Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur/Bestuurder/Programmamanager

Directeur/Bestuurder/Programmamanager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring/Managementwerkervaring
2009-juli 2010 Bureauhoofd (KCC) & Procesmanager Dienstverlening & a.i.,
Gemeente Heerlen
Zowel de leidinggevende taken als bureauhoofd Klanten Contact Centrum (organisatieverandering op alle PIOFA terreinen), evenals procesmanager van het programma Dienstverlening Gemeentebreed en het initiëren & aansturen van het vraaggericht werken gemeentebreed (o.a. collegeprogramma Dienstverlening opstellen en implementeren). Dit alles op basis van het landelijke beleid ‘de overheid heeft antwoord’, de lokale samenwerkingsverbanden/regiovorming en de bestaande of tijdens traject opgestelde gemeentelijke plannen en nota’s.

2008-2009 Project-/programmamanager Klantencontactcentrum (KCC) a.i.,
Gemeente Zoetermeer
Op basis van het landelijke beleid ‘de overheid heeft antwoord’ het klantencontactcentrum gevormd, het nog bij- op- en vast te stellen implementatieplan KCC op-, bij- en vastgesteld en i.s.m. programmamanager aangestuurd en geïmplementeerd, zodat per 1 december 2008 het KCC operationeel is geworden. De nieuwe organisatie overgedragen aan een nieuwe projectleider en de strategische herhuisvesting van alle gemeentebrede publieksfuncties opgepakt. Voorstellen en implementatieplan via directie en bestuur vast laten stellen en eerste fase in gang gezet, zodat er ruimte is ontstaan om de lange termijnvisie van de culturele as, stadshartontwikkeling, strategische huisvesting gemeentelijke organisatie en andere ontwikkeltrajecten te integreren en uit te voeren.

2007-2008 Clustermanager Dienstverlening bestaande uit Bestuursondersteuning, Stadswinkel, I&A en Facilitaire zaken (ca 145 fte, ca 160 mln. omzet) a.i., Gemeente Schiedam
De nieuwe organisatie gebaseerd op het rapport Samen Schiedam voorbereid en geïmplementeerd (bedrijfsmatig alsook fysiek (renovatie, verhuizing en verwerving). Strategische visie op dienstverlening, I-beveiliging, inkoop en huisvesting opgesteld en in gang gezet, maar ook achterstalligheid m.b.t. bedrijfsvoering en automatisering aangepakt. Daarnaast verantwoordelijk voor de arbeidsmarkt campagne, waardoor een groot aantal vacatures (ca 80 fte’s) in een zeer korte tijd zijn vervuld door jonge toppers. De Strategische huisvestingsvisie biedt een kans om het nieuwe dienstverleningsconcept vorm te geven en langdurige leegstand te doorbreken.

2006-2007 Algemeen secretaris/Directeur Commissie voor de Milieueffectrapportage a.i.,
(54 fte, ca 10 min. omzet), te Utrecht
Naast het secretariswerk als directeur, door recente wijzigingen in de wetgeving genoodzaakt, de soepel lopende adviesorganisatie verzakelijkt, extra kerntaken (o.a. kennisfunctie) vormgegeven en uitgebouwd, een bijgestelde positionering politiek verankerd en de bedrijfsvoering, klantgerichtheid en personeelsbeleid doorontwikkeld (incl. een flexibiliseringslag voor piekopvang) horend bij de sinds 2004 explosief gegroeide organisatie.

2006-2007 Directeur Stichting Support a.i.,
(8 fte, ca 0,7 mln. omzet), te Utrecht
Door wezenlijke wijzigingen in de markt en bij de ‘founding fathers’ (AVS en VO-Raad) in combinatie met onvoldoende vertrouwen tussen bestuur en medewerkers een splitsing en volledige opheffing van de organisatie en overdracht van het volledige servicepakket met klantenbestand voorbereid en uitgevoerd.

2005-2006 Directeur Facilitair Bedrijf, Directie Informatie en Automatisering a.i.
(300 fte, ca 80 mln. omzet excl. treasury), Gemeente Groningen
Door de politiek opgelegde bezuinigings- en doelmatigheidstaakstelling binnen een jaar succesvol gerealiseerd tot een financieel gezonde integrale – en helder gepositioneerde – organisatie met dienstverleningsovereenkomsten.

2004-2005 Hoofd Afdeling Informatiebeleid, Directie Strategie a.i.,
(22 fte, 100 mln. omzet), Ministerie Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties
Op uitvoering gerichte afdeling succesvol omgevormd naar een strategische beleidsafdeling en daarmee tevens positionering van de nieuwe directie verankerd. Meerdere dossiers m.b.t. de veiligheidsketen politiek-bestuurlijk op koers gehouden.

2001-2004 Directeur Facilitaire Dienst a.i.,
(220 fte, 40 mln. omzet), Gemeente Haarlemmermeer
Succesvolle transformatie naar een klantgerichte, marktconforme organisatie gerealiseerd. Grotere effectiviteit en doelmatigheid bereikt: meer producten en diensten met dezelfde mensen en middelen voor aanzienlijk minder kosten.

2001-2004 Algemeen Projectleider van het Kennisplatform Crisis en Zorg
Projectmatig ontwikkelen van landelijk en internationaal kennisplatform, resulterend in een integraal veiligheidsnet en uiteindelijk uitmondend in een staande organisatie in 2005 (ca 10-15 formatieplaatsen). Oorspronkelijk in opdracht van o.a. Ministerie VWS en inmiddels uitgebreid vanuit Ministerie BZK als ‘ Kennisplatform Omniparatus’ voor de gehele veiligheidsketen.

2000-2001 Hoofd afdeling Techniek a.i., Woningbedrijf Rotterdam
Als MT-lid verantwoordelijk voor de succesvolle invoering van projectmatig werken. Daarnaast eindverantwoordelijk voor diverse projecten zoals het opzetten, aanbesteden en uitvoeren van een quick-scan achterstallig onderhoud voor 36.000 woningen en een totale inventarisatie van de conditie en basisgegevens van het gehele woningbezit.

Mei 2000 Operatieleider Gezondheidsonderzoek Vuurwerkramp Enschede a.i.
Directe leiding crisisteam tijdens en na de ramp: aansturen vrijwilligers en professionals. Verantwoordelijk voor de contacten met ministerie, journalisten, GGD, brandweer, Kon. Luchtmacht gestationeerd te Enschede, catering etc. Tevens afbouw gerealiseerd van de site en de afwikkeling en overdracht naar staande organisaties geregeld.

1999-2000 Hoofd Werkmaatschappij Reiniging
(650 fte., 150 mln. omzet), Gemeente Rotterdam
Verantwoordelijk voor de werkmaatschappij met als producten de Inzameling, Mechanische veegdienst, Grofvuil. Tevens inbedding van de organisatie Rotterdam Schoon in staande dienst Reiniging.

1996-1999 Projectmanager / Strategisch Adviseur, Gemeente Rotterdam
Verantwoordelijk bij de dienst Multibedrijven voor het van de grond af aan opzetten, ontwikkelen en exploiteren van twee nieuwe Melkert-I organisaties: van project naar twee zelfstandige staande bedrijven met eigen begroting, productpakket en imago. Beide organisaties ‘Rotterdam Schoon’ en ‘Rotterdam Veilig’ zijn in 2 jaar tijd uitgegroeid van niets naar 800 medewerkers.

1992-1996 Senior beleidsadviseur, Gemeente Rotterdam
Verantwoordelijk bij de dienst Gemeentewerken-Milieubeleid voor sectoroverstijgend beleid en -projecten.

1993-1994 Senior Environmental Scientist, European American Centre
for Policy Analysis te Delft. Verantwoordelijk voor het opzetten van het Environmental World Bank project in Rusland.
1992-1996 Lid Vaste Commissie Waterbeheer en Noordzee-aangelegenheden, Raad voor Verkeer en Waterstaat, Den Haag. Verantwoordelijk voor het opstellen van diverse landelijke adviezen aan de Minister van V&W

1988-1992 Plaatsvervangend Hoofd Milieuonderzoek, TNO te Delft
Acquireren, opzetten en uitvoeren van Milieubeleidonderzoek, resulterend in een sector Bodembescherming en Afvalpreventie van 10 mensen met projecten in zowel binnen als buitenland.

1990-1992 Brandweervrouw bij de Bedrijfsbrandweer TNO te Delft.
1989-1992 Lid van de Ondernemingsraad Milieu & Energie TNO

1987-1988 Environmental Engineering Scientist, Western Research Institute, U.S.A.
Verantwoordelijk voor het opzetten van een Milieulaboratorium. Na 1 jaar was het laboratorium volledig ingericht en had 8 vaste formatieplaatsen en was financieel winstgevend middels opdrachten van zowel bedrijfsleven als de overheid.

1985-1986 Beleidsmedewerker, Ministerie van VROM
Verantwoordelijk voor het opstellen van de Milieueffectrapportage wetgeving.
De nieuwe wet is later in werking getreden.

Bestuurlijke werkervaring (1982-2009)

1999-2009 Bestuursvoorzitter (tevens oprichtster) van een Kweek- en Kennisinstituut
Museum, Uitgeverij (10 titels in Nederland, 1 ook vertaald in Duits), Kwekerij, Educatie- en opleidingscentrum

2004-2005 Secretaris Commissie voor de Milieueffectrapportage (CMER)

1992-1996 Lid Vaste Commissie Waterbeheer en Noordzee-aangelegenheden,
Raad voor Verkeer en Waterstaat, Den Haag. Verantwoordelijk voor het opstellen van diverse landelijke adviezen aan de Minister van V&W

1988-1992 Bestuursvoorzitter landelijk COC

1982-1986 Fractielid Progressief Ede te Ede

Opleiding interimmanager

Opleiding
1994-1996 Voortgezette cursus Management, Business School Nederland
1990-1992 Brandweerdiploma, Brandweerkorps Den Haag
1980-1988 Ingenieursdiploma Milieuhygiëne, Landbouw Universiteit te Wageningen
Hoofdvakken Bodemverontreiniging, Microbiologie en Toxicologie.
In de periode 1985-1994 vele publicaties (nationaal en internationaal) op het vakgebied Milieu gepubliceerd. Publicatielijst 1985-1994 op verzoek
1974-1980 Atheneum B diploma, Simon Stevin, Den Haag

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Veranderingsmanagement reorganisaties/fusies/krimp
Turn-Around management
Programmamanagement & muli-team projectmanagement
Dienstverlening, IV/IT, Facilitair & Vastgoed, Bedrijfsvoering & Financien, HRM & Cultuur


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

Overig

Bestuurder/ Directeur / Turn-Around manager van hybride (beleid en uitvoering) overheidsorganisaties of middelgrote organisaties of complexe opdrachten.
Ondernemend en sterk in Strategisch, Programma- en procesmanagement.
Betrokken, gedegen en onorthodoxe methodes gebruikend.
Sterk richtinggevend opererend in- en voor besturen, directies en commissies.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken: