Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager

manager

Werkervaring interimmanager

1980 - heden : ING (Bank Nederland NV)

Functies: ING Bank Nederland:


2009 - 2010 - Manager Servicemanagement Business & Change,
lid Management-team,
stafafdeling directie ING Retail/ Business Banking/Business
Management;

2008 - 2009 - Project-manager Samenvoeging ING/Postbank’
Lid Management-team,
stafafdeling directie ING Retail/ Business Banking/Business
Management’;

2005 - 2007 - Relatiemanager Business Support,
Lid Management-team,
stafafdeling directie ING Bank Retail
afd. “Advies & Kantoren”/Business Support;

2003 - 2005 - Relatiemanager Kantoren,
Lid Management-team,
stafafdeling directie ING Bank Retail
afd. “Bedrijfsvoering”;

1997 - 2003 - Sr Consultant Special Products/Betalen & Cash
Management Corporate Clients;
- Lid interbancair overleg met Interpay(Equens)
ING/Postbank;

1995 - 1997 - Relationshipmanager Betalen & Cash Management
Corporate Clients;

1995 - 1995 - Hoofd afd. Hypotheken a.i.;

1990 - 1995 - Adjunct- directeur/Hoofd Particuliere Relaties;

1983 - 1990 - Manager Geldbedrijf/Hypotheken;

1982 - 1983 - Medewerker Geldbedrijf;

1980 - 1982 - Trainee district Amsterdam.



Toevoeging:


2009-2010: Manager Servicemanagement Business & Change,
stafafdeling directie ING Retail/Business Banking/Business
Management.

Direct verantwoordelijke voor het relatiemanagement tussen Hoofdkantoor ING Bank en de Verkooporganisatie Business Banking.
Direct aanspreekpunt voor medewerkers en het management in het bijzonder van de verkooporganisatie Business Banking op alle gebieden (+ escalatiedesk).
Verantwoordelijk voor de inzet van expertise ten behoeve van de Change-projecten en de verantwoording/rapportage daarover aan de directie ING Retail.

2008-2009: Projetmanager samenvoeging ING Bank/Postbank:

Direct verantwoordelijke voor groot aantal deelprojecten m.b.t. de implementatie van de automatiseringssystemen ING en Postbank in de Nieuwe Bank: ING.
Direct verantwoordelijke voor de implementatie van de nieuwe functies en de daarbij behorende autorisaties.
Direct verantwoordelijke voor de sluiting van de oude ING kantoren en de verbouw en de her-opening van de nieuwe ING kantoren. Rapportage direct aan directie ING Bank Nederland NV/Retail.


2005-2007: Relatiemanager Business Support,
Stafafdeling “Advies & Kantoren”, Directie ING Retail.

Direct verantwoordelijke voor het relatiemanagement tussen Hoofdkantoor ING Bank en de Verkooporganisatie Kantoren.
Direct aanspreekpunt voor het management van de kantoren op alle gebieden (escalatiedesk).
Verantwoordelijk voor de inzet van expertise ten behoeve van de Change-projecten en de verantwoording/rapportage daarover aan de directie ING Bank Nederland en de Managementteams van de Verkooporganisatie Kantoren.


2003-2005: Relatiemanager Kantoren, Stafafdeling
“Bedrijfsvoering”, Directie ING Bank Nederland.

Verantwoordelijk voor het relatiemanagement tussen het Hoofdkantoor ING Bank en de verkoopkantoren. Als relatiemanager was ik direct aanspreekpunt voor de kantoormedewerkers, voor alle domeinen binnen Retail en het domein Betalen en Bedrijfshulpverlening in het bijzonder.
Vertegenwoordiger van de Verkooporganisatie Kantoren o.a. in:
- alle verbeter-teams van “Klachtenmanagement”;
- het Operationeel Overleg Hypotheken;
- het Front Office Overleg Hypotheken;
- Ketenoverleg Hypotheken.

- Vanuit de afdeling Bedrijfsvoering direct verantwoordelijke voor de aansturing van
een groot aantal projectteams op het gebied van Retail.



1997 - 2003: Sr Consultant Special Products/ Betalen & Cash Management
Corporate Clients.

Verantwoordelijk voor het beheer en de uitbreiding van de portefeuilles/productie van de aandachtsgebieden:
- Ministerie van Justitie
- Arondisementsrechtbanken
- Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen
- Raad voor de Rechtspraak
- Gemeenten- Gemeentelijke Sociale Diensten
- Intra Murale Zorgsector.

Verantwoordelijk voor het voorbereiden en uitbrengen van Request For Proposals binnen de aandachtsgebieden Betalen & Cash Management.

Medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen van E-pay beleid in het algemeen.

Vertegenwoordiger ING/Postbank in het interbancair overleg m.b.t. het onderwerp Betalingsverkeer in het algemeen.



1995 – 1997: Relationshipmanager Betalen & Cash Management
Corporate Clients.

Verantwoordelijk voor het beheer en uitbreiding van de portefeuilles/productie tav de aandachtsgebieden Public Sector, Onderwijs en Financiele Dienstverlening op het gebied van Betalingsverkeer en Cash Management..

Verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitdragen van het betalingsverkeer-beleid
binnen de aandachtsgebieden



1995: Hoofd Hypotheken kantoor Utrecht a.i.

A.g.v. het vervallen van de functie van Adj. Directeur/Hoofd Particuliere Relaties op kantoor Bunnik heb ik een jaar lang leiding gegeven aan de afdeling hypotheken op kantoor Utrecht.
Als hoofd van de (grote) afdeling hypotheken gaf ik direct leiding aan de afdeling en coördineerde hypotheekactiviteiten van de Utrechtse- en aangevoegde kantoren.

Direct verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten en het relatiemanagement met een 60-tal tussenpersonen, zowel binnen als buiten het directe werkgebied van kantoor Utrecht. Kantoor Utrecht was destijds een sterk groeiend arrangements-kantoor (o.a. Zwolse Algemene/Tiel Utrecht).




1990 - 1995: Adj. Directeur/Hoofd Particuliere Relaties kantoor Bunnik.

Verantwoordelijk voor de aansturing van de afdeling Kas, Creditgelden, Hypotheken, Beleggen en Verzekeringen. Direct aanspreekpunt voor deze afdelingen en verantwoordelijk voor de uitbreiding van de portefeuilles/produktie
Lid Business Club Bunnik/ Lid winkeliersvereniging..


1983-1990: Manager Geldbedrijf/Hypotheken.

Verantwoordelijk voor de directe aansturing van de afdeling Kas, Effecten, Verzekeringen, Creditgelden en Hypotheken. Eerstverantwoordelijke voor de uitbreiding van de portefeuilles/produktie van de diverse afdelingen.


1979 - 1980 : P.M.Admiraal Makelaardij, Amstelveen funktie : assistent-makelaar;

1976 -1978 : Elsevier Nederland, Amsterdam funktie : Chef Debiteurenadministratie;

1975 : ABN Hoofdkantoor Amsterdam funktie : adviseur Bedrijfskundig Advies en Bijzondere Kredieten;



Opleiding interimmanager

Opleiding : - Heao-CE;

- Middelbare Handelsdagschool;

- Mulo-A/ Middenstandsdiploma;

- Nibe-opleidingen;

- Certificaten/Verkooptrainingen Retail.





Talenkennis interimmanager

engels/duits

Overig

Pitch


Wie ben ik:
Ik ben als trainee bij ING in Amsterdam begonnen.
Via verschillende commerciële/management- functies op de ING verkoopkantoren, in zowel de particuliere- als de zakelijke markt , ben ik op het Hoofdkantoor van de ING Bank beland, als specialist op het gebied van Betalen en Cashmanagement voor de Corporate Clients.
In 2003 ben ik, tot (Relatie-)manager benoemd in de staf van de directie ING Retail. Ik werd gevraagd het Relatiemanagement tussen Hoofdkantoor en de verkoopkantoren op te zetten. Ik ken de kantorenorganisatie van ING als geen ander en beschik over een uitgebreid netwerk/contacten.

Verantwoordelijkheden laatste functie:

Verantwoordelijk voor het relatiemanagement tussen Hoofdkantoor ING Bank en de Verkooporganisatie.
Direct aanspreekpunt voor het management van de ING- kantoren.
Gaf leiding aan de zg escalatiedesk tbv de kantorenorganisatie mbt klachten op elk gebied.Verantwoordelijk voor de oplossing van de klachten. Rapportage rechtstreeks aan de directie van ING Retail.
Verantwoordelijk voor de inzet van expertise (mankracht uit de kantorenorganisatie) tbv Change-projecten. Rapporteerde over de voortgang rechtstreeks aan de directie ING Retail.
Verantwoordelijk voor de inrichting/bemensing /opleiding van de teams BedrijfsHulpVerlening op de Verkoopkantoren van ING.

Verantwoordelijk voor het op stellen van noodplannen ingeval van crisis agv:
- uitval van een kantoor, uitwijken naar een alternatieve werklocatie;
- uitval van veel medewerkers agv ziekte/pandemie.

Participatie in diverse overleg-gremia als vertegenwoordiger van de Kantorenorganisatie.






Samenvoeging ING/Postbank:
In 2008-2009 was ik, namens directie ING Retail, direct verantwoordelijke voor een groot aantal (deel)projecten m.b.t. de samenvoeging en de implementatie van de automatiseringssystemen ING en Postbank in de Nieuwe Bank: ING.
Direct verantwoordelijke voor de implementatie van de nieuwe functies met de daarbij behorende autorisaties in de nwe automatiseringssystemen.
Verantwoordelijk verantwoordelijke voor de sluiting van de oude ING kantoren, de verbouw en de her-opening van de nieuwe ING kantoren.

Wat is mijn kracht/Wat heb ik te bieden:
- Ik ben erg gemotiveerd om een bijdrage te leveren aan de gestelde doelen.
- Ik werk zeer klant- en resultaatgericht. De oplossing voor de klant staat voor mij
centraal, voor mij geldt: Afspraak is afspraak.
- Mijn doel is de (interne/externe) klant te ontzorgen en de hoogste kwaliteit te
leveren.
- Ik werk graag in teamverband; maar ik kan ook uitstekend zelfstandig opereren;
- ik kan goed naar de argumenten en de motivatie van anderen luisteren zodat ik een
juiste afweging kan maken;
- ik hou ervan om anderen te overtuigen op basis van goede argumenten;
- ik kan snel prioriteiten stellen en de nodige beslissingen nemen om het beoogde
doel te bereiken;
- als leidinggevende ga ik bij voorkeur coachend te werk, indien nodig directief;
- ik ben in staat mijn bevindingen en kennis op een heldere manier, zowel mondeling
als schriftelijk over te brengen;
- ik beschik over een behoorlijke dosis inlevingsvermogen en creativiteit;
- ik ben open en eerlijk;
- Ik ben pro-actief en neem graag het initiatief om oplossingen aan te dragen en te
verwezenlijken.
- Ik ben geen “9.00 tot 17.00 uur type, ik hou van aanpakken; ik ben de perfecte
combinatie van een “doener/beslisser” (doelgericht, planmatig en analytisch werken,
grote betrokkenheid bij uitvoering)


Wat wil ik/Wat zoek ik

Ik ambieer een, op inhoud gerichte (management-)rol, waarin ik mij kan inzetten voor een zaak waarmee ik me verbonden voel en mijn sterkste kwaliteit kan inzetten, nl de klant/opdrachtgever optimaal faciliteren!

Ik wil verantwoordelijk zijn voor het behalen van de gestelde doelen. Om tot dit resultaat te komen houd ik mij bij voorkeur bezig met het optimaliseren van processen, het bewaken van de voortgang, het adviseren van (interne/externe) klanten, het overbrengen/delen van kennis met collega’s en het uitzoeken/oplossen van problemen. Alhoewel ik zelfstandig opererend uitstekend uit de voeten kan voer ik deze activiteiten bij voorkeur uit in teamverband.

Voor de invulling daarvan moet ik een beroep kunnen doen op mijn analytisch kwaliteiten en invoelingsvermogen.

Ik wil graag vanuit een algemeen, bedrijfskundig of commercieel leidinggevende rol een bijdrage leveren aan het bedrijfsresultaat.
Mijn voorkeur gaat uit naar een (management-) functie in een grote (profit) organisatie met korte lijnen en een open en informele cultuur.





 beschikbaar?

Interim managers zoeken: