Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Proces Optimalisatie

Proces Optimalisatie

Werkervaring interimmanager

Interim opdrachten

Procesoptimalisatie back-office bij Provar
Maart 2011 – heden (2 dagen per week, Amsterdam/Sittard)
Optimaliseren back-office op het gebied van data-opslag, (klant)dossieropbouw, communicatie, projectregistratie en urenregistratie. Met als doel een efficienter administratief proces, uniformere communicatie en foutreducering. Paralel hieraan ontwikkeling van een nieuwe website voor provar

Werkervaring in loondienst

Business development / new business sales
Commerce-hub, Amsterdam Zuidoost
Maart 2010 – Maart 2011
Commerce-hub levert e-procurement oplossingen gericht op sourcing (tender management / Europees Aanbesteden), e-auctioning, vendormanagement en contractmanagement.
Als business development was ik primair verantwoordelijk voor new business sales. Waarbij in de gesprekken een grote nadruk lag op het analyseren van het inkoopproces bij de klant en deze vervolgens vertalen naar de (modulaire) oplossingen van Commerce-hub.

Senior presales consultant
Raet BV, Amersfoort
September 2007 – Maart 2010
IT dienstverlener gespecialiseerd in HR en payroll software.
Als presales consultant was ik verantwoordelijk voor het vertalen van het HR proces bij de klant naar de oplossingen van Raet. Analyses vonden meestal plaats tijdens aparte sessies met de klant waarin enkel werd gesproken over het proces , de problemen en de gewenste oplossingen. In een hierop volgende sessie presenteerde ik de mogelijkheden die Raet bood om de problemen bij de klant op te lossen. Onderdeel van deze presentatie was vaak ook een uitgewerkt stroomdiagram met een IST-SOLL situatie en een ROI berekening. Uitgeroepen tot beste presales consultant 2008.

Overige werkzaamheden:
• Geven van presentaties op beursen en tijdens klantendagen
• Verzorgen van proof-of-concepts (analyseren vraag bij klant, inrichten systemen, presenteren)
• Vertalen van klantwensen en marktontwikkelingen naar concrete input voor productontwikkeling
• Het uitrollen van nieuwe modules naar de (pre)sales organisatie (USP’s, verkoopargumenten, offerteteksten, Powerpoint, training en informeren sales)
• Projectlid bij due dillegence trajecten van opleidingsmanagement- en medewerkerontwikkelingssoftware
• Sinds medio 2009 2e-medewerker binnen het presales team en vaste vervanger manager bij diens afwezigheid

Recruiter / allround medewerker
Aeffect, Haarlem
December 2004 – Augustus 2007
W&S organisatie voor hoger opgeleide sales professionals. Opgericht eind 2004 door voormalig directeur en salesmanager van Brunel Finance.
Als eerste medewerker in dienst van de organisatie begonnen als recruiter / headhunter. Doel was recruiten van sales professionals en het vormgeven van de afdeling recruitment. Door groei en behoefte aan professionalisering binnen de interne organisatie ben ik de functie van allround medewerker gaan vervullen. Met als focus het stroomlijnen en optimaliseren van het interne proces. Onderdeel hiervan was de implementatie van een nieuw CRM systeem (Carerix).

Opleiding interimmanager

HEAO Commerciële Economie (deeltijd studie), diploma juni 2005
Hogeschool Inholland, Diemen 2002-2005
Marketing en organisatie strategie, Sales, ICT/procesoptimalisatie, financial controlling

HAVO, profiel Economie en Maatschappij, diploma juni 2002
Jac. P. Thijsse College, Castricum 1996 - 2002
Extra vakken: ICT, Management & Organisatie

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Sterke analytisch vaardigheden, gecombineerd met het vermogen om de uitomst te vertalen naar de dagelijkse praktijk. Zowel in het gebruik van software, structurele procesoptimalisatie, als het verbeteren van bijvoorbeeld marketinguitingen en presentaties.
Relatie- en mensgerichte persoonlijkheid en werkwijze. Hierdoor in staat goed te functioneren in omgevingen waar draagvlak gecreeerd moet worden of met interne politiek. Tevens in staat mijn werkwijze aan te passen aan de personen die betrokken zijn bij deze werkzaamheden en snel (om) te schakelen tussen verschillende persoonlijkheden.
Communicatief zeer vaardig, veel (doelgroepgerichte) presentaties voor zowel kleine als grote groepen (+/- 125) verzorgd, netwerker en spreker van verschillende vaktalen (IT, HR, Inkoop, Sales).
Groot leervermogen en in staat om mij volledig onbekende werkterreinen of systemen snel eigen te maken.
Verder heb ik een open en energiek overkomen, ben ik op mijn plaats in een levendige omgeving waar veel gebeurd en heb ik een goede aansluiting met extraverte, ondernemende en buiten kaders denkende personen.

Ervaring met contactpersonen van senior tot aan directie (CFO/CEO) niveau. Middel- en hoger managementfuncties op het gebied van HR, ICT, Finance en Inkoop zijn voornaamste contactpersonen geweest.

Softwarekennis op het gebied van HR administratie, ziekteverzuim management, werving- en selectie, opleidingsmanagement, tactische inkoop (digitaal aanbesteden) en CRM.


Talenkennis interimmanager

Nederlands - Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: