Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Service Manager

Service Manager

Werkervaring interimmanager

10-2009 tot 5-2010: Project Manager Onderhoud ondergrondse infrastructuur
Bedrijf Essent Warmte
.
• Optimalisatie van alle serviceactiviteiten op het gebied van de ondergrondse Infrastructuur (5 ml Euro op jaarbasis) waardoor een rendementsverbetering mogelijk is gemaakt van 20%.
• Opzetten van een project plan volgens PRINCE2 methodiek
• Implementeren van nieuwe lekdetectie methodieken
• Opzetten van een meerjarige budgettering
• Ontwikkelen en opzetten van een registratiesysteem binnen de bestaande automatiseringssystemen



09-2008 tot 10-2009: Interim Manager afdeling Service & Onderhoud Uitvoering
Bedrijf Essent Warmte
.
• Ontwikkelen van een nieuwe service strategie voor Essent Warmte
• Leidinggeven( twee locaties) aan service uitvoeringsactiviteiten van Essent Warmte.
• Integratie van de twee locaties.
• Opzetten van diverse rapportages betreffende service-uitvoering.
• Advisering in operationele servicevraagstukken.
• Implementeren van de VDM service methodiek (optimalisatie Serviceactiviteiten)


03-2008 tot 06-2008: Interim Manager Service
Bedrijf Langenpac N.V. Wijchen
.
• Coachen van de Service Manager van langenpac N.V ,de specialist in ontwikkeling, fabricage en internationale verkoop van kartonnage machines.
• Opzetten en nieuwe servicestrategie, commercieel beleid en commerciële documentatie
• Uitwerken van prijsstrategieën en rendement rapportages.
• Advisering in operationele servicevraagstukken.
• Implementeren en optimalisering van automatiserings hulpmiddelen
• Optimalisatie adviezen voor rendementsverbetering van Service


2001 tot medio 2007: Divisie Directeur Service
Bedrijf Smeva B.V, Valkenswaard

Eindverantwoordelijk voor een serviceorganisatie actief in de commerciële koeltechniek.
• Verantwoordelijk voor een serviceorganisatie met 80 medewerkers en een jaarlijkse omzet van € 8.0 mln.
• Verantwoordelijk voor begrotingen, prognoses, middelenbeheer, verkoop- en kostprijsstrategieën en divisie rapportages.
• Onderhandeling / voortgangsgesprekken met strategische klanten.
• Verantwoordelijk voor personeelswerving, scholing en loopbaan ontwikkeling.
• Scholingsprogramma voor monteurs geïmplementeerd.
• Opzetten van een nieuwe verkoopafdeling specifiek gericht op ontwikkeling en verkoop van servicediensten.
• Succesvolle herstructurering en introductie van nieuw diensten
• optimalisatie van bestaande en implementatie van nieuwe administratieve processen.
• Lid van het Smeva directieteam en betrokken bij discussies op strategisch niveau.



1997 t/m 2000: General Manager Printing Competence Center
Bedrijf Printing Competence Center, Amersfoort

Eindverantwoordelijk, in Nederland, voor de activiteiten van een nieuwe opgerichte serviceorganisatie op het gebied van service aan printers.
• Verantwoordelijk voor de serviceorganisatie met 30 medewerkers en een jaarlijkse omzet van € 3.0 mln.
• Verantwoordelijk voor begrotingen, verkoop- en kostprijsstrategieën en maandelijkse rapportage
• Succesvol implementatie van een nieuwe organisatie structuur
• Uitbouw van commerciële activiteiten




1995 t/m 1996: Service Manager Tracor Europe
Tracor Europe, Amersfoort

Verantwoordelijk voor de service afdeling van Tracor Europe, een distributeur van
printers en printoplossingen actief in zowel het directe als indirecte verkoopkanaal.


1993 t/m 1994: Account manager Service
Thijssen Fieldservice, Veenendaal

Verantwoordelijk voor de verkoop van serviceactiviteiten op het gebied van automatisering. Aanspreekpunt, op het gebied van dienstverlening, voor een aantal grote organisaties.


1989 t/m 1992: Support Engineer
HAS Computer Systems, Amsterdam

Verantwoordelijk voor technische ondersteuning bij zowel klanten als de interne organisatie in het geval van vraagstukken rond automatisering.



1976 t/m 1988: Computer Technicus
Philips Nederland, Eindhoven

Field service technicus voor specifieke computersystemen op het gebied van telecommunicatie, gezondheidszorg en industrie.


1974 t/m 1975: Audio en Video Technicus
Philips Nederland, Eindhoven

Service technicus op het gebied van audio en video systemen

Opleiding interimmanager

Hoger Management ( ISW ) certificaat

Voorbereidend Hoger Management ( ISW ) diploma

Middel Management ( ISW ) diploma

Verkooptechniek (Krauthammer) certificaat

Marketing (NIMA-A) ( ISW )

Introductiecursus ITIL (Kender Thijssen)

Hoger Elektronicus Telecommunicatie en Bedrijfskunde (PBNA) diploma

MTS diploma

LTS

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Kennis van en ervaring in het managen van zowel kleine als grote serviceorganisatie. Zowel direct als indirect
• Ervaring in het commercieel ontwikkelen en uitbouwen en optimaliseren van “Service concepten”.
• Ervaring in verkopen en implementeren van serviceconcepten binnen complexe organisaties
• Coachen, stimuleren en ontwikkelen van medewerkers.
• Commercieel slagvaardig met altijd als doelstelling een “win-win” situaties te creëren.
• Instaat om op verschillende niveaus te communiceren.
• Teamplayer



Talenkennis interimmanager

Nederlands goed
Engels goed
Duits matig


Overig

Vertrouwd met onderstaande administratieve pakketten:
• Ultimo ( Erp software )
• Baan ( Erp software )
• SAP ( Erp software )
• Visual Enterprise ( Erp software )
• Ultimo ( Erp software )
• Crystal Reports ( Reporting software
• Tekstverwerkings-, presentatie-, spreadsheet- en databasesoftware, waaronder: Word, Excel, Access en PowerPoint.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: