Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Projectmanagement

Projectmanagement

Werkervaring interimmanager

Relevante activiteiten en prestaties
Bestuur
Waarneming directeur/bestuurder in periode januari – september 2006 en maart - augustus 2009. Naast de reguliere managementtaken was het mijn taak om extern contacten te onderhouden met o.a. wethouders, directeuren van zorginstellingen, corporaties, welzijnsinstellingen en onderwijs. Intern werd de hiërarchisch verantwoordelijk voor de afdelingen financiën, communicatie, ontwikkeling en innovatie, gebiedsleiding en facilitaire diensten aan mijn pakket toegevoegd.
Maandelijks had ik overleg met de Raad van Toezicht.

Leiding
In de periode 1995 tot november 2010, hiërarchisch eindverantwoordelijk voor respectievelijk unit, gebied, account en afdelingen bedrijfsvoering. Teamomvang tot maximaal 60 werknemers.
Teams onder mijn leiding hebben een laag ziekteverzuim, leveren de afgesproken prestaties en tonen zich ondernemend en flexibel in het verwerven van nieuwe opdrachten.

Business Controle
Voorbereiden krimpscenario. Afnemende inkoop van de gemeente Maastricht stond aanvankelijk gepland voor 2010 maar is opgeschort naar 2012. Afgerond september 2010.
Formuleren en realiseren van nieuwe productafspraken/inkoop 2011 met de Gemeente Maastricht. Omvang inkoop is ongeveer € 9.500.000,-. Afgerond eind 2010.
Budgetbewaking. Daartoe maakte ik maandelijks een voortgangsbericht voor directie en leiding over inkoop in relatie tot personele kosten en bezetting.
Projectleider klanttevredenheidonderzoek.

Projecten
Mijn omvangrijkste project bestond uit twee parallellopende deelprogramma’s met een aantal projecten. Periode 2007 tot 2011.
Het programma ‘Mien buurt Dien buurt’ had 5 deelprojecten en was gericht op het ontwikkelen van nieuwe methodieken welzijnswerk. Het programma ‘Droomjongeren’ had vier deelprojecten. Het samen met het ROC en reïntegratiebedrijf MTB (Maastrichts Toeleverings Bedrijf) ontwikkelen van een nieuw onderwijsconcept om kansarme jongeren te helpen aan een AKA kwalificatie en/of arbeid, was doel.
Totale budget voor 3 jaar was € 3.000.000,- .
’Droomjongeren’ realiseerde jaarlijks een positieve uitstroom van 50 jongeren. Het programma Droomjongeren is afgesloten met overdracht van drie deelprojecten naar de MTB. Een film over inhoud en werkwijze is beschikbaar.
’Mien buurt dien buurt’ is in 2010 afgerond met continuering van drie nieuwe werkmethoden.
Mijn taak was het organiseren van de interne en externe stuurgroepvergaderingen, voortgangsbewaking en rapportage, budgetbewaking en bijsturing.
Eindverantwoordelijk voor het project ‘de Competente Buurt’. Periode 2007-2010. Het project was o.a. gericht op het optimaliseren van ketensamenwerking en is in 2010 succesvol afgesloten. Ik vertegenwoordigde de directie in de stuurgroep. In de stuurgroep zaten de directeuren van zorginstellingen en corporaties die het project gefinancierd hadden.

Onderwijs gerelateerde programma’s
Vanaf de fase van planontwikkeling tot aan oplevering vertegenwoordigde ik Trajekt in de projectgroep multifunctionele accommodatie te Malberg Maastricht. Periode 2000 – 2009. De projectgroep was verantwoordelijk voor het kritisch volgen van de voortgang, de communicatie naar de eigen organisatie en het realiseren van onderlinge samenwerking. Het gebouw is conform plan opgeleverd. De inhoudelijke visie is geborgd in werkplannen van werkgroepen die na de opening gecontinueerd zijn.
Ik was de spil voor Trajekt en zorgde voor de vertaalslag van inhoudelijke en fysieke wensen en behoeften naar een concreet plan. Was de brug tussen Trajekt, haar partners, de architect en andere belanghebbenden.
Mede initiatiefnemer van de ‘zogenaamde Talentenschool” . Na oprichting lid van de stuurgroep. De projectleiding wordt gevoerd door de directeur van de deelnemende basisschool. Het project is een gezamenlijk project van basis- en voortgezet onderwijs, gemeente en welzijn. De ‘Talentenschool’ is in 2009 opgericht met middelen uit de subsidieregeling verlengde schooltijd. Doel van de Talentenschool is de aansluiting met het voortgezet onderwijs succesvoller te laten verlopen. Het project wordt afgesloten in schooljaar 2012-2013.
Lid van de gemeentelijke stuurgroep Centrum voor Jeugd en Gezin Maastricht. Was bijTrajekt de verantwoordelijke programmamanager.
Deelname aan het OOGO (Op Overeenstemming Gericht Overleg). De Gemeente is voorzitter van het OOGO. Doel van het overleg is het realiseren sluitende zorgstructuur voor jeugd in de leeftijd van 4 tot 23.
Naast het OOGO overleg had ik apart overleg met directeuren primair – en voortgezet onderwijs, bureau jeugdzorg over inzet en functioneren van het schoolmaatschappelijk werk van Trajekt. Ik vertegenwoordigde Trajekt en zorgde voor de vertaling van beleid naar uitvoering en omgekeerd. Periode 2007 tot januari 2010.
In 2009 structureel overleg opgestart met bovenschoolmanagement primair onderwijs over afstemming onderwijs en welzijnswerk. Overleg resulteerde in maatwerkprojecten voor jeugd rondom o.a. gezonde leefstijl, sociale weerbaarheid, schoolverlaten, vrijetijdsbesteding.
Chronologisch overzicht functies
Trajekt periode 1982 tot 2011
2010 Manager Business Controle en Facilitaire dienstverlening en tevens waarneming leiding gebied Noordwest 2 Maastricht.
2007 – 2010 Gebiedsmanager Maastricht West en Centrum;
2006 – 2010 Programmamanager onderwijs- en opvoedingsondersteuning en leefbaarheid.
2006 en 2009 Gedurende korte periodes waarneming directeur bestuurder.
1998 – 2007 Unitmanager in Maastricht en Heuvelland. Diensten: sociale activering, opbouwwerk, migrantenwerk, vrijwilligersondersteuning, ouderen- en volwassenenwerk.
1995 – 1998 Teamleider sociale activering, informatie en advies.
1982 – 1995 Voorlichter schoolverlaters (1982 – 1988);
Ondersteuningsfunctionaris Stichting Rechtswinkel Maastricht (1984 – 1987);
Trajectbegeleider langdurig werkelozen en schoolverlaters (1997 – 1995).

Opleiding interimmanager

Opleiding
2005 - 2007 Landelijk Expertisecentrum Sociale Interventie (LESI) Utrecht, Masteropleiding sociale interventie. Diploma MSc in sociale interventie.
1995 - 1996 Hogeschool Amsterdam, Stichting PHBO, voortgezette opleiding Organisatie, Beleid en Management, specialisatie Service Management, Amsterdam. Diploma Service management.
1991 - 1992 Hogeschool Rotterdam, LOCO deeltijdopleiding tweede fase Werkgelegenheid, Rotterdam. Getuigschrift trajectbegeleider.
1974 - 1979 Gelderse Leergangen, lerarenopleiding, Nijmegen. Diploma tweede - en derdegraads onderwijsbevoegdheid aardrijkskunde en geschiedenis.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

kerncapciteiten: leidinggeven, planmatige aanpak, organiseren, afmaken
kernvaardigheden: Besluitvaardig, luisteren, sturen,reflecteren
Eigenschappen: zelfstandig, realistisch, betrouwbaar, doelgericht

Talenkennis interimmanager

Nederland, engels en duits

Overig

Voorzitter IVN (Vereniging voor natuur- en milieueducatie) afdeling Maastricht;
Bestuurslid Humanitas, afdeling maastricht

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: