Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financieel Manager

Financieel Manager

Werkervaring interimmanager

Searchdog BV Gevestigd: Alkmaar
01.06.2009 – 01.05.2011 Branche: Telecom groothandel hardware, tussenpersoon mobile telefooncontracten
Positie: Financieel Manager
Eindverantwoordelijk voor: financieel, HRM, contractteam.
Werkzaamheden: management, cash flow and budget reportages inclusief consolidatie. voorbereiden jaarrekeningen, BTW en LH aangiftes, lid van MT, krediet beoordeling nieuwe klanten. Controle administratie. Aansluitingen mobiele telefooncontracten, salaris administratie. Controle op vergoedingen netwerken inclusief targets. Autorisatie betalingen. Intercompany afstemming. Leiding aan 11 personen, credit controle. Contactpersoon facilitaire zaken, bankier en accountant en enkele leveranciers.
Bijzonderheden: organisatie veranderen van bedrijfsgericht naar procesgericht. Van administratie een nieuw team maken en kwaliteit verbeteren. Verbeteren AO/IC. Implementatie van rapportages. Implementatie functie beoordelingsysteem. Integratie activa aankoop (gedeelte van een bedrijf). Implementatie aanmaningssysteem.
Andere bedrijven: Telemax BV Holding
Optie #1 BV Franchisehouder in telecom
Max Retail BV groothandelhandel in belkaarten
Max Trading BV handelsbedrijf
Gestopt: zakelijk geschil

ABC Uitgevers CV Gevestigd: Haarlem
21.06.2004 – 31.05.2009 Branche: Uitgever van een boek en een zoekmachine op internet.
Concernverband: Bisnode AB te Zweden 100% eigenaar.
Positie: Financieel Manager
Eindverantwoordelijk in Benelux: financieel, facilitair, personeelszaken, receptie.
Werkzaamheden: management rapportage, forecast en budgettering voor Benelux en Frankrijk inclusief consolidatie. Controle administratie. Salaris administratie Nederland. Contacten met bankier, belastingdienst, verzekeraar, accountant, leveranciers en voor juridische zaken. Het verzorgen van de audit in de vestigingen te België en Frankrijk. Het maken van de jaarrekeningen en publicatiestukken inclusief consolidatie. Lid van MT, autorisatie betalingen, credit control. Selectie en werving personeel. intercompany afstemming. calculatie tranfer pricing. Cash pooling
Voor ABC uitgevers CV verantwoording verschuldigd aan algemeen directeur, voor de andere bedrijven verantwoording verschuldigd aan Bisnode AB te Zweden en aan Duitse Concern Controller product line.
Leiding aan 5 personen in Nederland, 1 in België en 1 in Frankrijk.
Bijzonderheden: continuïteit waarborgen, afslanken organisatie, audit ontwikkelen voor Frankrijk en België. Due Diligence onderzoeken. Ondersteuning WDM groep naar Bisnode concern policies. IFRS, reizen voor deze functie was noodzakelijk, verbeteren van rapportages, implementatie functie beoordelingssysteem en secundaire arbeidsvoorwaarden. Gewerkt met Belgisch GAAP, Frans GAAP, NLGAAP en Zweeds GAAP. Marktonderzoek gedaan naar kredietwaardigheidinformatie bedrijven en handelsinformatie bedrijven. Exactsoftware geupgraded naar Globe. Hyperion en AARO software geïmplanteerd, alle rapportages in het Engels.
Andere bedrijven: Bisnode Holding BV functie directeur
Belgisch ABC voor Handel en Industrie BV functie directeur
Erven GHR Hoppenstedt BV functie directeur
Bonnier Media AS functie directeur
Bisnode Belgium BVBA functie bewindvoerder
Hoppenstedt Bonnier Information NV functie directeur
ABC France pour le Commerce et L’Industrie SNC
WDM International BV functie directeur
Bijkantoor in België van ABC Uitgevers CV en Belgisch ABC voor Handel en Industrie BV. Directeursfunctie betreft holdings.
Gestopt wegens groot verlies in 2008 en te verwachten reorganisatie LIFO
Nog steeds directeur van een Holding.

Cars Jeans & Casuals BV Gevestigd: Amsterdam
09.04.2001 – 08.04.2004 Branche: producent kleding, verkoop aan retail.
Positie: Controller
Eindverantwoordelijk voor: financieel, ICT, personeelszaken.
Werkzaamheden: verzorgen van de diverse rapportages. salarisadministratie, werving en selectie alle personeel. controle administratie. netwerkbeheer, verzorgen van de betalingen, facilitairezaken, voorbereiding jaarrekening, voorbereiden audit. Leiding aan 4 personen. Lid van MT
Bijzonderheden: opzet voorraadsysteem, implementatie van kwartaalrapportage,
Verzorgen van verhuizing, regelen van LC.
Gestopt: geen verlenging contract bepaalde termijn, 3x een jaarcontract.

Kinko’s Nederland BV Gevestigd: Amsterdam en Rotterdam, gewerkt in Amsterdam
01.01.2000 – 31.03.2001 Branche: Kopiëren, printen en computerverhuur met DTP. 24 uur en 7 dagen per week geopend.
Concernverband: Kinko’s USA 100% eigenaar
Positie: Financieel Manager
Eindverantwoordelijk voor: financieel en HRM
Werkzaamheden: controle administratie, verzorgen van alle management rapportages inclusief forecast en budgettering en naar het hoofdkantoor in de USA, salarisadministratie, verzorgen en mede autoriseren van betalingen. betrokken bij werving en selectie. AO/IC, contactpersoon voor accountant, belastingdienst, bankier, juridische zaken, leveranciers. Voorbereiden van audit, maken jaarrekening. BTW aangifte, Loonbelasting aangiften en aangifte vennootschapsbelasting. Leiding aan 2 personen
Bijzonderheden: aanpassen AO/IC, software installatie Epicor, rapportages
implementeren volgens concern USA richtlijnen. USGAAP, reizen voor deze functie was noodzakelijk.
Gestopt: Het bleef bij 2 winkels in Nederland en niet de beoogde 12 tot 15 winkels. Hiervoor te duur en alles was verbeterd en aangepast. In goed overleg vertrokken.

Groot Techniek BV Gevestigd: Winkel
01.03.1996 – 31.12.1999 Branche: Technische groothandel met productie hydraulica en aparte liftenfabriek
Positie: Manager Financieel en Personeelzaken
Eindverantwoordelijk voor: financieel, personeelszaken, receptie, logistiek, ICT
Werkzaamheden: controle administratie, verzorgen van de management rapportages inclusief budgettering, indelen logistiek, werving en selectie. Salarisadministratie, voorbereiden jaarrekening, voorbeiden audit, als werkgever lid van ondernemingsraad, mede autoriseren van betalingen, BTW + LH aangiften, bedrijfsvertegenwoordiger bij brancheorganisatie Metaalnijverheid, bedrijfsvertegenwoordiger bij inkooporganisatie Zevij, Contactpersoon voor bankier, accountant, juridische zaken, aantal leveranciers, verzekeraar. Lid van MT. Leiding geven aan 11 personen.
Bijzonderheden: Leidinggegeven aan liftenfabriek en deze geïntegreerd in de administratie, lift gebouwd, ERP software implementatie Telic, openen 2 vestigingen, due diligence en integratie extern bedrijf als filiaal, opbouw website, mediator binnen familie, oprichting OR. Volledig zelfstandig bevoegd bij de Kamer van Koophandel. Subsidies aanvragen verwerkt.
Andere bedrijven: Normlift BV Directeur
Staay Techniek BV Financieel Manager
Gestopt: wilde graag weer internationaal werken.

Grace Dearborn BV Gevestigd: wereldwijd, gewerkt in Mijdrecht en Antwerpen
01.09.1992 – 28.02.1996 Branche: Industriële waterbehandeling.
Concernverband: W.R. Grace & Co te USA 100% eigenaar.
Positie: Finance Manager tot 01.10.1994, daarna Manager Business Analyses
Eindverantwoordelijk voor:
Als Finance Manager Nederland: financieel, personeelszaken, ICT, receptie
Als Manager Business Analyses: controle op rapportages maand, forecast en budgettering en investeringen, contactpersoon met andere productlines, consolidatie EMEA rapportages productline.
Werkzaamheden:
Als Finance Manager Nederland: controle administratie, maandrapportages, forecast, budgettering, investeringsaanvragen, bewaken concern policies , personeelszaken, mede autoriseren van betalingen, contactpersoon voor bankier, accountant, verzekeringen en juridische zaken en enkele leveranciers, maken jaarrekeningen, voorbereiden audit, calculatie transfer pricing, Lid van MT Benelux, controle tussen management en corporate accounting, controle intercompany, Leiding aan 4 personen.
Als Manager Business Analyses: controle tijdigheid en inhoud alle rapportages voor EMEA, verschillen analyseren tussen werkelijkheid budget en forecast binnen EMEA, lid van software verbeterteams, verzorgen van geconsolideerde cijfers EMEA, ondersteunen administratie Benelux, contactpersoon financieel voor andere productlines en algemeen financieel hoofdkantoor in Europa voor EMEA. Adhoc opdrachten. Lid van MT Benelux. Vraagbaak voor vestigingen in EMEA.
Bijzonderheden: verbeteren rapportages, implementatie Europees budgetteringsysteem, organisatieverandering naar Benelux, afhandelen LC, deelname software verbeterteams op Europees niveau t.b.v. eigen ERP software. Reizen voor deze functie was noodzakelijk. Sluiting fabriek Nederland. NLGAAP, USGAAP, BEGAAP, verhuizing, creëren van HRM policies op Benelux niveau. Alles in het Engels. Matrixorganisatie
Andere bedrijven: Denac Nederland BV directeur
Gestopt: Productline werd wereldwijd te koop gezet en moest gaan verhuizen naar regio Hoogerheide, door vraagteken achter functie gekozen voor familie en niet verhuisd en een nieuwe baan in de omgeving gezocht.

De Wit Groep Gevestigd: Purmerend
01.07.1990 – 31.07.1992 Branche: Groothandel in vlakglas + productie dubbelglas en kunststofgevelelementen
Positie: Financieel Manager
Eindverantwoordelijk voor: financieel, personeelszaken, receptie
Werkzaamheden: alle rapportages, contact voor accountant, bankier en belastingdienst. werving en selectie, salarisadministratie, BTW en LH aangiftes, voorbereiden jaarrekening, voorbereiden audit. Lid MT. Leiding aan 4 personen.
Bijzonderheden: continuïteit waarborgen, software ERP implementatie, verkoop
bedrijf aan buitenlands concern, nieuwe rapportages en concernpolicies implementeren. Installatie nieuwe hardware. NLGAAP, UKGAAP, subsidies aangevraagd op personeelsgebied.
Gestopt: door verkoop werd functie overbodig.

Deloitte, v.d. Laan & Siebesma Gevestigd: door heel Nederland, gewerkt in de plaatsen Heerhugowaard,
01.05.1985 – 30.06.1990 Alkmaar en Beverwijk
Branche: Accountantskantoor
Positie: Hoofdassistent
Verantwoordelijk voor: eigen klantenkring in MKB en deze volledig verzorgen, inclusief advisering en bespreking jaarrekeningen.
Werkzaamheden: opstellen jaarrekeningen, mede een team van assistenten aansturen, assistenten opleiden, interim werkzaamheden voor registeraccountants afdeling, lid ondernemingsraad, klanten onderhoud en acquisitie.
Bijzonderheden: investeringsvoorstellen en financieringsvoorstellen gemaakt ten behoeve van klanten en deze ook gerealiseerd. Specialisatie branches waren transport, drukkerijen en horeca
Gestopt: vanuit interim functie aangenomen bij opdrachtgever.

Van Raay Beheer BV Gevestigd: Alkmaar
01.06.1984 – 30.04.1985 Branche: producent huisvuilwagens en straatveegmachines
Positie: Boekhouder
Verantwoordelijk voor: financiële administratie, personeelszaken
Werkzaamheden: verwerken administratie, BTW aangifte, salarisadministratie, loonbelastingaangifte, kwartaal rapportage en budgettering.
Andere bedrijven: RAVO Nederland BV
RAVO International BV
RAVO Engineering BV
Gestopt: Oude boekhouder wilde plaats terug, was hoofd automatisering geworden.

Ten Boekel BV Gevestigd: Alkmaar
01.07.1978 – 31.05.1984 Branche: Accountantskantoor
Positie: Assistent
Werkzaamheden: verwerken administratie, BTW aangiften opstellen jaarrekeningen met bijbehorende belastingaangiften, kleine audits.
Gestopt: wilde graag met computers werken en veranderen.

Opleiding interimmanager

Opleidingen AA, SPD 1+2, MEAO, Marketing Praktijkdiploma
Aanvullende cursussen MS Office, Project Management, KNVB, SQL training, Business Basic, Effective Management, ADP.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Waarborgen van continuïteit. Integratie van externe administraties in combinatie met due diligence, Procesveranderingen, Teamopbouw en Teambuilding. Ontwikkelen en of verbeteren van rapportages, zoals budgettering, forecast, maand en kwartaal rapportages en cash flow.


Talenkennis interimmanager

Nederlands Moedertaal
Engels zeer goed
Duits redelijk

Overig

Automatisering ervaring met Exact, MS Office, Grace, AARO, Hyperion, Epicor, Cash, FIS en andere ERP pakketten.
Loonsoftware van Exact, Salar, Unit4 en ADP.
Ervaring in installatie van nieuwe software ERP en uitgebreide updates


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: