordelijkheid over 2 business units met in totaal 70 personeelsleden en 20 miljoen Euro omzet. Bull NL heeft in totaal 200 personeelsleden en 50 miljoen Euro omzet.
Resultaten:
• Reorganisatie van de business units met vervanging van personeel op sleutelposities.
• Reorganisatie van marketing en business development.
• Evaluatie van het sales team met vervanging en uitbreiding in lijn met veranderde doelstellingen.
• Groei in pijplijn van 7 naar 23 miljoen.
• Groei in omzet en marge voor SI and MS met 50%.
• Winnen van 2 miljoen Euro tender voor Ministerie van Justitie; biometrie en vingerafdruk herkenning.
• Winnen van 4 nieuwe Managed Services contracten.

November 2002 – maart 2003 Interim opdracht (Consultant voor een politieke partij in Flevoland).

Oktober 2000 – november 2002 BEA Systems (Infrastructure Software)

CEO Benelux
• Eindverantwoordelijk voor de Benelux met vestigingen in de drie landen. Verantwoordelijke voor 60 personeelsleden en afdelingen sales, partner sales, inside sales, marketing and finance.
• Lid van het Europese management team.
• “Company bench strength” voor Regional Vice-president (USD 150 miljoen omzet, 250 personeelsleden)
Resultaten:
• Benelux marktleider voor application servers binnen een jaar (2000) – Gartner rapport.
• Groei van de verkooporganisatie van 4 naar 17 personeelsleden - direct sales, indirect sales & partner sales.
• Omzet groei gerealiseerd: 2000 USD 15M t.o.v. USD 12M target (10M budget), 2001 USD 18M t.o.v. USD 19M target, in 2001 goede resultaten in een moeilijk jaar waar andere kantoren slechts 50% van hun target behaalden. Target voor 2002 USD 22 miljoen. Target per account manager USD 3.5 miljoen.

April 2000 - september 2000 Linuxcare (Europe) (Open Source Consultancy Start-up)

VP (Sales) voor Nood en Zuid Europa met in Totaal 30 personeelsleden.
Resultaten:
• Openen van kantoren in Amsterdam en Stockholm.
• Verantwoordelijk voor operations (software ontwikkeling, testing) in Padua, Italië
• Vooruitlopend op de beursintroductie 2 acquisitie partijen geïdentificeerd.
Linuxcare heeft geen beursgang doorgemaakt en er zijn geen acquisities gedaan.

Juli 1999- maart 2000 Interchain (ERP applicaties voor de AGF markt, fresh food supply chain).

Interim Manager (CEO)
Resultaten:
• Afstemming door mij opgestelde 3-jaren plan met Holding and VC (Aplinvest) t.a.v. richting en te volgen strategie.
• Introductie van een nieuw product met nieuwe software architectuur.
• Groei in verkoop (+100%), groei in winst marge (+3000%) en groei in service level.
• Het tot overeenstemming komen met een overname partij (doelstelling uit 3-jaren plan).

Juni 1996 – juni 1999 Systems Union Ltd. (Financiële and Logistieke Software)

Regional Sales director & deputy Country Manager - Benelux & Nordics (vanaf december 1997)
Account manager voor Transport & Logistiek, Oil & Energy en Travel (vanaf november 1996)
Management Consultant (vanaf juni 1996)
Resultaten:
• Omzet over fiscaal jaar 1998 van NLG 6 miljoen (200% stijging t.o.v. voorgaande jaren).
• In 1998/1999 was NL het snelst groeiende kantoor voor wat betreft wereldwijde verkoop.

Mei 1995 – mei 1996 VCK Amsterdam (Transport & Logistiek)
Interim Financieel Directeur (CFO)

Juni 1989 - april 1995 Koninklijke Pakhoed N.V./ Furness N.V. (Transport & Logistiek)
CFO Distripak Chemicals (van 1991-1995). Opzetten van nieuwe werkmaatschappij voor verpakte gevaarlijke stoffen (public warehousing).
Divisional controller Distripak Systems (van 1991-1995)
CFO Furness Shipping & Agency Company (van juni 1989-1991)

Mei 1985 - mei 1989 Rabobank
Manager bedrijfsvoering

Februari 1982 – april 1985 G.E.B. Rotterdam
Manager financiën en administratie
Financiële planning & control

Education

• MBA: International Management
• Meao
• Praktijkdiploma Boekhouden
• SPD 1
• Open Universiteit:
• Organisation
• Operational Management
• Marketing
• Human Resources
• MBA - strategic planning
• General Management door KPMG
• Internal auditing voor QAM via Lloyd\'s
• General Management bij Stichting de Baak
• Power Base Selling
• Professional Account Management
• Sales Management
• Miller Heiman strategic selling

Skills

• General management
• Commercieel management
• Financiën en administratie
• Strategische planning
• Financieel management, planning en analyse • Internationale marketing/sales
• Start-up operations/organisatie
• Product management
• Expansie strategieën
• Crisis management
• Omzet groei strategieën
• Winst maximalisatie
• Competitieve strategieën
• New account ontwikkeling
• Dealer kanaal ontwikkeling • Operations
• Turnaround strategieën
• Reorganisatie


Languages

Nederlands, Engels, Duits

Other

Crisis management, Change management

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: