Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Projectmanager / Interimmanager

Projectmanager / Interimmanager

Werkervaring interimmanager

2010-heden:
Eigenaar, een buro wat zich specialiseert in interimmanagement in de hospitality, zorg, productieomgevingen en logistiek. Opdrachtgevers onder andere het hoofdkantoor van Rabobank, Restaurant onder de Molen en Genieten van Gastvrijheid.

Laatste opdracht: van januari tot november 2012 heb ik voor PostNL als interim-manager leiding gegeven aan een team van 350 man tijdens een reorganisatie, met focus op kwaliteitsverbetering, kostenreductie, lijnmanagement en HR.

2009-heden:
Eigenaar van Fousse® Interior Elements, een Nederlands meubelmerk wat speels designmeubilair ontwerpt, produceert en wereldwijd vermarkt. Winnaar ICFF Studio Award voor meest veelbelovende designmerk, sinds de lancering 80+ publicaties in tijdschriften, kranten en blogs wereldwijd, 8 beurzen op 3 continenten gedraaid, verkoopkanalen opgezet in 10 landen. Mijn focus ligt op het vermarkten van het merk middels online en offline marketing, het opzetten van distributiekanalen en logistiek/operationeel management.

2007-2010:
Projectmanager bij de Stok & Huisman Horeca & Evenementen Groep. Na succesvol afgeronde detacheringen als Partymanager (o.a. partijen tot 5.000 pax bij de RAI A\'dam, North Sea Jazz Festival) en Horecamanager bij Compass ben ik gevraagd om één van de bedrijven binnen de groep te professionaliseren, GuestronomicS, een detacheringsbureau voor junior horeca-managers met ca. 60 medewerkers. Hierna ben ik een jaar lang als Regiomanager voor de Vermaat Groep gedetacheerd. Daar was ik eindverantwoordelijk voor de exploitatie van diverse restaurants/cafetaria, een cadeauwinkel, bloemenwinkel, vendingmachines en leesmappen binnen de ziekenhuistak van Vermaat.

2005-2007:
Bedrijfsleider van Restaurant Le Chevalier, een luxe restaurant te Breda. Hier heb ik de zwarte brigade opgebouwd, waarbij de nadruk lag op een warme en vakkundige bediening van onze gasten. Ik heb de wijnkaart opgezet en wijnproeverijen georganiseerd. Samen met de chefkok heb ik de kaart compacter, seizoensgebonden en met betere marges ingericht. Overige taken lagen op het gebied van (personeels)administratie, inkoop en banqueting. Onder mijn leiding is de omzet met 70% gestegen.

2004-2005:
Duty Manager van een conferentiehotel, Philips Management Trainings Centre Groenendael te Hilvarenbeek. In deze functie had ik als hoofdtaak om tijdens de avonduren de operationele gang van zaken te coördineren. Hieronder viel het verbeteren van communicatie tussen afdelingen, operationeel ondersteunen (voornamelijk in het restaurant van 180 couverts) en KAM-gerelateerde taken.

2003-2004:
Assistent Restaurantmanager bij Plaza Hotel Curaçao, een groot viersterrenhotel met meerdere restaurants, bars en zalen. In deze functie gaf ik leiding aan 60 medewerkers en supervisors. Samen verzorgden we tot 2000 couverts per dag. Na vertrek van de F&B manager en chefkok heb ik ook de keuken en afwas aangestuurd.

2001-2002:
Stages in Guatemala, Bonaire en Curaçao; een bestemmingsanalyse voor Tikal Nationaal Park in Guatemala en het opzetten van Environmental Management Systems voor hotels en resorts op de Antillen. Deze functie heb ik daarna ook nog enkele maanden als freelancer vervuld.

1998-2003:
Allround F&B medewerker via uitzendbureaus IMACH en JMW; hier heb ik waardevolle operationele ervaring op mogen doen bij bedrijven als Huis Ter Duin, het Okura, Martinair Party Service, Maison van den Boer, Ahoy, etc.

Uiteraard kunnen referenties en aanbevelingsbrieven verstrekt worden.

Opleiding interimmanager

1998-2002:
Hoger Economisch en Administratief Onderwijs aan de NHTV te Breda. Specialisatie: International Tourism Management & Consultancy
Bijzonderheden: mijn afstudeerscriptie was genomineerd voor de Joop Janssen prijs voor beste NHTV scriptie en de TUI Award voor beste scriptie over duurzaam toerisme.

Momenteel bezig met behalen Prince2-certificatie.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Verbetermanagement, verandermanagement, algehele bedrijfsleiding, bouwen aan een team, opschudden van een team, opzetten van een nieuwe afdeling/vestiging, ondersteunen van een manager, institutionele, bedrijfs- of partycatering, hotel- of restaurantmanagement, werken met internationale teams, op cijfers sturen.

Talenkennis interimmanager

Vloeiend Nederlands, Engels en Spaans, redelijke kennis Duits, Frans, Portugees.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: