Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

adviseur organisatie, finance en personeel

adviseur organisatie, finance en personeel

Werkervaring interimmanager

Oprichter Business Support
Gestart met bureau voor interim management en consultancy en tevens (indien gewenst) het uit handen nemen van administraties.
Door mijn ervaring heb ik één been in de financiële administratie en één been in de organisatie. Dat betekent dat ik graag zelf onderneem, maar altijd vanuit gedegen en betrouwbare cijfers.

Passie om mensen (weer) trots te maken en enthousiast voor hun werk door persoonlijke en betrokken positieve benadering. Maar ook ondernemers ondersteunen in hun vaak eenzame positie.

Als practicus ben ik in staat, mede door mijn supportkarakter en het zijn van een vertrouwenspersoon, om een organisatie die groeit of een organisatie die wat vast zit, te structureren cq zich weer te laten ontwikkelen tot een slagvaardige organisatie. Meedoen, het voorbeeld geven en mensen committen om een omslag te bewerkstelligen.


OfficeKnallers
Betreft onderneming die online kantoorartikelen verkoopt met als doelmarkt de Benelux.
Heeft zijn oorsprong vanuit vorige job. Opgedane marktkennis en relatienetwerk is hiervoor aanleiding geweest. Bedoelt als een leuke 2nd job in 100% eigen beheer, kan dit gemakkelijk in avonduren beheren. Houd hiermee daarnaast voeling met Pavo en met haar mensen.
----------------------------------------------------------------------
Periode 09/2006 - 02/2011
Financieel Directeur - Internationale groothandel in office producten – Noord Brabant, Nederland

Verantwoordelijk voor de (financiële) directievoering over de financiële, personele en interne organisatie van de totale MKB- organisatie met entiteiten in Nederland, Frankrijk, Duitsland, UK en Hongkong

• Verantwoordelijk voor aansturing Financiële administratie, aangevoerd door Controller
• Fiscale zaken
• Juridische zaken
• Aanspreekpunt bank, accountant, belastingdienst
• Inrichting MIS
• Personeelszaken
• Automatisering
• Sparringpartner in algehele directievoering met Algemeen directeur

Bij deze werkgever, een jong en internationaal gericht (met name Frankrijk, VK, China) bedrijf heb ik de opdracht op me genomen om met name structuur aan te brengen in zowel de financiële organisatie, als ook inhoud en richting te geven aan personeelsbeleid. en verdere centralisatie van activiteiten terug naar het hoofdkantoor. Aspecten die in het jonge bestaan van deze groeiorganisatie nog zeer onderbelicht waren.
Vanzelfsprekend vanaf 1e minuut verantwoordelijkheid op me genomen als 1e aanspreekpunt te fungeren naar zowel financiële partners, accountant en belastingdienst.
Tevens centralisatie doorgevoerd van activiteiten terug naar het hoofdkantoor. Omwille van efficiency en kostenbesparingen. Bedrijf afgeslankt tot waar het nu staat. Toekomstklaar, in staat om new business te gaan genereren vanuit bestaande bezetting. Organisatie staat op de kaart en alle disciplines zijn ingevuld.
Franse, Engelse en Chinese wijze van zakendoen in al zijn facetten mogen leren kennen. Naast commerciële aspecten ook de financiële, juridische en personele aspecten belicht. Een mooie ervaring rijker.


--------------------------------------------------------------------
Periode 02/1994 - 08/2006

Financieel Controller – Brandstoffen Groothandel – Noord Brabant, Nederland

Verantwoordelijk voor gehele financiële administratie en automatisering en informatieverzorging van de totale Groep

• Opleveren jaarrekeningen inclusief controle-/balansdossier externe accountant
• Overige periodieke verantwoordingen, analyses, rapportages (incl exploitatie tankstations)
• Interim- & Projectmanagement van verandertrajecten op gebied van ERP, MIS, FIS
• Onderhouden externe contacten met o.a. klanten, accountant, belastingdienst (incl douane), bank, verzekeringsmij
• Due- diligence onderzoek
• Leidinggevend coach aan 7 personen
• Sparringpartner directie
• Lid MT
• Procuratiehouder

In deze organisatie ben ik vanaf dag 1 als vertrouwensman van de algemeen directeur bezig geweest met het opzetten, inrichten en doorontwikkelen van de gehele organisatie. Heb daarbij direct bij mijn start de taken van de vertrekkend financieel directeur overgenomen en vervolgens verder gemoderniseerd. Steeds als kartrekker en eindverantwoordelijke van alle inmiddels doorgemaakte ontwikkelfases. Ik heb hier een ontzettende leerzame periode doorgemaakt, waarbij ik steeds alle vertrouwen en ruimte heb gekregen om hetgeen nodig was voor het bedrijf ook daadwerkelijk aan te pakken en in te richten. Daardoor heb ik alle bedrijfsprocessen en informatiesystemen vormgegeven, zowel op strategisch, tactisch als ook operationeel niveau en heb daarbij oog gehad voor de onlosmakelijke complicaties op het HRM vlak. Een intensieve en uitermate boeiende job in een zeer hectische en steeds virtuelere wereld wat de brandstoffenmarkt is.
---------------------------------------------------------------------

Periode 07/1989 - 02/1994

Assistent Accountant – Accountantskantoor (big four) – Noord Brabant, Nederland

Als controleleider het begeleiden en mede uitvoeren van interim- en jaarrekeningcontroles bij diverse typologieën organisaties

• Interim controle opdrachten
• Jaarrekening controle opdrachten
• Samenstellingsopdrachten
• Subsidie controles
• Beschrijvingen AO/IC
• Bedrijfsinventarisaties
• Bedrijfsanalyses

Bij deze werkgever ben ik direct gestart nadat ik mijn HEAO – BE studie had afgerond. Ik heb daar een brede kennis opgedaan van het accountancy vak en de nodige interne en externe cursussen doorlopen. Een uitermate interessante eerste periode uit mijn loopbaan.

Opleiding interimmanager

Nivra (1e fase) – Breda, Nederland ** deelcertificaten **
Verkort deel 1e fase Accountancy opleiding – postacademische opleiding accountancy

HEAO (BE) – Eindhoven, Nederland (diploma)
Hoger Economisch Administratief Onderwijs – hoger beroepsonderwijs (economisch)

MEAO (BE) – Eindhoven, Nederland (diploma)
Middelbaar Economisch Administratief Onderwijs – middelbaar beroepsonderwijs (economisch)

HAVO – Valkenswaard, Nederland (diploma)
Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs – middelbare school

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Management/leidinggevend:
ORGANISEREN
OVERTUIGINGSKRACHT
ONTWIKKELEN
MOTIVEREN
DYNAMIEK
DELEGEREN
CONTROLEREN / CORRIGEREN
COACHEN
BESLUITVAARDIGHEID


Algemeen:
COLLEGIALITEIT
CONTACTUELE VAARDIGHEID
FLEXIBILITEIT
INITIATIEF
KLANTGERICHTHEID
KWALITEIT (& accuratesse)
TOEPASSING KENNIS
VERANTWOORDELIJKHEIDSGEVOEL
ZELFSTANDIGHEID


Talenkennis interimmanager

Nederlands : uitstekend in woord en geschrift
Frans: uitstekend in woord en geschrift
Engels: goed in woord en geschrift
Duits: goed in woord en geschrift

Overig

Ben een bruggenbouwer, kan zowel vanuit directie als vanuit werkvloer opereren en beide aspecten naar elkaar toe brengen. Als interim en adviseur wil ik ook meedoen en hierdoor organisatie beter neerzetten op alle niveau´s in werk, overleg en informatieverzorging

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: