Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Lijn- en projectmanagement

Lijn- en projectmanagement

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:

oktober 2008 – januari 2011 AEGON - Bank
Manager Project- en Procesmanagement

Leiding geven aan de afdeling Project- en Procesmanagement. De afdeling is verantwoordelijk voor het succesvol starten en afronden van projecten en andere verander trajecten. Tevens is de afdeling verantwoordelijk voor de proces inrichting en optimalisatie.

Werkzaamheden:
• Leiding geven aan de afdeling Project- en Procesmanagement en Functioneelbeheer (13 FTE)
• Rapporterend aan de Directeur Operations
• Verantwoordelijk voor het totale veranderbudget (4 tot 9 mln.)
• Vakmatig en op competentiegebied ontwikkelen van medewerkers
• Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitrol van de Lean Six Sigma en aansturen van de LSS projecten
• Sparringpartner van de directie over strategische richting en de daarbij behorende verander aanpak
• Leiden jaarlijkse jaarplan en bedrijfsplan proces


september 2006 – september 2008 AEGON - Bank
Manager Kwaliteitsbeheer

Opzetten en leiding geven aan de afdeling Kwaliteitsbeheer. Deze afdeling is verantwoordelijk voor het inhoudelijk toetsen van de gegeven financiële adviezen aan klanten van AEGON Bank. De basis hiervoor is de Wet Financieel Toezicht (WFT) en de interne spelregels.

Werkzaamheden:
• Oprichten en leiding geven aan de afdeling Kwaliteitsbeheer (12 FTE)
• Toezien op naleving wet- en regelgeving bij verkoop, rapporterend aan de Directeur Operations
• Vakmatig en op competentiegebied ontwikkelen van medewerkers
• Voorzitter van de adviescommissie
• Projectmanager: Adviseur van de toekomst, Migratie Workflow + Provisiesysteem
januari 2003 – augustus 2006 AEGON - Bank
ICT Manager

Leiding geven aan de ICT afdeling van AEGON Bank bemiddeling, de verkooporganisatie van AEGON gericht op de particulieren. De afdeling bestaat uit; Servicedesk, Netwerkbeheer en Applicatie ontwikkeling.

Werkzaamheden:
• Leiding geven aan de ICT afdeling (14 FTE)
• Rapporterend aan de Directeur Operations
• Opstellen en bewaken ICT beleid.
• Programmamanager, samenvoegen 5 verkooporganisaties naar AEGON Bank Bemiddeling
• Opstellen en aanscherpen in- en externe service- en beheersprocessen
• Vakmatig en op competentiegebied ontwikkelen van medewerkers
• Leiding geven aan diverse projecten (Internet, Advies software, CRM) en verander trajecten


juli 1999 – december 2002 United IT Solutions
Zelfstandig ondernemer, met medewerkers indienst

In deze periode ben ik DGA geweest van de onderneming United IT Solutions. Het doel van de onderneming was; Het leveren van tijdelijke ICT capaciteit voor zowel MKB als grote ondernemingen. Dit in de vorm van detachering en beheer op maat Gedurende deze periode ben ik zelf ook werkzaam geweest bij opdrachtgevers, voornamelijk op project basis.
Het bedrijf gestart als eenmanszaak is uitgegroeid tot een BV met 8 medewerkers in vaste dienst. Eind 2002 heb ik besloten om bij mijn toenmalige opdrachtgever (AEGON) in dienst te betreden en heb ik de onderneming gestaakt.

Interim opdrachten in die periode:
• juli 2001 – november 2002 FORTIS ICT Manager
• juli 2000 – juni 2001 FORTIS Projectmanager (HDN, ITIL, Internet)
• juli 1999 – juni 2000 ABNAMRO Bank Business Relations Manager


augustus 1995 – mei 1999 ISMS Concultancy
ICT Consultant werkzaam bij opdrachtgevers

Interim opdrachten in die periode:
• april 1999 – juni 1999 ABNAMRO Bank Change manager
• november 1998 – maart 1999 RVS Teamleider netwerkbeheer
• november 1997 – oktober 1998 RVS Projectmanager
• april 1996 – oktober 1997 RVS Netwerkbeheerder
• augustus 1995 – maart 1996 ENW (nu Nuon) Netwerkbeheerder

Opleiding interimmanager

HAVO (Diploma behaald)
HBO – Informatica (Diploma behaald)
Master of IT Management (Certificaten behaald)
NIMA – A (loopt)

Talenkennis interimmanager

Nederlands ==> uitstekend
Engels ==> uitstekend
Duits ==> basis

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: