Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager Detachering

Interim Manager Detachering

Werkervaring interimmanager

BEROEPSERVARING

• 07/2011- heden Detachering en W&S, eigenaar
• 04/2007 – 07/2011 NIG Midoffice Professionals B.V., Manager Detachering Hypotheken
• 07/2006 - 03/2007 Sargas B.V. Alkmaar, Senior Accountmanager Detachering
• 09/2005 - 06/2006 ArboNed NV, Accountmanager
• 09/2004 - 09/2005 HDC Media BV, Accountmanager
• 10/2002 - 09/2004 ITDS Groep BV, Accountmanager
• 05/2000 - 10/2002 NetGate BV, Accountmanager
• 01/1997 - 05/2000 Generali Verzekeringsgroep, divisie Leven
• 01/1993 - 01/1997 Tweetal grote zorgverzekeraars (Zilveren Kruis Achmea / ZAO)


RELEVANTE WERK- / PROJECTERVARING

Detachering en W&S

Sinds juli 2011 ben ik oprichter en eigenaar van Detachering en Werving & Selectie. Bedrijf bemiddelt direct inzetbare professionals op projectbasis bij haar opdrachtgevers. Dit zijn zowel freelancers als eigen personeel. Bedrijf bevindt zich momenteel in opstartfase en heeft inmiddels een aantal lopende projecten binnen Finance en ICT. Vanuit Bedrijf ben ik zelf inzetbaar als Interim Manager (Detachering/Sales).

NIG Midoffice Professionals B.V.

NIG Midoffice is onderdeel van de Nederlandse Interim Groep (NIG). NIG is in maart 2006 opgericht, gestart met 3 divisies (w.o. NIG Midoffice) en is momenteel uitgegroeid tot een organisatie met ruim 600 medewerkers verdeeld over 11 divisies. NIG Midoffice is in deze 3 jaar uitgegroeid tot ca. 200 medewerkers.

NIG Midoffice is onderverdeeld in de business units Hypotheken, Bancair, Pensioen/Leven en Schade. Ik ben sinds april 2007 werkzaam als Manager Detachering van de BU Hypotheken. Ten tijde van mijn start waren er 20 interim professionals in dienst, direct vallend onder mij. Mijn taken bestonden destijds uit het (in)direct aansturen van de professionals, het relatiemanagement, acquisitie, en het fieldmanagement. Aandacht voor de mensen in het veld hebben wij hoog in het vaandel staan, naast het professioneel bedienen van onze opdrachtgevers.




Mijn taak was het uitbreiden van de BU Hypotheken naar 50 professionals, en het plaatsen van deze mensen op detacheringsbasis bij de bestaande en nieuwe opdrachtgevers. Hiertoe heb ik van de organisatie de vrije hand gekregen en heb ik naar eigen inzicht de BU Hypotheken vorm mogen geven. Dit heeft geleid tot een business unit bestaande uit de Manager Hypotheken, een Accountmanager Hypotheken, een eigen Fieldmanager, Recruiters en 75 gedetacheerde professionals.

Onze professionals zijn ervaren medewerkers, die in vaste dienst zijn bij NIG Midoffice. Mensen met minimaal 1,5 – 2 jaar ervaring binnen hun vakgebied. MBO+ en HBO-ers met relevante vakopleidingen, die zich onderscheiden in de markt door hun flexibiliteit, directe inzetbaarheid en professionaliteit. Onze (potentiële) opdrachtgevers zijn de gerenommeerde partijen in de wereld van Hypotheken. Geldverstrekkers (w.o. ABN AMRO Hypotheken Groep, Fortis, SNS Reaal, Bank of Scotland, ING-Groep etc.), Inkoopcombinaties/Ketens en Consumptieve kredietverstrekkers behoren tot deze groep. Mijn gesprekspartners bij deze partijen variëren van Teamleiders en Afdelingshoofden tot Managers Operations en leden van de Directie.


Sargas B.V.

Bij Sargas (nu: Maandag) was ik als senior accountmanager verantwoordelijk voor het detacheren van hoger opgeleid personeel bij organisaties in de (non) profitsector (HBO/+, WO). Doel was om samen met de opdrachtgever tijdelijke capaciteitsknelpunten op te lossen op een voor de opdrachtgever zo efficiënt mogelijke wijze. Tevens bemiddelden wij van uit detachering naar een vast dienstverband. In nauwe samenwerking met de opdrachtgever werd door een team van specialisten van Sargas gezocht naar de beste professional. Hiervoor putten wij uit eigen medewerkers, uit mensen die bij ons staan ingeschreven en uit freelancers. Ik begeleidde zowel starters als ervaren medewerkers.

Mijn rol als senior Accountmanager was het opzetten van de takken Sociale Zekerheid, Welzijn en Financiën/Middelen binnen de regio Noord-Holland Noord. Vanuit Alkmaar werd gestart om deze regio zo direct mogelijk te benaderen. Door de vele gesprekken met de opdrachtgevers verkreeg ik een goed inzicht in beslissingslijnen en hoe de diverse organisaties zijn georganiseerd. Relatiemanagement is zeer belangrijk en op dit vlak liggen mijn capaciteiten. Hiernaast was ik voor de (junior) accountmanagers aanspreekpunt en begeleidde ik ze verder om het vak te leren.


ArboNed

ArboNed is de 2e arbodienstverlener van Nederland. Als Accountmanager Zakelijke Markt was ik verantwoordelijk voor de organisaties met een medewerkersaantal van 75-500. Mijn taken bestonden uit het relatiebeheer van de bestaande klanten en het verzorgen van aquisitie van nieuwe klanten. Mijn werkgebied was Noord-Holland boven het Noordzeekanaal en groot-Amsterdam.
Sinds 1 juli 2005 is de arbomarkt geliberaliseerd en dit heeft tot gevolg dat er een nieuwe mentaliteit binnen een veranderende organisatie moest ontstaan. ArboNed pakte dit goed op, en ik paste goed in deze veranderende omgeving waarin de klantvraag steeds meer centraal komt te staan.


HDC Media

HDC Media is uitgever van 13 regionale dagbladen (w.o. het Noordhollands Dagblad (8 titels), Haarlems Dagblad, IJmuider Courant, Leidsch Dagblad, Gooi-en Eemlander en Almere Vandaag). Hiernaast zijn er nog speciale producties variërend van commerciële bijlagen tot glossy magazines en internet. Binnen de verkooporganisatie was ik werkzaam als account manager bij de Bureau Accountgroep, en richtte ik mij op de grote (landelijke) adverteerders, en de reclame-en mediabureaus.



Als accountmanager was ik een strategische partner voor marketeers, mediaplanners en media-inkopers. HDC Media biedt diverse producten die de communicatiestrategie van de klanten ondersteunen. Ik was verantwoordelijk voor zowel new business alsmede het relatiemanagement van bestaande klanten.
Scoringssuccessen zijn o.a.:
-Centraal Beheer Achmea
-Proteq Direct Verzekeren
-OHRA
-Peter Langhout Reizen
-BOSE
-diverse mediabureaus die voor haar klanten gebruik maken van onze mediatypen


ITDS

ITDS is een consultancy organisatie die gespecialiseerd is in het realiseren van IT-projecten binnen de financiële dienstverlening (banken, verzekeraars en pensioenfondsen).

Als Account Manager was ik verantwoordelijk voor :
• Relatiemanagement: het onderhouden van de bestaande relaties van ITDS.
• Acquisitie: het uitbreiden van de bestaande klantenkring door middel van (koude) aquisitie.
• Met als resultaat dat de ca. 50 consultants van ITDS werkzaam zijn op projecten bij de relaties.

De gesprekspartners waren de beslissers, die vaak hoger in de organisatie van de klant werkzaam zijn. Als Accountmanager was ik verantwoordelijk voor de tariefstelling van de consultants en verantwoordelijk voor het commerciële eindresultaat van het project. Belangrijke relaties van mij waren o.a. ABN Amro Verzekeringen, Legal & General, Delta Lloyd, TADAS, SNS Reaal/Hooge Huys/Proteq.


NetGate BV

Hiervoor was ik als Account Manager werkzaam bij een internet bedrijf dat projectmatig internet, intranet en extranet oplossingen realiseert voor (middel)grote ondernemingen. Hierbij kan worden gedacht aan maatwerkoplossingen die naadloos aansluiting vinden bij de uitstraling van een organisatie.
Tevens werden de oplossingen ingezet om bedrijfsprocessen te optimaliseren en om koppelingen te realiseren tussen verschillende informatiseringssystemen en haar gebruikers (zowel intern als extern).
Ik trad op als relatiebeheerder voor vaste klanten.Verder had ik als taak het klantenbestand verder uit te breiden middels verschillende vormen van acquisitie.

GENERALI Verzekeringsgroep

Bij GENERALI heb ik meerdere functies vervuld (in chronologische volgorde):
• Senior Portefeuille Beheerder op de afdeling UVLF (Universal Life). Samen met een collega Senior gaf ik leiding aan ca. 20 administratief medewerkers. Zelf moest ik rapporteren aan de manager UVLF(1997-1998)
• Parallel hieraan heb ik als Projectleider geparticipeerd in het projectteam LAOS (Leven Administratieve Organisatie Systeem). Dit project had tot doel om de administratieve



organisatie, procesbeschrijving en systeemproblematiek in kaart te brengen en waar mogelijk te optimaliseren (1997-2000)
• Relatiebeheerder Leven Individueel: in deze commerciële binnendienstfunctie was ik, in samenwerking met de account manager Leven, verantwoordelijk voor een omzet in een regio. In deze functie had ik intensief contact met de klant (tussenpersoon), zowel persoonlijk als telefonisch. Het maken van offertes het bewaken van het polisaanvraag proces en de communicatie met de klant waren de belangrijkste taken (1998-2000)

Zilverenkruis Achmea/ ZAO Amsterdam

Bij een tweetal zorgverzekeraars in Rotterdam (Zilveren Kruis Achmea) en Amsterdam (ZAO) heb ik ervaring opgedaan met zorgverzekeringen en de organisatie bij deze instellingen. Op de afdeling AWBZ was ik verantwoordelijk voor de uitvoering van de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten en alle administratieve handelingen die hiervoor nodig waren. Bij de Zorgverzekeraar in Amsterdam heb ik deelgenomen aan een BPR-project. Dat werd ingezet om verschillende afdelingen te integreren met behulp van IT-oplossingen, om de overgang naar een meer commerciële organisatie te ondersteunen.

Opleiding interimmanager

• VWO (Nederlands, Engels, Duits, Frans, Economie I, Economie II, Wiskunde A);Diploma
• Hogeschool voor Economische Studies (HES/CE) te Rotterdam (2 jaar)
• Management voor het Middenkader (2-jarige avondopleiding); Diploma
• Verzekeringspraktijk Leven (Diploma)
• Assurantie B
• Materiecursus AWBZ (Diploma)
• Internet Advanced
• Diverse verzekeringstechnische bedrijfscursussen (w.o.UVLF)
• Diverse trainingen Commerciele Vaardigheden (Kenneth Smit)
• Training Informatie Analist
• Door werkervaring verkregen HBO+ werk- en denkniveau (assessment)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Communicatief, relatiegericht, doelgericht, resultaatgericht,
probleemoplossend, intuïtief, kwaliteit- en klantgericht



Talenkennis interimmanager

Nederlands (uitstekend)
Engels (goed)
Duits (redelijk)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: