Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

CFO / MD / change manager

CFO / MD / change manager

Werkervaring interimmanager

Interim CFO Intra Group Scandinavië, basis locatie Trondheim, Noorwegen
Een organisatie (185 FTE) gespecialiseerd in het produceren en verkopen van roestvrij stalen keuken en sanitair producten, marktleider in Scandinavië en onderdeel van de Teka groep. Verantwoordelijk voor de aansturing van het managementteam (6 FTE) en verantwoordelijk voor de back office: financieel en business controlling, HRM, IT en office management van alle entiteiten (Noorwegen, Zweden en Denemarken totaal 17 FTE). Naast het dagelijkse management van de bovenvermelde afdelingen tevens eindverantwoordelijk voor de (financiële) strategie, budgetteren, key account analyses en externe contacten. Voornaamste project was het vormen van een management team en de organisatorische herstructurering van de productie entiteiten in Noorwegen, Zweden en Denemarken. Reorganisatie en fabriekssluiting van de Deense entiteit was onderdeel van dit project. Eerste aanspreekpunt board of directors Teka groep. Management positie;

Interim manager AlimakHek Manufacturing BV
Medeverantwoordelijk voor de integratie tussen de Benelux verkoop & verhuur organisatie (40 FTE) en de Nederlandse entiteit gespecialiseerd in produceren van kapitaalgoederen voor verticaal transport (80 FTE). Tevens verantwoordelijk voor het opzetten en implementeren van een rapportage & control cyclus voor de gewijzigde organisatie (business area structuur). Management positie;

Interim business controller Interbest Holding BV
Een organisatie gespecialiseerd in snelwegreclame (marktleider in Nederland). Verantwoordelijk voor maandelijkse rapportage, forecasting, cashflow management en project management. Tevens verantwoordelijk voor fiscale aspecten en verzekering portefeuille. Een adviserende rol richting het management omtrent strategische planning. Klankbord directie. Management positie;

Interim manager business planning & control AlimakHek Benelux BV
Een verhuur organisatie (40 FTE) gespecialiseerd in verticaal transport voor de industriële en bouw markt. Verantwoordelijk voor financieel management, project management, fiscale aspecten en juridische zaken. Naast het dagelijkse management (4 FTE) ook verantwoordelijk voor financiële strategie, budgetteren, budget review, forecasting en AO/IC. Klankbord en operationele partner van de managing director. Management positie;

Interim CFO Albatros BV
Een familie onderneming (250 FTE) gespecialiseerd in hotel schoonmaak (marktleider in Nederland). Verantwoordelijk voor de complete back office: financieel en business controlling, HRM, IT en office management (15 FTE). Naast het dagelijkse management van de bovenvermelde afdelingen tevens eindverantwoordelijk voor de financiële strategie, budgetteren, key account analyses en externe contacten. Klankbord en operationeel partner van de CEO. Management positie;

Controller Skil Europe BV
Een organisatie gespecialiseerd in het produceren van powertools, gevestigd te Breda. Verantwoordelijk voor de planning & control afdeling op academisch niveau (8FTE). Verantwoordelijk voor complete productie controlling (o.a. kostprijzen, werkkapitaal, budgetteren), forecasting en ad-hoc analyses. Management positie;

Accountant voor Deloitte.

Projecten:
2010 Realiseren van de organisatorische integratie en herstructurering tussen verschillende Intra productie organisaties en opzetten en implementeren (zowel productie als financiële) planning & control cyclus;
2010 Reorganisatie Deense productie entiteit van de Intra Groep. Eindverantwoordelijke voor alle financiële aspecten van deze sluiting;
2009 Herstructureren van de AlimakHek productie en verhuur organisatie (project organisatie). Opzetten en implementeren van een nieuwe organisatie structuur en de hieraan gelieerde planning & control cyclus;
2008 Opzetten en implementatie van projectadministratie bij MKB Infra bedrijf;
2008 Implementatie van ISO9001 en VCA** bij een MKB straatmakerbedrijf;
2008 Verantwoordelijk voor opstellen van richtlijnen en beheren van procedures binnen AlimakHek Benelux, volledige AO/IC beschrijving en beheer;
2007 Opzetten en implementeren van maandelijkse planning & control cyclus bij Interbest snelwegreclame t.b.v. rapportage aan aandeelhouders en banken.
2006 Herstructureren back office (HRM, ICT en kwaliteit) bij Albatros BV teneinde de algehele efficiëntie te verbeteren;
2006 Opzetten en implementeren van de planning & control cyclus bij AlimakHek BV (budget review, Werkkapitaal analyses, forecasting model, KPI analyses);
2005 Opzetten en implementeren van een supply chain management concept voor Skil Europe BV. Verantwoordelijk voor het project team van 5 FTE;
2004 Begeleiden van overnametraject tussen een MKB constructie onderneming en een dochter onderneming;
2003 Opzetten en implementeren van douane entrepot E concept bij Skil Europe BV. Eindverantwoordelijk voor AO/IC;
2002 Eindverantwoordelijke voor financiële herstructurering van een MKB verhuurbedrijf;
2002 Opzetten van een facturatie systeem en management informatie system voor een consultancy onderneming;
2001 Opzetten van een planning, control en consolidatie systeem voor lopende projecten van het Europees sociaal fonds;
2001 Afstudeerscriptie Universiteit van Tilburg: performance measurement system in a supply chain management environment;
2001 Afstudeerscriptie Hogeschool ‘s-Hertogenbosch: implementatie van een management informatie systeem voor een internationale producent van zuivelverpakkingen.

Opleiding interimmanager

1. Universiteit van Tilburg, master Accounting & financial management;
2. Tias Business School, master in Finance;
3. Masterclass Leadership;

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

business controlling, business valuation, restructuring, operational management, negotiations, strategic planning, team formation

Talenkennis interimmanager

Nederland
Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: